10:53 pm - Cumartesi Aralık 3, 2016

Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Taban Puanları

Perşembe, 14 Temmuz 2016, 1:20 | Güncel | 206 Yorum

2017 Yılında Üniversite tercihi yapacak olan ve Astronomi ve Uzay Bilimleri bölümünü seçecek üniversite adayları için Astronomi ve Uzay Bilimleri Taban ve Tavan puanları ile Astronomi ve Uzay Bilimleri 2015 YGS LYS Yerleştirme Başarı sıralamasını sırasını aşağıdan öğrenebilirsiniz … Bu puanlar 2016 Üniversite yerleştirme puanlarına göre elde edilmiş olup 2017 YGS ve LYS’ye girip tercih yapacaklar bu puanları göz önünde bulundurmalılar . 2016 2017 Astronomi ve Uzay Bilimleri Taban Puanları ve Başarı Sıralaması Şu Şekilde :
ASTRONOMİ VE UZAY BİLİMLERİ Bölümü Taban Puanları 2016 2017 (MF–1)

Üniversite Adı Bölüm Puan Türü Genel Kont. Genel Yer. Taban (En Küçük) Puan En Büyük Puan
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Astronomi ve Uzay Bilimleri MF-1 30 31 229,60439 381,32815
EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Astronomi ve Uzay Bilimleri MF-1 30 31 228,93880 328,94511
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Astronomi ve Uzay Bilimleri MF-1 75 77 228,72561 388,41215
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ) Astronomi ve Uzay Bilimleri MF-1 30 11 199,03464 263,48617

Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü 2015-2016 Taban Puanları ve Başarı Sıralaması ise Şöyle:

ÜNİVERSİTE ADI BÖLÜMÜN ADI KON. YER. PUAN
TÜRÜ
EN
KÜÇÜK
BAŞARI
SIRASI*
EN
BÜYÜK
İstanbul Üni. Astronomi ve Uzay Bilimleri 77 77 MF-1 217,38830 255.000 356,38350
Ege Üni. Astronomi ve Uzay Bilimleri 41 41 MF-1 204,65243 258.000 344,33258
Ankara Üni. Astronomi ve Uzay Bilimleri 41 28 MF-1 199,62420 259.000 328,77809

2013 2014 Astronomi ve Uzay Bilimleri Taban Puanları ve Başarı Sıralaması Şu Şekilde :

Üniversite Adı Bölüm Adı Kon. Başarı
Sırası
Puan Türü Taban Puanı
İstanbul Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri 77 241.000 MF-1 211,26631
Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri 41 242.000 MF-1 205,94343
Ankara Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri 41 243.000 MF-1 200,96927

Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Taban Puanları 2016 2017, Astronomi ve Uzay Bilimleri Başarı Sırası 2016 2017, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Olan Üniversiteler, Astronomi ve Uzay Bilimleri Puanı 2016, Astronomi ve Uzay Bilimleri Puan Türü, Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Hangi Üniversitelerde Var

Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Hakkında Bilgi Almak İçin Buraya Tıklayın

 2017 YGS Soruları ve Yorumlar İçin Tıkla

Tagged with:

206 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Taban Puanları"

  1. Elif diyor ki:

    Güzel sanatlar fakultesinden mezunum 4 yıllık. Ressamım. Ve benimde tek istediğim bu bölümü okumak. Allah nasip ederse 2. bir üniversite olarak astronomi bölümünü okumak istiyorum. Herkes hayalinden vazgeçmesin.

    • eski öğrenci diyor ki:

      Merhaba Elif hanım ben bu bölümü okuyup bırakanlardan biriyim size tavsiyem eğer gerçektende astronomiye ilginiz varsa boğaziçi koç bilkent yada odtü fizik okumanızı tavsiye ederim çünkü gördümki bu bölümdeki herşey amatörlükten ibaret kimseyi hayalinden vazgeçirmek istemem ama imkanınız varsa eğer bu bölümün derslerine en az 1 hafta gitmenizi tavsiye ederim ki eğitim seviyesini yerinde görün isterim Astronomi demek gözlem araştırma demektir gelin görünki bizim üniversitenin en iyi teleskobu bile 50 cm çapını geçmemektir benim okuduğum dönemdede aynı sizin gibi 2.ünüversite okumak için gelenler pişman olup bölümü bırakmışlardır ben çok istiyerek ve severek gelmiştim elimden gelen herşeyi yaptım ama bari sizler yıllarınızı boşa harcamayın sizin belki gelecek kaygınız yoktur sonuçta belliki güzel sanatlar fakültesine severek girip bitirdiniz ama diğer arkadaşlara tavsiyem çok iyi araştırıp öyle yazsınlar bu bölümüsonradan kimse pişman olmasın…

  2. isimsiz diyor ki:

    Benim en büyük hayalim Astronot olmak ve olucam asla hayalinden vazgeçmem

  3. Samet diyor ki:

    Önümüzdeki yıllarda açılacak olan Türkiye uzay ussunde iş imkanları olabilirmi acaba ?

