Web sitemize hoşgeldiniz, 18 Nisan 2018

Sütçü İmam Hayatı Kısaca

Sütçü imam hayatı kısa hakkında bilgi kısaca, Sütçü imam hayatı kısaca

Kahramanmaraş’ta 1871 yılında dünyaya gelen Sütçü İmam’ın esas ismi İmam’dır. Ancak süt satmakla para kazandığı için Sütçü lakabı almış ve Sütçü İmam olarak anılmaya başlamıştır.

Yaşadığı il olan Kahramanmaraş ve civarı Fransız ve Ermeni askerlerinin saldırısına 31 Ekim 1919 yılında uğramıştır. Çakmakçı Sait adı verilen yiğit, düşman askerlerinin hamamdan çıkan 3 Türk kadınına saldırması ve peçelerini açmak istemelerine şahit olmuş ve duruma kayıtsız kalamamıştır. Silahsız durumda kadınları savunmaya çalışan Çakmakçı Sait orada şehit düşmüştür.

Çakmakçı Sait şehit düştüğü sırada orada Sütçü İmam da bulunmaktadır. Sütçü İmam’ın silahı vardır, silahıyla Ermeni ve Fransız askerlerini öldürmüştür. Ancak bu hareketi üzeirne Sütçü İmam her yerde aranmaya başlanmış ve Ermeni asker için de törenler düzenlenmiştir. Sütçü İmam’ın da saklanmaktan başka çaresi kalmamıştır. Abisinin evine sığındığı bilinmektedir; düşman askerleri tarafından bulunamamıştır. Sütçü İmam’ın bu cesur davranışıyla Kahramanmaraş’ta direniş hareketleri başlamıştır ve davranışıyla herkese cesaret vermiştir.

Savaş bitip zafere ulaşıldıktan sonra belediye onu bir kale topunun başında görevlendirmiştir. Ancak 25 Kasım 1922’de talihsiz bir olay olmuştur. Topun barutunun bir anda ateş almasıyla Sütçü İmam’ın vücudunda derin yanıklar oluşmuştur ve ölümüne neden olmuştur.

adi-bocege-verildi-hem-torunu-hem-bbp-isyan-etti

Sütçü İmam Hayatı Kısaca Hakkında Yorumlarınızı Hemen Paylaşabilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. ayşecik dedi ki:

    İyiki kısa dedik ha daha uzun verseydiniz=-O=-O

  2. Jshhznsjshj dedi ki:

    Muhteşem ama yani bazı özel durumlari bari yazmasaydınız.

  3. Damla Nur dedi ki:

    Çok kısa ama çok güzel olmuş bence

  4. nisa dedi ki:

    bu çok güzel

  5. salıh dedi ki:

    zaten herkes oyle dıyo

  6. Adem dedi ki:

    Çok güzel olmuş

  7. Memet dedi ki:

    Çok kısa ama Viyana’da çok güzel

  8. Beyza dedi ki:

    Cok kısa ve çok güzel olmuş : D

      1. Anonim dedi ki:

        Gerçekten de uzun bide neresi kısa

  9. Anonim dedi ki:

    Çok güzel olmuş hepsini yazdım çok yorucu allah benim ve tüm yazanların sözlü notunu 100 yapsın

    1. Yusuf dedi ki:

      Ee 4.sınıf isek?

      1. M N Y B dedi ki:

        Bende 4. Sinifa gidiyorum ama yapacaj bisey yok kisalt yaz sozlu olmasakta yazilida cikar 100 alirim kesin

  10. Aleyna dedi ki:

    Bence çok güzel olmuş

  11. Mislina dedi ki:

    Kisa degil dünyanin yarisini degil hepsini yazmislaaaar😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥off çok yoruldum hepsini yazdim

    1. Ceren dedi ki:

      Meslina çok haklısın gerçekten Ben de yazdım

    2. Anonim dedi ki:

      Bende resmi çizdim

  12. MUAMMED dedi ki:

    HANGŞ CEPHEDE SAVAŞTI

    1. MUAMMED dedi ki:

      BİLMEM
      NE
      BENDE BİLÖİYORUM
      ???

