Patoloji Laboratuvar Bölümü Nedir Tanıtımı
Web sitemize hoşgeldiniz, 21 Ağustos 2018

Patoloji Laboratuvar Bölümü Nedir Tanıtımı

 

Üniversite sınavlarına hazırlanan ve Patoloji Laboratuvar bölümünü seçmeyi düşünen adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Patoloji Laboratuvar Bölümü –  Mesleği hakkında bilgiler :

Patoloji Laboratuvar Bölümü Tanıtımı:

Patoloji laboratuvarı programının amacı, hastalıklı dokuların incelendiği patoloji laboratuvarlarında çalışacak ara elemanları yetiştirmektir. Patoloji laboratuvar teknikeri devlete ve özel kuruluşlara ait hastanelerde, özel patoloji ve histoloji laboratuvarlarında, adli tıp kurumlarında görev alabilirler.

Programın Amacı: Pataloji laboratuvar programının amacı, hastalıklı dokuların incelendiği patoloji laboratuvarlarında çalışacak elemanları yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Pataloji laboratuvar programında kimya, biyoloji, biyokimya alanı ile ilgili derslerden başka laboratuvar teknolojisi ile ilgili dersler de okutulur ve uygulamalar yaptırılır.

Gereken Nitelikler: Patoloji laboratuvar programına girmek isteyenlerin kimya ve biyolojiye ilgili ve bu alanlarda başarılı, dikkatli, sorumlu ve kapalı yerlerde çalışmaktan hoşlanan kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Patoloji Laboratuvar programını bitirenlere “Patoloji Laboratuvar Teknikeri” ünvanı verilmektedir. Patoloji laboratuvar teknikeri, patoloji laboratuvarlarında insan ve hayvan dokularının ve sıvılarının mikroskobik incelemeye hazır hale getirilmesine kadar gerekli işlemleri yapar, bunun için gereken teknolojiyi kullanır.

Çalışma Alanları: Patoloji laboratuvar teknikeri, devlete ve özel kuruluşlara ait hastanelerde, özel patoloji ve histoloji laboratuvarlarında, Adli Tıp kurumlarında görev alabilirler.

Patoloji Laboratuvar Nedir, Patoloji Laboratuvar Ne İş Yapar, Patoloji Laboratuvar Maaşları, Patoloji Laboratuvar İş İmkanları, Patoloji Laboratuvar İş Çalışma Alanları, Patoloji Laboratuvar Mesleği Hakkında Bilgiler, Patoloji Laboratuvar Bölümünün Geleceği, Patoloji Laboratuvar Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Patoloji Laboratuvar Bölümü Tercih Edilir mi, Patoloji Laboratuvar Tanıtımı, Patoloji Laboratuvar Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Patoloji Laboratuvar Mezunları Ne İş Yaparlar , Patoloji Laboratuvar Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Patoloji Laboratuvar İş Bulma Durumu

> Patoloji Laboratuvar Bölümü Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Anında Yazabilirsiniz

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Esma dedi ki:

    Arkadaşlar önce niyet sonra dirayet olmadı meziyet derim ben velhasılikelam gönlünüz neyde varsa oraya gidin emin olun kalbiniz sizin yerinize en iyi kararı verecektir.

  2. rukiye dedi ki:

    arkadaşlar ben tıbbi görüntüleme teknikeri ile patoloji arasdında kaldım tibbi görüntülemenin atamaları baya iyi baktım ama iş sartlarını pek bilmiyorum sizce hangisi.?

  3. Ki didem dedi ki:

    Arkadaşlar ben patoloji laboratuvar teknikleri bölümün den bu yıl mezun oldum fakat kpss ataması çok az iş bulabilme imkanın da çok az çok seviyorum çok keyifli bir bölüm sozelci olan arkadaşlar da varsa hiç korkmasın çünkü bende Bir sözelciyim dersi geçmede sıkıntın olmaz fakat alım az mezun olduktan sonra pişman oldum çünkü iş olanağı çok az çok sıkıntı onun yerine sizin yerinizde olsam başka bölüm yada bir yıl çalışır daha yüksek puanla sınıf öğretmenliği olmaya felan bakardim kimsenin kararı ni değiştirmek için demiyorum ama şu anda bu bölüm de gözüken durumu size söylüyorum