  4. Nagehan Yılmaz diyor ki:

    Ne yani Türkiye’de bu meslek yapılmıyor diye hayallerimizden vaz mı geçeceğiz.Hiç sanmıyorum bu benim hedefim ve başarılarıma giden yolda önüme çıkan engeller vtabiki olacak ve bunları bir bir arka planda bırakacağım.Geride kalan ben olmayacağım!!!
    Bekle beni NASA ben geliyorum….!

  5. Rumeysa diyor ki:

    Arkadaşlar benim kuzenim bu bölümü okuyor son senesi ve çok memnun bende bu bölümü okumak istiyorum Astronomide büyük ilgim var astronot olmak en büyük hayalim

  6. İbrahim diyor ki:

    Ben bir makale okudum .(NASA’da çalışan Türk’ün yazdığı)Adam hayalinizin peşinden gidin diyor ve de çaba gerektirdiğini söylüyor.En çok da risk almamız gerektiği.Ben bu riski alarak İstanbul Üniversitesi’nde bu bölüme gideceğim.Pişman olmayacağımdan bin kat eminim.Siz burada bu yorumları yaparak sadece kendinizi kandırıyorsunuz.Türkiye’mde uzay bilimleri gelişmedi evet.Neden gelişmiyor çünkü isteklisi çok az.Önem verilmemesinin nedeni biziz.Gelecek biziz.Gelecek biz isek bu gelecekten kaçmamalıyız.En büyük hayalim geleceğin ben olmam.Bu gelecekte bir payımın olmasıdır.NASA’da çalışmak istiyorum hepiniz gülün ama bir gün istediğim olur ise ben güleceğim.

    • sedanur diyor ki:

      Sana katılıyorum

    • Korhan diyor ki:

      Ne ilgictir ki bende NASA yi cok istiyorum lakin astrofizikci olarak ve ankara yada hacettepe universitesinden mezun olarak eger hedefin benim gibiyse sanada bunu tavsiye ederim riski aza indirip sansi yukseltmis olursun :)

    • ALIRIZA Gövenç diyor ki:

      Arkadaşım ingiliz en iyi olmalı

    • berke diyor ki:

      arkadaşlar uanda ben lise 1 öğrencisiyim ve gelecekte astronomiyi seçicem sadece bölüm olarak o kadar çok istiyorumki NASAYI VEYA TUG I inşallah bu ikisinden bi yerde çalışıım orada staj yapabilirim bu merakım 4 yaşından beri var çok cşdiddiyim teleskopum var ve ayı gözlemliyorum aydaki değişiklikleri gözden geçiriyorum ve gök olaylarını günü gününe takip ediyorum türkiyemde astronomiyi geliştirelim gençler lütfen :(katılım artsın… ben adece bölüm olarak uzay bilimlerini yazıcam üniversitede

  7. Abdurrahman diyor ki:

    Arkadaşlar kesinlikle bu bölümu yazmayin iş imkanları hiç yok çok saçma ve gereksiz bir meslek. Okadar güzel ve bitirdiginde bir meslek sahibi olacaginiz bolumler dururken bunu yazmayin sakın bende geçen sene akdeniz unisini kazandim ama bu sene tekrar hazirlandim sinava çünkü bu bolumun hicbir gelecegi yok

  8. Kıvanç diyor ki:

    Seneye 240 olmazsa puanlar bende yazacağım astronomiyle alakam var fakat sınav sistemi beni zorladığı için zorda kalıyorum

  9. sistemin köpeği diyor ki:

    merhaba lise 3. sınıf öğrencisiyim. sayısalım gayet iyi. doktor olmayı düşünüyorum çünkü ALLAH KAHRETSİN Türki yede ne genetiğe ne astronomiye ne de atom altı keşifler için gerekli eğitime yer var. ben bunların hepsine ilgi duyuyorum ama burada eğitim görmek hayal kırıklığı. eğer ben bu bölümü okursam yurt dışında nasıl eğitim görürüm? maddi durumum da kedi imkanlarımla yurt dışında eğitim görmeme el vermez

    • Alperen Elbasan diyor ki:

