Atların Türk Kültüründeki Yeri ve Önemi Hakkında Bilgi Araştırma

Bu yazımızda atların Türk kültüründeki yeri ve önemi hakkında bilgi araştırma kısaca olarak bilgi aktaracağız.

Atlar, insan hayatında insana yarayan en önemli canlılardır. Binek olmaları ve yola mukavemetlerinin bulunması atları değerli kılmaktadır. Atların kaslarında laktik asit olmadığı için yorulmazlar. Bu nedenle atlar koşmaktan çatlayarak ölürler. Sakat kalan atların da iyileşmesi neredeyse mümkün değildir.

Atlar, tarihte en kadim canlılardan biri olarak insana en yakın hayvanlardan biridir. .Bu yakınlık ihtiyaç nispeti olarak gerçekleşmiştir. Atlar, ulaşım vasıtası olarak kullanılmıştır. Yük ve eşya taşımak için daha çok eşek, öküz, sığır gibi büyükbaş hayvanlar tercih edilmiştir. Atlar çevik ve dayanıklı hayvanlardır.

Atların Türk tarihinde önemli bir yeri bulunmaktadır. Türkler atları, ulaşım vasıtası ve savaş vasıtası olarak kullanmışlardır. Bu nedenle atın evcilleştirilmesi Türkler sayesinde olmuştur. Türkler atlarla özel bir ünsiyet bağı kurmuştur. Hayvan sevgisi ve bakımı bu sayede daha çok gelişmiştir.

Atlar, birçok savaşta savaş vasıtası olarak kullanılmıştır. At binme geleneksel olarak Türklerde var olan bir faaliyet ve ayrıca spor kültürü olarak da yapılan bir icraattir. Türkler atın tımarlanması ve eğitilmesi gibi faaliyetleri ustalıkla yapmışlardır. Birçok savaşlarda atlar sayesinde üstün gelmişlerdir. At binme işi tarihte Türkler kadar iyi yapılmamaktadır. Atlar günümüzde de ulaşım vasıtası olarak kullanılmaktadır.

Atların Türk Kültüründeki Yeri ve Önemi Hakkında Bilgi Araştırma Hakkında Yorumlarınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

“Atların Türk Kültüründeki Yeri ve Önemi Hakkında Bilgi Araştırma” için 91 yanıt

  1. talha

    iyi ama biraz daha uzunu lazım.

    1. Burak

      türkçe hocası ödev vermişti burdan yazdım getirdim hoca dediki bu çok uzun oldu arkadaşların kadar az yazsaydın iyi olurudu dedi :D

  2. Zeynep

    Çok güzel hazırlanmış. Uzun diyenler için de bence çok da uzun değil

  3. Sümeyye

    Güzel ama kïsası yok mu?

    1. renas

      aynen çook uzun olmuş

    2. sema

      aynen çook uzun olmuş güzel

    3. Pioner2222

      Çok uzun olmuş ama güzel

    4. Anonim

      bana daha uzun lazım geri

  4. Anonim

    Başka bir sitedede bu anlatımın tersini görmüştüm

  5. Furkan

    Selam ben aranıza yeni katıldım çok iyiymiş

  6. Sudenaz

    Çok uzun kısası yokmu?

    1. Furkan

      İstemitorsan yazma eksi ye

  7. Ecem

    Teşekkür ederim🤓🤓

  8. Emma

    bence iyi fazlasıyla ama özet olsaydı iyi olurdu biraz daha kısaltabilirdin❤😊😌

  9. Kevser

    Teşekkür ederim işime yaradı😁

  10. Eda

    Teşekkürler çok işime yaradı

    1. sema

      fazla uzun değilmi edacım

  11. Anonim

    Teşekkürler

  12. Sanane

    Güzel

  13. Mavi peri

    Bana çok yardımcı oldu

    1. Anonim

      Valla banada

  14. AYCAN

    Son cümle yanlış olmuş.Ama son cümle hariç hepsi çok güzel !☆

    1. Anonim

      Sen deli deli yorum yapma

      1. GÜLNAR

        Pardon da burası argo kelime kullanma yeri de değil
        çok yazık,onu kavrayan insan bunu algılayamıyorsan boşuna insanlara senin kendi idmini söyleme

        1. KADER

          Sanane istemediğimi yaparım herkes yapabilir sen yarım akıllı buna karışamazsın gerizekalı eğer buna bir cevap yazarsan kiz degilsin he birde baskasinin yerine ……. biridi yazdıysa onun allah belasını versin

      2. Anonim

        Teşekkürler

    2. Şahin

      Evet ama gerisi güzel

    3. Ayla

      Hayır doğru yazılmış. Günümüzde de hala bu iş için kullanılıyor demek istemiş. Yani sadece geçmişte değil şimdi de ulaşımda kullanılıyor.

  15. Ali

    Evet biraz uzun fakat güzel

  16. Anonim

    Çok uzunnn

  17. Anonim

    Teşekkür ederim:).

  18. Emir

    Teşekkürler sayenizde ödevimi yapabildim .

  19. eren

    çok güzel olmuş teşekkürler…

  20. Anonim

    Bencede çok güzel olmus

  21. Fatmanurr

    Kısa olması da iyi çok işime yaradı…

  22. ANANİSTAN

    Uzun diyosunuzda sizde kısa olarak şunumu yazcaktı
    Atlar çok değerlidir mi yazsın sadece yani bunu yazsın sizde onu tebrik edin işte size kısa bir yazı yani hoca sizi bunu yazarsanız tebrik edecektir ??

