Web sitemize hoşgeldiniz, 28 Mayıs 2017

2017 Hemşire Maaşları (Ocak ve Temmuz Zamlı)

2017 Hemşire Maaşları (Ocak ve Temmuz Zamlı)

Ebe ve hemşire maaşları 400 lira artacak

Memur maaş katsayıları, yüzde 3’lük ocak ayı zammına göre yeniden belirlendi. Maliye Bakanlığı’ndan gelen bilgilere göre, açıklanan enflasyon rakamlarının ardından geçen yılın ikinci yarısına ilişkin enflasyon farkı çıkmadı, memur maaş katsayısı ocak ayı itibarıyla 0,096058’e, taban aylık katsayısı 1,503595’e, yan ödeme katsayısı da 0,030462’ye çıkarıldı.

2016 yılının son haftalarında memurlar yüzde 3 oranında toplu sözleşme zammı alacaklarını garantiledi. Her memur 2017 maaşlarında yüzde 3 oranında toplu sözleşme zammından faydalanacak. 2017 yılının 3.gününde ise maaşların biraz daha artmasına neden olacak bir gelişme yaşandı. 2017 yılında memur maaşlarında TÜİK enflasyon verilerinin getirdiği zamlar da yapılacak.

2017’de memurlar enflasyon farkı oranında zam alacaklar. TÜİK enflasyon verilerine göre 2016 yılında TÜFE %8.53 oranında arttı. Bu artış beklentilerden yukarda çıktı. Fakat memur maaşlarına da zam olarak yansıdı. Memurların 2017 maaşlarında % 4’e yakın bir artış daha yaşamış oldu.

Bu şekilde memurlar 2017’de yüzde 3’lük toplu sözleşme zammı ve yüzde 4 oranında Enflasyon Farkı zammı almış oldular.

 

2017 Ocak ve Temmuz Zamlı Hemşire Maaşları

2017 Memur maaşları katsayıları, yüzde 1,71’lik enflasyon farkı ve yüzde 3’lük Temmuz zammına göre yeniden belirlendi.

12’nci derecenin 1’inci kademesinden maaş alan bir hizmetlinin 2 bin 212 lira olan maaşı 2 bin 406 liraya, 13’üncü derecenin 3’üncü kademesinden maaş alan bir devlet memurunun 2 bin 356 lira olan aylık maaşı 2 bin 559 liraya, 8’inci derecenin 1’inci kademesindeki maaş alan bir polis memurunun 3 bin 165 lira olan maaşı da 3 bin 425 liraya yükseldi. 3’üncü derecenin 1. kademesinde yer alan başkomiserin maaşı ise 3 bin 556 liradan, 3 bin 843 liraya çıktı.

7’nci derecenin 1’inci kademesinden maaş alan bir öğretmenin mevcut 2 bin 665 lira olan maaşı 2 bin 872 lira oldu. Aynı derece ve kademede yer alan araştırma görevlisinin maaşı 3 bin 741 liradan 4 bin 40 liraya çıkarken, 1’inci derecenin 4. kademesindeki profesörün maaşı da 6 bin 377 liradan 6 bin 858 liraya yükseldi.

7’nci derecenin 1’inci kademesinde olan bir doktorun maaşı 3 bin 734 liradan 4 bin 33 liraya yükselirken, 1’inci derecenin 4’üncü kademesinde yer alan bir uzman doktorun maaşı ise 4 bin 507 liradan 4 bin 859 liraya çıktı.

– Memurların mevcut maaşı ile 2017 Ocak’ta alacakları maaşları şöyle:

Hemşire maaşları 2017 lise ve üniversite mezunları ne kadar alacak?

Maaş hesaplamalarına, bölgesel ödemeler, ek ders ücreti, vekalet ücreti, döner sermaye ödemesi ve yabancı dil tazminatı gibi ödemeler dahil edilmezken, aile ve çocuk yardımı ödeneği ise dahil edildi. Aile yardımı ödeneği hesabında eşi çalışmayan ve 2 çocuk (0-6 yaş grubu ve diğer) esas alındı.

Bu çerçevede söz konusu rakamlar içerisinde;

Ocak 2017 itibari ile en düşük memur maaşı 2.601 TL ile 12/1 Hizmetli Maaşı olarak görülüyor. Memur Maaşları 2017‘de 79 lira ile 285 Lira arasında bir artış göstermiş oldu.

Bu tablo, 2017 yılının Ocak ayında gerçekleşecek zamlar neticesinde olan tablodur. Memurlar 2017 yılında Ağustos’ta da bir zam alacaklar. Ağustos 2017 memur maaşı zammı’nın da Ocak’ta olduğu gibi yüzde 3 oranında Toplu Sözleşme Zammı olması bekleniyor.

Hemşire Ne Kadar Maaş Alıyor, 2017 Temmuz Ayı Hemşire Maaşları  2017 yılında memur maaşları yeni yılda açıklanan enflasyon farkı oranlarından da etkilendi.

Temmuz 2017

Hemşire Maaşlarını Yeterli Buluyor musunuz ? Aşağıdan Anında Yorumlarınızı Yazabilirsiniz ….

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Ebru dedi ki:

    Insana verilen degerin eşyaya verilen değerden az olduğunu hemşire maaşlarına bakarak söyleyebiliriz. Hemşire ile doktor maaşı arasında ucurumlar olmamalı. Hemşire maaşı doktor maaşına yakın olmalı. Bize çok büyük haksızlık yapılıyor.

    1. onur dedi ki:

      hiç de haksızlık değil.İnsanlar tıpı kazanmak için kafa patlatıyor.6 yıl en az üni okuyor.Bence doktor maaşları az bile

      1. Melike dedi ki:

        Sonrada tüm işleri hemşirelere yaptırıyorlar.Onların bildigi çoğu seyi hemşireler de biliyor.sağlık personelleri bir ekiptir aynı değer ve saygıyı görmek zorundalar farkındaysanız uçurum olmamalı demiş fazla olsun dememiş sizin fikrinize gelince maaşlar az mı evet az olabilir ama bu maaş yeni başlayan doktor için daha sonra dünyayı kazaniyorlar e hemşire yükselince ne oluyor peki aynı maaşlara devam adalet nerde ??

        1. sasaan dedi ki:

          Neden ya Boyle her yerde doktorlarin maasi cok
          Ben tebrizliyim ama hiç kalma hevesim yok burada
          Hastane hemsirelerin elinde her isi biz görüyoruz ama paranın çoğunu Kim alıyor doktorlar ??

  2. Zeynep dedi ki:

    Bence geç derim senin için hayırlısı ne ise o nasip olsun

  3. Neşe dedi ki:

    Sizin bölümden hemşireliğe geçiş yok.

  4. Anonim dedi ki:

    Yıllık İzne Göre Hemşire Maaşı Çok Az

  5. nimet demirellll dedi ki:

    Merhabalar :) Ben tıbbi dökümantasyon ve sekreterlik öğrencisiyim ama hemşireliğe geçmeyi düşünüyorum sizce geçmeli miyim ?

    1. Alis dedi ki:

      Ben ce kalbinden ne geçiyorsa onu yap

      1. Anonim dedi ki:

        Hemşire çok pağlı üni okumuyolar

  6. hemsireolcam dedi ki:

    ben su an 7sınıfa gıdıyorum.ve hemsire olmak istiyorum

  7. Gülşen dedi ki:

    Labaratuvar 1. Sınıfım severek geldm ama hedefimde her zaman için hemşirelik vardı . Sizce hemşireliğe geçiş yapmalımıyım yoksa labaratuvardan devam mı etmeliyim .Yardımcı olursanız çok sevinirim . 😊

    1. Zeynep dedi ki:

      Ya ben tayin istedim sonrada itiraz dilekçesi yazdik çok pismanim bence hemşirelige direk geçiş yap arkadaş 👍

  8. özge dedi ki:

    Merhaba ben Radyoterapi 1.sınıf öğrencisiyim. Ancak atamaları ve is imkanları çok düşük olduğundan dolayı hemsirelige DGS ile geçmeyi düşünüyorum. Sizce okadar çalışmama değecek bir bölüm mü? 4 yilliga tamamlamalimiyim ?

