Web sitemize hoşgeldiniz, 16 Temmuz 2018

Protez ve Ortez Bölümü Nedir Tanıtımı

 

Üniversite sınavlarına hazırlanan ve Protez ve Ortez bölümünü seçmeyi düşünen adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Protez ve Ortez Bölümü –  Mesleği hakkında bilgiler :

Protez ve Ortez Bölümü Tanıtımı:

Protez ve oretez programının amacı, organ kaybı durumunda yapay organların (protezlerin) ya da herhangi bir nedenle desteklenmesi, korunması ve düzeltilmesi gereken vücut kısımlarına uygulanan yardımcı cihazların yapımı konularında çalışacak sağlık personelini yetiştirmektir. Protez ve ortez teknikerleri, üniversite ve devlet hastaneleri ile özel hastanelerin rehabilitasyon bölümleri ve ilgili protez ve yardımcı cihazlar atöyelerinde çalışabilecekleri gibi kendilerine ait atölyeler açarak da maslaklerini uygulayabilirler.

Programın Amacı: Protez ve ortez programının amacı, organ kaybı durumlarında yapay organların (protezlerin) ya da herhangi bir nedenle desteklenmesi, korunması ve düzeltilmesi gereken vücut kısımlarına uygulanan yardımcı cihazların yapımı konularında çalışacak sağlık personelini yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Protez ve ortez programında öğretimin ilk yılında anatomi, fizyoloji, fizik, kinezyoloji, mekanik-biomekanik gibi temel dersler; ikinci yılda, protez-yardımcı cihazlar ve yapım yöntemleri, teknik resim, ölçme ve kontrol dersleri teorik ve pratik olarak okutulur. Bunun yanı sıra eğitim programının sonunda öğrencilere staj yaptırılır.

Gereken Nitelikler: Bu programda okumak isteyen öğrencilerin el-parmak becerisine, şekil ve cisimleri algılama gücüne sahip, titiz ve dikkatli kişiler olmaları beklenir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Mezunlar “Protez ve Ortez Teknikeri” ünvanını alırlar. Protez ve ortez teknisyenleri suni uzuv protezleri, gövde korseleri, kısa ve uzun yürüme cihazları ve benzeri yardımcı cihazları bizzat ölçü alıp yaparlar.

Çalışma Alanları: Protez ve ortez teknikerleri, üniversite ve devlet hastaneleri ile özel hastanelerin rehabilitasyon bölümleri ve ilgili protez ve yardımcı cihazlar atölyelerinde çalışabilecekleri gibi kendilerine ait özel atölyeler açarak da mesleklerini uygulayabilirler. Ülkemizde bu alanda yeni açılan ve bilimsel düzeyde protez ve ortez konusunda eğitim, öğretim yapacak olan bu bölüm mezunlarına ihtiyaç çok fazla olup mezunlar kolaylıkla iş bulabilirler.

Protez ve Ortez Nedir, Protez ve Ortez Ne İş Yapar, Protez ve Ortez Maaşları, Protez ve Ortez İş İmkanları, Protez ve Ortez İş Çalışma Alanları, Protez ve Ortez Mesleği Hakkında Bilgiler, Protez ve Ortez Bölümünün Geleceği, Protez ve Ortez Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Protez ve Ortez Bölümü Tercih Edilir mi, Protez ve Ortez Tanıtımı, Protez ve Ortez Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Protez ve Ortez Mezunları Ne İş Yaparlar , Protez ve Ortez Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Protez ve Ortez İş Bulma Durumu

> Protez ve Ortez Bölümü Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Anında Yazabilirsiniz

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Elif dedi ki:

    Bu bölümü okuyorum. Aklında soru işaretleri olanlar sorabilirler ?

  2. Anonim dedi ki:

    Eşit agiktan mi gidiliyor sayısal dan mi?

  3. Anonim dedi ki:

    Arkadaşlar ben 2.ci sınıfım bölümümüz çok güzel bence defa olarakta 3 seçeneğin var kendini geliştirmek için en güzel bölüm diyebilirim..

  4. Zehra dedi ki:

    Ben bu bölümü okuyaCm üniversitede dersleri zormu nasill??

  5. Meliha dedi ki:

    Ben bu bölümü tercih etsem nasıl olur ataması falan nadil illaki el becerisi olmasımi lazım

  6. Anonim dedi ki:

    Ortopedik protez ve ortez bölümünden dgs ile fizik tedaviye geçiş var mis biliyorum kolay değil tabiki ama merak ettiğim bir sey var . diyelim kazandık 3.siniftanmi başlatıyorlar yoksa 1.sınıftan mi ?

  7. Anonim dedi ki:

    Arkadaslar ortopedik protez ve ortez bölümü mezunu nerede calisir . Yani hastanelerde mi yoksa medikallerdemi buna bir türlü cevap bulamıyorum . hastanelerde çalışıyorsa hastanede nerede calisir ne iş görür bunlara cevap verebilirmisiniz lütfen acil ??