  4. Nida dedi ki:

    Arkadaşlar ataması çok az bir meslek yolda çok az atıyor

  5. Yk dedi ki:

    Puanım 244 sağlık lisesi mezunuyum bu bölümü düşünüyorum sizce gelir mi Samsun on dokuz mayıs üniversitesini düşünüyorum

    1. Anonim dedi ki:

      Gelme ihtimali var 2018 tahmini sıralaması sekiz yuz binde

  6. Ayse dedi ki:

    Arkadaşlar merhaba. Ben bu sene sınava girdim ve sayısalcıyım. AYT sınavım çok kötü geçtiği için biraz kararsızım. Yaşadığım şehirdeki bazı mühendislikler gelebilir ama TYT puanını yüksek bekliyorum. Sizce bu bölümü okumalı mıyım yoksa mühendislik mi yazmalıyım? Ayrıca bu bölümden mezun olanlar çalışma şartlarından bahsederse çok mutlu olurum. Teşekkürler.

    1. Anonim dedi ki:

      mühendislik geliyorsa hiç düşünme….

  7. Sedanur dedi ki:

    Arkadaşlar 2018 yks ye girdim sonuçlar açıklanmadı ama bildiğiniz gibi YGS 1 YGS 2 türü şeyler yok sadece tyt var size okul puanı dahil 280 alsam bu bölüme girer miyim

    1. Sss dedi ki:

      Bence girersin

  8. Ali dedi ki:

    Arkadaşlar maaşı iyi fakat gerçekten devlette alımı okuyan sayıya göre az KPSS’den 85 üstü alırım derseniz yazım okuyun özeldede pek imkan yok torpilim var derseniz o başka kolay gelsin

  9. esra dedi ki:

    Marmara universtesi patoloji bolumu geldi gidip gitmeme konusunda kararsiz kaldim yorumu olanlar

    1. kübra dedi ki:

      aa canım bende orayı istiyordum ygs hangi derslerden kaç net yaptın ve sıralaman kaç anlatabilir misin ?

      1. Zeynep dedi ki:

        Peki o bolumumu okuyorsun nasıl sence tavsiye ediyomusun

  10. Mahmut Çökelek dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar. Bölüm hakkında olumsuz yazılanlara kafanızı takıp canınızı sıkmayın. Atama az olduğu için okuyan arkadaşlar rekabeti azaltmak için bu şekilde yazıyorlar. Aslında hiç de kötü bir bölüm sayılmaz. Bence ilgileniyorsanız olumsuz yorumlara kulak asmadan bu bölümü tercih edebilirsiniz. Devlette iş fırsatını yakalayamazsanız bile özel hastane veya laboratuvarlarda iş bulabilirsiniz. O da olmazsa kendi tahlillerinizi yapacak yetkinliğe erişmiş olmak da kötü sayılmaz.
    Eyyorlamam bu kadar.

  11. Fatma Nur dedi ki:

    arkadaşım bu bölümü okumayan , boşuna yazmayın diye yorumlar yapmış yazabileceğiniz en kapsamlı devlete girdiğinizde en rahat edebileciğiniz bölüm ben 1.sınıf öğrencisiyim ortalamam 3.45 istesem anestezi ,ilk yardım … bölümlere geçiş yaparım ama bu bölüme gönül verdim zaten okumak için okuycksanız yazmayın ama yok ataması yok yada zaman kaybı gibi yorumları kendinize saklayın milletin tercihini engellemeyin gayet güzel bir bölüm zaten her bölüm kpss bakar gereksiz yorum yapmayın

    1. Çağdaş dedi ki:

      Keşke herkes senin kadar Dürüst olmayı başarabilse de insanların kafası net olsa .. Eyvallah..İyi ki var senin gibi insanlar.

    2. Ayça dedi ki:

      Pataloji bölumu zor mu sayısal ağırlık mi yoksa sözel mi

    3. huzeyfe dedi ki:

      hangi üniversıtede okuyorsunuz ?