      1. MUAMMED dedi ki:

        CEVAP
        NE?

        1. Aleyna dedi ki:

          Düzene ya karışmayınn!!!

          1. Esmanur dedi ki:

            Adam iyi basarmis

  13. MUAMMED dedi ki:

    HANGİ CEPEDE SAVAŞTI

    1. Korkut dedi ki:

      Güney Cephesi

    2. Korkut dedi ki:

      Güney Cephesi

  14. Anonim dedi ki:

    çok güzel harika

  15. Emir dedi ki:

    Abi kısa mı lan dünyayı yazmışlar😢😢😢

    1. görkem dedi ki:

      katılıyorum sana

    2. Dadassss dedi ki:

      Abisi cok

    3. Isim yok dedi ki:

      Bence baya az😶

    4. Damla Nur dedi ki:

      Bencede katılıyorum ☹️😁👩🏽‍🎤💃

  16. Deli dedi ki:

    Kahramanmaraş’ta 1871 yılında dünyaya gelen Sütçü İmam’ın esas ismi İmam’dır. Ancak süt satmakla para kazandığı için Sütçü lakabı almış ve Sütçü İmam olarak anılmaya başlamıştır.

  17. erben dedi ki:

    size çok teşekkür ederim çok lazımdı iyiki varsınız :D

  18. Çiğdem dedi ki:

    Bunu yazdım cok kısaydı ve çok guzeldi sizlere saygım çok BÜYÜK

    1. melisa dedi ki:

      çokgüzel

  19. Çiğdem dedi ki:

    Herzaman böyle olyn

    1. ömer dedi ki:

      Çok kıza ve güzeldi

      1. Anonim dedi ki:

        daha iyi bir şey yaz

  20. Çiğdem dedi ki:

    Çık güzel türk askerlerimiz daima böyle olsun

  21. Çiğdem dedi ki:

    Çok güzel turk askerlerinin direnişine böyle olmaya devam edelim

  22. HAMZA dedi ki:

    ÇOK İYİ COK KISA SÜTÇÜ İMAM

    1. Sanane dedi ki:

      Bencede oyle

  23. çmgfs dedi ki:

    cok iyi ve kisa sağolun SÜTÇÜ İMAM

  24. batu dedi ki:

    Kısası olsa iyi de ben kısaltarak yazdım yinede♡♡♡

    1. Yusuf dedi ki:

      Çok kısa tam

  25. Google yöneticisi ✔✔✔ dedi ki:

    İyi bir site begendim

  26. yasin dedi ki:

    güzel beğendim

  27. Mehmet dedi ki:

    Çok iyi kısa ve açıklayıcı olmuş.

  28. FURKAN dedi ki:

    ÇOK KISA BUNE TOPLAM 35DAKA SÜRDÜ ÇOK KISA ?

  29. ben maymun dedi ki:

    Çabucak yazdım çünkü çok kısaya SÖZDEEEE!!!!!!!!

  30. Mustafa ukunc dedi ki:

    Maşallah kısa dedikleri bu olsa gerek…

  31. gizli insan dedi ki:

    madem kısa diyonuz niye uzun yazıyonuz

  32. burçin dedi ki:

    14 satır sürü ve çok teşekkürler

  33. Memik dedi ki:

    Çok kısaymış yav

  34. Dgtfhghjgdfzxc dedi ki:

    Cok güzel bilgiler var

  35. marisa dedi ki:

    adı üstünde kısaca bilgi yazıyor. e şikayetçiyseniz niye girdiniz madem uzun istiyorsunuz nie kısca bilgi yerine basynuz

  36. sfafggraerg dedi ki:

