Our İle İlgili Cümleler İngilizce Cümle İçinde Kullanımı

İLE

İLE, Türkçe dilinde birlikte, beraber anlamına gelir. İngilizcede ise “with” kelimesinin karşılığıdır.

Örnek cümleler:

1. Annemle birlikte yemek yiyorum. (I am eating with my mother.)
  2. Arkadaşlarımla birlikte sinemaya gittik. (I went to the cinema with my friends.)
  3. Okula gitmek için otobüsle gidebilirsin. (You can go to school with the bus.)
  4. Babamla birlikte futbol maçına gittik. (I went to a football match with my father.)
  5. Eşimle birlikte tatil planları yapıyoruz. (We are making holiday plans with my spouse.)
  6. Bu projeyi benimle birlikte tamamlayabilirsiniz. (You can complete this project with me.)
  7. Kardeşimle birlikte parkta piknik yaptık. (I had a picnic with my sibling in the park.)
  8. Oğlumla birlikte müzeye gittik. (I went to the museum with my son.)
  9. Havaalanına taksiyle gitmek istiyoruz. (We want to go to the airport with a taxi.)
  10. Sınıfta arkadaşlarımla birlikte ödev yapıyorum. (I am doing homework with my friends in the class.)
  11. Abimle birlikte mağazada alışveriş yaptık. (I went shopping with my brother in the store.)
  12. İş toplantısına patronumla birlikte gittik. (I went to the business meeting with my boss.)
  13. Köpeğimle birlikte parkta yürüyüş yapıyorum. (I am walking with my dog in the park.)
  14. Kız kardeşimle birlikte müzik dinliyoruz. (We are listening to music with my sister.)
  15. Arkadaşımın arabasıyla birlikte tatile gidiyoruz. (We are going on vacation with my friend’s car.)
  16. Oğlumla birlikte yüzme öğrenmeye gidiyoruz. (We are going to learn swimming with my son.)
  17. Eşimle birlikte yemek pişiriyoruz. (We are cooking with my spouse.)
  18. Sınıfta öğretmenimle birlikte ders yapıyoruz. (We are studying with my teacher in the class.)
  19. Kızı
  1. Kızımla birlikte puzzle yapıyoruz. (I am doing a puzzle with my daughter.)
  2. Yeni iş arkadaşlarımla birlikte projeyi tamamladık. (We completed the project with my new coworkers.)

Not: Türkçe cümlelerde “birlikte” kelimesi yerine “ile” kullanılmıştır.

Bu yazıya ilk yorumu sen yaz!

Hemen Yorum Yaz

Adını veya rumuzunu yazabilirsin.