      Benim Ankara Üniversitesi Astronomiden tanıdığım bir abi var NASA JPL (JET ITKI LABARATUVARI) de çalışıyor hayallerin varsa oku tıp okuma pişman olursun

  10. harun diyor ki:

    Eğer yazılanlar doğruysa bu bölümün mantığı ne, uzaya okadar meraklı gençlerimize yazık oluyor, cumhuriyet kurulalı yuzyıl olacak hala uzayla ilgili hiçbir girişimimiz yok

    • Yılmaz diyor ki:

      Tubitaka hayvanat bahçesi müdürü atandığı yerden ne beklersin? Bende aşağıda bunu anlatmaya çalışıyorum ama milliyetçi ergenler anlamıyor.

  11. Zana Özaltuner diyor ki:

    gerçekten hayallerimden biri astronomi ve uzay bilimleri okumak yüce rabbim kısmet ettiyse inşallah gidecem de herkesin hakkında en hayırlısı olması dileğimle

  12. rsl diyor ki:

    hadi kardeşler çabuk olun. Bakın müslümanlar her yerde inliyoruz yeter artık o zeka size ait değil mesul olursunuz bir şeyler yapın Allah cc nin izniyle gururdan kibirden de Allah cc muhafaza etsin.

  13. Yasin diyor ki:

    Lise 2 öğrencisiyim Fen lisesi okuyorum. Matematik geometri ve fiziğim Aşırı kuvvetli. Kendi teorim var Foton optimizasyonu diye,Kanıtlamaya uğraşıyorum. Diferansiyel denklem,Logaritma veya üst düzey matematik ve fizij öğretmesi için hocadan ders alıyorum. Hayali olan arkadaşlara kimse gelipde burda Yok kalitesiz yok başka bişey yazmasın. Benim bebekken ağzımdan çıkan ilk sözüm uzaydı son sözümde uzay olacak. Ha şunu diyeyim,Sayısal zekanız yoksa hiç
    Girişmeyin yada müthiş asılmanız lazım. Çok kitap okumanız lazım. Ben 16 yaşındayım yaklaşık 6 yıldır kitap okuyorum ve teori geliştiriyorum.
    İstanbul üniversitesinden Abd’ye giden arkadaşlarım oldu astrofizikçi olarak. Teorimi geliştirdiğim bir hocam var. Umut yıldız( Nasada ki 7 türk astrofizikçiden biri) Bizzat kendim konuştum,Seminerlerini kaçırmam.
    Şunu diyeyim,Eğer bu bölümü okuyacaksan türkiyeyi unut,Hayalgücün ve zekan kuvvetli olsun,Hayal kur,Hayaline git,Ve bu konu çok soyut olduğundan sürekli birisiyle istişare etmen gerek. Benden bu kadar Astrofizikçi olmak isteyen arkadaşlara.
    Ha birde teog da %1’lik dilimdeydim. Ama bu gidip tıp seçeceğim anlamına gelmez,İlk 1000 e de girsem astrofizik okuyacağım. Hayalinizin peşinden koşun ve kendinize inanın.

    • meltem diyor ki:

      benim astronomiye tekıntım var aşırı derecede seviyorum yani ama matematik ve fenle aram iyi değil yazdıkların beni çok etkiledi seninle konuşmak isterim

      • Admen diyor ki:

        Mf ile aran iyi değilse sadece hobi olarak ilgilen derim ben mf okuyorum ve ygs den 450 aldım ama bu bölümü seçersem iş bulamam ve hayatım boku bokuna biter oyüzfen hayalimden vazgeçiyorum sadece hobi olarak kalıcak

    • mirac diyor ki:

      bende seviyorum bende istıyorum . ama benımkı sadece bır ıstek.. 0 bilgi yüzde yüz istek ve heves.. ya ben ?

    • ....... diyor ki:

      kendini bukadar övdüğüne göre senden bi cacık olmaz yasin

    • Mario GOMEZ diyor ki:

      millete hava atmak için okuyacaksan okuma

    • Yılmaz diyor ki:

      Biz burada kalitesiz derken Türkiye de ki eğitimden bahsediyoruz. Zaten sende Türkiye de okumayın diye belirtmişsin. Onun dışında uzayı bilip, gören çoğu insanın az çok uzaya karşı bir merakı oluşur. Uzay bölümüne kalitesiz diyen biriyle de muhatap olmamak gerek :)

    • cihan diyor ki:

      kardeşim yaşıtız seninle benimde ilk çıkan sözüm uzay oldu seninle iletişime geçelim çok fayda görürüz hem ben senin teorine yardım ederim hemde sen bana yardımcı olursun iletişime geçmekte karar verirsen cihanustenn@hotmail.com msn adresim bana buradan e posta yollayabilirsin oradan sonra konuşuruz :))

