2013 LYS Tercih Robotu

LYS tercihlerindeki en önemli araçlardan bir tanesi 2013 LYS tercih robotu sizlerle. 8-18 Temmuz 2013 tarihleri arasında tercih süreci başlıyor. Üniversite adayları bu sene LYS sonuçlarının da erken açıklanmasıyla birlikte daha erken bir heyecana girdiler. Bu durum da haliyle onların önünde düşünmek için daha çok zaman olması anlamına geliyor. Doğru tercih yapmak en az, sınavda başarılı olmak kadar önemli işte bu noktada sizlere en iyi kurumların ve dershanelerin LYS tercih robotu 2013 bir araya getirdik.

Aldığınız puanlar ile gidebileceğiniz üniversiteleri öğrenmek istiyorsanız 2016 YGS LYS ÖSYS ÜniversiteTercih robotlarından herhangi birini kullanabilirsiniz. 2015 YGS-LYS Tercih Motoru – Üniversite Tercih Robotu:

Eğitim Rehberlik LYS Tercih Robotu İçin Tıklayın

 

Körfez Dershaneleri LYS Tercih Robotu İçin Tıklayın

 

Fem Dershaneleri LYS tercih Robotu İçin Tıklayın

 

Üniversite Tercih Robotu (Alternatif) İçin Tıklayın

 

Yandex Üniversite Tercih Rehberi İçin Tıklayın

 

Üniversite Taban Puanları İçin Tıklayın

Geçen Yıla Göre Daha Düşük Puanla Daha İyi Sıralamalar Geldi – Puanlar Düşecek

1 Temmuz 2013 tarihinde açıklanan LYS sonuçlarına baktığımızda, önceki yıla göre aynı puanla çok çok daha iyi sıralamalar geldiğini gördük. 2013 LYS sonuçlarında asıl olan puan değil sıralama olduğunu bir kez daha gördük. Sıralamaya göre tercih yapılacağından 2013 LYS Yerleştirme Puanları kesinlikle düşecektir. Bu sebeple adaylar kesinlikle sıralamalarına bakarak tercih yapsınlar, çünkü puanlar yanıltıcı olabilir. Kimi puan türlerinde 2012 ile 2013 LYS sonuçlarının aynı sıralamasını karşılaştırdığımızda 20-30 arası puan farklılıkları olduğunu gördük. Çıkan sonuç şudur ki, bu sene birçok bölümün taban puanı düşecek. Onun için puana bakarak değil, sıralamanıza bakarak tercih yapınız.

2013 LYS Tercih Robotu ve Tercihlerinizle İlgili Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

150 Yorum Yapılmış “2013 LYS Tercih Robotu

  1. Bu yıl sınava ilk girişimdi ve hiç çalışmayarak girmiştim.İyi bir puan alamadım.Lys sınavında başarı gösteremeyeceğimi düşündüğüm için sadece Ygsye girdim Lys sınavlarına girmedim. Ygs 4 puan türünde okul puanımla birlikde 252 puan aldım.Halkla ilişkiler 2 yıllık gitmeyi düşündüm ve tercih yaptım. Tercih sonuçlarıma göre Çanakkale Gökçeada Halkla İlişkiler (İÖ) kazandım. Ancak Antalyada yaşadığım için Çanakkaleye gitmek istemiyorum. Aslında Çanakkaleyide yazarken gelmiyeceğini düşünerek yazmıştım çünkü 280 puanla alıyodu ve benim puanımdan yüksekti.Altlara Denizli Isparta gibi daha düşük puanlı yerleri yazmıştım. Çanakkaleyi başlara yazdığım için pişmanım napıcam bilmiyorum yardımcı oluranız sevinirim

  2. arkadaşlar ya sıralamam 152 bin. kırklareli,edirne,kocaeli, karabük,uşak, kütahya üniv. yazdım gelme şansı var mı ki ???