    4. Anonim dedi ki:

      Bölümlere geçiş nasıl oluyor

    5. Anonim dedi ki:

      İçimi rahatlattın allah razı olsun

    6. ŞEYMA dedi ki:

      patoloji bölümünden ortalaman yüksekse ilk yardım veya anesteziye gecme imkanımız oluyor mu

  12. Atakan dedi ki:

    Merhaba size patoloji raporumu göndersem içeriğini yorumluyabilirmisiniz . Wang ia, hücre bloğu,yayma(subkarinal):lenfositler,hitiositler,bronş epital hücreleri,antrakotik pigment.B-brons lavaj yayma+hücre bloğu:doseyici bronş epital hücreleri, polimorf nuveli lökosit, lenfositler, hitiositler, alveoler makrofajlar

  13. Zeynep dedi ki:

    Arkadaşlar tıbbi görüntüleme teknikleri mi patoloji labovatuvar tekniklerimi daha iş olanakları fazla?

  14. Malike dedi ki:

    Ben 12sinif öğrencisiydim sizce bu bölümü seçmeli miyim çok kararzızım lütfen yardımcı olurmusunuz

  15. asya dedi ki:

    arkadaşlar paramedik mi yoksa bu bölüm mü daha garanti sizce?

    1. suheda dedi ki:

      Tabiki parametrik

      1. ASLI dedi ki:

        PARAMETRİK HDUFSHFSUHS

        1. Eyüp dedi ki:

          dolar arttıya ondan bunlar adgajsdhasd

    2. Fatma Nur dedi ki:

      ne paramedik diye tutturdunuz ya ilerde ataması durucak sahsi fikrim. Çünkü herkes paramedik yazıyor benim puanım tutmasına ragmen yazmadım çünkü yığılma var. ama patoloji her zaman her hastanede olması gereken bir dal atandığın zaman devlette en rahat sabah 8 aksam 5 bir bayan için en rahat 2 yıllık bölüm . Paramedik okuyup gece çalışmaktansa patoloji okuyup saatlerin belli ilerisinide düşünürek yazın

  16. zeynep dedi ki:

    4 yıllık okuyan hemşire olabilir mi

    1. Furkan dedi ki:

      Evet olabilir

  17. nur dedi ki:

    arkadaşlar ben bu yıl bu bölüme başladım gayet güzel bi bölüm. gerçekten size tavsiye ederim. evet atama sayısı az fakat bu her okuduğumuz bölüm için geçerli. mühendis öğretmen olursan da iyi olan atanır malesef durum bu. sen burda 2 yıl okuyup atandıktan sonra 2500-3000 arası maaş alıyorsun bi mühendis o kadar almıyor. 4 yıl okuyup işsiz kalacağınıza bu bölümü seçin benden tavsiye.

    1. Madam X dedi ki:

      Merhaba Nur, mikrobiyoloji hangi bölüme giriyor acaba

    2. Ayça dedi ki:

      Canım bu bölümü okumak istiyorum ama sayisalim iyi değil sozelciyim dersleri agirmi sayısal ağırlık mi cevap verirseniz sevinirim

    3. Zeynep dedi ki:

      Yaaaa bende seçmeyi dusunuyom bu bölümü sence napmaliyim yardımcı olurmusun

  18. nur dedi ki:

    arkadaşlar ben bu yıl bu bölüme başladım gayet güzel bi bölüm. gerçekten size tavsiye ederim. evet atama sayısı az fakat bu her okuduğumuz bölüm için geçerli. mühendis öğretmen olursan da iyi olan atanır malesef durum bu. sen burda 2 yıl okuyup atandıktan sonra 2500-3000 arası maaş alıyorsun bi mühendis o kadar almıyor. 4 yıl okuyup işsiz kalacağınıza bu bölümü seçin benden tavsiyeee.

    1. Zeynep dedi ki:

      Yaaaa bende seçmeyi dusunuyom bu bölümü sence napmaliyim yardımcı olurmusun

  19. yusuf dedi ki:

    Boşuna okumayın zaman kaybı ataması çok az atama puanı çok yüksek kendinize yazık etmeyin arkadaşlar benden söylemesi bir dahaki seneye iyi hazırlanıp iyi bir bölüme tercih yapalım.

    1. asyaAdınız ... dedi ki:

      seneye daha iyi bir bölümün olucağının garantisi yok ki maalesef

  20. İsmail Can dedi ki:

    Patoloji mezunu kriminalde çalışabilir mi ?

