Çıkmış Diyanet Yeterlik Sınavı Soru ve Cevapları

2009 – 2012-2013 Çıkmış Diyanet Yeterlik Sınavı Soru ve Cevapları

Diyanet İşleri başkanlığı personeline yönelik yeterlik sınavı soruları ve cevap anahtarını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Diyanet Yeterlilik Sınavı Önceki Dönemlerde Çıkmış Sorular ve Cevap Anahtarı Cevapları , Diyanet Yeterlilik Sınavı Soru ve Cevapları 2016 2017,

2009 Soru ve cevaplar için tıklayınız

18 Nisan 2010 Tarihli Diyanet İşleri Başkanlığı Personeli Mesleki Bilgiler Sınavı Soru Ve Cevapları için tıklayınız.

Diyanet İşleri Başkanlığı 2011 Personel Yeterlilik Sınavı Soru ve Cevapları

Stajyer Vaiz

Stajiyer Kuran Kursu Öğreticisi

İmam Hatip

Müezzin Kayyum

Nakil

Hac Görevlendirmesi

Yurt Dışı Görevlendirmesi

Hac Görevlendirmesi – Yurt Dışı Görevlendirmesi Soruları ve cevapları

derszamani.net – 2013

45 Yorum Yapılmış “Çıkmış Diyanet Yeterlik Sınavı Soru ve Cevapları

  1. gerçekten çok zor sordular bu ne ya sanki herkes hafız mış gibi allah yardımcımız olsun bu gidişle zor kazanırız biz

  2. ya ben bu sınavı alırım yada bu sınav beni iistedikleri kazık sorsunlar ben çalıştım kaderde varsa kazanmak kazanırız…. bu sınav çalışmayana zor çalışana değil

  3. arkadaşlar çıkmış sorular çıkabiliyor yalnız bir iki tane…
    çünkü çıkmış sorulara bakıyorum 2011 ile 2012 sınavında aynı olan bi kaç soru var….
    bende çoğu arkadaşa katılıyorum ve mülakata girmemize fırsat verilmeden hop yazılıda eleniyoruz….zorlaştrılıyor..

  4. BU SORULARI HAZIRLANYANLARI GERÇEKTEN MERAK EDİYORUM O SORULARI BEN ONA SORSAM BAKMADAN CEVAP VEREBİLİR Mİ MERAK EDİYORUM YA EL İNSAF YA EL İNSAF BU NE YA RESMEN İŞKENCE NEYE ÇALIŞACAĞIMI ŞAŞIRDIM

  5. Arkadaşlar başarının 3 sırrı vardır ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK ÇALIŞMAK bizler çalışalım kaderimizde varsa olur

  6. birkaç kişinin dediği gibi sınav sorularının eğitim durumuna göre ayarlanması lazım imamhatip lisesi ve ilahiyatçının gördüğü eğitim farklı ona göre değerlendirilmeli bazı tecvit soruları elimizdeki veya gördüğümüz tecvit kitaplarında cevapları yok neye göre cevaplayacağız kuran kursuna gidiyorum oradada verilen eğitim kısıtlı ALLAHrazı olsun hocam ilgileniyor ama sınava göre yeterli değil lütfen bu isteğimizi dikkate alın sınava az kaldı

    1. s.a değerli arkadaşım bizim görevimiz çalışmak… inşallah allah emeğimizin karşılığını verir…kolay gelsin…

  7. selamungaleykum arkadaşlar bu yeterlilik gerçekten hafızları eleme çapında sanki biz hafızlık yaparken böyle bişey görmedik ilahiyat okuyanlar bitirenler bu soruları yapıo ama mihraplık değiller tabi mihrabı ancak hafızlar doldurur sağolsunlar bu yeterlilijle hafızlar elden gidiyor vebali bu yeterliliği çıkaranların başına

  8. Arkadaşlar rabbim yar ve yardımcımız olsun.İnşaalah bu sınavdan yüzümüzün akıyla çıkarız.Vatana ve millete hayırlı bir evlat oluruz.Amin.

  9. ya arkadaş bu sınav tam bir skandal yahu el vicdan adam öyle soru hazırlamış ki imamlar dahil yapamaz arkadaş önce adama bak kuran nsl okuyor ezber dinle hutbe okut sembolik cenaze namazı kıldır bu sınavları hazırlayan hocalar bunlar birer feryadımız önce bu soruları imamlarıza yaptırın bu insanlara yazık etmeyin…….