    1. Esraaa dedi ki:

      Bence kesinlikle tamamla ozelliklede sağlık alanına ilgiliysen güzel bi bölüm şu a n atamaları da iyi ilerde ne olur bilemem ama ben okuyorum şu an gayet mutluyum 🤗

      1. Anonim dedi ki:

        Bende katılıyorum

      2. halil dedi ki:

        hangi üniversitedesiniz ve lisansmi yoksa önlisansmı okuyorsunuz

  9. elif dedi ki:

    Bn hemsire adayiyim maasi gibi olmasada bu meslek cok guzel

    1. Zeynep dedi ki:

      Kesinlikle güzel meslek allah yardimcimiz olsun sabır çok önemli

    2. isimsizisimli dedi ki:

      benm matematiğim iyi değil bu yüzden çevremdeki herkes hemşire ol diyor evet hemşirelik kötü bir meslek değil ama bende üzülüyorum istediğim mesleği yapamayacağım diye. matematik gerektirmeyen başak meslekler biliyormusunuz?

  10. Melek dedi ki:

    Merhaba bende hemşire ve ya acil tıp teknisyeni olmak istiyorum 1 teogda 432 puan aldım 2 de inşallah iyi puan alırım size sormam istedigim sizce ben hangisini seçmeliyim ?

    1. Mustafa dedi ki:

      Bir lisans mezunu hemşire olarak tavsiye etmiyorum. Atamalar şu an sıkıntılı, artık sağlık alanı bitti maalesef. Sana tavsiyem; 2. teog sınavına güzel bir şekilde çalışıp iyi bir Anadolu Lisesini kazanman. Sınavda başarılar değerli kardeşim. :)

      1. halil dedi ki:

        bende lisans hemsirelik düşünüyorum ama bu yorumunuzu okuduktan sonra kararsiz kaldim sizce ne yapmalıyım

        1. mine dedi ki:

          hemsirelik sayisal. yani matematik gerekli ayrica ilac hesaplayacaksin sen. once meslekleri iyi arastir..

          1. Hemşire dedi ki:

            hayır canım hiçte öyle değil yine 1de normal tüm dersler var 2 de meslek dersleri geliyor sayısala girmiyorum çokda kolay derslermiş sağlık öğretmeni söyledi :)) ben kazandım gitcem sayısalım kötü ama gitcem çünki sayısal değil
            :)))) ve kolay yoldan meslek sahibisin sen üniversite okumasan bile :) özel hastanelerde verdiği maaş 1.600 tabi sermayeler var 2.500 olur gidin gidin çok iyiii

          2. Hemşir bey dedi ki:

            Ben hemşireyim lise mezu saglık meslek lisesi şuanda artık liseden hemşire olamıyorsun yardımcısı oluyorsun ve yardımcı lar en fazla askeri ücretin biraz fazlasını alır boşa okuma okıcaksanda iyi bir anadoludan iyi bir üniversite çünkü atamalarda eskisi kadar kolay degil kpss puanı 80 leri gördü geçti

    2. ahmetAdınız ... dedi ki:

      sen niye bunaları niye düşünüyorsun 2 teogta daha yüksek alıp doğu illerinde yatılı fen lisesine gidebilirsin oda doktorluk demek

    3. Buse dedi ki:

      Puanın iyi bence maaşı yüksek olanlara bak biraz

    4. Buse dedi ki:

      Puanın iyi bence maaşı yüksek olanlara bak biraz mesleğin de iyi olsun

  11. Ayse dedi ki:

    Ben hemsirelik 1. Sinifim lanet olsun dersler cok zor sorf doktor biriyle evlenmek için bu meslegi Seçtim iyi yapmisim degilmi

    1. zafer sahin dedi ki:

      Aferin sana ayse dr larda bi hemsire benimle evlensin diye bekliyor sen saglik memuru bulursan opte basina koy

      1. Nergis dedi ki:

        Haaaahaaa cok iyiymis bu

    2. Meltem dedi ki:

      Ya zaten senin gibi düşünen iğrenç insanlar bu mesleği seçtiği için hemşirelik mesleği kötü görülmeye başlanıyor.Hemşirelik gibi bir mesleği kaldıracak bir insan değilsin sen yol yakınken vazgeç.

    3. ömür dedi ki:

      senin gibi ezikler yüzünden mesleğimiz ayaklar altında

    4. TUĞSEMAdınız ... dedi ki:

      SEN BU DÜŞÜNCELERLE OKURSAN DAHA COKKKKKK BEKLERSİN

      1. Mert duru dedi ki:

        Dusuncesi cok sacma bn hemsirelik yapiorm ama severek yapiorm bu kizn dusuncesi erkek bulmak icn okuo suan snden utandm

    5. Caroline dedi ki:

      Ayse kizim sen doktora es degilde belki metres olabilirsin oda uzun surmez en iyisimi kotu yola dusmeden sen bu yoldan geri don. Hic olmazsa biyuk zevkle yaptigimiz meslegimizi karalama

  12. Ayse dedi ki:

    Ben hemsirelik 1.sınıftayim lanet olsun dersler cok zor ama önlüklerimiz cok guzel sirf doktorla evlenmek icin bu meslegi sectim

    1. Salih dedi ki:

      Sen ne kadar basit bir insansın yaa seninle meslektaş olmaktan erkek hemşire olarak utandım. Bu kadar materyalist ve ezikçe bir düşünce tarzıyla aynı işi yapıyor olacağım maalesef bende öğrenciyim ama severek okuyorum…

    2. Elf dedi ki:

      Yanlış seçim canım hemşirelik bir meslektir evlilik programlarına katıl ve okulu bırak senin gibi biriyle meslektaş olmak istemiyorum

    3. Ilknur dedi ki:

      Cnm senin amacin hastalara hizmet degil belliki sen bu kafayla hastalara pek verimli olamazsin o meslegide lekeleme sen bence ordan bi temizlikci bul git yol yakinken

    4. Seher dedi ki:

      Hemşirelik koca bulmaya araç değildir dostum alaşağı etme mesleği istemeyen yapmasın yapanın mesleğine de iğrenç demesin sekiz yılını hemşirelik eğitimine adayan biriyim hemşirelik meslek tir meslek.koca için lütfen evlenme programlarına …

    5. Zeynep dedi ki:

      Ayşe yawrum seninle aynı mesleği paylaştığım için utanıyorum sırf doktorla evlenmek için bu meslek “koca delisi “diye isimlendiriyorum 😂😂seni Esra erol da ne ararsan var doktor mühendis işte mesleği karalayan bu qibi ler kınıyorum seni 😈😈😈

    6. Zeynep dedi ki:

      Bu arada koca dusunecegine ders çalış daha yararli olursun gerizekali sakatsin sen ya nasıl sinirlerim le mücadele ediyorum suan ya 😈

  13. hakan dedi ki:

    Hemşire maaşları çok düşük. En düşük memur maaşından bile.Döner sermaye veriliyor diye böyleyse kaldırın döner sermayeyi? ne anlamı kaldı ki o zaman.Ayrıca çok yoğun meslek. Maaşları artırılmalı.

  14. merve dedi ki:

    Ben de hemsire olmak istiyorum fakat yapamamaktan korkuyorm

    1. zafer sahin dedi ki:

      Cok guzel bir meslek ben saglik memuruyum

    2. Zeynep dedi ki:

      İnan sen gibiydim korkma insanlara hizmet en güzel duygu inşallah başarılı olursun

  15. merve dedi ki:

    Ben de hemsire olmak istiyorum fakat yapamamaktan korkuyorum

  16. Kbra dedi ki:

    Yiyin birbirinizi a.MK bu ne be hemşirelik zor meslek birbirimize sahip çıkalım yok.yok sen dahiliye de çok çalıştın ben kan almada uyudum yok ben ant alıp ilaç dağıtıp oturdum polis canını Hice saydı asker botundan ayağı yara .her meslek zordur ama süpeniz olmasın ki merhamet en zoru fedakarlık ömür boyu fedakarlık ben hemsirelik mezunuyum ve mesleği yapamıyorum .nefret doluyum çalışmak istemiyorum.merhamet te bir yere kadar.keşke polis olsamda bir canım var bana emanet desem .20-30 tane hastanın canı ñın emaneti de bu cana fazla .gelin hep birlikte istifa edelim desem :) ben ćalis miyorum zaten :)) tek kişilik protesto olmaz bir gün beklediğim saygınga ulaşırda kariyer eğitim istihdam görevde kıdem vs.gibi motive edici şeyler olursa severim bu meslegi

  17. Canan dedi ki:

    Allahım inşallah bana bu sene nasip eder çok istiyorum. İstiyenlerede Allah gönlüne göre versin. Benim hedefim 1.teog 400 puan almak

  18. Zeynep dedi ki:

    Ben hemşire olmak istiyorum ama korkuyorum yani kandan

    1. azad dedi ki:

      ben hemşirelik okuyorum şu an eğer sevdiğin bir meslekse ve yapmak istiyorsan seç derim. çünkü gerçekten işini seven hemşirelere ihtiyaç var. kandan korkmayı da dert etme bir zaman sonra alışıyorsun.

  19. Sibel dedi ki:

    Birinci sinifim hemşireliği hiç sevmiyorum ailemin zoruyla seçtim sizce ne yapayim

    1. ece dedi ki:

      bence sevmelisin hemşirelik o kadar güze lbir meslekki sevmelisin bende 8. sınıfım inşallah sağlık mesleğe gidip hemşre olcam :D :)

      1. Bulut dedi ki:

        Artık sağlık meslek liselerinden çıkan hemşire olmuyor , hemşire yardımcısı yani personel oluyor, üniversite okuman gerekiyor bu yüzden düz lise yada anadolu lisesine git ki üniversitede kazanman kolay olsun

        1. emre dedi ki:

          bulut kesinlikle çok haklısın. ben bi hata ettim sağlık lisesine geldim . ek puan olayı da yok o yüzden düz lise sağlık lisesi arasında bi fark yok . anadolu lisesine gidip kültür dersleri ile ygs lys girmek çok ama çok daha mantıklı.

          1. Sağlık lisesi ogrencisi dedi ki:

            Nasil ek puan olayi yok okul puaniyla beraber toplam 90 puana kadar da gelebiliyor zaten YGS 2 den hemşirelik bolumu 355 e kadarda aliyor yani lisede 4 yilin ort 80 bile olsa 70 ek puan geliyor ygsden de 70 ek puan gayet iyi bence ki eyer hemşirelik istiyorsan sağlık lisesi Sec zaten ygsde 9 ve 10 . Sinif konulari ciktgi için sorun olmuyor çünkü sağlık lisesinde de 9 ve 10 da normal anadolu lisesi mufredati uygulanıyor.

          2. Büşra dedi ki:

            Bende şu an anadolu lisesindeyim 1 hafta sonra sınava girecem. Hemşirelik düşünüyorum ama üniversiteden sonra iş bulabilir miyim diye de düşünüyorum

  20. yasminn dedi ki:

    Bende hemşirelik okuyorum yüksek bi uni de , sağlık mesleklileeri gördüm stajda pratik te daha iyiymiş sözde alakasi bile yok biz bi sene kadın doğum görüyoruz adamlar bi rotasyon da denk gelirse eğer aynı tutulamaz ben sağlık mesleğe takla atarak giderdim ama orda uni kazanan fazla yok bizim bölümde bi tane bile yok sağlık meslekli :) hayirlisi valla ama maaş farkı olmalı bence :)

    1. Deniz dedi ki:

      Akıllı mısın yoksa sağlık anadolu kazananları kıskanıyonmu ben son hemşirelik öğrencisiyim 10. Sınıfta kadın doğum dersi dahiliye cerrahi epidemiyoloji mikrobiyoloji cocuk sagligi vs vs uni de sizin gordugunuz derslerin hepsini isledik nerenden uyduruyonda yok efendim bi rotasyona denk gelince göruyolarmis diyon bilgisi olmasa nasil onu 4 sene sonra hemsire yapsinlar bi kere akil var mantik var mantiksiz seni bu senede mezun olucam siz hala unide hemsirelik okuyun bide diyo ki takla atarak giderdim puanin yoktuki demekki kazanamamissin sagligin hic bi alanini okumak kolau degildir biz 13 14 yasimizdan beri o agir dersleri gorduk sen hic bi saglik anadolu ogrencisini ezemezsin maas farkinin olmamasinin nedenide zaten ayni derslerin ayni bilgilerin islemlerin olmasindan dolayi su ulkede universiteye gidipte ne kadar cahil olanlar var ya

      1. yasminn dedi ki:

        1.bütün sağlık meslekler tutuyodu fene gittim 2. senin dediğin gibi dahiliye altında goruyosunuz biz dahiliyeyi 2.sınıfta direk kadın hastaliklari ve doğum hemsireliigini 3.sınıfta 1 yıl alıyoruz 3.şu an eğitim yetersizligini gördükleri için hemsire yardımcısı olayı çıktı 4. ben hakaret vs. demiyorum çevremde gördüklerimi yorumluyorum .

        1. Eva dedi ki:

          Ya baya anlamıyorsun biz de ayrı ayri gördük bütün dersleri bir yıl boyunca dahiliye cerrahi kadin hastaliklari dersini aldik. Fen lisesine gitmen pek bi seyi değiştirmemiş. Bu sene ek puanı kaldırmalarına rağmen cok rahat bi şekilde lisans hemşirelik okuyorum . El becerimizin sizden fazla olduğu da gayet açıktır bunu kime sorsan ayni şeyi söyler bi sağlık meslekli olarak çekirdekten yetiştik 15 yaşında hastanede staj yapmak hastanın sorumluluğunu senin sandığın kadar kolay bi sey değil burdan yazmasiyla olmuyor. Serviste hemsireleri çağırmak yerine meslek lisesi öğrencilere damar yolu actıran cok hasta gördüm

          1. Hemşire92 dedi ki:

            “çekirdekten yetiştik”. Bu nasil bi cümledir. Hemşirelik gibi bi meslekten bahsediyorsun. Mesleğinin ilk yılında staj yapmaya gelen son siniflari gördükçe hayrete dustum. El becerisi zaten küçük yaşta kazanılır bunda haklı olabilirsin. Ama her şey el becerisiyle bitmiyor. Hastaya yaklaşım, bilinçli bir şekilde neyi neden yaptığını bilerek yapmak bu çoğu sml öğrencilerinde maalesef yok. Yardımcı personel olayı iyi oldu. Kesinlikle maaş farkı olmalı. Mesele agir dersleri küçük yaşta görmek ve pratik degil. Bilinçli olarak hareket etmek.

          2. esraa dedi ki:

            siz hemşireligi sadece kan almak zanneden kisilersiniz sanırım pratik pratik dediginizin hepsi bundan ibaret eminim ki hemsire olarak öncelikli amacımız hasta ve tedavi olduğuna göre hastalığı tedaviyi bilmeden uygulama yapmak hastanın hayatını tehlikeye atmaktir öncelikle bunu kavramalisiniz bide anlamadığım 15 yaşında görmekle 18 de görmenin farkı nr ha pardon haklısınız pratikte iyisiniz :) guldurmeyin ya

      2. Kubra dedi ki:

        Sen üniversitesi kazanmadan seni zor alırlar simdi sınavsız hemsire olunmuyor üniversite okumadan hemsire olamazsın sadece hemsire yardimcisı olursun

      3. Ayşeee dedi ki:

        Sen önce bi ünililere saygılı olmasını öğren ayrıca sağlık meslekten artık hemşire olunmuyor

      4. Ayşeee dedi ki:

        Artık sağlık meslekten hemşirelik kalktı kardeşim ben de seve seve hemşirelik okuyorum güzel bi ünide kalktığını bilmesem sağlık mesleğe birinci girerdim ama ben anadolu lisesini tercih ettim daha mantıklı geldi şuan çok memnunum halimden inşallah gayet kıdemli bi hemşire olcam

        1. Ayşeee dedi ki:

          Lisans hemşireliği ile lise hemşireliği arasında bi farklılık bulunmalı lisans eğitimi hiç kolay değil

    2. Beyza yıldırım dedi ki:

      Ben sağlık meslek lisesi çıkışlıyım ve şuan üniversite okuyorum. Inanın aynı dersler veriliyor. Kpss ye hazirlaniyorum ve okul derslerine calismam gerekmiyor bile. Ayrıca lise de hemşirelik okuyan gençlerin iki yıl boyunca yaz ve kış stajlari olur ve görülmeyen servis kalmaz benim çalışmadığım alan yok. Şuanda hemşirelik bölümü kaldırıldı liselerden çünkü çok fazla mezun verdi son yıllarda özel sağlık meslek liseleri açıldığı için işsizlik oranı artacak ve önlem amaçlı bölüm kapatıldı. Biz 14 yaşında sağlık dersleri almaya başladık insan fizyolojisini tanıdık 16 yaşında iş alanına çıktık ve yeri geldi insan hayatı bizim ellerimize bırakıldı. Herkes emeğe saygı göstersin lütfen. Maaş farkı olmalı yazmışsınız bu dediğiniz mesleginizi severek yapmadığınızı açıkça gösteriyor zaten. Staj için hastaneye gittiğinizde size tedavileri yaptıran hemsirelerin çoğu lise mezunu olacak ve bunu kendinize yediremiyosunuz anlıyorum ama lütfen saçma yorumlar yapmayın çünkü insan hayatı kurtarıyoruz biz aynı mesleğe sahibiz birbirimizi kötüleyerek hiçbir yere varamayız

      1. esraa dedi ki:

        ben arkadasa katiliyorum maaş farkı olmalı yani şu an sağlık meslege gidenlerin çoğu garanti olsun 4 yılda hemsire olayım amacıyla ayrıca aynı dersler nasıl olabilir benim kuzenim sağlık meslekli ve kitabına baktigimda şok oldum resmen en basite inmis sizin de hakkiniz var tmm ama hakkimizi yemeyin bizde pratik teorik staj hepsini yapıyoruz ve aynı meslekteyiz kavganın anlamı yok yani

        1. KEVSER dedi ki:

          Esra gerçekten anlamıyorum sizi size bir kaç soru sorsak kelime dagriciginz avuc içim kadar bike olmaz. Boş konuşmayın. Sizden çok daha tecrübeli yiz nokta.

          1. esra dedi ki:

            sorsana lutfen merak ettim ne sorucaksin ??

    3. KEVSER dedi ki:

      Yasemin sen çok basit bir bakış açısı ile yaklaşıyorsun . Bende sağlık çıkışlı yim ve şuan üniversitede hemşirelik okuyorum. Yani senin ego biraz tavan yapmış indir tatlım. Biz her şeyke sizden bir tık ondeyiz çünkü sizden önce gorduk laticeyi…. Ve hastaya yaklaşmayı da senden çok daha iyi yaparım. Çok dar dusunuyorsun.

  21. enes dedi ki:

    Liseden mevzun olan bir hemşire yardımcısının maaşları ne kadar acaba?
    Acilll
    Lütfen bilenler cevaplayabilirmı?

    1. deniz dedi ki:

      biraz kafadan varmı sizde aynı parayı alıyo orda hemsire -lise yazıyo gözükmüyomu ??

  22. belinay dedi ki:

    Merhaba ben lise mezunuyum ve tercih yapicam hemşirelik istiyorum yalniz bazıları yg2 ile bazıları mf3 ile aliyo ikisi de 4 yıllık mi veya bi farkı var mı

    1. arzu dedi ki:

      Frki yok cnm bnm 2 sde ayni

    2. ömerAdınız ... dedi ki:

      ikiside aynı degil mf ile alan 4 yıllık ygs ile alan 2 yıllık

      1. Menekşe dedi ki:

        Mf ile ygs ile alan ayni.ben 2014 hemşirelik mezunuyum ygs2 ile yerlestim 4 yil okudum tez yoktu bizde tek fark olarak. eğitimleri ayni. Yüksekokul diye geciyo ygs ile alan hemsirelik sizin dediginiz ise meslek yüksek okulu. Myo lar 2 yilliktir yo lar ise 4 yillik myo larda hemşirelik ebelik sağlık Yönetimi yoktur att odiyometri anestezi lab gibi bölümler vardir. 4 yillik egitim verip de neden yo olmuslar fakülte degil derseniz: yo larin fakulte olabilmesi icin belli bi sayida bolume fazla sayida prof ve Doç a ihtiyaclari vardir ve bi kac prosedure falan. Hayirlisi olsun şimdiden tercihleriniz :)

      2. fatih dedi ki:

        hayır ikiside 4 yıllık
        tek fark MF3 ile yerleşen hemşirelik fakültesine gidiyor YGS2 ile yerleşen Sağlık Yüksek okuluna gidiyor ve iş bulma imkanlarıda her ikisi içinde aynı :)

      3. Elif dedi ki:

        2yıllık olan sadece diyaliz hemşiresi var

      4. ülkü dedi ki:

        İkisi de aynı mf-3 le ya da ygs le alan hemsireliklerin ikisi de 4 yıllık .ikisinden de mezun olduğunda lisans mezunu hemşire oluyorsun.Türkiye de 2 yıllık Hemşirelik diye bir şey yok.en son 1999 yılında açıköğretimdeki Önlisans yani 2 ýıllik hemsireliklerin de kapatarak bu işe son verdiler .şu anda hemşire olabilmek için üniversite mezunu olmanız gerekiyor.3_4 yıldır da sağlık meslekipleri lisesi Hemşirelik bölümleri kapandı. Artık sağlık meslek liseleri hemşire değil hemşire yardımcıları mezun ediyor.ygs ve mf de fark yok.

      5. Elif dedi ki:

        Öyle bir sey yok ben lise mezunu hemşireyim. Aynı zamanda üniversitede hemşirelik okuyorum. Her iki puan türünde de aynı eğitim veriliyor. Zaten iki yıllık hemşirelik diye bir şey yok.

    3. dilek dedi ki:

      Tatlm hiçbir fark yok ben ygs2 puaniyla kazanip 4yillik bitirdim bilmeden konusanlara bakma ygs den alan saglik yuksek okulu mf den alan fakulte diye geciyor.fakulte ve saglik yuksek okulu arasinda ki fark da akademik kadro ile alakali.ygs ile gidebiliyorsan yaz git degisen bisey olmuyor pek

      1. onur dedi ki:

        lise okuyom suanda saglıkta hemsiremi olsam ? bilemedim yardım ederseniz sevinirim :D

        1. dilek dedi ki:

          Ataması kolay olduğu icin dusunuyorsan boyle bisey yapmani tavsiye etmem cunku omur boyu yapacagin meslegin krıteri bu olmamali ama seviyorsan yap derim cunku erkek olmak da senin icin bir avantaj olabilir.bu meslekte erkek calisma arkadaslarinin katkisi azimsanamaz bizim icin.meslek yorucu ama tutundugunyardim ettigin insanlarin gozlerindeki tesekkur belirtisinin degeri paha bicilemez bisey.ben kac kere pes edip yardim ettigim insanlari gorunce meslegimi tekrar sevdim bilmiyorum umarim sen cok seversin.meslekten daha onemli birsey varsa oda insan olmanin gerekliligini yapmak ve ne icin yaratildigini unutmadan iyi olabilmek.yolun ve bahtin acik olsun.