  3. Siralamam 13000lerde 10000lik bi bolum tutar mi? Bilgisi olan biri varsa acil cevap verebilir mi sordugum kimse bi tahminde bile bulunamadi

  4. ygs2 puanım 330 sıralamam 148 bin. puanı 331 ve sıralamsı 143 bin olan hemşirelige yerleşme ihtimali nasıl olur? sizce gelir mi ?

  5. mf-3 sıralamam 17924 inönü diş, süleyman demirel diş, ktü diş, kırıkkale diş, dicle diş, atatürk diş, gaziosmanpaşa diş, recep tayyip erdoğan diş, necmettin erbakan diş yazdım. Hangisi gelebilir? lütfen yardımcı olun lütfen.. :( çok az kaldı

  6. YGS 1 sıralamam 13,150
    Konya necmettin erbakan bilgisayar öğretmenliği gecen sene en düşük 10,700 ile almıs acaba girme sansım var mı ? :D

  7. mf3: 26.654 istediğim yer 27.900 %25 burslu medipol tıp sizce gelir mi kontenjanı 64 den 78 e çıkmış ??

  8. mf3: 26.654 istediğim yer 27.900 %25 burslu medipol sizce gelir mi kontenjanı 64 den 78 e çıkmış ??

  9. Arkadaşlar tm 2 sıralmam 21096 samsun hukuk gecen yıl 18200 le almış en son sizce olma şansı nedir?

  10. Mf4 sıralamam 150 bin. Sıralama aralığı sizce nasıl olmalı .Ve nereleri yazmamı Onerirsiniz B i yardım edin

  11. arkadaşlar ygs5 sıralamam 184 bin 150 bindeki bir yerin gelme olasılığı varmı? 174 bindeki bir yerin de?

  12. eşit ağırlıkta tm 2 42156 sıralama
    eşit ağırlıkta tm 3 39761 sıralamadayım hangi fakülte ve hanği üniversiteye girebilirim

    1. merhaba arkadaslar mf3 te sıralamam 45000.sice 38000 sıralamada vakıf üniversite diş hekimliği gelir mi?ltf yorum yapar mısınız.

  13. merhaba arkadaşlar sıralamalarda ne kadar değişme olur ilk 10000 20000 arası bir bilgisi ya da fikri olan var mı kontenjan artışı ve yeni açılan bölümler ne kadar etkiler?

    1. Sayılarla , istatisklerle ve sayısal verilerle aran iyiyse ekonometriyi tercih et ama daha çok hukuk ve sosyal ve idari şeyler üzerine meslek edinmek istiyorsan kamu yönetimi idealdir. ekomometri ayrıca bayagı sıkıntılı bölümdür genelde ortalamalar düşüktür o bölümde

  14. arkadaşlar bu terchlerdeki özel koşullardaki numaralar ne işe yarıyor ne demek yardımcı olr musunuz

  15. arkadaşlar benim sıralamam 171 binlerde istediğim bölümde en son başarı sıralaması 158 binlerde sizce bu sene puanların düşmesiyle gelebilir mi ?

  16. Bence olur ..yeni dis hekimlikleri de acildi..örnegin tokat gaziosmanpasa dis bu sene ilk kez ögrenci aliyor..40 kisi..süper hastane kurdular..

  17. mf3:20750 ..medipol tip parali gecen sene en yüksek:13700en düsük:27900 almis,bu sene kontenjani da 18 kisi artmis..
    Bezmialem tip gecen sene 21. 500 ile almis..medipol istiyorum.sizce olur
    mu ya da hangisi olur

    1. medipol tıp kesin olur demek yanlış ama % 99.9 olur hayırlı olsun,sıralaması 30 – 32 bine dahi düşebilir.

    2. her ikisde büyük ihtimal olur ama medipolde kardeşim okuyor ve hiç memnun değil yine de sen bilirsin

  18. merhaba mf3 sıralamam 17723 sdü diş hekimliği olur mu geçen sene 16000 ile kapatmış bi önceki senede14300ile kaptmış acil yardımmm edin lütfen
    :(((

    1. Bence olur ..yeni dis hekimlikleri de acildi..örnegin tokat gaziosmanpasa dis bu sene ilk kez ögrenci aliyor..40 kisi..süper hastane kurdular..