    1. Anonim

      bencede doğru söylüyorsun

  23. Bötçh Gamer

    Uzun diyosunuzda sizde kısa olarak şunumu yazcaktı
    Atlar çok değerlidir mi yazsın sadece yani

  24. Nisagül

    Çok uzun :-[

    1. messi

      Bence güzel

  25. Emir

    Elinize sağlık çok güzel olmuş teşekkür ederiz

  26. Meryem

    Bence çok güzel olmuş…♥♥♡

    1. .😞❤emma

      katılıyorum:/

  27. leyla

    ayn cok güzel gercekten öğretmenim bayıldı

  28. Sıla

    Çok güzel olmuş ellerinize sağlık

    1. beril

      Çok güzel ve ellerinize sağlık

      1. Anonim

        Katılmıyorum

      2. Anomee

        Beril elinize sağlık derken yemek mi yapıyor

        1. gökdeniz

          elinize sağlık derken kız çok güzel yazı olmuş demek istiyor bunu anlamayanın ben zekasını sorgularım kusura bakmada yani

  29. Nazlıcan

    Uzun falan değil canısı bunu bil ve kendi adına konuşma?????

    1. nazlıcan

      benim adımda aynı

  30. Edanur karataş

    Çok güzel ama uzun

  31. ? Kim

    İyi ama başlık yanlış.Bence normal ve çok kısa

    1. BOŞVER:/

      Ayn bencede başlık çok saçma ama site ve yazı ççookk güzel😬

  32. Furkan

    Atların türk kültüründeki yeri ve önemi çok önemli

  33. Anonim

    Biraz uzunMuş

  34. bilal

    hiç güzel değil

    1. Anonim

      Sana öyle geliyo çok kısa azcık daha yazabilirdi

      1. .😞❤emma

        her şey iyi bence ,😌😌

  35. Anonim

    Çok güzel Teşekkürler

    1. Ruken

      Çok güzel ama uzune biraz kısa olursa olabilirdiyi ama yine de güzel TEŞEKKÜRLER?☺?

  36. ?????

    Çok teşekkürler

  37. Esila

    İyi ama çok uzun

    1. Anonim

      Evet çok uzun

  38. Melek

    e güzel olmuş fakat yinede kitaplarla karşılaştırmak gerekiyor şükret kütüphaneye gidemedim gidemedim fakat cumartesi gidiceğim

  39. seçil

    bence hiç iyi olmamış güzelde hep aynı şeyleri yazmış bence kötü.

  40. Tarık Efe PURAL

    Bence çok güzel ama son cümledeki yanlış kötü olmuş bide okadar kısa değil

  41. Tuba

    Ben bütün sitelerle karsilaştırdım tama tam bilgiler doğru. Çok işime yaradı.

  42. Tuba

    Aslın da ben bütün sitelerle karşılaştırdık aynı bilgilersayılır yani burdaki bilgiler doğru çok işime yaradı.

  43. merve nur

    merhaba ismim mervenur. atların herkes için çok önemli olduğunu öğrendim hoşçakalın

  44. esra

    çok güzel olmuşş

  45. Çok güzel

    Allah razı olsun demekki dünyada bu kadar iyi insanlar hala varmış SAĞOLUN????

  46. Mehmet

    Bence çok iyi şimdi yazıyorum

  47. Zeynep

    Cok begendimbunu yazana tesekur ederim

    1. merve nur

      bence de haklısın bende araştırdım atların herkes için çok önemlidir

  48. Mesut

    Bence mithis ama yusuf arkasimizin dediği doğru

  49. Zeynep

    Teşşekkürler aslında ödevimi yapmicaktım ama yapmazsam eksi alırım diye ödevimi yapmak zorundayım ama anlamlı bir yazı bence

  50. Babapro

    Çok güzel olmuş emeğinize sağlık

  51. İsminiz

    Bence yazım hataları var.

  52. insan

    Yani biraz beğendim… İnşallah işime yarar

  53. Yusuf

    Son cümlede hata var atlar günümüzde ulaşım vasıtası olarak kullanılmamaktadır olması lazım bence.

    1. Fidan

      Bilgilendirici teşekkürler

  54. EFE

    ATLAR ÇOK İŞE YARIYAN HAVALARDAN BİRİDİR BUNU YAZANA ÇOK TEŞEKÜR EDERİM

  55. Nazlı

    Bence çok güzel bize her türlü konuda bilgi vermiş

    1. Anonim

      Çok haklısın

  56. Duygu

    İşte bu çok iyi oldu. atların türkler için önemi kısa ve çok harika olmuş, emeği geçenlerin eline sağlık diyorum, hemen yazıyorum. :)

    1. Anonim

      bence o kadarda kısa değil

    2. Hazal

      Bu nasıl bir cevap acaba

      1. Anonim

        Bilmem

  57. şedanur

    Bence de güzel olmuş fakat yinede kitaplarla karşılaştırmak gerekiyor şükret kütüphaneye gidemedim gidemedim fakat cumartesi gidiceğim

  58. esra

    Atların kültürümüzdeki önemi Çok güzel olmuş:)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir