Atatürk’ün Yaptığı Yenilikler Nelerdir Kısaca

Bu yazımızda Atatürk’ün yaptığı yenilikler nelerdir kısaca olarak bilgi aktaracağız.

Mustafa Kemal, ulus – devlet anlayışında bir devlet oluşturmak için cumhuriyetin ilan edilmesiyle kurucu cumhurbaşkanı olarak seçilmiştir. Cumhuriyet inkılapları, Atatürk’ün ortaya koyduğu ilkeler ışığında gerçekleştirilmiş daha sonra anayasal olarak kayıt altına alınmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti’nde 1923 – 1038 yılları arasında inkılaplar yoğun olarak yapılmıştır. Siyasi, iradi, iktisadi, sosyal ve kültürel alanda birçok yenilikler yapılmıştır.

Atatürk’ün yaptığı yenilikler şu şekildedir:

*Saltanatın kaldırılmasıdır.

*Cumhuriyetin ilan edilmesidir.

*Hilafetin kaldırılmasıdır.

*Kılık kıyafet yeniliğinin getirilmesidir.

*Şapka kanunun çıkarılmasıdır.

*Medeni kanunun kabulüdür.

*Soyadı kanununun kabulüdür.

*Harf devriminin yapılmasıdır.

*Kadınlara seçme ve seçilme hakkının verilmesidir.

*Ajans, tarih ve dil kurumlarının kurulmasıdır.

*Tarım, ticaret ve sanayi alanlarında kalkınmadır.

*Geometri, Matematik gibi pozitif bilimlerde yenilikler yapılmasıdır.

*Laikliğin kabul edilmesidir.

*Eğitim ve öğretimin birleştirilmesidir.

*Mektep, medrese, tekke ve zaviyelerin kapatılmasıdır.

“Atatürk’ün Yaptığı Yenilikler Nelerdir Kısaca” için 67 yanıt

  1. Barkın

    Ben atamızı çok seviyorum.

  2. Yorumsuz

    Atatürk’ü sevmeyenler Atatürk olmasaydı kimbilir hangi gavurun piçi olurdunuz.

    1. Y4cycy4v

      Bende
      Çok seviyorum

  3. Anonim

    Ya artık şunu anlayın HİÇBİRİMİZ ATATÜRK’E TAPMİYORUZ

  4. Ghj

    Biraz tarih bilginiz olsa tartismayacaksiniz, tarihini arastirmaya üşenenlerin “Hacı Mustafa Kemal Atatürk “hakkında yorum yapması en az burdaki insanların zihniyeti kadar saçma olur

  5. Erdin Ersoy

    Ataturk dünyada eşi benzeri olmayan bir liderdir. Osmanli Imparatorluğu Rus, Yunan, Balkan ve dünya harbinden yenik çikmıştır. Teknolojik, bilimsel ve sanayii atilimları yapamamış ve yıkılmıştır. Parçalanmış imparatorluğun işgali sonrası Atatürk ve silah arkadaşları dağilmış bir silahli gucü toparlamıs, ordu kurmuş ve bitkin halkı kurtuluş savaşı için motive etmiş, yönetmiş ve üstun askeri stratejilerle verdiği kahramanca savaşı kazanmıstir. Savaş sonrası Sevr antlaşması gibi ülkeyi ve türk halkıni somüren neredeyse kölelik sinıfına indiren bir antlaşmayı kaldirmış Lozan antlaşmasinı gerçeklestirmiştir. Bağımsız Türkiye Cumhuriyetinin varlığinı ve çağdaş, medeni bir ülkeyi dünyaya kabul ettirmiştir. Bu ülkede Kur’an okunuyorsa ve camiler varsa yine Ataturk sayesindedir. Türkçe Kurr’an ayıp değildir, zira biz Türk’üz ve bizim kendi dilimiz vardır. Arapça bizim ana dilimiz değildir. Kur’an ın ne dediğini bilmek aydinlanmaktır. Kur’an “oku” diye başlar ve okiduğumuzun anlamını bilmemiz de önemlidir. Atatürk hata yapmış olabilir de, sonuçta o bizler gibi bir Insan.

    1. fy

      Yüzde yüz katiliyorum

  6. necmi

    tek gerçek mustafa kemaldir. çakma lider değildir hemen hemen bütün ülkelerde saygıyı kabul etmiştir ki çoğu ülkede ya bir anıtı yada bir sokağa caddeye ismi verilmiştir.dine hizmet etmedi diyenlere de cok güzel etmiştir dine karşı olmamıştır ancak din üzerinden geçinenleri saf dışı bırakmıştır. şimdiki ülkeyi yönetenler gibi. bakınız dünya 15 tembuz a bile inanmamıştır türkiyede de %70 lik kısım inanmıyor neden mi? amk. siz hiç taşla sapanla f 16 düşürdünüz mü tankın önüne yataarak tankı durdurdunuz mu hiç mantıkğınız alıyor mu sen el ele kol kola fetö ile gününü gün edeceksin zamanında laf atanları azarlayacaksın din düşmanı olacak sonra pastalar paylaşılmayınca siz fetöcü değilde fetöye laf atanlar küfür edenler fetöcü. yemezler aslanım. yaşasın mustafa kemal

    1. İsmail

      Atatürk’ ü hangi hristiyan hangi Piç sevmiyor

  7. Habip

    Ben sevmiyorum..zorundada degilim

    1. Anonim

      Evet sevmiyor olabilirsin ben buna karışamam ama saygı duymak zorundasın .

