Web sitemize hoşgeldiniz, 20 Kasım 2017

Tekerlek Ne Zaman İcat Edildi

Tekerleğin icadı, tekerlek ne zaman icat edildi ve sizlere tekerlek ne zaman bulundu konusunda kısaca bilgi vereceğiz.

Okulda ilk öğrendiğimiz icat belki de teker­lektir. Tekerleğin icadını biliyorsan bir şeyler öğrenmeye başlamışsındır. Medeniyeti başla­tan icatların başında yer alan bu dönen yuvar­lak, “Öyle mi, demek tekerlek bulundu. Öyleyse medeniyet başlasın. Haydi eller havaya!” gibi bir duruma yol açmıştır. Peki, tekerlek ilk ne zaman bulun­muştur? Bu sorunun cevabını bilmek yerine sanmayı tercih edip, M.Ö. 3500 yıllarında bulun­duğu sanılmaktadır şeklinde bir cevap veriyo­ruz.

tekerlekKısacası tekerleğin ilk defa kesin olarak nerde ortaya çıktığı ve kim tarafından yapıldığı tam olarak belli değildir. Artık birinin ağır şeyleri taşımak­tan beli kopunca, taşıdığı şeyi bir ağaç kütüğü­ne dayaması, sonra peşinden onun da kütüğe yaslanması sonucu kütüğün hareket edip dön­mesi suretiyle adamın “A tekerleği mi buldum nedir? Valla gidiyo bu!..” deme­si şeklinde mi bulunmuştur bilemeyeceğiz. Ancak bu kadar atabiliyoruz. Fakat şöyle de bir şey var ki yine M.Ö. 3500 yılında Mezo­potamya ve Doğu Avru­pa’da çömlek yapımıyla uğraşan kişilerin teker­lek kullandıkları bilinmektedir. Artık siz nerden buldunuz diye gidip çömlekçilere sormak lazım.

Ulaşım maksadıyla kullanılan ilk tekerleğin resimleri M.Ö. 3200 yıllarında çekilmiş, aman çizilmiş olup yine Mezopotamya’da bulunmuş­tur. Ta o zamanlar varlığına rastlandığı hâlde, tekerlekli ulaşım Güney Amerika’ya ancak 15. yüzyılda gelmiştir. Kendilerine hep birlikte “Yok artık!” diyoruz. Tekerleğin icadı ne zaman konusunda bilgi aktardık.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Anonim dedi ki:

    ödevim harika oldu

  2. Isimsiz dedi ki:

    Çok Saçma bine doğru düzgün yazın şunu

  3. Gamzenaz_12 dedi ki:

    Saçma sapan şeyler yaaaaa

    1. dsfdg dedi ki:

      bunun sayesinde odevimi yapıcam

      1. İsmimivermekistemiyom dedi ki:

        Yalnız bu yerde 3500 diyo bu yerde 3200 ne anladım ben bundan

    2. Cevriye dedi ki:

      Öyle deme bir gün bu soruyu tekerlek hangi tarihte icat edildi diye sana sorsalar tabi internetten bakacaksın ya da sen yazıp internete gönderip yayınlaycaksın o zaman sana öyle deseler hoşuna gitmezdi ve sinirlerin bozulurdu deme ya saçma sapan ya deme.

  4. çoooooooooooook saçma dedi ki:

    yav abi bune ya hangi yılda yok neymiş ilk fotoğraf bilmem ne yılda çekilmiş

  5. saçma dedi ki:

    bencedelan doğru düzgün cevap verin hiçbişey anlaşılmıyo

  6. öykü dedi ki:

    saçma saban seyler atıyonuz düzgünce bişey yazın suraya

    1. isa dedi ki:

      ayn ama güzel bişey mantıklı atmışlar

      1. esma dedi ki:

        SENİN sayende ödevimi yapabilcem

  7. Burak oyunda dedi ki:

    Berbat cevap veriyonuz kısa dedik bu ne abi berbat !!! Bi ödev yaptırmadınız !!!!

  8. PSY dedi ki:

    Berbat cevap veriyonuz kısa dedik bu ne abi

  9. serkan dedi ki:

    tekerlek mö 3500 icat edildi

  10. yiğit dedi ki:

    cok yüzel bi ödev bu cıkmasaydı hic biyara gidemezdik iki cıktın tekerlek

Yorum Yaz

günaydın mesajları e-okul cuma mesajları doğum günü mesajları