    • Elif diyor ki:

      Tamamen aynı şeyleri istiyorum. Ben de TEOG’da %0.4lük dilimdeydim fen lisesinde okuyorum. Fizik, Astrofizik benim hayatım, o olmadan yaşayamam. Ben de yaklaşık 6 yıldır hep bu konularda kendim araştırma yapıyorum. Fizik olimpiyatlarına katılmayı ya da bir proje yapıp Google Science Fair yarışmasına katılmayı çok istedim ama okulumda beni yönlendirip yardım edecek bir hoca olmadı. Şu an da 11deyim, çok yoğun, dinlenecek vakit bulamıyorum ama yine de kendim hazırlanıp olimpiyatlara katılmayı düşünüyorum. Kendi teorilerinin olması harika bir şey. Ben de bir aralar teoriler kuruyordum lakin teorim var diyebileceğim kadar bir şey yok elimde. NASA’da çalışan bir astrofizikçi ile konuşabilmen harika bir şey doğrusu, ben de çok isterdim.
      Şimdi başarılı oldum diye açıkta kalmayayım istiyorlar ama benim en çok istediğim şey bu bölümü okumak. Sanırım çifte dal yapıp bu bölümü ve uzay mühendisliğini ya da makina mühendisliğini (uzay mühendisliği bu bölümden türediği için daha kapsamlı) okumayı düşünüyorum. Eğer istersen konuşmak isterim.

  14. Sitrem diyor ki:

    Çok yüksek puan alıp Türkiyedeki ast.bölümünü içeren bir ü.gidersem sonradan exchange öğrencisi olarak yurtdışına gitme şansım olabilir mi???

    • Yılmaz diyor ki:

      Türkiye de değil yurt dışında okusan daha iyi olur bana göre tabii burada okuyup da yurt dışında yükselen de var. Ama bunun için aşırı çalışmalısın yurt dışında X çaba harcıyorsan burada 2x hatta 3x çaba harcamalısın.

  15. Yılmaz diyor ki:

    Bu ülkede bilime değer verilseydi gözüm kapalı olarak buraya giderdim. Her gün Uzay belgeselleri izliyorum, yakın zamanda amatör astronomiye başlayacağım ve eminim okulda verilen eğitimden daha fazlasını alacağım bu şekilde. İnsanlarımız bilimin dine gölge düşürdüğünü düşündükleri için bu tarz pozitif bilimlere tersler. Düşünen, yazacak olan arkadaşlar benden öncede çok söylemişler bende ekliyorum bu bölümü okuyacağınıza benim yaptığımı yapın, hobi olarak ilgilenin çünkü bu ülkede bundan fazlası olmaz. Gerçekten istiyorsanız yurt dışında okuyacaksınız o zaman emeğinizin karşılığını alırsınız işte.

    • nefer diyor ki:

      Eğitim sistemi yetersiz veya çürük olabilir,fakat bu Müslümanların ve Halkımızın Bilime karşı çıktığı anlamına gelmez.O kadar ilim meraklısıysan aç biraz araştır.. Müslüman ve Türk Astronomi ve Bilim adamlarının buluşlarını ve tüm bilim dallarına katkılarını,seninkisi kuru gürültü..!

      • Yılmaz diyor ki:

        Türklerin tarihte yapmış olduğu buluşları biliyorum. Ama şuan ne yapıyoruz ?Bilime destek var mı? Yok. Türk milletini kötülemiyorum yanlış anlama hatta Türkler pek çok ırktan daha zekidir sadece şuan yanlış taraftayız kafamız bilimden çok başka şeylere çalışıyor. Bak şu bölüme barajı geçen giriyor buradan da bu sonucu rahatlıkla çıkarabilirsin.