    2. Muz Muzoğlu

      Saygı duymak zorunda zaten ama nasıl sevmiyorsun aklım almıyor

      1. Kumsal

        Benim de

    3. Anonim

      Her Atatürkü sevmeyen salakmışım mı oluyorayn

    4. Arel

      Evet ben de sevmiyorum

      1. Anonim

        O zaman malsın

    5. Anonim

      Lan sen kimsin lan da Atatürkü sevmiyorsun mal

  8. Habip

    Açın artik gözunuzu..ataturk olmasaydi suan turkiye 50 yıl ilerideydi.türkten müslümanligi cikarirsaniz turk bir hic olur..simdi bana ataturkun muslumanlik icin yaptigi tek bir sey soyleyin..soyleyemezsiniz..yok cunku..kurdugu partiside daha dune kadar zorla darbeyle hep başa gelmistir..ama artik müslüman türk uyandi…

    1. Ali

      Sen müslüman degilmisin Atatürk Müslümanlığimi kaldırdı geri zekalı asıl olmasaydı sen Hans olup kliside ibadet ediyor olurdun aptal herif

      1. kemalist

        Atatürk olmasaydı ne olacaktı sanıyorsun anlamıyorum ben başka ülkelerin himayesine girip zaten asıl benliğimizi ,dinimizi unutacaktık Atatürk sayesinde dinimizi özgürce yaşayabiliyoruz nankörlük yapmayın tamam seviyorsunuz eyvallah da Atatürk ün yaptıklarını da hiçe sarmayın.

      2. Anonim

        Her Atatürkü sevmeyen salakmışım mı oluyor

    2. Anonim

      Senin ben o beyinciğinin damarlarını sikiyim gerzek

    3. Maside

      tövbe haşa adam peygamber mi müslümanlıkla ilgili ne gibi bi yenilik bekliyosun. Sen dinini bilmiyon mu. Adam cumhur başkanıydı

    4. Kaan

      Hayir anlamiyorum Atatürk olmasaydi sen şuan dinini özgür bir şekilde yaşıyor olabilecekmiydin? Yunaar,Italyanlar,Ruslar,Ingilizler ve diger devletler tarafindan isgal edillmisken bud evletlerin sana Dini özgürlük tanıyacağını mı düşünüyorsun?Büyül ihtimalle bırak dini özgürlügü bize özgürlük vermezlerdi.Oysa Atatürk’ün tek yaptığı şey din ve devlet işlerini birbirinden ayırmaktı ve bu bir nevi doğrudur,Neden mi?Siyasiler dini kullanarak oy toplamasınlar diye.Ama şuanki durum bundan farksız değil :)

    5. Anonim

      Diyanet işleri başkanlığını kurdu, ve sen atanı sevmiyorsan senin kadar alçağıni görmemısımdir

    6. Anonim

      Atatürk insanlar daha rahat okusun diye kuranı türkçeleştirdi şimdi sen ağla

    7. kemalist

      Atatürk sen ve senin gibiler daha rahat okusun diye kuranı türkçeleştirdi

    8. Leyla

      Evet sevmek zorunda değilsin, ama saygı duymak zorundasın! O bir sürü hak getirdi. O olmasaydı Türkiye 50 yıl ilerdeydi diyorsun ama yaptığı şeyleri bilmiyorsun. Hak getirdi, Cumhuriyet’i kurdu, yeni inkılaplar getirdi… Ooo saymakla bitmez. Demek istediğim, o ülkemiz için her şeyi yaptı. Ve sen açın artık gözünüzü diyorsun. Asıl sen aç gözünü. O kadar savaştı. Bir sürü ülke buraları işgal etti. İşgal altındayken mi mutlu olacaksın? ASIL SEN GÖZÜNÜ AÇ!!!!!

    9. Ceren

      Söyleyeyim, bütün okulları tek bir sistem altında topladı ya ilim ya din değil de hem ilim hem din yaptı.

  9. Habil

    Yaptigi yeniliklerin bazilarida sunlar..şapka giymeyenleri öldurtmek..ezani türkce okutmak..osmanli hanedanini yok etmek

    1. Meryem

      senin IQ seviyen kaç zihniyetsiz!
      Ezanı Türkçe okutan Atatürk değildi. Ha bide şunu da o küçük beynine sok (varsa eğer) Atatürk’ün Osmanlı hanedanını yok ettiği sen ve senin gibilerin uydurmasıdır. Kısaca kardeşim boş yapma!

