Web sitemize hoşgeldiniz, 20 Haziran 2018

8. Sınıf İnkılap Tarihi Çalışma Kitabı Eser İnceliyoruz Cevapları Top Yayınları 43

8. Sınıf İnkılap Tarihi Öğrenci Çalışma Kitabı Top Yayınları Sayfa 43 3. Ünite Ya İstiklal Ya Ölüm Eser İnceliyoruz Etkinlik Soruları ve Cevapları

Bu etkinlik sayesinde birbirinden güzel üç tarihi romanın bir tanesini okuyarak edindiğiniz bilgiler doğrultusunda tarihe karşı çıkarımlar yapabileceksiniz.

ESER İNCELİYORUZ

8. Sınıf Top Yayıncılık İnkılap Tarihi Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevabı

Aşağıda Kurtuluş Savaşını konu alan eser örnekleri verilmiştir. Bu örneklerden ya da konu ile ilgili sizin seçeceğiniz roman ya da hikayelerden bir tanesini okuyunuz. Eserlerdeki olay ve olguların tarihi gerçeklerle ilişkisini aşağıda ayrılan yere yazınız.

  • Cevap: YABAN – Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Tarihi gerçekleri anlatan bir roman olan Yaban romanını okudum. Yaban romanı, I. Dünya savaşı ardından Sakarya Meydan Muhaberesi sonuna kadar olan zaman diliminde Anadolu halkının yaşadığı milli mücadele dönemini yani Kurtuluş Savaşı dönemini anlatmaktadır.

Milli Edebiyat dönemine ait olan bu roman, Batı etkisinde Türk edebiyatının tüm özelliklerini taşımaktadır. Ayrıca roman içinde tarihi gerçekler bir yönden anlatılmaya çalışılmıştır. Özellikle Anadolu halkının mücadeleleri ile birlikte cehalet kavramı çok güzel anlatılmıştır. Romanda “Yaban” olarak nitelendirilen Ahmet Celal, aslında savaşta gazi olan bir vatandaştır ve olaylar köylü halk ile Ahmet Celal arasında cereyan edilerek roman kaleme alınmıştır. Hatta cehaletin insanların milli duygularını bile bastıracağı vurgulanmıştır. Bu durum tarih sahnesinde Damat Ferit Paşa’nın İngiliz hayranlığı olması nedeni ile bir nevi cehalete sürüklenip ülkenin aleyhine girişimlerde bulunmasına örnek gösterilebilir.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Uzunkavakaltındayataruyuroğulları dedi ki:

    Hoca yarına kitabı tamamlayın deyince geldigim site bu?

  2. Ebrar dedi ki:

    Bence süper yorum yazan herkesin baktığına eminim.

  3. Dark Night dedi ki:

    Eyvallah admin kardeş ama çok uzun aman neyse sıfır sıkıntı ne demiş atalarımız;

    AZİMLE SIÇAN DAĞLARI DELERMİŞ ???

  4. nihal dedi ki:

    cok guzel iyiymis

    1. ♥felan filan♥ dedi ki:

      K.b nihal soyadın aldemir.mii sanki taniyom senii

  5. Anonim dedi ki:

    Kafamda üretip yapmak varken bu kadar kolay değil

  6. Deli kanlı dedi ki:

    Çok uzunn yinede eyvallah

  7. su dedi ki:

    K.b ama bence siz bizim hakkimizi yiyosunuz

  8. 21 dedi ki:

    Aklın yok mu senin hem bakarak yapıyor hem de laf atıyor

  9. Anonim dedi ki:

    Ellerinize sağlık

  10. Zeynep dedi ki:

    Aklımızı kullanmak daha faydalı ben öyle yapıyorum bence denemelisiniz ????

    1. Yaaa dedi ki:

      Yalan bari söyleme ?

    2. Aslıhan dedi ki:

      He he bu sitelerde dolaşarak aklını çok güzel kullanıyrsn

      1. Dark Night dedi ki:

        Aslıhan aynen

    3. büşra dedi ki:

      sana katılmıyorum çünkü akıl sadece buraya baktık diye yok olmaz sen tabi aklın olmadığı için böyle yazarsın

    4. reyhan dedi ki:

      ben ondan şüpheliyim d:

  11. Zeynep dedi ki:

    Aklımızı kullanarak yapılabilir bence neden olmasın yani eğer akıl varsa tabi

    1. Anonim dedi ki:

      Aklin varsa sayfada ne isin var

      1. isimsiz dedi ki:

        aynen
        ayrıca bu kitabı okumak la ilgili bu sayfa yani dediğin çok mantıksız

  12. Bir tane dedi ki:

    Ne demişler nerede beleş oraya yerleş ?????‍♀️?‍♀️

    1. Anonim dedi ki:

      Ağzına sağlık..

    2. Aleyna dedi ki:

      Cok dogru

  13. Aysira Karaman dedi ki:

    Sizde olmasınanız varya ödevleri yapamıyağız ellerinize sağlık tşk.???

    1. aytaç dedi ki:

      Niye yapamazsın akıl yokmu

  14. Harika Blog dedi ki:

    Blogum Harika etkinliği ile siz de blogunuzla kazanmaya aday olun. Web sitenizi tanıtın, promosyon ve ödüller kazanın. Sponsorlarımızın desteği ile bloglar arası etkinlik yarışmamızı 2017 yılı içerisinde düzenliyoruz; şimdi siz de harika bloglar dünyasına katılın. Detaylı bilgiyi web sitemizden öğrenebilirsiniz. İlginiz ve desteğiniz için teşekkürler!

Yorum Yaz