  10. Ben hafızım tüm dualarım sizinle olacak inşaallah sınavı kazanırsınız ve güzel yerlere atanırsınız ….:-):-)

  11. selamun aleyküm…ben bişeyi söyleme gereği duyuyorum bilmen yazdıklarımı okur musunuz… bu yeterlilik sınavların da neden ilk önce yazılı sınavı yapılıyo sözlü sınavından sonra olsa daha iy olmaz mı..bence haksızlık oluyo gibi geliyo..hafı9zlar bu nedenle hep dısarıda kalıyo hafız olmayanların çogu girmiş oluyo.. yada ilk hafızlara hak tanıyın daha sonra sınav açın daha iy olmaz mı…şimdi kur an _ı kerim_i bi ehlinin okuması daha düzgün daha hızlı bide okuması tam ıy olmayan birinin okuması var.. örneğin mukabele okunmasın da veya bi teravih namazı kılınmasın da bu eksiklik çok ortaya çıkıyo… allah a emanet olun.. selamünaleyküm..

    1. islam’ı; Kur’an-ı Kerim kıraatından ibaret zanneden zihniyete yuh diyorum. İslam topyekün bir sosyal hayatı nizama koyar, kendi iyi yanımızı ön plana çıkartmakla eksik kalan yönümüzü örtmeye çalışmak kadar acziyet ifade eder yaklaşımdan uzak duralım lütfen, eksik yönümüzü düzeltmenin mücadelesini verelim.

    2. selamün aleyküm. bazı arkadaşların dediği gibi calısan ve emeği gecen herkeze nasip olsun yok öğle hafızı normali haytta tüm iş hazıflarda değil hafız olabilirsin ama imamlık dediğin okuma değildir sadece insanlara hem kur-an hemde ilim verebilmek önemli olan onun için hafıza haksızlık edilmiyo merak etme sen calış ve karşılığını al

  12. soru hazırlayan saygıdeger hocalarım sizden tek ricam kpss de nasıl ki lisans önlisans ve lise mezunu olarak sorular herkesin seviyesine göre soruluyorsa yeterlilik sınavındada bunu göz önünde bulundurmanızı istiyoruz ,zaten imam hatip lisesi mezunları alımlarınız çok sınırlı hiç değilse elimizde bir yeterlik belgemiz olsun önümüze fırsat çıktığında kendi imkanlarımızla degerlendirelim lütfen bu istegimizi dikkate alınız .saygılar

    1. Songül hanım bende sizin önerinize kesinlikle katılıyorum ve doğru buluyorum.Diyanetin sorularınıda Kpss deki gibi herkesin eğitim seviyesine göre hazırlanmalı ancak bu şekilde adil ve hakkaniyetli bir sınav olur.

  13. gardaş sen hiç ders çalışmadınmı nasıl geçemiyorsun yazılıdan…braz geniş çalış derslere geçersin inşaalah……

  14. Sözlü kalkmış diye duydum.Yazılıyı geçenler seminerlere katılıp geliştirilecek ve sonra atama olacakmış…Doğru mu?

    1. umarım sözlü kalkmıştır çünki kişi jürünin karşısında doğru bildiğinide şaşırıyor. ayrıca yazılı sınavlardada mezuniyetlere göre kategorilere ayırıp soruları herkesin seviyesine göre hazırlasalar daha adil olurdu.lütfen yorumlarımızda bu yönde taleplerde bulunalım belki yetkililere sesimizi duyurabiliriz

  15. çıkmış şorulardan aynı sorular çıkmaz. ben öyle düşünüyoum. ilmihali okuyarak , siyeri okuyarak olur bu iş. çıkmış sorular işe yarıyorsa tecrübe edinen varsa herkes çıkmış sorulara çalışır

  16. Sınav zordur tamam haksızlıkta oluyor olabilir tamam ama Bende Hafızım bende biirinciliklerim var 8 Sene bir hafızın giripte geçememesi bence başta kendinin utanması gereken bir durumdur ne demek alim olsa ne işe yarayacak arapça bilse ne işe yarayacak Aarapça bilen bir hafızla daha 8 senedir yeterliliği geçemeyen bir hafız bir olabilir mi? Biraz hatayı kendinizde aramalsınız

  17. hasan hüseyin kardesm çok haklısn rabbim yardımcımız olsun hepimzin inş alırsın yeterliligide

