Aşağıda yakıtların çevreye verdiği zararlar maddeler halinde kısaca olarak ele alacağız.
Yakıtlar, ısı, sıcaklık, elektrik üretmek için kullanılan ve enerji ihtiyacını karşılayarak özellikle ulaşım, barınma ve iletişim imkanlarının gerçekleştirilmesi için kullanılmaktadır. Yakıtlar, sanayi alanlarında endüstriyel üretim amacıyla kullanılmaktadır. Bu nedenle yakıtların atıkları da çevreye bırakılmaktadır. Bu da çevre kirliliklerinin yaşanmasına neden olmaktadır.
Yakıtların çevreye verdiği zararlar şu şekildedir:
*Yakıt atıkları hava kirliliğinin oluşmasına neden olur.
*Yakıt atıkları toprak kirliliğinin oluşmasına neden olur.
*Yakıt atıkları su kirliliğinin oluşmasına neden olur.
*Yakıt atıkları su kaynaklarının ve bitki örtüsünün zarar görüp bozulmasına neden olur.
*Yakıtların atıkları doğa olaylarının aksamasına ve canlılık faaliyetlerinin yok olmasına neden olur.







Bir yanıt yazın