Web sitemize hoşgeldiniz, 15 Ekim 2017

Makine Bölümü Nedir Tanıtımı

 

Üniversite sınavlarına hazırlanan ve Makine bölümünü seçmeyi düşünen adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Makine Bölümü –  Mesleği hakkında bilgiler :

Makine Bölümü Tanıtımı:

Ulaştırma Bakanlığınca İstihdam edilmek üzere, gemi makine mühendisi yetiştiren bir yüksek-okuldur. Makine programının amacı, her türlü makinelerin kullanımı, bunlarla ilgili üretim alanlarında imalata konu olan, Makine parçalarının tasarlanması, teknik resimlerinin çizilmesi ve bunların ilgili tezgahlarda talaşlı ve talaşsız imalat metotları kullanılarak uygulamaya dönük tarzda işlenmesi ile ilgili konularda çalışacak ara insangücü yetiştirmektedir. Bu programdan mezun olanlar, kamu ve özel kuruluşlarda teknik ara eleman olarak çalışırlar.

Programın Amacı: Makine programının amacı, her türlü makinenin kullanılması, bunlarla ilgili üretim alanlarında imalata konu olan makine parçalarının tasarlanması, teknik resimlerinin çizilmesi ve bunların ilgili tezgâhlarda talaşlı ve talaşsız imalat metotları kullanılarak, işlenmesi ile ilgili konularda çalışacak ara insangücü yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Makine programında daha ziyade atölye çalışması ve imalat teknolojisi, teknik ve meslek resmi, mekanik malzeme, ölçme ve kalite kontrol, makine bilgisi gibi meslek dersleri yanında güzel sanatlar ve genel kültür dersleri ile uygulamalı dersler okutulur. Öğrencilere ayrıca staj da yaptırılır.

Gereken Nitelikler: Bir öğrencinin makine programında başarılı olabilmesi için matematiğe, fiziğe ve özellikle mekanik konusuna ilgi duyması, uzay ilişkilerini görebilme ve mekanik düşünme yeteneğine sahip olması gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Bu programın mezunlarına “Makine Teknikeri” ünvanı verilmektedir. Bu ünvana sahip bir kimse çalıştığı kurumda makine mühendisi ile teknisyen arasında teknik ara eleman olarak görev yapmaktadır.

Çalışma Alanları: Bu programdan mezun olanlar kamu ve özel kuruluşlarda teknik ara elemanı olarak çalışırlar.

Makine Nedir, Makine Ne İş Yapar, Makine Maaşları, Makine İş İmkanları, Makine İş Çalışma Alanları, Makine Mesleği Hakkında Bilgiler, Makine Bölümünün Geleceği, Makine Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Makine Bölümü Tercih Edilir mi, Makine Tanıtımı, Makine Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Makine Mezunları Ne İş Yaparlar , Makine Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Makine İş Bulma Durumu

> Makine Bölümü Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Anında Yazabilirsiniz

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. emre dedi ki:

    Ya benim cizimim çok kotu gerisi iyi lise 2 yim teknik resimde ne yapcam bilmiyorum birşey biliyorsanız soylermisiniz?

  2. Anonim dedi ki:

    arkadaslar sizce makina bolumu nasil

  3. Emre dedi ki:

    Bakim onarima gitmek istiyorum sizce nasıl bölümleri 5 tane. ‘Cnc kalıp bakim onarim model. Bide cizim

  4. Samet talha dedi ki:

    Makine bakım onarım nasıl gidrceğim okulda tek bu dal var

    1. Baki Çelik dedi ki:

      Çok ağır bir bölüm.omrun yağ kir içinde gecer

  5. Ahmet Hocaoğlu dedi ki:

    Merhaba, ben şuan çalışıyorum ve 34 yaşındayım. Makine okumadığıma çok pişmanım. Uzaktan eğitim veren okullarda makine bölümü olan var mı bildiğiniz?tşk.

  6. ahmet dedi ki:

    makine bölümü mezunu;
    (Makine, İş Makineleri, Makine Yağları ve Yağlama Teknolojisi, Bilgisayar Destekli Makine )
    diye mi geçer? yoksa;
    )Makine-Resim Konstrüksiyon, Makine,Resim ve Konstrüksiyon, Bilgisayar Destekli Makine-Resim-Konstrüksiyon, Bilgisayar Destekli Tasarım, Bilgisayar Destekli Teknik Çizim) diyemi geçer?