  19. Ts2 siralamam 220 binlerde. ama puanim dusuk. sizce edebiyata veya baska bi bolume girne sansim varmi ?

  20. Ts2 siralamam 220 binlerde. ama puanim dusuk. sizce edebiyata veya baska bi bolume girne sansim varmi ?

    1. Seni uzup umutlrni kirmk istemm fakat bu sene formasyn gldgi icn bolumler yukselck sna tavsiyem 2011klvzna gre bolum terchni yap

  21. selaöm aleykm arkadsşlar. bnm tm 3 sıralamm 413437 mersin üniversitesi sosyoloji bölümünü istiyorum ilk degl de ikinci terchlerdn kontenjn boşlugyla yerleşebilme olanagım yuzde kaç olabilr lütfn yardmcı olun bna.s

  22. Y-MF3 SIRALAMAM 19380 ACABA ARTAN KONTENJANLARA BAĞLI OLARAK HERHANGI BIR YERIN DİŞ HEKIMLIĞI GELIR MI? ÖZELLIKLE ERZURUM YA DA VAN? ÇÜNKÜ TIP KONTENJANLARINDA CIDDI BI ARTIS VAR. ???

    1. sanırım uşak ikinci öretimden bahsediyosun.bende yazmak istiyorum orayı ve çok tereddütlüyüm.51 bindeyim ve gelme olasılığını merak ediyorum

  23. İmam Hatip Mezunuyum Ek Puanla Puanım 363 Başarı Sıram 37 BİN Sizce Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Gelir Mi ?

  24. Ben yegenim icin soracagim…mf3:20750 ..medipol tip parali gecen sene en yüksek:13700en düsük:27900 almis,bu sene kontenjani 18 kisi artmis..
    Bezmialem tip gecen sene 21. 500 ile almis..biz medipol istiyoruz..sizce olur mu?ben cerrahpasa mezunuyum ..sinavlar zorlasmis..insallah hepiniz gönlünüzdeki yeri kazanirsiniz..yardimci olursaniz seviniriz

  25. arkadaşlar mf4 sıralamam 77 bin 72 bin civarı yazsam gelirmi acaba birde mf3 69 bin hemşirelik 65 binlik yer yazsam gelirmi? birde genel tercih yaparken kaç bin üstümüzden yazmaya başlamalıyız bu sene?

  26. hiçbiriniz bi yere gelemeniz olum boşuna tercih yapmayın gerizekalılar. Ünüversteye gidecek yaşa gelmişsiniz hala tercih nasıl yapılır onu bilmiyosunuz. sıralamanızdan en az bi yukardan başlayarak tercih yapın eğer aralığınız 100bin 200bin arasındaysa çünkü o arada çok oynama olur. eğer ilk 10bindeyseniz fazla oynamaz sıralamanızdan en fazla 5 bin sıralama yukarıları yazın.

  27. 1*mf4 179,127 geldi puanlama yok,ösym ye itiraz etsem mi?Bböyle sıkıntısı olan arkadaşlar var mı?

    2*mf2 ve mf3 den kaç bin aşağıdan başlamalıyım tercih yapmaya.
    sıralamam 220000

  28. admin puanların düştüğünü söylemiş;tam tersi sözel bölümde puanlar arttı. Mesala geçen yıl 3040 sıralamaya sahip puan 426 iken bu yıl 434.Sözelciler dikkat !

  29. tm2 sıralamam 10.218 istanbul hukuk 1.öğretim olmaz ama 2.öğretim geçen sene 10.600le kapatmış bu sene 2. öğretime girer miyim sizce ?