  18. dib yeterlilik sınavı çıkmış sorulara çalışarak 2013 yılı yeterlıilik sınavına katılmak istiyorum kendim görme engelliyim şartlarını öğrenmek istiyorum

  19. saygı deger buyuklerım ben hafızım ve ses kıraat birincisiyim şuan vekil imam olarak bir ilin merkez camıde muezzin olarak görev yapiyorum 8 yıldır butun sınavlara girdigim halde yeetrlilik yazılısını gecemedım pekı soruyorum sizlere bu adaletmi bu vıjdansızlıgı nasıl telafıe decekler bir hafız nasıl yetiştigini hiçmı dikkate almiyorlar veya geçiçi olarak il ve ilçelerde amdur olan diger vekil imamları kadrolular arasında adam yerıne koymadıklarını kendı dava arkadaşlarımız resmı dairelerimizde bize ıkıncı sınıf vatandaş muamelesi yaptıklarını kısa veya uzun nerde bir boşluk varsa biz bu görevi yapmaya var gucumuzle gidiyorken siz buyuklerımızın açigini kapatiyorken neden kadrolulara il ve ilçe muftuluklerındekı personele bizi rencide tehdit aaltında cemaat bile geçiçi gözuyle bakiyor bizim söumuz geçmiyor camılerde sen gidicisin diye konuş turmuyorlar moraller sıfır bir kişi şikayet et bir kişi gıcık gitse cemaatten hatta ilçe muftulugunde kı şef veya lçe muftusu yarın işine sonveriyor diyerek kışın ortasında sokaga atabiliyor bumu sizin adaletınız sayın buyuklerım yalvariyoruz bu kurum kıraat ve ses ile mianreerımzıden guzel ezan sesiyle mahalleyi beldeyı susleyen bir hizmet degil bir imam ful arabça bilse ne degiştirebilir alım olsa ne degiştirebilir millet bataklıga düşümus ayrın nerde çalişabilirimdiey düşünüyor evladı universite bitirmiş işsiz genç yavruların cebınde yol paraalrı yok umutlar sonmuş ama hukumet mevcut zihnıyetın maaşina maaş kattı alalh versın gözumuz yok hem bizi adam yerıne koymuyorlar toplumla aralarını açmişlar topluma abskı yapmişlar sindrilmiş millet ben vekil olarak gitti camıde kadrolu imam bir mihrap lambasından başka lamba açmamiş 15 sene ben geldimiçersi karanlık bir lamba daha açmaya çaliştim sen daha dun geldin açamassın eskı hoca bir lambayl a3 kişiyle sabah namazı kılmiş degerlı buyukler cok kan kaybediyoruz kaybettirmişler yenı mezunlar sesı ve kıraatıyle gerceketn cok guzel agzı konuşması cok duzgun akreşlerımız var ses birincileri bunlara bir öncluk yapilmazmı bunalrında cogu vekıl olarak 4 bine yakın camılerde sınavı ayzılıda kalarak perişan olmuştur yuvaları dagılmiştır coluk cocuktan ayrı kadrolu gitti gi lojmanda ıkı odanın birisiniişgal etmiş boş oda yok bir göz odada ailemı bike getiremiyoruz perişan halde hayat suruyoruz bu amzlumalrın ahı yerde kalmaz diye dusunuyorum ne olur bu yazıyı başkanıma gönderin duyurun ben vekılle gönderdım sizlerde sayın başkanım cok degerlı birisi oldugunu ayrdım sever malumun yanında oldugunu duyduk umutlarımız onunla 2005 te bir gun bile vekıl olan kadroya geçti hiç tahmın etmedıgımız başkan diyanet işlerı başkanı ne degişti şimdi sayıl 300 bine ulaştı imamlık içşn ne yapmaya çalişiyorsunuz 10 bin bayanları doldurdunuz yeterlılık olmayana boluda yeterlılık dagıttınız bunun ehsabı nasıl adalet vıjdan bu soruyorum sizlere sayın buyuklerım

  20. 2009 ve 2010 muezzınlık yeterlılık sınav soru ve cevaplarını bulamıyorum bılen varsa yardımcı olsun lutfen

  21. selamünaleyküm arkadaşlar çıkmış yeterlilik sorularını bulamıyorum yardımcı olur musunuz

  22. yapmış olduğunuz çalışmaları canı gönülden teprik ediyorum.Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.

Bir Cevap Yazın

[ajax_load_more]
Top