        2. ece dedi ki:

          bence hemşire olma o daha çok kızlara göre iştir erkeklerde yapar ama bence olma att olmanı tavsiye ederim :)

        3. Ömer dedi ki:

          Kameraman ol 3500 tl 6000 tl kazanıyon maaşı

          1. Ayşe dedi ki:

            Arkadaslar ben daha 2.sınıfim ama cok karrsizim hemsirelik konusunda bi fikriniz varmı

  23. Uskudar dedi ki:

    Lise hemşirelerine ogretilmiyo onlarda annelerinin karnında mi öğrenip çıkıyo tabiki lisans hemsiresinin de bi öğrenim süreci var. Pratiği yavaş yavaş kazanıyo ama teorik bilgisi lise hemsiresine çok daha fazla neyi neden yaptığını biliyo lise hemşiresi gbi doktor söyledi o zaman yapiyim yok yani onun için pek sevilmiyoda lisans hemsiresi ama yapacak bişey yok. Hem 4 sene sayisal görsün hemsireligi sayisal dan aldığı bilmiyosunuzdur belki lise hemsiresi olarak ondan sonra gitsin üniversite de 4 yıl daha okusun öyle hemşire olsun sonra gel sen kendini eşit tut hatta biraz daha abart üstte tut çok saçma yani gerçekçi olun arkadaşlar. Sorumluluk alacak yasa gelmeden is odaklı yetişen hemşireler bi kaç yıl sonra çıkıp biz öğretiyoruz olmasın…

    1. Tutku dedi ki:

      Hem lisede hemşirelik mezunuyum hemde üniversitesini okuyorum söyleyeceğim tek şey üniversitede uygulama yok boş boş staja gidip geliyoruz teorik olarakta çok az bir fark var Üniversite 3. Sınıf damaryolu açamazken lise 2 öğrencisi açabiliyor ve daha staja gitmeden yapabilir lisede biz tüm dersleri laboratuvarda işlerdik şimdi hoca sınıfta okuyup anlattığını sanıyor

      1. ümit dedi ki:

        Merhaba. Ben bu sene liseden hemşirelik mezunuyum Iki senelik paramedik kazandım kpss ye gireceğim başka şehire atanırsam atamamı üniversiteyi kazandığım yere alabilir miyim bu konuda bilginiz var mı teşekkürler

  24. Raşit Ağca dedi ki:

    Arkdslar 11.sınıfa geçtim bi sene dallara ayrilacaz hemşire yardimciligi ve sağlık bakim teknisyenliği hakkında bilgisi olan varsa yardimci olabilir mi ?

    1. sinem dedi ki:

      öncelikle ben bu sene sağlık meslek lisesinden mezun oldum alanım hemşirelik
      gözlemlerime göre biz hemşireler çok rahatız zaten işi stajere yaptırıyoruz çok fazla stajer olduğundn özellikle de hemşirelik alanında bize iş kalmıyor..
      it gibi stajerlik yaptım zamanında elime düşmeyin yakarım… :D
      bence hemşire yardımcılığı oku en yoğun serviste bile yoğun bakım dışı tabiki sabah,öğlen ant alınıyor.2 kez en baba tedavi oluyor ki oda zor yani
      sonra serum tak serum çıkar o
      zor değil yani hemşire odaları evin gibi maşallah mini buz dolabı,çekyatlar,mutfak
      işin ilginç yani bizim mesleğimiz çok zor diye yakınıyoruz..
      aslında işini seven bi bireysen gayet güzel …
      bu arada ankaranın en yoğun hastaneleri numune,onkoloji,dışkapı hastanelerinde staj yaptım

      1. zelalAdınız ... dedi ki:

        meslek hayatında başarılar dilerim.gerçek hayatta hemşirelik yapmaya başladığında seninle bu rahatlık konusunda tekrar konuşalım.umarım gözlemlerine uygun bir hastaneye denk gelirsin çünkü hayat gözlemden ibaret değil canım.

        1. Hasan Çatal dedi ki:

          Aynen ağzına sağlık

      2. arzu dedi ki:

        Hemsirelige lafim yok 4. Snfm ztn unide ama ndn bi polsten az alyrz onu anlmyrmmm…

        1. dilek dedi ki:

          Polisle kendini kiyaslaman cok sacma benim sozlum polis yaptigin isle sennkisi bir mi.canlarini dislerine takip gece gunduz calisiyolar sirtlarinda kac kiloluk agir silahlarla nobet tutuyorlar ayaklarinda yaz kis cikarmadiklari botlar ayaklari yara oluyor.calisma saati belli degil gorev icin heran sehirdisina gidebiliyorlar.serviste oturup gunde 2 3 kere anta alan ilac yapan geri kalaninida avon katolugu inceleyen hemsirelerle bir degil ondan fazla aliyorlar ve aldiklarinida hak ediyorlar.gorevini layigiyla yapan hemsireleri kasdetmiyorum tabi.ama hemsireligi rahatlik icin secip de niye polisden z aliyorum demek garippp

      3. Aygl dedi ki:

        Kolay böyle dışardan gözlemleyerek konuşmak bende bi yıl önce mezun oldum ve şuan İstanbul’da eğitim ve araştırma hastanesinde yoğun bakım da çalışıyorum git orayıda bi gün gözlemle diyorum daha sonra böyle rahat konuş. Hemşirelik mesleği kadar kutsal ve zor bir meslek tanımıyorum sen şuan mesleğini sahiplenememişsin. Çalışmaya başlayınca anlarsın.

    2. kadir dedi ki:

      olalım kardesim merhaba bende sağlık meslekden 10 sınıfa geçtim sağlık hizmetleri alanındayız artık sende 11 e geçmişssin dala ayrılıcaksınız 3 tane dal vardır; 1- hemşire yardımcılığı 2-ebe yardımcılığı( kızlar seçer) 3-sağlık bakım teknisyenliği.. mesela hemşire yardıcılıpını seçersen yoğun bakım ve yanık tedavi ve diyaliz ünitelerinde yapılan uygulamalarda görücen ve uzmanlaşıcan bunlarda 12de staj var 2 gün okul 3gün staj40 günde yaz stajı var.. 11 de staj yok ama gezi gözlem olayı olucak birebir hastaneye gidicez aseptik uygulamalar dersiniz olcak hoca götürüp uygulamaları olarak göstericek derslerinzi ağırlaşıcak haftyada 44 saat ders artık teorik ders azalıp meslek dersi artıcak hemşire yardımcılığı dersleri; 1-özel bakım uygulamaları 2 yenidoğan ve çoçuk sağlığı 3-kadın hastalıkları ve aile planlaması 4-temel ilaç bilgisi (farmakoloji) 5-aseptik uygulamalar 6-enfeksiyon hastalıkları 7-sistem hastalıkları ebe yardımcılıpında farklı olarak doğum öncesi izlem ve doğum burda doğum dersleri alıyon daha çoook kadın hastalıklarını öğremiyon sağlık bakımda mesleki temel uygulamnalar dersi var ama burda kadın hastalıkları ve aile planlaması dersi yok.. diğer derslervar.. burda anestezi uygulamaları radyoloji uygulamaları tıbbi laboratuvar uygulamaları hemotoloji biyokimya öğreniyosun mezun oldukdan sonra 2 yıllık sınavsız geçiş haklarımız var kamuda ve özelde istihdam edilebilriyoruz kamuda kadrolu ebe ve hemsire yardımcısı olarak çalışabilcez devlet memuru olabilicez bu kadar.. umarım yardımcı olmuşumddur

      1. Ramazan dedi ki:

        Kardeşim.ne güzel yazmissin ama.aklima bi soru takildi bende 11 e geçtim sagliktayim. Sence biz yardimcilara aramada kontenjan açarlar mi atamalar az mi cok mu olur puanlar nasil olur , ucretimiz hersey dahil felan ne olue bilgi aldiysan paylasirmisin benle

  25. Mevlüde dedi ki:

    Selamun Aleykum ben sağlık meslek lisesini bu yıl bitirdim hemşirelik okudum ygs puanım 181 okuldan puanda verseler biyer çıkması imkansız gibi 2 yıllık geçiş hakkım var hangi bölümü tercih edeceğim konusunda çok kararsızım hemşireliği çok seviyorum eğer üni. tercihi yaparsam üni. okursam diplomam yanar mı ? öyle diyor çoğu arkadaşlarım boşuna hemşirelik okumuş olursun diyorlar