    2. Anonim

      Ya allah askina yorum yazmadan once otur bi dusun arastir bu kadar cahil olmayin ataturkun ezani turkce okutmasinin sebebi anlamalaridir sen dua okuyosun dimi turkcesini biliyomusun hayir az cok kimden ne duyduysan osmanliyi yok etmege gelirsede karsi taraflara yenildigimizdendir ataturk olmasaydi hangi babadan anneden geldigini bile bilmezdin sapka olayindada bir devletin cikardigu kanuna uyman lazim simdi uydunuz gibi her boka sukretmelisin ataturk gibi bir lider daha gelemicek ve sizin gibi insanlar da cahilliginizden olup gidiceksiniz yazikkk
      Bir orduyla bas edebilirim ama bir cahille bas edemem.

      1. Anonim

        Helal olsun

    3. Enver

      Çok mantıksız.

    4. Leyla

      Cahil. Başka bir şey diyemiyorum. Biraz saygı lütfen.

  10. KADIR

    Canım Ataturkum

  11. Sena

    Atatüküm güzel türküm

  12. Anonim

    Ne mutlu Türküm diyene 😇😇😇😇

  13. elif

    atatürk ü sadece sen sevmiyorsun ravza ve pamuk

  14. Anonim

    Pamuk öyle deme yahu.Tamam’ı?

  15. Anonim

    Atatürk içki içiyor

    1. ela

      yazık yaa sana acıyorum

    2. Anonim

      Vay anasını tek ATATÜRK içiyordu zaten dimi

    3. Anonim

      Evet doğru Atatürk içki içiyor,sarhoş oluyor ama en azından bu ülkeyi sarhoşken bile yönetebiliyor siz ayıkken onu bile yapamıyorsunuz NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

  16. Ceylin

    Atatürk olmasaydı pamuk Ravza sizde olmazdınız

  17. Ecrin

    Niye atatürk olmasaydı türkiye olmazdı. Bence öyle söyleme ??-

    1. kemalist

      Atatürk olmasaydı başka ülkelerin himayesine girecektik gelecek nesiller için savaşıp bu ülkeyi Allah ın izniyle bugünlere kadar getiren Atatürk zaten

  18. Emre

    Ne Mutlu Türkün Diyene !

  19. Pamuk

    Atatürk’ü sevmeyin

    1. Anonim

      allah seni alsın şerefsiz

      1. Elfida

        Pamuk Atatürk yurdumuzu kurtardı.Sen neden sevmiyorsun

      2. Koray ateş

        Lan o olmasaydı siz şu an yaşamıyordunuz.

        1. Anonim

          Atatürk ne can alabilir nede verebilir biz yaşıyor sak oda allah sayesinde siz bu sözlerle Atatürk u allah yerine koyuyorsun ya çok saçma ama sevenide sevmiyenide saygı duyacak

          1. Kaan

            Arkadaş burada o olmasaydı yaşamıyordunuz derken düşman devletler bizi işgal etmişken bize merhametli dav ranmaz,bizleri ya köle olarak çalıştırır ya da bizlere işgence ederdi demek istemiş

    2. RAVZA

      Atatürk sevmeyen galiba Pamuk ve benim galiba

      1. mine

        Ben seviyorum Atatürk’ü.

        1. 😋Ceren😋

          Pardon ☝️ ben Ceren ama Pamuk kimse Atatürk bizim için çok şey yaptı.Hatta hasta olduğu halde yinede yenilikler yapmaya devam etti,bizim için … kendi canını feda etti.😞😞😞

    3. selin

      Her zaman bu siteye bakıyorum Atatürk’ün yaptığı yenilikler madde madde özet tam istediğim gibi olmuş yapanların eline sağlık.

    4. ela

      BU ÜLKEDE PAMUK GİBİ İNSANLAR OLDUKÇA ÜLKE GELİŞMİYCEK ACIYORUM SANA PAMUK KİM BİLİR NELER SAÇMALIYIP ATAMI SANA KÖTÜLÜYORLARDIR SANA BUNLARI SÖYLEYENLERİ DE YUHLUYORUM CİDDEN !

    5. Anonim

      hayır sevin

    6. Leyla

      Sanane. Saygılı ol cahil.

  20. mert

    atatürkü sevin nolur

    1. Anonim

      Bencede

    2. Arda

      Atatürk Rakı içmeseydi daha iyiydi ama yaptı.

      1. kıvanç

        siz içmiyomusunuz

  21. damla

    eda çok yapmacıksın

  22. Eda

    Bu yazınızda Atatürk’ün yaptığı inkılapları maddeler halinde açık ve net bir şekilde yazmanız muhteşem olmuş. Bu yazınızı okuduktan sonra Atatürk’ün yaptığı inkılaplar daha çok aklıma yattı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir