Web sitemize hoşgeldiniz, 26 Nisan 2017

TBMM Görevleri Nelerdir

TBMM Görevleri Nelerdir

TBMM nin Görevleri Nelerdir Kısaca, bu yazımızda Türkiye Büyük Millet Meclisi yani TBMM’nin Görevleri maddeler halinde bilgi vereceğiz.

Parlamenter sistemlerde, meclis : hükümeti denetlemek, bütçe planlaması, kanun yapma yetkileri vardır.

1982 yılında bu yetkiler anayasa ile kabul edilmiştir ve diğer görevleri de TBMM’nin 87.maddesince sayılmıştır.

1. Kanun yapmak, değiştirmek ve uygulamasını bitirmek .

2. Bakanlar Kurulu ve bakanların görevlerini denetim altına almak.

3. Bakanlar Kuruluna belli konularda kanun niteliğinde kararname çıkarma konusunda yetki vermek.

4. Bütçe ve kesin hesap kanun tasarıları hakkında görüş bildirmek ve karara varmak.

5. Para basılması konusunda kararda bulunmak.

6. Savaş ilan etme yetkisi.

7. Milletler arası antlaşmaların onaylanmasının uygunluğunu denetlemek.

8. Anayasanın 14’üncü maddesi hükmünce dolayı olarak hüküm giyenler dışında olmak üzere, genel ve özel af ilanı konusunda kararda bulunmak.

9. Mahkemelerce verilmiş ve kesinlik kazan ölüm cezalarının uygulanmasına karar vermek.

10. Anayasanın diğer maddelerince belirtilmiş yetkileri kullanmak ve görevleri uygulamak.

TBMM Görevi Kısaca Düşüncelerinizi Hemen Paylaşabilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. Dilay dedi ki:

    Çok teşekkürler eğer bu bilgileri paylaşmasaydın ödevimi yapamazdım.

  2. Rümeysanur dedi ki:

    Tamam bitti çok de güzel oldu

  3. asaf dedi ki:

    güzel olmuş sağolun (ödevime yaradı)😁😅😄😃😎🤔

  4. isimsiz bir çocuk dedi ki:

    Teşekkür ederim .Çok işime yaradı.

  5. Rahime dedi ki:

    Gerçekten işime aşırı derecede yaradı. …

  6. Gamze dedi ki:

    Cok iyi herkes kullanmalı bu siteyi TBMM’nin Görevleri maddeler halinde lazımdı yaptım.

    1. Gamer tunisss dedi ki:

      Sen iyi insansin

  7. müjdat dedi ki:

    TBMM’nin Görevleri maddeler halinde ödevim kullandım sağ olun.

  8. gülsüm dedi ki:

    Çok teşekürler :):):):):):)

  9. Djhuuduf dedi ki:

    IsimeIşine çok yaradı sağolun

  10. Deniz dedi ki:

    İşime çok yaradı sagolun

  11. Pelin😇 dedi ki:

    Sağolun bu bilgiler işime yarayacak

  12. Sıla dedi ki:

    Sizi çok seviyorum 😊 Sağ olun sizin sayenizde 5 artı aldım 😊

  13. asiisyankar03 dedi ki:

    keşke azcık daha uzun olsaydı

    1. burakvdsvcfgvx bcvcg dedi ki:

      çok uzun zaten :)

    2. burak dedi ki:

      saten çok uzun

  14. Hakan dedi ki:

    8 sınıfa gidiyorum inşallah inklap tarihinden 100 alırım sağolun çok güzel bir site araştırma yapmaya bayılıyorum artık araştırmaları buradan yaparım

  15. Vildan dedi ki:

    Valla çok işime yaradı

  16. Sanane dedi ki:

    Çok kötü hiç iyi birşey yazmıyor

  17. Cemal dedi ki:

    Çok işime yaradı

  18. Tuana sağ 4/c dedi ki:

    Bence çok hoş bir ders

  19. Sıla dedi ki:

    Harika bir site . Herkes kullanmalı.☺????????????

    1. Tuana sağ 4/c dedi ki:

      Hangi sıla soyadını söylermisin

  20. ismail dedi ki:

    işime çok yaradı sağolun

  21. Emir Yağız Saruhan dedi ki:

    çok teşekkürler

  22. prenses dedi ki:

    çok teşekkür ederim elleriniz dert görmesin

  23. nabacan lan dedi ki:

    çok güzel işime yaradı

    1. diyarbakir agasi mustafa dedi ki:

      bize ne yanlis yazdin

  24. ardaAdınız ... dedi ki:

    pardomn yanlış yazdım çok güzel

  25. elif dedi ki:

    Bende çok sevdim:DD

  26. elif dedi ki:

    Ben,de sevdim çok güzel???

  27. Talha dedi ki:

    Çok işime yaradı

  28. Efe dedi ki:

    Çok işime yaradı 4.sınıfm

    1. huseyın dedi ki:

      Bende 4e dıdıyom ısıme çok yaradı

  29. melisa dedi ki:

    ben beğendim gerçekten çok işime yarayacaklar inşallah bende sosyalden 100 alırım çok saolunnn. :)

  30. Misafir dedi ki:

    Teşekkürlerrr…

  31. Sinem dedi ki:

    Bence çok güzel olmuş

  32. fadime dedi ki:

    merhaba ben 18 yaşındayım çok güzel

    1. uğur dedi ki:

      gerçekten sosyalden 100 aldım çok teşekkürler

  33. duru dedi ki:

    gerçekten çok işime yaradı çok sağolun…

  34. Reyyan kalın dedi ki:

    sosyal bilgiler kitabında tbmm nin GÖREVLERİNDEN 5 TANESİNİ YAZINIZ DİYORDU TŞK

  35. Cenk tosun dedi ki:

    Çok kötü

  36. Halil dedi ki:

    Çok guzel kim kotu yazdı ise hata yapmış?

