11:13 am - Salı Aralık 6, 2016

Yedek Yerleştirme Nedir

Salı, 6 Ağustos 2013, 9:19 | Sizden Gelenler | 42 Yorum

SBS yedek yerleştirme nedir, Tercihlerim yedek listede bu ne demek ? SBS Tercih sonuçları açıklandı. SBS yerleştirme sonuçlarına göre tercihlerinden birini asil olarak kazanan öğrencilerin lise kayıtları 12-16 Ağustos tarihleri arasında yapılacak. Öğrenciler asıl olarak kazandıkları okula 16 Ağustos saat 17:00’ye kadar kayıt yaptırmadıkları durumda haklarını kaybedeceklerdir.

SBS Yedek Yerleştirme Nedir

Yedek yerleştirme nedir nasıl yapılır ?. En çok yöneltilen sorulardan bir tanesi de bu. Eğer asıl listeden herhangi bir okula kayıt hakkı kazanmış iseniz, bu kaydınızı 12 – 16 Ağustos tarihleri arasında mesai saati bitimi olan saat 17:00’ye kadar yapmış olmanız gerekiyor. Aksi durumda kayıt hakkınızı kaybetmiş olacaksınız.

16 Ağustos’tan sonra yedek yerleştirme işlemleri başlayacak. 16 Ağustos’ta asıl kayıtlar sona erdikten Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yedek yerleştirme kontenjanları tespit edilecek. İlk kayıt sonrası , kayıt yapılmayan okullar tekrar bir havuza alınarak, ilgili okullara yedek olarak yerleşmiş öğrenciler için kullanılacak. Bu durumda herhangi bir okulun yedek sırasının ilk sıralarında olmak bu noktada önemli.

Asil Listeden Kayıtlar:

Tercihlerinden birini asil olarak kazanan öğrenci 12-16 Ağustos 2013 tarihleri arasında saat 17.00’ye kadar asil olarak yerleştiği okula giderek kaydını yaptırabilecektir.Asil listeden kayıt hakkı kazanan öğrenciler 12-16 Ağustos 2013 tarihleri arasında saat 17.00’ye kadar kayıt yaptırmamaları halinde bu haklarını kaybederler.

Yedek Kayıt Dönemi:

Yerleştirme sonuçlarına göre tercihlerinden birini asil olarak kazanan öğrencilerin kayıt dönemi sona erdikten sonra, 19 Ağustos 2013 saat 08.00′den itibaren boş kalan kontenjanlar ilan edilecektir. Yedek kayıt döneminde, boşalan kontenjanlar için yedek listede yer alan sıradaki öğrenciye kayıt hakkı verilmesi işlemi, 26 Ağustos 2013 saat 17:00’ye kadar sistem tarafından otomatik olarak yapılacaktır. 19–26 Ağustos 2013 tarihleri arasındaki yedek kayıt dönemi içerisinde yedek listeden kayıt hakkı kazanan sıradaki öğrencilerin ilanı her gün saat 19:00 da açıklanacaktır.

26 Ağustos 2013 saat 19:00 itibariyle kayıt hakkı kazandığı açıklanan öğrencilerin kayıtları 29 Ağustos 2013 saat 17:00’ye kadar devam edecektir.

Yedek listeden kayıt hakkı kazanan öğrenciler https://e-okul.meb.gov.tr internet sayfasından ve Mobil Bilgilendirme Servisi aracılığıyla gönderilen SMS’ler ile kayıt
durumlarını takip edebileceklerdir.

SBS yerleştirme sonuçlarını öğrenen öğrenciler yedek yerleştirme sırası nedir, yedek olarak kazandınız anlamını diye merak ediyor. 12-16 Ağustos 2013 lise kayıt tarihlerini kaçırmayın. Bu tarihlerden sonra kayıt sonrası oluşacak boş yerlere o okulun yedek listesinde yer alanlar sıralarına göre kayıt yapma hakkı kazanacaktır.

SS Yedek Yerleştirme İle İlgili Yorumlarınızı ve Sorularınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

 2017 YGS Soruları ve Yorumlar İçin Tıkla

42 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Yedek Yerleştirme Nedir"

  1. büşra diyor ki:

    asil kayıt yaptırmadım ne yapmam gerekiyor açıkta kaldım

  2. fatma Nur diyor ki:

    arkadaşlar daha önceden asil olarak kazandığım okula kayıt yaptırdım daha sonra yedek listeden ilk tercihim olan okuluda kazandım ama şimdi yedek listeden kazandığım okula gitmekten vazgeçtim…acaba ilk tercihim olduğu için yedekten kazandığım okula kayıt yaptırmak zorundamıym yoksa daha önceden asil olarak kazandığım okula gidebilirmiyim.LÜTFEN YARDIMCI OLUNNNN!