    7satır atladımda yazdım

  37. bir yolcu dedi ki:

    güzel ama kısa olsa daha iyi olurmuş

    1. Ekrem dedi ki:

      Aynen öyle

  38. blinmiyen anomın dedi ki:

    guzel aferim

    1. Uykum var ama güzel dedi ki:

      Ne demek istiyon

  39. mert krom dedi ki:

    vayyyyyy süper ama ben 13 satırını atladım yazmadım

  40. Rimtoor dedi ki:

    Kısa isteyenlere bir öneri;ilk önce okuyun sonra da kendi okuduğunuzda ne alıyorsanız onu yazın

  41. sıla eker dedi ki:

    bence çok mısa

    1. Anonim dedi ki:

      Sen kimsinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  42. Rimednak dedi ki:

    Bence çok kısa bu en güzeli ben hiç yazı yazamazdım ama bunu görünce yazasım geldi bence çok güzel allah işinizi hayır eylesin

  43. emre dedi ki:

    bu birsey değil daha uzunları var ama guzel

    1. Ece dedi ki:

      Ozaman bakmeyber

  44. enes dedi ki:

    bence çok güzel tam aradığım gibi biraz daha kısa olsaydı daha güzel olurdu ama çok güzel

  45. melisairem dedi ki:

    sizde sırf yazı yazmamak için hiç birşey beğenmiyorsunuz daha ne istiyorsunuz allahtan belanızımı bu arada ben çok beğendim bence dahada açık olabilirdi

  46. güler irem dedi ki:

    hoca bi ödev verdi yarım saat yazdım öf yaaa

    1. murat aydın dedi ki:

      kısası olsa

  47. Aziz dedi ki:

    en kısası bu daha ne olsun

  48. Sumay dedi ki:

    Biraz fazla uzun ve tam olarak hayatı değil Çakmakçı site falan girmiş ben memnun kalmadım:-(:-(

  49. EYLÜL dedi ki:

    çok uzun ve kitaptaki yer çok kısa

    1. aslı dedi ki:

      aynen öyle

  50. GAMZE dedi ki:

    TABİKİ ÇOK YARDIMCI OLDU

  51. ali ve yılmaz dedi ki:

    sizi cok sevdik

  52. Dua dedi ki:

    Emeğe saygı edin biraz ben teşekür eder saygılarımı sunarım.Daha ne kadar kısa olsun hiç bir şeyden memnun olmayan ders almayan saçma sapan yorum yapan DANGALAKLAR

  53. kubra dedi ki:

    Ben de miraya katiliyorum sen okuyup ozetini cikara bilirsin adamlar o kadar emek vermis emege saygi lutfen

  54. nisanur dedi ki:

    ama uzun bana 3 satır lazım kitaba yazcam kitabta yazma yerinde 3 satır var güzel ama uzun yani kısa yazdık up uzun sıktı

    1. nisanur dedi ki:

      ama uzun bana 3 satır lazım kitaba yazcam kitabta yazma yerinde 3 satır var güzel ama uzun yani kısa yazdık up uzun sıktı

      1. miray dedi ki:

        Daha ne kadar kısa olsun bu en kısası bilmeden konusmayin

        1. ceren dedi ki:

          Miray a katiliyorum

          1. emel dedi ki:

            miray sonuna kadar hakli

        2. sedef dedi ki:

          En kisasi bu zaten akilli

      2. Beyza dedi ki:

        Kaçıncı sınıfsın

  55. sezgin dedi ki:

    Bizde öğrenciyi bu kadar eziyet edilmezki

  56. heybe dedi ki:

    harika bir site

  57. miraaa dedi ki:

    çok güzell türkk insanlarının direnişi hep böyle olalımm :) (allah rahmet eylesin)

  58. dilber dedi ki:

    Sütçü imama dilberden selam gönder.

  59. orf dedi ki:

    güzel mi arkadaşlar

    1. muhteşem dedi ki:

      güzel tabi

    2. Memocan dedi ki:

      Kısa demıstım ALLAH Tan

Yorum Yaz

e okul