    • Muhammed diyor ki:

      Kesinlikle kuru gürültü saçma sapan yorum yapmış halkımız bilime tersmişte yok müslümanlar tersmişte.Yahu kardeşim pozitif bilimlerin başlamasını sağlayan zaten bizzat müslümanlardır. Orta çağı kapatıp Yeni çağı açan bi Fatih sultan var. sen ülkene ve bu millette gerici diyerek inançlarını kötüleyip burda kuru gürültüden başka hiçbirşey değilsin kardeşim

      • Yılmaz diyor ki:

        Asıl sen kuru gürültü yapıyorsun. Tarihe saplanıp kalmışsın hala laf yapıyorsun. Bugün oturduğun her şeyi adamlar yapıyor sen ne üretiyorsun? Şuan bile adamların sayesinde sana mesaj atabiliyorum kalkmış tarihte şöyle yaptık diyorsun. Geçmişe bakma şuana bak! Türkiye’de bilime değer verilseydi eğer pozitif bilimlerin önü açık olurdu nokta. Bugün dışarıda kaç kişiyle bilim hakkında konuşabiliyorsun? Televizyonda bilimden çok neye önem veriliyor? İnternette bilim belgesellerinin yorum kısmında niye bilimden çok din tartışılıyor? Bunlar ülkemizde adam akıllı bilimin olmadığını gösterir. Daha bunların farkında değilsin gelmiş laf kalabalığı yapıyorsun . Sizin gibi cahil geri kafalılarla tartışmaktan bıktım.

        • Mehmet diyor ki:

          Yılmaz kardeşim sana tamamen katılıyorum bu ülkenin eğitim sistemine yada eğitime önem verilse en başında meb başındaki 100 yıllık iskeleti kaldırırlardı adam gibi üniversite yaparlardı adamlar şu an sadece nerden para kazanırız diye düşünüyorlar ama kimse bilime önem vermiyo sonuna kadar arkandayım kardeşim

      • Yılmaz diyor ki:

        Ayrıca pozitif bilimlerin başlamasını Müslümanlar sağlamadı. Antik mısır, Sümerde de astronomi ile uğraşılıyordu. Egoistlik yapmak istemem ama daha bunu bilmeden ne diye bana laf atıyorsun?

      • nilay diyor ki:

        iyi de yenı çağ biz bilimsel buluşlar sebebıyle mı açtık.savaş-fetih vb. bilimle ne alakası var? adı yenı çağ diye bizler yenilikçi insanlar mı olduk? eğer oyleyse ben bizansın rum ateşinden yana kullanırdım oyumu eminim herkes te öyle yapardı.

      • Mehmet diyor ki:

        Bak sen diyosunki bilimi başlatanlar müslümanlar diyosunda eskiden bilirmisin ismini vermicem astronomiye önem veren ve gözlem evi açan bi padişah vardı ama bu padişah kendi halkı tarafından cahilce düşünceler tarafından öldürüldü.Türkler bilime önem vermiyor (YILMAZ YASİN BEN VB KİŞİLER HARİÇ) türkler en başından beri saşavçı bir ırk bilime önem vereydik bilim dünyasının lideri biz olurduk çünkü bizde bu potansiyel var ama afedersin devlet yöneticileri siklemiyo nerden para kazanırız diye bakıyolar

  16. beyza diyor ki:

    Arkadaşlar öncelikle meraba bende astronomi ve uzay bilimleriyle ilgiliyim lise 2 yim ve bolum secicez ama sayisalim pekte iyi degil ama hayalim bu herşey cok karisik bi yanda sozelligin kolaligida var tabi ama iste hayal sizce napmaliyim

    • Göktuğ diyor ki:

      Beyza öncelikle sana tavsiyem eğer yaşadığın ilde bu bölüm varsa o bölümü sık sık ziyaret etmeni tavsiye ederim derslerine gir bölümde okuyan öğrencilerle bölümle ilgili sohbet et ben bölümü bıraktım çünkü bilime dair hiçbirşeyi bulamazsın sınavlara giriyorsun son 10 yıl önce sorulmuş sorularla karşılaşıyorsun hiç bir yenilik göremezsin her hoca değil ama %80 hocalar çok egolu memur gelip dersi anlatıp giderler öğrenciye hiçbir katkıları olmaz gözlemevimiz var görsenen hiçbir yenilik yok yani ben bugüne kadar hiçbir hocamızın kayda değer bir çalışma yaptığını görmedim gerçekten tercih yaparken çok çok iyi düşün yıllarını benim gibi boşa harcama eğer astronomiyi uzayı çok seviyorsan boğaziçi odtü gibi üniversitelerin fizik bölümüne git..

      • Göktuğ diyor ki:

        Ek olarak bu bölümlere girmek okadar kolay ki yıl boyunca hiç ders çalışmanıza bile gerek yok yapmanız gereken sadece sınav günü sınava gidip bi 10 net yapıp (hatta hesaplayın göreceksiniz ki 10 net bile çok fazla) ogün erken kalktığınız için uykunuza devam bile edebilirsiniz bu bölümün nekadar kalitesiz olduğunu gösteriyor tercih sizin arkadaşlar..