    1. Sinem dedi ki:

      kuzu benee tercih yapma aynı durumdayız maddi yeterszilikten dolayı ben biran önce memur olmak istiyorum.
      üni puanım hukuk kazanacak kadar yüksek hemde ankarada fakat böyle bir şey olur diye tercih yapmayacağım
      sen memurluğuna bak
      üni kolay iş yaparız

      1. Mevlüde dedi ki:

        teşekkür ederim sinemcim haklısın :)

  26. Hemsire dedi ki:

    Kusura bakmayın ömer bey! O zaman o kadar zenginseniz siz okusaydiniz 4 yil liseyi . Siz her ne kadar kabul etmeseniz de biz sizden bi adim ondeyiz. Evet bize can emanet ediliyor. Biz bunun farkindayiz bazi stajyerler sacma sapan tavir sergiliyor diye herkesi zan altinda birakamazsiniz. Cok yanlis dusunuyor ve konusuyorsunuz . Umarim Allahtan o cok kucumsediginiz gelecegin hemsirelerinin eline dusup muhtac kalirsiniz. Ki inaniyorum Rabbime hic bi sekilde bu konustugunuz futursuzca kelimelerinizi yaniniza birakmaz yasamadan da ölmezsiniz. Emin olun ileride bizim elimize dusuceksiniz ve o tiksindiginiz eller var ya onlar size şifaa olucak. Bunuda asla unutmayiniz..!

    1. Mevlüde dedi ki:

      sizin bu konu hakkında bilginiz var mı acaba ?
      bana yardımcı olabilirmisiniz

    2. Yusuf dedi ki:

      Adamsın çok güzel yazmışım

    3. Ahmet dedi ki:

      Aferin kizim cok güzel hattini bildirmişşin

  27. Devlet dedi ki:

    Polisliğe gitmek daha mantıklı daha fazla alıyorlar.

  28. ebe lisans dedi ki:

    Lisans mezunu ebeyim yaklasik 5 yildir calisiyorum maaslar cok az tam gun mesai yapiyoruz tatiller belli maaslara iyilestirme yapilmali…

  29. Ayse dedi ki:

    Hemsirelik maaşları yeterli değildir bunun üzerinde gereğinin yapılmasını istiyoruz.Lisans mezunuyuz.Emegimuzin karşılığını alamıyoruz lütfen herkes duyarlı olsunn

    1. Yağız dedi ki:

      Tam olarak ne kadar maaş alıyosunuz acaba döner sermaye ile birlikte

  30. Mustafa dedi ki:

    Oncelikle şu kadarını soyleyim ben lisans mezunu hemşireyim. 2010 mezunuyum .yani 6 yıldır çalışan bir hemsireyim. En az 100 tane stajyer im oldu. En az da benden sonra ise giren 100 hemsire olmuştur. Suna bi açıklık getirmek istiyorum. Lise yada lisans mezunu olayı na giren bir hemsire ye gulerim.lise mezunu hemsire ortaokulda emek ediyor sağlık Lisesini kazanıyor. Üni mezunu hemsire lise De emek ediyor unisi ni kazanıyor. Yani ikisi de aynı şeyi yapıyor. İkisinden de mezun olan hemsire değil hemşirelik mesleğini yapmaya aday insanlardır .zor bir işimiz var kabul.ama kimse De gelip burda liseli yi uniliyi birbiriyle kiyaslamasin. O tamamen kişinin kendi yeteneği. Ben 6 yıldır çalışan biri olarak şu kadarını soyleyebilirim. Hiçbir farkı yok lise ve lisans mezunu hemsire arasında.hiçbir fark hemde
    Lise mezunu hemşire yaşı küçük diye yıllardır fabrikada çalışan ve asgari ücret alıp 4 çocuğa bakan birinden fazla maaş alıp ne oldum delisi olursa da o hemsire den bi cacık çıkmaz. Üni mezunu hemsire de gidip lan ben uni bitirdim ülkenin aydını oldum der se bi cacık çıkmaz. Yani olay tamamen kişinin kendiyle alakali.çok çok üst düzey insanlar tanıyorum benim yaşım kadar hemşirelik yapmış ve lise mezunları. İnanın geçtim bir lisans mezunu hemsire yle yeni mezun bir tabiple kiyaslamayi uzman hekimle bile kiyaslanamayacak kadar tecrübeli işlerinin bilincinde insanlar.yani anlatmak istediğim kimse ben küçük yaşta öğrendim lise cikisliyim sağlık meslek lisanstan iyidir de demesin. Kimse de ben uni okudum lise çıkışlı hemsire mi olur da demesin.yapılacak şey örnek insan olmak .harika bir meslegimiz var ve yüzde yüzü dikkat etmekten geçiyor. Bütün meslektaşlarıma allah kolaylik versin.lise lisans mezunu hemsire aynı şeydir .ayrıştırma ya ugrasan lar bana sorarsanız halt ediyorlar

    1. Asya dedi ki:

      Merhaba bu konuda bana yardım eder misiniz ygs 2 puanim 268 net istanbul da yaşıyorum ama şehir dışı tutan att paramedik iki senelik olan yerler var. Keşke hemşirelik tutsaydi ama bu puanla çok zor.. bana sürekli sağlık mezunu olanları aldıklarını ve benim olamicaklarimi söylüyorlar. Lütfen bir bilginiz varsa söyler misiniz düz lise cikisliyim ve sağlık çok çok istiyorum mesela yalova sakarya edirne tarafları tutuyor girebilir miyim. Cevap bekliyorum lütfen şimdiden teşekkürler

      1. SNRSHN dedi ki:

        maalesef giremezsin. 2 yıllık tercihlerinin çoğunda meslek liselerinin önceliği var. Başka bölümlere bakmanı tavsiye ederim.

        1. Mevlüde dedi ki:

          Selamun Aleykum ben sağlık meslek lisesini bu yıl bitirdim hemşirelik okudum ygs puanım 181 okuldan puanda verseler biyer çıkması imkansız gibi 2 yıllık geçiş hakkım var hangi bölümü tercih edeceğim konusunda çok kararsızım hemşireliği çok seviyorum eğer üni. tercihi yaparsam üni. okursam diplomam yanar mı ? öyle diyor çoğu arkadaşlarım boşuna hemşirelik okumuş olursun diyorlar

  31. Sadik Bölükbasi dedi ki:

    Merhaba arkadaslar, ben 40 senedir almanyada yasiyorum, yas 45 ve 1991-2008 seneler arasi kalp cerrahinde ve anjiyo bölümünde ve hatta Kalp amaliyalarina (burada asistan yani doktora yardimci hemsire)olarak calistim. 2008 yilinda Hamburgdaki tüm Devlet hastaneleri özellestirildi, benim is sözlesmem 1991 den devlet ile oldugundan ve benim özelde calismamak istedigimden, alman devleti bana bölge müdürlügünde, devlet dairesinde bana is verdi. 2008 den su ana kadar devlet dairesinde memur olarak calismaktayim. Türkiyeye geri dönmek istiyorum.

    Almanyayi terk etmek istiyorum, Türkiyede is konusunda bana yardimci olabilir misiniz?

    Simdiden resekkür ederim.

    1. Aynur dedi ki:

      Ne kadar aliyorsunuz orada buraya gelmek istiyorsunuz

  32. Hava dedi ki:

    Sağlık alanında en iyi meslek nedir acaba

  33. Mustafa dedi ki:

    Arkadaşlar kelimelerinize biraz dikkat edin yada seçerek konuşun belirli kişilere konuşun benim çoğu arkadaşım özel sağlık lisesinde okuyo fakat stsjında hiç bi şımarıklık görmedim bugüne kadar şımarık olanı var ama lafınızı belirli kişilere söyleyin

  34. Hakkat dedi ki:

    Hemşireler çok cahil genelde biraz eğitilmeleri lazım

    1. Seyma dedi ki:

      Terbiyesizliğik yaparak kendini cok bilmiş ve zeki mi zannediyorsun sen

    2. SNRSHN dedi ki:

      17 sene dirsek çürütmüşlüğümüz var sen kim oluyorsun ki it?