  3. Bir Baba diyor ki:

    Ya arkadaşlar bugün açıklandı yedek sıram 11 :
    Okulun Boş Kontenjanı 1
    Yedek sıradan kayıt kazanmış öğrenci sayısı 8
    Sizce Olucakmı ? Yada Beklemiyim mi ?

  4. türker diyor ki:

    Sbs kotenjanları . 26 ağustosta bittiğinde de okul kontenjanı açık kalırsa bunlar nasıl doldurulacak

  5. ilayda diyor ki:

    ben 170 kontenjanlık bir okulun 14.yedeğiyim şuana kadar okula kayıt olan öğrenci sayısı 168 yedeklerden okula kayıt hakkı kazanmış öğrenci sayısı 7 benim şansım nedir ?

  6. ilayda diyor ki:

    170 kontenjanlık bir okulun 14.yedeğiyim şuana kadar okula kayıt olan öğrenci sayısı 168 yedeklerden okula kayıt hakkı kazanmış öğrenci sayısı 7 benim şansım nedir ?a

  7. seher başak diyor ki:

    benim oğluma kemalhasoğlu anadolu lisesi asil olarak gelmesine rağmen yanlış bilgi sebebi ile kayıt yaptırmadım . şimdi yedek listelerde bir okulda 27. sırada fakat okulun boş kontenjanı 12, yine diğer bir okulda 18. sırada ve boş kontenjan 1 yerleşme şansı ne kadar acaba . benim hatam yüzünden çocuğumun hayatımı kararacak kesinlikle meslek lisesi istemiyoruz. bu durumda ne yapacağız.

  8. ilknur diyor ki:

    asil olarak kazandığım okula kayıt yaptırdım ama yedeklerden de başka bir okulu istiyorum yedeklerden tutarsa kayıt yaptırdığım okuldan kaydımı alıp yedeklerden kazandığım okula kayıt yaptırabilirmiyim ?

  9. reşide tosun diyor ki:

    sbs sınav sonucuna göre asil kazılan okula kayıt yaptırdıktan sonra yedek de çıkan okula kayıt hakkımımızı kaybediyormuyor

  10. gizem diyor ki:

    anadolu lisesi 31. yedeğim girebilirmiyim :)

  11. mihriban diyor ki:

    merhaba,merak ettiğimiz bir konu ,asil olarak kazanılan bir okula kayıt yaptırmaz isek diğer yedek kazanılan yerlere kayıt hakkımız olacakmı? asil olarak kayıt yaptırmazsak bile,keza asil olarak kazanılan yer ikametimize hayli uzak,evimiz Avcılar,asil olarak kazanılan okul da ÇATALCA da,Teşekkürler,,

  12. göknur diyor ki:

    asil olarak kazandığımız okula ön kayıt yaptırdığımızda yedekte olduğumuz okullara yerleştirilme hakkımız kaybediliyor mu ?Diyelim ki kaybetmiyoruz tekrar yedekler için tercih yapmak zorunda mıyız ?Yedek yerleştirmeler 1 kez mi yapılacak ,ilk gün 2.yedeğine yerleşen öğrenci 5.gün 1.yedeğine yerleşebilir mi ?

  13. hazar kesimal diyor ki:

    arkadaşlar ben kontenjanı 204 olan okulun yedeğindeyim . yedek sıram 219 bu okula girebilir miyim? bir de kontenjanı 306 olan okulun yedeğindeyim. yedek sıram 439 bu okula da girme şansım var mı?

  14. Dilara diyor ki:

    Asıl olarak bi lise kazandım ama başka bi lisede 8.yedeğim .Yedekten o liseye alınmayı cok istiyorum ama gelmesse boşta kalcam.Asil olarak kazandigım liseye önce ön kayıt yaptiRıp sonra yedekten mi alınmaya calıscam?