        • Murathan diyor ki:

          Bence çok yanliş dusunuyorsun astronomi ve uzay bilimleri belki turkiyede yok ama senin ufkunu yurt disinada acman verek sonucta uzay bilimleri ile dunyanin en zeki insanlari ugrasmis ve sen buna kalitesiz diyorsun burdan kalitenin ne demek oldugunu bilmedigin anlasiliyor

          • Göktuğ diyor ki:

            Murathan kardeşim eğer bu bölüme gidip en fazla 1 hafta içinde durduğunda anlarsın ne demek istediğimi benim burda kalitesiz olarak bahsettiğim bu bölümün heryönden yetersiz olduğudur ders içeriklerini inceleyip birde bunların sınavlarına girmeni tavsiye ederim son 10 yıldır aynı sorular soruluyor olmasına rağmen sınıfın yarıdan fazlası geçemiyor bu mudur eğitim hiçbir yenilik yok öğrenciye karşı insanlar buraya zaten uzayı astronomi sevdiğinden değil puanı düşük olduğu için geliyor benim gibi, fakat hatamı geç farkettim evet senin dediğin gibi dünyanın en zeki insanları uğraşmış bi bak bakalım Türkiyeden kaç kişi var bu bölümden iyi yerlere gelebilmiş şuan bu bölümdeki çoğu hoca bana göre amatör astronomluk yapıyorlar hangi biri dünya çapında kabul edilebilir bir buluş gerçekleştirmiştir hepsini takip ediyomda gece ayın fotorafını yada göktaşı yağmuru olduğu zamanlarda fotoğraf çekip sosyal medyada paylaşmaktan başka bi iş yaptığı yok eğer gerçekten astronomiyle ilgilenip yurtdışına gitmeyi düşünüyorsan bence bu bölüm değil BOĞAZİÇİ KOÇ BİLKENT VE ODTÜ FİZİK okumanı tavsiye ederim çünkü astronomi ve uzay bilimlerini yurtdışında hiçbir ülke tanımaz boşuna vaktini buralarda harcama…

    • Veysel diyor ki:

      Bir dershaneye falan yazıl
      İlerde bu bölüm puanı artar

  17. Astronomi terk diyor ki:

    Arkadaşlar ben bu bölümü bırakanlardan biriyim şöyle söyliyeyim astronomiyi severek istiyerek seçtim fakat çok pişmanın yıllarımı burada harcadım eğer astronomi adına birşeyler yapmak istiyorsanız boğaziçi odtü bilkent yada koç üniversitelerinin fizik bölümlerini tercih edin sakın astronomi ve uzay bilimlerini seçmeyin çok isteyen merak edeniniz varsa en az 1 hafta o bölümlere misafir olarak gidin derslere girin göreceksiniz ki Türkiye de astronomi adına yapılan hiçbirşey yok boşuna zamanmınızı kaybedersiniz iş imkanı hiç yok zaten hocalar bilim adına hiçbir şey üretmiyor birgün okulumuzda bilim şenliği haftası vardı ve bölümümüz de karadelikler ile ilgili tüm üniversite öğrencilerine seminer düzenlenmişti başı kapalı bir arkadaşımız da merak etmiş dinlemek için bölümümüze gelmişti bizim hocada seni bu şekilde bu sınıfa alamam demişti arkadaşlar böyle hocalardan ne beklersiniz o arkadaşımızın ne suçu vardı amacı sadece dinleyip birşeyler öğrenmekti siz siz olun hiç birşeyi iyi araştırmadan tercih etmeyin benim gibi bu bölümde yıllarınızı heba etmeyin arkadaşlar son olarak şunuda belirtmek isterim bu bölümdeki tüm hocalar değil ama çoğunluğunun astronomi bilgisi gerçekten çok yetersiz bir çoğu memur gibi sadece gelir ders anlatır maaşını alır gider ne öğrencilere nede bilime hiçbir katkıları yoktur.

    • Astronomi mağduru diyor ki:

      Aynen katılıyorum arkadaşlar Ankara üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri eski bölüm başkanlarından çok sevdiğim bi hoca bu bölüme gelenlere daha ilk günden elimde olsa diplomalarınızı şimdiden verirdim yıllarınızı burda harcamanızı istemem demiştir eğer gerçektende astronomi ve uzayla ilgili çalışma yapmak istiyorsanın arkadaşın dediği gibi boğaziçi,odtü,koç yada bilkent fizik okuyuninanın pişman olmıyacaksınız..

