İslamın Yayılışı 4 Halife Dönemi Hakkında Bilgi Kısaca

İslamın Yayılışı Hakkında Bilgi Kısaca, İslamın Yayılışı 4 Halife Dönemi Özellikleri

Hz. Ebubekir Dönemi (632-634)

Bu dönemde Islamiyet dininden vazgeçen ve zekatlarını ödemeyi kabul etmeyen topluluklarla uzlaşmalar sağlanmıştır. Yalancı peygamber iddaaları ortadan kaldırılmış ve Iraktaki topraklar sasanilerden alınarak Müslümanların eline geçmiştir. İslam orduları Yermük’te Bizans ordusunu mağlup etmiş Suriye topraklarına kadar olan kısımlar ele geçirilmiştir. Yine bu dönemde Kur’an-ı Kerim, kitap olarak basıma hazırlanmıştır.

Hz. Ömer Dönemi (634-644)

Hz. Ömer Dönemi, halife dönemlerden en parlak ve İslam’ın yaygın olduğu dönemdir. Bir çok toprak ele geçirilmiştir. bu topraklardan bazıları ise şunlardır; Suriye, Filistin alınmıştır. 636 yılında Kadisiye ve 642 yılında da Nihavend savaşları ile İran ele geçirilmiştir. Daha sonra Mısır, Müslümanların olmuştur. Adliye kurumu, il teşkilatlanması ve bu illerin başına vali görevlendirilmesi bu dönemde temeli atılmıştır. Ayrıca bu dönemde posta örgütlenmesi yapılmıştır. Kudüs, bir kez daha Müslümanların olmuştur.

Hz. Osman Dönemi (644-656)

Hz. Ömer Camii ve Mescid-i Aksa (Kudüs) bu dönemde Müslümanların eline geçmiştir. Ayrıca Hz. bu dönemde; Tunus, Kıbrıs ile Harzem, Horasan bölgeleri fethedilmiştir. Müslümanlar ile Türkler ilk kez bu dönemde savaşmıştır. Kur’an-ı Kerim’in bu dönemde sayısı arttırılmış ve İslam merkezlerine iletilmiştir.

Hz. Ali Dönemi (656-661)

Hz. Ali Dönemi, Hz. Osman’ın canına kıyıldığı için kaosun ortasında halife olmuştur. Bu karışıklıklar nedeniyle cihatlar bir süreliğine yapılamamıştır. Halifeliğin sebep olduğu 656 Cemel Savaşı ve 657 Sıffin Savaşı gerçekleşmiştir. Hz. Ali ve Emevi ailesinin yaşadığı sıkıntıları hakem dahi giderememiştir. Hz. Ali’nin öldürülmesi ile Müslümanlar oldukça karışık zamanlar geçirmiştir.

4 Halife Dönemi Kısaca Bilgi Verdik ve İslamın yayılışı hakkında bilgi aktardık.

35 yorum

Anonim için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

Adını veya rumuzunu yazabilirsin.