  35. ezgi dedi ki:

    seneye hemşirelik alanı lise aylık 800 lira alıcakmışız hocalar söyledi doğruluğu hakkında bilginiz var mı

    1. melisa dedi ki:

      Stajda mı?

  36. ezgi dedi ki:

    ya bu maaş iyi ama daha fazlada olabilir öğretmeninki hemşireninkine gore bile daaha fazla ben hemşirelik okucam ancak puanım ona tutabilir cunku

  37. ben böyle adalete dedi ki:

    12. sınıfım. Biz lise tercihi yaparken sağlık mesleklere puanım yetmemişt. 1 sene sonra öyle bir düşüş oldu ki yetiyordu ama tabi geçmişti. düştüğü zaman da sağlığa gidemeyenler özel sağlık meslek lisesine yazıldı parayla tabi. bu nasıl adalet ya. puanı alamayan parayla okuyor fakirin suçu günahı ne acaba. birde özel okuyanlar bile hastanelerde stajyerlik yaparken artislik yapıyo sen kimsin ya bu ne hareket parayla herkes okur canım benim dedem de okur parayla şımarık kibirli şeyler !

    1. büşra dedi ki:

      çok doğru söylüyorsun bende 12.sınıfım numune hastanesinde staj yapıyorum özel okullar para ödeyerek stajını görüyorlar ve hastanede gösterdikleri sımarıklıgı devlet öğrencileri göstermiyor devlet öğrencilere insan emanet ettigini düşünmüyor galiba ki böylelerini hastanelerde çalıştırabiliyor ki buda çok yazık

      1. Selin dedi ki:

        Bende özel saglık meslekte okuyorum kimsenin şımarıklık yaptıgı yok insanlara yardım etmek icin peşlerinden kosuyoruz stajer oldugumuz icin bize bisey yaptırmak istemiyorlar ama yine pes etmeyip nerdeyse yalvarıyoruz herkes bir bence bencil olmayın beceri egitim sınavları 30 soru oluyor ve klasık hic bi sekilde hocalar not vermiyor devlet okulları staj notlarını kendileri girerken biz her bölümde calısıp not almaya calısıyoruz hastanın basına gidip hergün 3 hastalık exberleyip hasta anlatıyoruz özel okul diye kimse notu havadan vermiyor 50 soruluk saglık sınavlarına giriyoruz ve kaldıgında gecirmiyorlar….

        1. kubra dedi ki:

          Merak etme canım devlet öğrencileri senin bu dediklerinin kat ve kat fazlasini yaşiyorlar.daha fazla yoruluyorlar ve beceri sinavinda havadan not verme diye bişey yok bildigi bizde sınava giriyoruz ve bu ortalamamizi etkiliyor.kendini burda acindirmaya calisma

    2. Ozan dedi ki:

      Na alaka bende özel saglık lisesine gidiyom devlet okulundan daha disiplinli şımarık olmak kişiye baglı hem paran olunca çogu şey olur bunuda biz ögretmeyelim

  38. Fatma nur dedi ki:

    Hemşire yard için üniv gerek ama onunda önünü açarlar bir müddet sonra

  39. Tuğbanur Akdana dedi ki:

    meraba gatada hemsirelik okumak istiyorum tskda hemsire oldugumda aldigim maas normal bi hemsireye gore farkli olurmu arti ve eksileri nelerdir

    1. SNRSHN dedi ki:

      gata da askerlik yaptım. sivil 3 falan alırken gata hemşireleri 2,5 civarında alıyorlardı. Ancak eğitimleri çok kaliteli gerçekleşiyor. Mezun olduktan sonra 1 yıl stajyer gibi çalışmaya başlıyorlar. Daha sonra ülkenin diğer hastanelerine dağıtılıyorlar. Avantaj olarak sayar mısınız bilmiyorum, istediği sivil hastaneye de tayin isteme hakkı var gibi kulaktan dolma bir bilgim var. Okul disiplini de askerliği aratmıyor. Bilgiler Gata lı hemşire arkadaşlarımdan.

  40. yağmur dedi ki:

    Merhaba hemşire yardımcısı ne kadar maaş alır acaba

  41. yağmur dedi ki:

    Merhaba hemşire yardımcılığı maaşı ne kadar acaba? ????

    1. sinem dedi ki:

      arkadaşlar siz bir okulunuzu okuyun daha siz 2. sınıf falansınız bence daha sizin okullar yeni açıldı. b.r durun yav ! sizin için kpss ‘de yer bile açılmadı daha ne maaşı okuluuzu bitirin bir hele alırsınız 2.000 tl falan bence de yükseğini okuyun mutlaka abla tavsiyesi sizin işiniz biraz zor olacak gibi biz sağlık meslek lisesi öğrencilerinin stajda çalıştırdıkları gibi çalıştırılar muhtemelen sizi
      staj staj değil bu hastane yönetimi stajerlik olayını fransızca anlamış bence :'((
      köle gibi çalışıyoruz allahtan bu sene mezunum son yaz stajımı yapıyorum

  42. Ömer can dedi ki:

    İnsanlar üniversite kazanmak için kendini yirtsin çalışsın 4 sene alinteri doksun 15 yaşında liseye geçen bir insana kan aldirsinlar 16 yaşına geldimi hadi kızım oğlum hastaya git şunu yap bunu yap bir iğneyi yanlış yapsa o adamın gunahindan nasıl kurtulacaksiniz aklınızı başıniza alın kalkipta insanlara ben 16 yaşında hemşire oldum demeyin hepsinden igreniyorum Çik bi sağlık liselerini dolaş bak adı sağlık sigara içmeyen sayılı öğrenci var insanlara böyle ornek olmaya devam edelim aferim size sonrada burdan konusun

    1. Gülşah dedi ki:

      Bende lise çıkışlı Türkiye”nin en iyi hastanelerinden birinde çalışan hemşireyim. Liseye gittiğim Zaman bu puanla Anadolu öğretmen liselerine gidebiliyordum. Ey ahmak sigara içiyorlar diyen sen sorumlu doktorlarımın hepsi sigara içiyo gel bunu açıkla. Lise çıkışlı hemşireler iş öğretiyor lisans çıkışlılara.

    2. Nur dedi ki:

      Sağlık mesleklileri begenmiyosun ama hic normal liseden üniversitede hemşirelik okuyan bi stajyere denk gelmemissin bakiyorumda.Daha tansiyon olcmesini bilmeyen insanlar mi hastaya uygulama yapicak git bak arastir meslek cikisli o igrendigin çocuklar üniversitelilerden daha iyi calisiyor.Üstelik ona rağmen üniversiteli hemşireleri daha fazla aliyolar kadroya.Artik hastanede babasinin hayrina nasip bakarlar hastaya bilemem.

      1. Seyma dedi ki:

        Kesinlikle katılıyorum size bende lise hemşirelik okuyorum üniversiteli olanla aynı bölümde staj yaptım kan alırken bile başında beklediğim oldu her uygulamasında peşinden kostum hiçbir şey bilmiyorlar ayrıca o hor gördüğünüz liseliler biri de ben oluyorum stajdan eve gelirken ayaklarım sızlıyor tüm gün hem kendi işimi yapıp hem benden büyük adamın yaptığı hatayı duzeltiyorum ve bunu yaşımdan kat ve kat olgunlukla tamamen vicdan için karşımdaki hastayı düşündüğüm için yapıyorum daha 17 yaşında olmama rağmen çoğu kez kahvlatim yarım kaldı hastanın peşinden kostum o universiteliler ben çalışmaya basladigimda yeni yeni geliyorlardi