  18. İSO CEYHAN diyor ki:

    Arkadaşlar Ben 7. Sinif öğrencisiyim UzayVe bbilime çok ilgim var bbirçok projem var ancak ben fen lisesine gidersem daha kolay mi bu bbölüme geçişim ancak üniversite kkaç uüzerinden. Degerlendiriliyor onu bilmiyorum 500 . Puan üzerinden mi İTU var ODTU var İU var da İU puani bbiraz düşük ddeğil mi ? 356 puan ben kucugum oyuzden tepkiyle karsilamayin bilmiyorum bu konulari :)

  19. melek diyor ki:

    Arkadaslar puanlar neden dusuk

    • Astronomi mağduru diyor ki:

      Puanların düşük olması zaten bölümün kalitesizliğini gösteriyor inanın içler acısı

  20. Ceylan Cansu Başak Çökelek diyor ki:

    Ya arkadaşlar, bu bölümü okuyanlara sesleniyorum😉 uluslararası ilişkiler okuyacağım, ama uzay bilimleri beni bırakmıyo.. Bir kere martın onunda 2015- YGS ve sonra LYS’lerden iyi bir puan almalıyım. Altıncı hissim acayip kuvvetli, nasaya gitmeyi, ülkemiz adına araştırmalar yapmayı çok isterim… Temelden mat *fizik* eksiklerim var ama kapatırım Allah’ın izniyle. Acil ulaşın mailleşelim. Ona göre tercih yazıp, bölüm (ts-mf) işaretleyeceğim..

    • öğrenci diyor ki:

      Ceylan ben pek tavsiye etmiyorum bu bölümü tercih ederken lütfen çok iyi düşün çok iyi araştır kaç yıl harcadım bu bölümde aslında okadar güzel bir bölüm ki inan çok şey öğrenirsin ama kendin çabalayarak yapabilirsin ben hep kendi araştırmalırımla birşeyler öğrendim dersler genellikle mat.ve fiz.bazen okadar çok sıkıyoki sabahlara kadar sınavları geçmek için çalışıyorsun ama çabalar hep boşa çıkıyo bunun en büyük sebebi ise hocaların sanki evreni ben yarattım tüm matematik ve fizik kurallarını ben koydum zannetmesinden kaynaklanıyo yıllarca aynı soruları soruyolar fakat yine geçemiyoruz inan ben çok çabaladım bugüne kadar olan sadece geçip giden yıllarıma oldu bu bölüme gelmen sadece sana diploma denen kağıt parçasını kazandırır (onu almak bile okadar kolay değil) herşeyi eğer çok meraklıysan kendinde öğrenebilirsin bu bölümde yapılan tek şey hocaların dışardan sağdan soldan ithal bilgileri bize vermesi hiç bir yenilikleri yoktur onun için çok iyi araştırıp tercih et bence eğer merak ettiğin sorular olursa mail adresini gönder tüm sorularını cevaplandırırım gireceğin tüm sınavlarda başarılar dilerim..

  21. uzaylı diyor ki:

    geleceğin en parlak bölümü olacağından emin olabilirsiniz..

    • Mehmet diyor ki:

      Evet en parlak bölüm olacak ABD, Rusya ve diğer ülkelerin uzaya yaptığı keşiflerden dolayı ama bu ülkede hala millet birbirini yediğinden doktorluk şimdiki gibi geleceğinde en parlak bölümüdür.

  22. Emre diyor ki:

    öncelikle astronot değil astronom yani gök bilimci yetiştiren bitanecik bölümümden bahsediyim size çok eğlenceli bitanecik bölümüm matematik fizik ders programlı ağırlıklı genelde çoğumuz formasyon alarak fizik yada matematik öğretmeni olur haa tabi metaroloji gözlem evi diyanette askeri hava üstlerinde calısabılırsınız size kalmış ama ben bilim adamı olucam diyorsanız öncelikle ingilizce şart zira bilim adamı olucaksın yurt dışı imkanı varsa erasmus vb. Mutlaka katılın maaslar yurt dışında gercekten cok ıyı ama türkiyede 2 bin küsür maasla calısırsınız türkiyede kalacak arkadaşlar ise yüksek lisans ve doktora sart akademık karıyer için tabikide issizlik sorusu olanlara cevap bölümü okuyanların yarası öylesine okuyupta işsiz kalıyor ama devlete atamamız cok az oda bir gercek biyolog kimyager fizikçi genetik mezunları gıbı ama yurt dısına kapak atarsınız gerçek bir bilim insanı olursuz nasa ya gitmek istiyorsanız hava ve uzay mühendisliğini öneririm

  23. yusuf diyor ki:

    benim amcam bu bölümü okumuş rusyada okudu.aya ayak basmış.ve orda ölmüş şerefsiz ruslar onu dünyaya almamışlar bende bu bölümü okuyacam

  24. efe diyor ki:

    bu bölüm için mf1 gerekiyor. yani ygs’de türkçe-matematik-geometri; lys’de ise matematik-geometri mi çözeceğim sadece?