  15. Özlem diyor ki:

    arkadaşlar ben sağlık meslekte yedek 8 deyim girme ihtimalim kaçç

  16. berfin diyor ki:

    Ben asil ticaret meslek kazandim ama kayit yaptrmicam yedektede bi anadolu lisesi cikti onu beklicem oda olmazsa duz meslege gitcem .z.zz

  17. elif diyor ki:

    ankara fen lisesinde 42. yedeğim şansım nedir kabataş erkek lisesinde 54 . yedeğim

  18. ela diyor ki:

    102 kişi alan anadolu öğretmen lisesinin 20.yedeğiyim sizce olur mu ?

  19. demhat altun diyor ki:

    yedek kayıtları okullardamı yapacakmıyız yoksa otomatikmen kaydediliyor?

  20. Kadirhan diyor ki:

    Asıl okulu yazmasam 19 ağustos da yedekleri yapsam kazanamama şansım var mı ?

  21. dilan diyor ki:

    yaa hocam lütfen cxevaplayın sorularımızı

  22. dilan diyor ki:

    asil olarak kazandığımız okula kaydımızı yaptıktan sonra yedek olan okuldan bize sıra geldiğinde ve bizde o liseye gitmek istiyorsak asil okuldan kaydımızı alıp yedek okula kayıt yapabilir miyiz o zaman ??

    • bengi diyor ki:

      Böyle bir imkanın yok, ama kayıt yapılmadan önce yani şuan da iki okul arasında araştırmalarını yaparak ve karara varınca o gün o tarihte kayıt olabilirsin(hayatın da başarılar dilerim Dilan) :)

      • ayca diyor ki:

        Ben asil olarak kazandigim okula kayit yaptirmicam cunku istedigim bi lise cikmadi bi tane anadolu lisesinde yedekteyim lisenin kontenjani 432 ben 328. Siradayim olur mu? Belki cikar diye onu beklicem oda olmazsa bi tane kiz meslege gidicem duz

    • yasemin diyor ki:

      Ön kayıt yaparsan belki bir şansın olabilir.

  23. halil diyor ki:

    ya ben çok merak etiyom yedek de kalmak ne demek

    • halil diyor ki:

      hiç bilmiyom

    • elif diyor ki:

      evet canım bak aynen şöyle sen asil olarak girdiğin okula kaydını yaptırcan eğer yedekte kazandığın okulun kontenjanları dolmazsa yedekleri alacklar ve sana duyurulur e okuldan falan bakarsın eğer yedek olarak alınırsan gidip kaydını yaptır asil olarak yaptğn kayıt silinir

  24. emine kök diyor ki:

    merhaba ben emine hanım benim oğlum 2 tane yedek anadolu ve asil adil karaağaç endüstrimeslak lisesini tutturdu ben anadoludan yanayım ve yedeği beklerken sail hakkı koybolurmu herikisinede kayıt hakkımız varmı beni aydınlatırsanız sevinirim teşekkürler

    • batuhan diyor ki:

      siz asil olan lisenin kayıdını yaptırın aksi taktirde yedekler gelmezsse çocuğunuz açıkta kalabilirzaten yedeklerden birisi gelirse ona yazdırırsınız kayıdınız diğer okuldan direkt olarak düşer

    • dilan diyor ki:

      evet asil hakkı kaybolur

    • Merve Alkan diyor ki:

      ablacım bende 8.sınıf öğrencisiyim.Ben direk anadolu lisesi kazandım. yedeklerdede değilim. Ama bildiğiniz gibi 12-16 ağustos arası asıl olarak kazanan okula ön kayıt yaptırmak zorunda.Sonra yedeklerini bekliceyek. Sırası geldiğinde ise ön kayıt yaptırdığınız okuldan gidip kayıdını aldırın. ve o liseye gidin.

  25. vedat yıldız diyor ki:

    asil olarak kazandığımız okula kaydımızı yaptıktan sonra yedek olan okuldan bize gelip çocuğunuzun kaydınızı yapın dediklerinde asil okuldan kaydımızı alıp yedek okula kayıt yapabilir miyiz

  26. mehmet diyor ki:

    yw ben şimdi anlamadım ben 3 okuldan yedekdeyim şimdi ne yapmam gerek bu 3 okuldan birine girmek için yoksa bundandamı bi belligünde bir siteye giripmi örenecez acilll cwp lütfen çok gerek lüstfen bana yardım cı oln

  27. Burak ALGAN (Rehber Öğretmen) diyor ki:

    Asıl olarak kazananlar ve yedek olarak kazananlar, aklınıza takılan soruları buraya yazın sizler için hemen cevaplayacağım. İlk gelen 3 kişiye sadece, zamanım yok.

Yorum Yazın

Yararlı Bağlantılar