Web sitemize hoşgeldiniz, 25 Kasım 2020

10 Tane Bağlaç Cümlesi Örnekleri

Bu yazımızda 10 tane bağlaç cümlesi örnekleri kısaca olarak bilgi aktaracağız.

Bağlaç, iki veya daha fazla cümleyi birbirine bağlayan ek ya da kavramlardır. Bağlaçlar, cümleden çıkarıldığında anlam bozulmaz fakat anlam olarak bir daralma söz konusu olur. Cümleye dahil olduğunda da anlam değişmez.

Bağlaçlar, konuşma dilinde akıcılığı da sağlar. Yazı dilinde anlam bütünlüğünü ve cümle düzenini oluşturur. –ki, – de, ve, ile, ama, fakat, lakin, yahut gibi ek ve kavramlar da bağlaçlara örnektir.

 

Bağlaç cümlesi örnekleri şu şekildedir:

*Yarın ben de gelecektim ama işim çıktı.

*Ali ile Veli ders sunumu için grup oldular.

*Kitapları ve dergileri masanın üstüne bırakırsın.

*Kitap okumalısın ki kelime bilgin gelişsin.

*Sen de mi Brutus?

*Gençlik ve edebiyat hatıralarını bir kitapta toplamış.

*Anlatacaklarım var lakin vakit müsait değil.

*Kılıç ile kalkan ayrılmaz bir bütündür.

*Bütün sınıfları gez ve duyurunu yap.

*Tiyatro için bilet al da izlemeye gelelim.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Lale dedi ki:

    Çokkk işime yaradı thank youuu

  2. baran dedi ki:

    ödevimden 100 aldım

  3. Damla dedi ki:

    Çok içme yaradı

    1. Yağmur dedi ki:

      Benimde çok işime yaradı

  4. İlayda dedi ki:

    Bende okulun iyi aitim

  5. dalga dedi ki:

    edatları da yazar mısınız lütfen

    1. Aleyna güzel dedi ki:

      Ya napıyorsun aptal işine bak

  6. sema dedi ki:

    Elinize sağlık bağlaç örneği kısa ve çok güzel olmuş, öğretmen beğendi, sınıfın en çalışkanı ve güzeli benim bu arada :)

    1. sema dedi ki:

      bundan bizene bende okulun en zekisi ve güzeliyim

      1. Anonim dedi ki:

        Bende okulun iyi siyim

  7. osman dedi ki:

    ikimizde çok sevdik, cümlesinde de bağlaç mıdır değil midiri?

    1. Gizem dedi ki:

      Bağlaç değildir. Çünkü kullandığın cümlede -de ekini çıkarınca anlam bozuluyor. Kolay gelsin.

      1. Anonim dedi ki:

        bağlac değildir

      2. enes dedi ki:

        zaten bozulabilir bozulmaya da bilir

    2. Kanka dedi ki:

      Keske baglaclari belirtseydiniz

    3. İlknur Gündoğdu dedi ki:

      Evet arkadaşlar cevap bağlaç

  8. Anonim dedi ki:

    Bir tane bile fakat yok bu nasıl bir şey

    1. Anonim dedi ki:

      Öyle alsana

  9. Anonim dedi ki:

    İleden bir tane olur mu?

  10. Anonim dedi ki:

    Hiç beyenmedim

  11. Anonim dedi ki:

    Çok guzel cumleler var

  12. Hilal dedi ki:

    Bazı cümlelerde de eki yok çok sacmaaa

    1. Adsız Çocuk dedi ki:

      10 tane de eki dememiş ki on tane bağlaç cümlesi demiş ki bağlaçtır

  13. Hilal dedi ki:

    bir cümlede de eki yokk

  14. Anonim dedi ki:

    Tesekur ederiz

  15. Minel dedi ki:

    Sonunda ödevini tamamladım hoca beğendi çok teşşekkürler

  16. ırmak su barış dedi ki:

    bence hiç güzel değil hep başka kanallara girmek zorunda kalıyorum

  17. sude nur dedi ki:

    Aynen çok iyiydi

  18. Angela dedi ki:

    Çok saolun işime yaradı

  19. Şükrü dedi ki:

    Çok sağolun
    Sayenizde ödevimi yaptım

  20. Sahin dedi ki:

    çok iyi bir site

  21. Daisy dedi ki:

    Sınavımdan yüz aldım teşekkürler

  22. Anonim dedi ki:

    ödevden beni kurtardın

  23. cimbom dedi ki:

    Cok tesekkur ediyorum…

  24. Anonim dedi ki:

    Çok kolay bir soru var

    1. Aynur dedi ki:

      Yardimci oldunuz tşk ederim ödevim bitti baglaclar konusunu daha iyi anladim simdi

  25. Anonim dedi ki:

    Yardımcı oldunuz tşk ederim ödevim bitti bağlaçlar konusunu daha iyi anladım şimdi.

    1. Buse dedi ki:

      Güzel bir sürü cümleler vardı öğretmenim beğendi.

    2. Buse dedi ki:

      Güzel bir sürü cümleler vardı öğretmenim beğendi.
      Teşekkür ederim

    3. Anonim dedi ki:

      Yardimci oldunuz tşk ederim ödevim bitti baglaclar konusunu daha iyi anladim simdi

  26. nurten dedi ki:

    Valla çok güzel olmuş bizim de öğretmenimiz 5 tane bağlaç cümleleri yazmamızı istedi burası çok yararlı oldu.

    1. başak dedi ki:

      Bence de çok güzel bir yer olmuş ama içinde bağlaç olan cümleler 15 tane olsa daha güzel olurdu.

  27. ada dedi ki:

    Yarın ben de gelecektim ama işim çıktı.cümlesinde yarın değil dün ben de gelecektim ama işim çıktı olacak

    1. Anonim dedi ki:

      aynen
      becede

  28. çağrı dedi ki:

    ödevimi bitirdim sonunda bağlaç cümleleri örneği için teşekkürler konuyu anladım be şimdi tekrar edince. :)

Yorum Yaz