  25. Ulaş diyor ki:

    Lise son sınıfım.Seneye tercihlerim arasında 1. tercihim olacak.Matematik ve Fizik özel dersi alsın gitmek isteyenler :) çok etkili oluyor

  26. zeynep diyor ki:

    Ewt cok haklisin gulsah bende lise 3.sınıf tayim gulsah birde bisey sorcam meslek lisesini okuyorum ben astronomi okumak istiyorum okuyabilirmiyim.

  27. deniz diyor ki:

    Ben oldum olasi uzay bilimlerine ilgim var kim ne derse desin hayalimin pesimden kosacagim

  28. berivan diyor ki:

    Matematik ve fizik dersiyle hiç aram yok ama uzayı Astronomi yi araştırıyorum çok seviyorum bu bölümü okumak istiyorum ama sayısalm berbat nasl olacak bilmiyorum

  29. ruthven diyor ki:

    eğer bu bölüm üzerinde kendinizi yurtdışında geliştirirseniz gözlemevlerinde kadro alabilir daha profesyonel şekilde ilerleyebilir üniversitelere araştırmacı olarak katılabilirsiniz bu yurtdışı ve türkiye hiç fark etmiyor yalnız yapacağınız iş sadece yıldızları gözlemlemek bu ileri derecede fizik ve matematiğe dayalı olacağı için sayısalınızın çok iyi olması gerekiyor ve eğer yurtdışında geliştirmeyecekseniz kendinizi burada hiçbir şey olamazsınız uzay bilimleri astronotluk değil arkadaşlar. daha iyi bir şekilde ilerlemek istiyorsanız uzay mühendisliği ve havacılık okumanız gerekir bu sizi ancak astronot yapar ama bu ömrünüzden çok rahat 10-15 sene yer. heves ile kendini bir işe adamak farklıdır, hedeflerinizi ona göre belirleyin.

  30. cansu diyor ki:

    ben lise 2 geçtim. ben de uzay bilimiyle ilgileniyorum. hatta şu an bir projem var.benim bu bölümü almam için ne yapmam gerek şuan da aklımda iki meslek var. birincisi uzay bilimi ikincisi ise tıp o olmazsa o olur manası ancak ben her ikisini de istiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim. cevaplarınızı bekliyor olucam.

  31. banu diyor ki:

    Ben de çok istiyordum ve kazandım ege üniversitesinde okuyorum çokta memnunum. Başkalarının aklına uyup sevmediğim bi bölüm okusam dahamı iyi olacaktı. Bırakın bu işleri. Milleti boşverin de hayallerinizi kovalayın..

  32. Horatius diyor ki:

    Lise 3.sınıf öğrencisiyim.Yalnız Ticaret lisesinde okuyorum ve uzay bilimlerine karşı merakım var. Yinede gereken puana ulaşıp bu bölümü okuyabilme şansım var mı?

  33. gülşah diyor ki:

    şimdi ben lise 3. sınıfım siz çok boş konuşuyonuz adam boşa mı astronomi bölümü açmış millet gelmesin diye yalan söylüyonuz gelecem o bölüme madem begenmedininz gitmeyeydiniz 8. sınıf bebeleri siz da oturun teoku düşünün gardaşlar :D

    • Yılmaz diyor ki:

      Kuruyemiş teknolojisi diye bölüm var o zaman senin mantığına göre o bölümde boşuna açılmamış. Artık mezun olunca kabuklu ile kabuksuz kuruyemişi mi ne ayırırlardır ne yaparlardır bilemem. Seni engelleyen yok hem istediğini yap nasıl olsa zor değil soruların hepsini a şıkkı işaretle girersin bu bölüme.

    • Bilge Hatun Türk diyor ki:

      Bende astronomi okumak istiyorum ama sen bence okuma çünkü senin gibi boş boş gezenler oldukça bu ülke gelişmeyecek adam mademki düşünmüş yazmış ula düşüncesiz geleceği düşünmek için çok mu zamanı var 8. Sınıfların diye velet diyon zamanında sen de 1. Sınıfa gitmiyomuydun o adamlar zaten teogda ne yapacağını düşünmüşler lys yi düşünüyolar da sanane seviyesiz geleceğin ümitleri onlar zaten

Yorum Yazın

Yararlı Bağlantılar