    1. kesin girersin,üstündeki hukuk kontenjanları toplamda 570 arttı,belki marmara 1 öğretim gelme şansı da var,tebrik ederim hayırlı olsun başarılar

  30. benim TS2 sıralamam 114 bin. Edebiyat bölümü gelir mi arkadaşlar. ya da öneriniz var mı ?

    1. eğer 250.000 ninci edebiyata yerleşiyorsa sende yerleşirsin, merak etme istanbul katü olmasa bile ona yakın ünileri tutturma şansın yüksek …

  31. merhabalar… ts1 sıralamam 11.455. İstanbul üniversitesi halkla ilişkiler ve tanıtım istiyorum geçen sene 10.300 ile kapatmış. yerleşme olasılığım nedir?

  32. Sıralamam 12.100 tm2 de gazi, yıldırım beyazit ve konya selcuk hukuku tercih edeceğim.kontenjan artışlarını hesaba katarsak hangisi gelebilir sizce?

  33. tm1 sıralamm 40 bin tm2 30 bin.ekonomi iktisat işltme faln yazmayı düşnyrm ama kafam çok karışk yenidn hazrlnmkta istmyrm szce ne yazıym

  34. merhaba. ygs5te 90bindeyim. akdeniz üniversitesinde okumak istiyorum ancak okulların özelleşeceği gibi bi haber duydum eğer doğru ise daha iyi bi üniversite olan ankara üniversitesinde okumam gerekecek.sizce özelleşme doğru mu ? tercihim buna bağlı istediğim şehir ya da mecburen ankara …

  35. ben özel üniversitelerden istanbul kemerburgaz üniversitesi hukuk fakültesi(ücreti) istiyorum sıralamam 171 binlerde sizce gelir mi ? puanım 294 kemerburgazın puanı 302 acaba olur mu ?

  36. merhaba arkadaşlar
    Benim mf3 sıralamam 12.700. Tıp fakültesi gelirmi, gelirsede hangi tıp fakülteleri gelebilir?

  37. arkadaşlar 2013 tercih klavuzu ön bilgi için yayımlanan klavuzla aynı oynama yok anlayamadım ben beni bilgilendirirseniz çok sevinirim

  38. İyi günler,
    ts1 sıralamam 18.532 istediğim yer 17.700 Sizce olur mu? ayrıca geçen yıl örneğin 30bin olan bir yer birden 21 olmuş. Benim istediğim bölüm için de geçerli bu. 2011de 22.200ken şimdi 17.700e olmuş. Farklar çok fazla bunun sebebi sizce ne? Bu yılda böyle büyük farklar olur mu?

    1. eger öğrt istyorsan kndni her seye hazrla cnku sırlmalar cok oynyckms ama istysan yaz bnce bse kaybtmzsn

  39. merhaba benim ygs 3 başarı sıralamam 96 binlerde sağlık istiyorum olurmu sağlık olsun da hanği bölüm olursa olsun onu nasıl tercih edeceğiz gelirmi yardımcı olun lğtfennn

  40. ygs5 sıralamam 196 bin okul öncesi öğretmenliği istiyorumpamukkale iö gecen sene 201 binle kapatmıs gelme olasılığı nedir

    1. nimet artvin veya ardahan gib ikimsenin fazla tercih etmediği yerleri kazanırsın ama üniversite ortamını fazla yaşamassın …

  41. TM1 den 145 binlerdeyim.. dokuz eylül ekonometri istiyorum.. onun başarı sırası ise 140 binlerde mümkün mü yerleşmek?

  42. arkadaşlar tsde ilk 10 bindeyim puanım 412 edebiyat mı türkçe öğretmenliği mi önerir siniz niçin lütfen cvp ???

    1. Bence turkce ogretmenlıgı secmelısın. Nedenı ıse edebıyat okuyota formasyınla kpss ıle ogretmenlıkle ugrasacagına turkce ogretmenlıgı okumak en mantıklısı derim :)

    2. Bnce edbyt yaz cnku hem formsyon alblcksn hemde yuksk lisans yapip universtde klblceksin bu yonden yonelblck alnn var

  43. arkadaslar tm1 binim 140 bin sizce hangi bölümleri tercih etmeliyim? ekonometri bölümü hakkında ne düşünüyosunuz?

