Web sitemize hoşgeldiniz, 25 Temmuz 2021

Hz.İsmail Hayatı

Hz.İsmail’in Hayatı Kısaca

Hz.İbrahim ve Hacer’in çocuğu olan Hz.İsmail peygamberdir.Kuran’da çeşitli yerlerde adı geçen İsmail’den babası Hz.İbrahim ve kardeşi Hz.İshak ile birlikte de söz edilir.Aynı zamanda Hz.Muhammed’in kabilesi olan Kurayş kabilesinin de atası sayılır.İsmail,İshak’ın ağabeyidir.Hz. İbrahim,Sara ile evlidir ancak Sara’nın çocuğu olmamaktaydı.Mısır’da bulundukları dönemde Hz.İbrahim’e Hacer adında bir cariye armağan eden Sara,Hacerden doğma İsmail dünyaya gelince onu kıskanmaya başladı.Bunu İbrahim peygambere söyledi ve İsmail ile annesini çöle bıraktırdı.Hz.İbrahim Hacer’e sadece bir testi su ve bir ekmek verdi.Çölden çıkan zemzem suyu sayesinde hayatını devam ettirebilen İsmail,sonra babasıyla yeniden buluştu ve birlikte Kabe’yi yaptılar.Babasının ardından İsmail’e de peygamberlik verildive İbrahim’in dinini insanlara anlatmakla görevlendirildi.

İsmail Kabe yakınlarındaki Curhum kabilesinden bir kızla evlendi ancak bir süre sonra boşandı ve aynı kabileden başka bir kızla evlendi.2.evliliğinden 12 oğlu oldu.İsmail,Adnan’ın soyundan gelen kabilelerin ve Araplaşan kavimlerin atası olarak görülür.Kurban olayında da büyük rolü vardır.

Hz.İsmail Hayatı Hakkında Yorumlarınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Anonim dedi ki:

    Eksikler vardı

  2. Bengünur dedi ki:

    Ben öyle çok sevmedim ve yazarken elim koptu 😣😣😫😫

  3. Cenk dedi ki:

    Valla çok güzel olmuş allah razı olsun bunu ya ondan sözlüm100 hadi allaha emanet

  4. Melis dedi ki:

    Olabilir canım

  5. Emmanuel taşdemir dedi ki:

    Bunun sayesinde sınavdan 100 üzerinden 100 aldım devamını bekliyorum☺☺😄

    1. Merve dedi ki:

      Benimde elim arıdı ama yaradı sınavın 100 üzeri 100

  6. *-* dedi ki:

    bence kısa ve güzel yazmam uzun sürdü ama işime de yaradı sözlüden 100 aldım

  7. Dilan Uçar dedi ki:

    Çok teşekkür ederim.
    Ama dedikleri gibi öyle çok uzun da değildi.

  8. fatih dedi ki:

    çok yararlı ama kısa duruyo burda yazana kadar elim koptuu😭

    1. Merve dedi ki:

      Benimde elim arıdı ama yaradı sınavın 100 üzeri 100
      Benimde elim koptu canım üzülmene gerek yok zaten yaradı çünkü sınavdan 100 alırsın bence

  9. Mehmet öncü dedi ki:

    La bu yazımı uzun geliyor size lise 2 ye gelin bakalım size neler neler oluyor

    1. Anonim dedi ki:

      nevar bende lıse 3 teyım ama hıc bır sey uzun degıl yalan atma mehmet önce neyse bay yazanların elıne salık

  10. Eren dedi ki:

    Bence çok güzel olmuş daha devamını bekloyorum

  11. Arda dedi ki:

    Yazana kadar elim yerinden koptu

  12. KerimAcr dedi ki:

    Çok Teşekkürler işime çok Yaradı Sağolun.

  13. Anonim dedi ki:

    Çok ama çok teşekkürler hem kısa hemde işime çok yaradı

  14. Babaannesinden dedi ki:

    Abi veya abla Allah razı olsun ama kolun ağzıma kaydı kusura bakmayın

  15. yusuf çoban dedi ki:

    bi de sözde kısaydı.Yazarken elim kırıldı.

  16. İsmail dedi ki:

    Çık faydalı ama kısa denmesinden eser yok .🤣😂😍

  17. Karkaman dedi ki:

    Çok kısaymış gerçekten

  18. Anonim dedi ki:

    Çok kısaymış gerçekten ya sağolin abla veya abi

  19. Anonim dedi ki:

    Bence çok iyi yazılmış elinize sağlık benim işime çok yaradı

  20. Burcu dedi ki:

    Elim kopacak Diye Korktum Ama Değdi

  21. fabrı costın dedi ki:

    cok guzel kısa ve ozetlı ben cok sevdım ve anlamlı sızlerede tesekkur ederım sayenızde sozluden 100 aldım en guzel arastırma bende 100

  22. Selin dedi ki:

    Teşekkür ederim

  23. Anonim dedi ki:

    Elim kırıldı ama şeydi yani

  24. Selma dedi ki:

    Cok guzel olmus cok sagolun

  25. Anonim dedi ki:

    Sözde kısa elim kırılacak

  26. Anonim dedi ki:

    bune be benim istediğim kurban edilme olayı hiç sözü bile edilmemiş

  27. Burak Korkmaz dedi ki:

    Ben gerçekten çok güzelmiş diyorum ama yazarken elim kırıldı valla

  28. Burak Korkmaz dedi ki:

    Aynen çok güzelmiş ama elim kırıldı

  29. Burak Korkmaz dedi ki:

    Aynen çok güzelmiş

  30. Fatma dedi ki:

    Gerçekten çok sağolun çok yardımcı oldunuz çok teşekkürler

  31. azra dedi ki:

    bu çok kısa degil mi

  32. Anonim dedi ki:

    Yani baya kısa kestim ama güzeldi
    👌

  33. Anonim dedi ki:

    Allah sizden razı olsun. Derste sizin çok faydaniz var

  34. Hanife İrem GÖK dedi ki:

    Keşke maddeler halinde olsaydı.Ama yinede fena olmamış.🙂

  35. Abdullah dedi ki:

    Elim kırıldı resmen ya ama çok güzel hayatları var teşekürler ederim

    1. Burak Korkmaz dedi ki:

      Aynen çok güzelmiş ama elim kırıldı valla

    2. Burak Korkmaz dedi ki:

      Ben gerçekten çok güzelmiş diyorum ama yazarken elim kırıldı valla

Yorum Yaz