    1. kardelen dedi ki:

      adli tıp da ozel ve devlet hastaneleri gibi bir cok yerdede calısır kriminalde dahil

  21. Adınız gül dedi ki:

    arkadaşlar alım çok az 10 kişi almış en son bence radyoloji yada anestezi daha çok alım var hemde özelde çalışma imkanıda daha çok bende oralara bir bakın derim. Iki yıl heba etmektense bir yıl daha çalışın daha garanti bir bölüm okuyun

    1. Kbra dedi ki:

      Anesteziymis radyolojiymis sen adamlarn ozelde ne maas aldgni blmiyosn heralde ii git anestezi oku ozelde asgari ucrete tabii ol ozmn milletin kafasini karstrma. Anestezi ve radyolojiye gore bu daha rahat. Her bölümde atama sıkıntı illaki iyi olacaksn calsp yapacaksn bska caresi yk.

  22. salih dedi ki:

    patoloji bölümü tıbbi laboratuvar göre avantaşları nasıl

  23. savaş dedi ki:

    mrb bana acıbadem patoloji gelmiş özel okumaya değer mi iş olnğı nasl

  24. müzeyyen dedi ki:

    mrb bana bingöl ünv patoloji bölümü geldi karasızm gidip gitmemekte atama durumu var mı acaba puanı kaç atama puanı :?

    1. enes dedi ki:

      slm kardeşim banada bitlis eren patoloji geldi bu sene 11 kişi atamışlar pauanlar 79-80 civarı kpss bence gitmelisin yani gitmeliyiz kendimizi geliştirisek üniversitede öğretim üyesi olarakta kalabiliriz

      1. sevda dedi ki:

        katılıyorum :)

      2. Esra dedi ki:

        2 yıllık okuyanlar okulda öğretim üyesi olarak kalamıyor diye biliyordum kalabiliyormuyuz

    2. Şeyma dedi ki:

      Bende orayı kazandım birinci öğretim mi?

  25. esra dedi ki:

    ya bu meslegn maaşı ne mezun olunca drek yerşleşeblr myz ?

    1. Nida dedi ki:

      Arkadaşlar ataması çok az bir meslek yolda çok az atıyor

  26. nur dedi ki:

    iş imkanları neler ? ve puan aralığı nedir?

    1. semih dedi ki:

      Özel bir universitede 2 yillik bolumunu okumaya deger mi ?

      1. caan dedi ki:

        hangi üniversite okuyacan ki ?

  27. Burcu_eknci@hotmail.com dedi ki:

    selam ben patoloji lab. hangi testler yapılıyor? birde onları açıklar mısınız? 3 tane test olsa yeterli şimdi den teşekkürler…

  28. çilem dedi ki:

    saglık meslek lisesi çikışlıyım hemşire olarak görev yapıyorum pataloji ve labaratuvar bölümünü okumak istiyorum sınavsız geçiş hakım var bu bölüm için ne zaman baş vurucam bu konu hakında beni aydınlatırmısınız

  29. bahusena dedi ki:

    ben düz lise sözel çıkışlıyım diploma notum 67 ygs puanım 130 az ama ben açık öğretimden okudum ilk ve orta okulu yaşim 30 aynı zamanda özel bir hastanede 11 yıldr çalışmaktaym şu an yaptığm işin ve öğrendiğim herşeyn diplomasını almak gayreti içerisindeym bana yardmcı olabilirmisnz hangi üniversitelern hemşireliğe geçiş bölümü var tercihlerimi nasıl yapmalıym 2012 mezunuym teşekkürler herkesn allah yardmcısı olsun teşekkürler

    1. Anonim dedi ki:

      Abla özelde çalıştıkça maas artar mı bende sağlık meslek mezunuyum

    2. Aaaa dedi ki:

      Abla özelde çalıştıkça maas artar mı bende sağlık meslek mezunuyum

  30. MEHMET dedi ki:

    ben bu yıl tercih etmek istiyorum atamasından korkuyorum kpss den ataması basitmi iş bulma olana gı yüksekmi bilgisi olan vrsa msj tsa rica …

    1. pato dedi ki:

      bnde terch ettim puanim 230 adiyaman gelir heralde.yorumlar kafami karistirdi.

      1. ferat dedi ki:

        banada geliyor ama dediğin gibi yorumlar kafamı karıştırdı maalesef :(

      2. Zeynep dedi ki:

        peki tercih yaptinmii

Yorumu Cevapla [ Yoruma cevap yazmaktan vazgeç ]