      1. ekonometri cok zor bir bölüm okuması gercekten zor sayısal ağırlıklı ve sıkıcı bölüm iş garantisi sıfır..

          1. kamu yönetimi arkadaşım bölümü iyi bir dereceyle bitirirsen işsiz kalmazsın aksine iyi bir işin olur…

  44. oğlum sağlık meslek lisesi hemşirelik bölümü mezunudur.ek puanlı yerleştirme puanı 260.10221 başarı sırası ise hemşirelikte 11162 dir.Ek puanlı yerleştirme hakkında bilgi verirmisiniz

  45. arkadaşlar ben sayısalcıyım mf 4 sıralamam 40 bin istanbul makina muh istiyorum , gecen sene i.ü makina muh 40 bin di ama bu sene 38 binde alıyor sizce olur mu ? ve sizce istanbul makına muh nasıl iyi bir bolum mu ?

  46. Merhaba lütfen bana yardım edin.Ben Ziraat de yer alan bir bölüm seçmeyi istiyorum.Ve Eskişehir Osmangazi deki bölümler tutar mı yazsam? Sıralamam 224 binler deyim.

  47. Merhaba lütfen bana yardım edin.Ben Ziraat de yer alan bi bölüm seçmeyi istiyorum.Ve eskişehir osmangazi deki bölümler tutar mı yazsam? Sıralamam 224 bin.

    1. Bu yıl eğer ek kontenjan varsa gelir. diğer türlü geçen yıldan bu yıla sıralama ilerlediyse biraz zor.

  48. TM1-305 puan. Başarı sıralamam 135342. İstanbul Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (ikinci öğretim) ‘i kazanabilir miyim?

  49. mf4 sıralamam 87067 geçen sene gazi üniversitesi kimya mühendisliği 86500 ile almış birde gazi metalurji ve malzeme mühendisliği 87500 kapatmış bu ikisine girme olasılığım varmı

  50. tm2 sıralamam 28365. huku gelme olasılığı var mı dersaneden bi kaç hoca gelir dedi çünkü önünüzde sayısaldan edebiyat sınavına giren de var dedi. onların hepsi de tm puanından tercih yapmıyo dedi. mantıklı mı ?

    1. bence umutlanma kardeş. geçen yıl sıralamam 24 binlerdeydi bana Erzincan hukuk bile gelmedi. Çok şükür ki bu yıl öyle değil :)

  51. Arkadaslar Mf-3 derecem 13bin Tıp fakültesi istiyorum nereler gelebilir devlet universitelerinden sizce?

  52. Ben işletme istiyorum ama üni bittikden sonra işsiz kalırım diye korkuyorum çunku birçok işletme var sizce ne yapmalıyım ?

  53. merhabalar ya benm ygs1 ek puanlı sıralamam 30 bin sizce bilgisayar öğretmenliği gelir mi yha kendi bölümüm lütfen yardımcı olun kafayı yicem:(

  54. sayısal öğrencsiyim bu yıl sınavım berbat geçti muhtemelen hiçbir yer olmayacak seneye bırakmayı düşünüyorm eşit ağırlktan tutan bölümler var sizce kalmalı mıyım yoksa eşit ağırlıktan mı girmeliyim 1 yıl da neyi değiştiriebilirim ?

    1. tercih olarak güzel yerler tutuyorsa denemelisin fakat eğer seneye bir daha giricem diyorsan hiç dokunma bence

    2. Benim de bu sene ikinci senemdi.gecen seneki siralamam 40bindi.bu sene cok calisirim arkadaslarim da gidiyo falan diyerek tercih yapmadim pisman miyim.suan icin degilim.ama ikinci sene cok zor oluyo arkadasim gerek psikolojik olarak gerek uzerindeki baski.bu sene 10-15 bin araso olmam dershanedeki durumlarima gore garantiydi.ancak uzerimdeki baski stresten dolayi yapamadim sinavdan onceki gece uyku girmedi falan normmalde baya rahat insanimdir.yani gercekten zor baya kaldirma acisindan guveniyosan kendine dene derim.ama bu yaz iyice dagit kafani hazirla kendini..