  37. Halil dedi ki:

    Ben de ödevimi çok iyi yaptım

  38. can dedi ki:

    bunlar benin işime yaradı

  39. Ömer yiğit öznacar dedi ki:

    ben 10 yaşındayım öğretmen bunu istemişti bunun için çok tşk ederim.

  40. melike dedi ki:

    sağolun çok işime yaradı

  41. Adınız ...elif dedi ki:

    çok sağolun teşekkürler

  42. Nazmi Kartal dedi ki:

    bence çok iyi bir cevap aferin bu soruyu cevaplayana çok iyi fikir bu cevapla ben öğretmen’den 100 aldım ama benimde cevabım olacak çünkü CEVAP:Anayasanın 14’üncü maddesi hükmünce dolayı olarak hüküm giyenler dışında olmak üzere, genel ve özel af ilanı konusunda kararda bulunmak… bitti yazar: Nazmi Kartal

  43. Elif nur dedi ki:

    sağ olun ödevlerim ve ders içim hep 100 geçiyor

  44. K dedi ki:

    Evet çok güzel

  45. esma dedi ki:

    Benimde çok işime Bu siteyi kim konuşsa TBMM’nin ne kadar önemli olduğunu gösterdi böyle şeyler yaptığı için onu çok teşekkür ederiz Bu sitede Emeği geçen herkese çok çok çok teşekkür ederim sayenizde ödevimi yap ödevimi yaptım ödediğim bitti dersin bitti

    1. efe dedi ki:

      çok güzel ödevimi yaptım

    2. Idil dedi ki:

      Neyini seviyor la

  46. Yiğit dedi ki:

    Çok iyi bütün araştırmaları bu siteden yapıyorum

  47. ceren dedi ki:

    Bunu her kim yaolptiysa çok teşekkürler dersimde tam not almayı sağladı 2saat düşünmek yerine2dakilada yaptım

  48. ali dedi ki:

    tbmm nin görevleri

  49. ece dedi ki:

    Çok işime yaradı ödevdi ve tam not aldım bunu yapan kimse çok teşekkür ederim.

    1. little-maya dedi ki:

      gerçekten çok işime yaradı teşekkür ederimm

  50. Behiç_16 dedi ki:

    Ders sıkıntısı kahramanı

  51. Behiç_16 dedi ki:

    İşime çok yaradı

  52. Beauty dedi ki:

    İşime yaradı. Zaten dersimde TBMM’nin görevleri nelerdir sorusu vardı. Burada emeği geçen herkese teşekkürler.☺

  53. Wahoo dedi ki:

    Yararlı.?

  54. Eray dedi ki:

    Hepinizin küçük laflarda bulunmayın asıl hepiniz adam olun

  55. ayten dedi ki:

    Bu siteyi hazırlayanın ellerine sağlık*

    1. Beauty dedi ki:

      Aynen.? Katılıyorum.

  56. elif dedi ki:

    Çok sağol ders zamanı*

  57. as das as das dedi ki:

    Cok güzel teşekkürler ders zamanı

  58. luna dedi ki:

    güzel ,işime yaradı

  59. HATİCE NUR dedi ki:

    Gayet güzel çok işime yaradı

  60. Tr 5tỳuhuhu dedi ki:

    güzel

  61. Özge dedi ki:

    Çok güzelmiş harbiden

  62. baran dedi ki:

    bunu begenmiyen adam değil

    1. tysfqyfs dedi ki:

      asıl sen adam değilsin milletle düzgün konuş!!!

      1. Beauty dedi ki:

        Bir kere beğenmeyen kişi adam değildir kelimesi bence yanlış her kesin düşüncesi farklı sonuçta…

        1. serra dedi ki:

          ben beğendim ama sen de haklısın sonuçta herkez aynı düşünecek diye bir şey yok

    2. Enes dedi ki:

      Asıl sen adam değilsin milletle böyle konuşma sen beğendin diye kimse beyenmek sorunda değil

  63. Liijnjhi dedi ki:

    Görev diyoz yetki çıkıyo

  64. elçin dedi ki:

    gayet güzel işime yaradı

  65. Pinar dedi ki:

    Çok güzel bir site

  66. eda dedi ki:

    güzel ama saçma

    1. Ceylin dedi ki:

      Sanırım bütün eda lara her şey saçma

      1. Ceylin dedi ki:

        Bence hiç saçma değil

      2. Sanane dedi ki:

        Eda sanane sen sanene sananeeeee

  67. simay dedi ki:

    süpermiş sınavdan 99aldım çok ama çok teşekürler

    1. Zeynep dedi ki:

      Hani 1 puan ?

      1. Komik Zeynep Su dedi ki:

        Adadaya mı kaçtı o 1 puan:)

        1. Napican dedi ki:

          Zeynep ler ne diyor sunužzzz????

  68. Mustafa dedi ki:

    Teşekkürler ediyorum.

  69. Erva dedi ki:

    Çok güzel teşekkürler

  70. muhammedd dedi ki:

    güzel degiller

  71. Melis dedi ki:

    Çok güzelmiş ben beğendim

  72. nisre dedi ki:

    yaaaaaa sen bilginin ne oldugunu biliyor musun

  73. merve dedi ki:

    bilgi için teşekkürler

Yorum Yaz

günaydın mesajları e-okul cuma mesajları doğum günü mesajları miraç kandili mesajları