        1. Seyma dedi ki:

          Yani bizi hor görmeyin ben ve bütün arkadaşlarım hem staj yapıp hem okul hem dershane hepsini birarada götürmeye çalışıyoruz hor gördüğünüz bizler çoğu kez stajdan dershaneye yorgunluktan bitmiş şekilde gittik dershnaye üniversiteli ablalarimiz abilerimiz selfie cekinirken biz hasta peşinde koştuk yanlış anlamayın kimseyi aşağlamıyorum ama artık bizi hor görmekten kucumsemekten vazgeçin biz herkesten çok ememk verdik bu ise hala da veriyoruz çocuk diye kücümsediginiz bizler yeri geldi onca yaslinin derdini dinliyoruz yazımızdan kat ve kat olgunlukla yemek yemeyip hastaya bakıyoruz peşinden koşuyoruz o üniversiteli ler bakarken ben çocuktan tekme yeyip çok pansuman yaptım eve gittiğimde çok tekme izi oldu formamda yeri geldi onlar bakarken ben kan alcam diye 9 yaşındaki çocuğa dil döktüm 2 saat boyunca şimdi sakın bizi kücümsemeyin

    3. ecem dedi ki:

      sağlık meslek cıkışlı hemşireleri çok güzel bi şekilde küçük görmüşsünüz öncelikle tebrikler.. muhtamelen lisans mezunusuz. eee tabi lisans mezunu bi insana da bu yakışır değil mi ömer bey .. ben de lise çıkışlı hemşireyıim ve 5 yıllık memurum.sizin o begenmediğiniz sağlık meslek çıkışlı hemşireler üniversite hemşirelerinde daha iyi pretiğe sahipler..lisans mezunu hemşireler damar yolunu açarken bile terettüt ediyorlar.hani hastaneye gelip iyi bilen gelsin diye bagırıyorsunuz ya işte o iyi bilenler sizin küçümsediğiniz lise mezunu hemşireler … !

  43. Ömer can dedi ki:

    Siz hiç kimseye babanızın hayrına bakıyorsunuz insanlar size allahın verdiği canı teslim ediyor sen iki sene ders gormeyle kalkıp bir insanın sağlığına nasıl bakıyorsun sende az düşünce olsa ben insanlara yanlış bisi yaparsam nasıl affederim korkusu içinde olmalı ama belli ki sizin hepinizin gözünü sadece hava atmak burumus paranla okul okursun bende istesem bende okurum 18 yaşındayım durumunda iyi allaha şükür ama arkamdan kufur kazanmak istemiyorum

    1. ecem dedi ki:

      kimin gözünde kimin nasıl göründüğünü siz bilemezsiniz ..lise mezunları cani lisanslar melek tabi …. !lisans mezunu yanliş da yapmaz zaten dokunduğu kişi iyileşir süper güçleri var onları demi :)))) çok komiksiniz sadece gülüyorum haliize yazıkkkk ….

    2. ecem dedi ki:

      kardes sen hiç sağlıkçı fln olma asıl sen herşeyi hava olarak görenlerdensin belli … hayır duasıyla bedduayı karıştıraçak kadar da kapasiten olmadığı belli .. senin küfür kazanmaman için hemşire olmaman hayırlı olmuş :))) biz çok şükür hayır duası alıyoruz ;)

    3. ayse dedi ki:

      Iki yil egitim aldiktan sonra hastaneye cikip insan hayatiyla oynuyosunuz diyorsunuz fakat şöyle de bi gerçek var ki universite öğrencileri 1. Sıınıfın 2. Dönemi staja cıkıyolarki stajda tansiyon ölçmeyi bile bilmiyolar hastanede hastalarda damar yolunu açarak öğreniyolar bunu yaparken onlara normal biz her seyi öğrendikten sonra 3. Sınıfta staja cıkınca siz niye cıktınız bisey bilmeden deyim ordan laf ediyosumuz ayrıca hastane de lise ögremcileri daha gözde bunuda unutmayalim

    4. Yasemin dedi ki:

      Kardeş ben lise cikisliyim kızların okutulmadigi bir ortamda bundan 20 sene oncesi tırnaklarımla kazıyarak bu konuma geldim Kitap açmadan iki üniversite bitirdim acikcasi mesleğe başlarken türkiye çapında 9 ncu oldum.Arkamdan hep dua edildi Allaha şükür beddua almadım. Senin yaşına ve cahilliğını verip seni affediyorum en yakın zamanda psikiyatri ve hazimsızlık problemin içinde gastro enteroloji polk muayeneni oneririm.

      1. Yasemin dedi ki:

        Bu yorumu ömer cana yaptım baskasi üzerine alinmasin

  44. Halil İbrahim Çakmak dedi ki:

    Kardeşim Bende Lise Son Sınıf Hemşirelik Mezunuyum Parayla Okuyorum Mezun Olup Aileme Bakmak İçin Ben Yükseklisans Yapmış Acil Servis Sorumlusu Olan Hemşireden Daha Düzgün Ve Daha Severek Yapıyorum Emeğe Saygı Gösterin Bari Staj Yaptığımız Halde Staj Ücreti Alamıyoz Babamızın Hayrına Hastalara Bakıyoz Sonra da Senin Gibi Nankör İnsanlar Çıkıp Bizi Eleştiriyor Bu ÜLke Senin Zihniyetine Sahip Olan İnsalardan Dolayı Gelişmiyor

  45. BİLGİSİ OLAN VARMI?? dedi ki:

    Ben Anadolu lisesinde okuyan 11. Sınıf öğrencisiyim. Hemşirelik üniversitesi de okumak için düşündüğüm bir meslek. Ama sağlık meslek lisesinde okuyan arkadaşlar mezun olur olmaz iş bulabildiği için ben üniversiteden mezun olana kadar önü kapanır mı. Yığılma olur atama zorlaşır mı. Konu hakkında bilgi sahibi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Birde her yerde açılan ozel sağlık meslek liseleriyle mezun olur olmaz ise başlanması universite okuyanlar icin haksızlık değil mi? Sağlık alanı önemli bir alan,insanlar size canını emanet ediyor ve parayla sağlık okuyan 17-18 yasinda çocukların hastanelerde çalışması mantık dışı değil mi? Mesleğin kalitesi düşmüyor mu? Üniversite diploması şartı olmalı.

    1. Kardelen dedi ki:

      Merhaba..bende saglik meslek okuyorum. ama hocalarda diyo zor bir meslek diye. Cunku ugrasacagimiz bir can, birsey olsa hata yapsak altindan nasi kalkicaz..universitede bolum secip yapmasi biraz zor acikcasi..cunku temelini 10.siniftan aliyosun..anatomi olsun meslek esaslari olsun ayni sekil bizde anadoluya istesekte gecemiyoruz ..bu zamanda iş imkani bulmak zor ..bence arastir imkanin olursa saglik okuyabilirsin..herseyin hayirlisi..

    2. Neslihan dedi ki:

      Merhaba.bende anadolu ogretmen lisesi mezunuyum ama universite tercihlerimde hemsirelik yazdim. Ayrıca bildigim kadarıyla saglik meslek mezunlari hemsire değil hemsire yardımcısı olacak artık. Yığılma olmaz sağlığın onu hep açıktır dert etme o konuda ayrica her şehirde hemşirelik bölümü açılıyor..

      1. fanatik fenerli dedi ki:

        Ben lisans okurken iki yıl boyunca gece sorumlu hemşiresı olarak çalıştım ve bana hiç bir lise çıkışlıda birşey öğretmedi ki öğrenmek te öğrenmekte ayıp değil nden olayları bu kadar farklı yerlere çekiyorsunuz beş parmağın beşi bir değil tüm lise te tüm lisanslıları genellemeyin

        1. Neşe dedi ki:

          Olay Tamamen bu aslında genelleme yanlış ama şunu da söylemek isterim ki pratik se derdiniz çalışmaya başladıktan sonra taş çatlasa 1 ayınızı alır. Önemli olan enjeksiyon dan ziyade hastaya bütüncül yaklaşıp etkili bakımı verebilmektir. Pratik yapılarak kazanılır ama bilgi çaba harcamadan olmuyo

          1. Ayse dedi ki:

            Ben hemsirelik 1.sinifim lanet olsun adamim dersler cok zor sirf doktorla evlenebilmek icin bu meslegi Seçtim

Yorum Yaz

günaydın mesajları e-okul cuma mesajları doğum günü mesajları anneler günü mesajları