    3. istemediğin bölüm varsa gitme, bence seneye gir,kızımda mf ciydi,geçen yıl hem tm den hemde mf den girmişti ,başarı sırası tm ve mf 105 bin idi,hukuk istiyordu tercih yapmadı,sınavlardan hemen sonra çalışmaya başladı ve bu sene tm de 17500 sıra geldi inşallah hukuk olacak gibi görünüyor,sende şimdiden gelecek sene için çalışmaya başla,rahat ol seneye eminim daha iyi sıralaman olur,başarılar, herşey gönlünce göre olsun..

    4. Büyük kızımda ilk sene çok başarısızdı sanırım 150 160 binlerdeydi oda düzenli çalışarak ve çok test çözerek 2 sene sınava girdi ve hukuk kazandı şimdi staj yapıyor, ,ayrıca neyi değiştirebilirim diyorsun inanırsan çok şeyi değiştirebilirsin,biraz dinlen sonrada düzenli çalış bol bol test çöz okulda olmayacağı için daha çok zamanın olacak ,sınav deneyimin olduğu içinde daha rahat olacaksın, kesinlikle daha başarılı olursun,bunları yaşadığımdan biliyorum..

  55. Merhaba. Ben bu yıl tm 2 de 11.300 üncü oldum Marmara Hukuk İO gelir mi Geçen yıl 12.400 le kapatmış benim girebilme olasılığım sizce ne? Sıralama ne kadar öne kayar?

      1. Inşallah gelir de benim kafamı kurcalayan 2012 de 2011 e göre 15oo kişi öne kaymış sıralama. Ama 6o kişi de kontenjan azalmış. Bu yıl kontenjan aynı ama sıralama ne kadar oynar. Ben dışarıda kalır miyim?

  56. yeni açılan bölümler varmış rica etsem öğrenebilir miyiz ? Haaa bir şey daha sıralama sizce bu yıl değişir mi geçen sene göre ?

  57. Arkadaşlar benim 2013 LYS puanım geçen yıl ile hemen hemen aynı ama sıralama 4 bin küsür daha iyi gelmiş. Acaba ÖSYM hata mı yaptı neden böyle oldu, nasıl tercih yapalım şimdi biz puana göre mi sıralamaya göre mi kafam iyice karıştı

    1. gizem her zaman sıralamaya bak puanının aynı gelmesi ve sıralamanın daha iyi gelmesi ösymnin hatası değil sınav daha zormuş o puanla o sıralamaya gelmişsin tercih yaparken en aşağılara sıralamandan 8 bin yada 5 bin kadar aşağıda yerler yaz(istediğin okuyabileceğin bölüm olsun) ki kazanma şansın yükselsin üstlere de istediğin bölümleri yazabilirsin tercih sıralamasında herhangi bir sorun çıkmıyor 20. tercihini bile kazanabilirsin yani bunu çok alta yazdım diğerleri tutmazsa bu da sıralama aşağıda diye tutmaz deme üstlere yazdığın bölümler tutmazsa aşağılara yazdığın bölümlerin ilki ösym için 1. tercih olarak görülür şimdiden iyi tercihler

      1. arkadaşlar benim tm 1 sıralamam 70bin istediğim yer 66.100 ile kapatmış ve Ayrıca 57binlik bir yeri daha istiyorùm sizce ikisi de tutmaz mı ?

    2. Hata yok. Bu sene sınav zordu o yüzden herkes daha düşük netler yaptı puanlar düşük kaldı o yüzden sıralama iyi gelmiş hata yoktur.

Bir Cevap Yazın

Top