  7. erhan dedi ki:

    Bu ygs 1 den 150 li barajini gecmeyip ygs 2,3,4,5,6 dan gecsek makineye tercih yapabiliyormuyuz

  8. bünyamin dedi ki:

    makine bülümünü bitirice ne oluyom hiç birşey bilmiyom

  9. alper dedi ki:

    yani biz metal okuyan ogrenciler cok sansisiz soyleki hic kiz ogrenci yok
    eger bir ilki yasamak istiyorsan makine oku

  10. alper dedi ki:

    yani biz metal okuyan ogrenciler cok sansisiz soyleki hic kiz ogrenci yok
    eger bir ilki yasamak istiyorsan makine oku

  11. ahmet dedi ki:

    iş uğraş terapisi yazdım dgs fiziki tedavi rehabilatasyon geçebiliyon onun için dgs 290 puan istiyor

  12. Esra dedi ki:

    Belki ben makine bölümünü okumicam ama iklimlendirme ve soğutma teknolojisi okumak istiyorum oda mühendisliğin alt dali benimde hedefim makine mühendisliği sizce bir kız için uygun mu yani bir sınıfta tek kız olmak istemem ?

    1. Tarık dedi ki:

      Okudugun sınıfın durumuna baglı eğer ki sınıfındaki kişiler cok kotu durumda değilse oku bizim sınufta da iki kız var +bizim coğ hocasının kızı da makıne bölümü mezunu şimdi uni de muhendislik okuyor . Ünide dersler zor oluyormus yani sıkı çalışman lazım üni de

    2. gmze dedi ki:

      gelecegını sınıfta tek kız olmaya baglama ve bır kız ıcın uygun :)

  13. Beren dedi ki:

    Arkadaşlar iki yıllık makine bölümünü yazdım ınş. gelir fakat kız sayısı azmış galiba bi sınıfta ortalama kaç kız oluyor cok mu az ?

    1. osman doyduAdınız ... dedi ki:

      aynen malesef daha çok erkekler tercih ediyormuş

    2. muhammed diyar çiçek facebok dedi ki:

      5 veya 6 cnm

  14. ulaş dedi ki:

    Arkadaşlar ben liseyi açıktan bitirdim sizce makina bölümünü okuyabilirmiyim yni okumak vr okumak var bitirebilirmiyim derslerin zorlukları ne bilgi verirseniz sevinirim makina hakkındada bilgi sahibiyim sanyide çlışmışlığım çok makina hastsıyım .

  15. Oguzhan dedi ki:

    Ben makina bolumu secicemde ne gibi avantajlari ne gibi koru yanlari var soylermisiniz

    1. Göktuğ dedi ki:

      Makina bölümü sınıflara ayrılır önce bunu dile getirmek istiyorum. Aslında bakıldıpı zaman kolay bir meslek ama sayısalı kuvvetli olan bir daldır sayısalınız iyi ise çok rahatlıkla mezun olabilirsiniz. 2 yıllık okursanız manika teknikeri 4 yıllık okursanız makina mühendisi oluyorsunuz. Kötü yanı olması inanılmaz sayısal olması iyi yanı ise en rahat ve en keyifli bölümdür ileride iş hayatınızda anlıcaksınız.

  16. Hasan dedi ki:

    12.sinifta staj goruluyor mu yani zorunlu mu

    1. Ahmetp dedi ki:

      Bulundu il veya ilçede sanayi ortamı fazla ise stajyer olarak bir fabrikada çalışabilirsin. Benimki gibi sanayisi yok denicek kadar az ise birde sınıfında 12 den fazla öğrenci var ise zor

      1. Ahmetp dedi ki:

        Evet zorunlu 40 günluk bir staj süren var bunu doldurman gerkir bunu okuldada doldurabilirsin

  17. cihan dedi ki:

    Arkadaslar ben makine bolumu cnc alanindayim staj yapmaktayim yani staj yerinde isi ogrenirsen bide ustune okulunu okulsan iyi yerlere gelecegime dunuyorum

  18. ahmet dedi ki:

    cevap alamadım ?

  19. ahmet dedi ki:

    okulum bitr bitmez işe başlarmıyım ?

  20. Hakan dedi ki:

    hayır arkadasım kafandan atma yerlesme olanagın kesınlıkle var kontejyandan bos kalırsa yerlesıyorsun oncelıklerını 2.ogretım ve ilcelere ver sansın artar

  21. yasin dedi ki:

    İyi günler makina ogretneni nasil olunuyor ben makina bölümü 3. Sınıf ogrencisiyim lise 2 yilliktan sonra nasil öğretmen olunur

    1. hasancan dedi ki:

      bende makine bölümü öğrencisiyim hoca olmak istiyorsa kpss yi kazanman lazım kazanırsan memur olarak atanırsın bir okula

      1. emre dedi ki:

        kpss den kaç puan almak gerekir

  22. mustafa dedi ki:

    ben liseye daha yeni başlayacağım ve gideceğim lise ankara akıllı okul ivedik osb teknik koleji gideceğim bölüm ise makine siensi okulda İngilizce öğretimi çok iyiymiş lise 1 bitince İngilizce konuşmaya başlıyormuşsun Harvard qualıty college diyollar ve lise bittikten sonra da makine mühendislik üniversitesine gidecem ve üniversite bittikten sonra nasıl iş bulurum ve işe girdiğimde en az ve en çok kaç lira maaş alırım