    1. sevcan dedi ki:

      hastanede alçı odalarında felan.yani genelde hastanede pek işini yapamıyor ama özellerde de protez ortez merkezleri var orlarda çalışabilirsin medikallerde değil ikiside benzer yerler zaten genelde

  8. Sny dedi ki:

    Arkadaşlar bu bölümde üniversite derslerinde zorlanıyor muyuz genellikle matematik ağırlıklı dersler mi var cevap verirseniz????

    1. es dedi ki:

      Dersler genellikle biyoloji ağırlıklı zaten uygulamalı dersler, ezber ağırlıklı çok zor değil ama her bölümde olduğu gibi bununda zorluğu var tabi :)

  9. Anonim dedi ki:

    Ben bu bölümü okuyacam atamasi nasil size zahmet bi bilgi verin…

  10. Hilal dedi ki:

    Arkadaşlar 2006 yılı mezunu bayan bir ortez protez teknikeri olarak kesinlikle bayanlara tavsiye etmiyorum devlet hastanesine atanmış olmama rağmen illa sağlık istiyorsanız ailenizi ikna edip Türkiye bin neresinde olursa olsun ebelik ve ya hemşirelik okumanızdır. Yaptığınız işin hiç bir zaman kıymeti olmayacak ortopedi doktorlarının uğraşmak istemediği her şeyle uğraşmak zorunda kalacaksınız yine de karar sizin

  11. GEREK YOK dedi ki:

    1.BÖLÜM DE ÜNİLER STAJ VERİYORMU
    BİDE BEN EŞİT AĞIRLIKCIYIM PUANIM YETİYO VE TERCİH ETMEYİ DÜŞÜNÜYORUM ACABA ZORLANIRMIYIM … OKUYAN ARDAŞLAR LÜTFEN CEVAP VERİN TERCİH STRESİİ SADI BİZİİİ

    1. aylin dedi ki:

      önü kapalı 3 senendir işsizim gelme

  12. melike dedi ki:

    puanın ve sralamamda istelinenin üstünde ama sadece bu işi yapan bir kaç arkadaştan yorum istiyorum bi bayan için çok zor olurmu bu meslek

    1. Anonim dedi ki:

      Zor olmaz

  13. melike dedi ki:

    sadece şunu merak ediyorum bayanların yapabileceği. bi meslek mi yardımcı olabilir misiniz .

  14. Zeynep dedi ki:

    Önü açık mı

    1. 1mh dedi ki:

      cok yaygın bi bolum degil . lise mezunları daha alınmayacak avantaj var bu yonden . ve dger blumlere gore daha avantajlı dye dusunuyorm atanırsan zaten rahat atanamazsan ozel hastanede ya da atolyede veya kendi yerini acarsın her sey sende biter ne kadar gelistirirsen kendini o kadar iyi yerlerde olursun her yonden

  15. Mehmet dedi ki:

    Devlet hastanelerinde görevi ne

    1. 1mh dedi ki:

      ben bu blum ogrencisiyim cok bilgim yok ama arastrdıgıma gre devlette alcı yapımı . fizik tedavide duran da var ya da acilde falan duruyosun. bi saglıkcıya her isi yaptırıyolar aslnda.degisiyo

      1. Sny dedi ki:

        Üniversitedeki dersler sizi zorluyor mu genellikle matematik ağırlıklı dersler mi var ?? Lütfen acil cvp

  16. Hüseyin dedi ki:

    ben bu bölümü yazdım bilen biri bana bu böüm hakkında bilgi wereilir mi?

  17. selim dedi ki:

    bu bülümün ataması nasıl

  18. ramazan dedi ki:

    Ben bu bölümden mezunum atanması bu son yıllarda iyi yerlese bilirsen iyi bölüm.

    1. mhrpAdınız ... dedi ki:

      atandın mı sen

  19. ibrahim dedi ki:

    sizce gidilirmi ygs 2 de 271 bndeyim

  20. esma dedi ki:

    üniversitede 311 puan puuanla bu bölümü tutturulabiliyor ben arastırdım ancak maasını bilmiyorum maasını bilen varmı?

    1. Cahit ürperAdınız ... dedi ki:

      2300-2500 TL civarında

  21. Koray dedi ki:

    Maaşı ne kadar?

  22. süleyman dedi ki:

    maası ne kadar ben tercih etmeyi düsünüyorum

  23. mehmet dedi ki:

    maası ne kadar? kac yıllık?

    1. oya dedi ki:

      2 yillik diye biliyorm maas konusu hakkinda bilgim yok

  24. yusuf dedi ki:

    mezun oldugumda atanabilecekmym hemen kac puan gerekıyor

Yorum Yaz