    1. Göktuğ dedi ki:

      Çok doğru bir karar almışssın öncelikle tebrik ederim
      Ve makina bölümü istiyorsanız ve ileride iş hayatınızda iyi bir olanaklar istiyorsanız İngilizce yani yabancı dilin kesinlikle olması gerekiyor neden olması gerekiyor hemen dile alalım makina bölümü bölümlere sınıflara ayrılır ve okuduğun bölümden mezun olduktan sonra şirketlere ve şantiyelere AVM. Hastane. Hava Alanları. Ona keza gökdelenler vb.. Bir çok yerlerde iş bulabilirsin ve tam teşekkürlü okuldan mezun olursan yurt dışında çalışırsın sana maaşlarıda söylemek istiyorum yurt dışında çalışan makşna mühendisi aylık 4000-4500-5000-5500 dolar maaş aliiyor yani aylık 18 bin lira gelir yurt içi çalışmalarda ise 7-8-9-10 bin lira. Yurt dışında çalışmak istersen maaş harika ama sigorta ödeneği yok yani sadece sağlık sigortan var sosyal güvenlik sigortan olmıcak. Zaten 18 bin lira gibi bir maaş ile çalışıyor olduğun zaman bireysel emeklilik gibi yerlerde hesap açıp aylık para biriktirebilirsin. Diyeceğim şudur ki iyi bir bölüm iyi bir iş ve iyi bir maaş tek yapman gereken güzel bir okuldan mezun olmak :)

  23. Umut dedi ki:

    Merhabalar, ben düz lise çıkışlıyım makine bölümünü seçmek istiyorum lakin olur mu yani demem o ki mesleklerden sıra gelir mi ? Yardımcı olursanız çok sevinirim

    1. Nevzat dedi ki:

      Kardesim tabikide gidebilirsin makine bolumu sadece meslek lisesi ogrencisi almiyo cunku meslek lisesi matematik dersine agirlik vermiyo ama bizim bolumumuz sayisal uzerine kurulu olduguda bi gercek yani gidebilirsin

  24. yusuf dedi ki:

    meslek cıkışlı değilsen makinayı kafandan at ;)

  25. ozan arif dedi ki:

    slm bn 11 ci sinifim makine bakm onarm okuyorm ve bakini tam olarak orenmek isdiyorm unv makine bolumune gidersem 2 yilik bakm orene bilirmiyim veya bakm onarm okumak icin nerlere gitmem lazim

  26. sinan dedi ki:

    2005 yılı teknik lise makine bölümü çıkışlıyım..2014 te sınavsız geçiş hakkım varsa bunu kullanıp itediim üniversitede sınavsız geçişle 2 yıllık makine okuyabilirmiyim…bunun için ne yapmam gerekli..

  27. erdal_53_61Qhotmail.com dedi ki:

    makine bölümü cok güzel bi bölüm aslında ama okursan…

  28. yusuf dedi ki:

    maaşı bir ev geçindirecek kadar iyi mi

  29. gökhan, dedi ki:

    şu an bn yeni 12.sınıfa geçtim makina bölümü okuyorum derslerim orta bu durumda ne yapabilirim bölüm hakkın da bana biraz yardımcı olursanız sevinirim

  30. tuba dedi ki:

    ben makine bölümünden yeni mezun oldum bütün iş başvurularımda erkek veya tecrübeli olması gerektiğini söylüyor halbu ki kimse bana istiyerek mi bitirdin diye sormuyor okuduğum bir çok araştırmalarda yurt dışında makine teknikerliğini çoğunlukla bayanlar yapıyor çünkü AOTOCAD VE SOLİWORKS proğramı incelik isteyen bir iş ve incelik işlerinde bayanlar daha başarılı ve yetenekliler ki bende öyle düşünüyorum kimse beni işe almasa benim nasıl tecrübem olur. evet bölümümü severek ve isteyerek okudum sınıftada tek kızdım zorda olsa derste herkesi herşeyi unutuyordun özelikle çizim derslerinde kendi işi mi kendi ülkemde yapmak istiyorum iş verenlerinde inşallah yorumu mu okurlarda artık bayan teknikerlere olumlu bakarlar :)

    1. Murat dedi ki:

      hanfendi makina bölümü bence bayanların yapabilecegi bir iş degil :D

      1. Anonim dedi ki:

        benim tanıdığım çok bayan makine mühendisi var

    2. Elif dedi ki:

      Duz lise mezunuyum ama makina bolumu okumak istiyrm ygs1im 182 gecen senenin puanlarna baktim ikinci ogretim ve ilceler baya dusuk bi universite 158le almis bana gelme sansi var mii ? Ve bu bolumu okumak bi kiz icin zor mu hedefim muhendislik.

      1. Nevzat dedi ki:

        Slm calisirsan zor degil aslinda is calismaklada olmuyo iski uni ye gitmeden ben bu isi yapicam demekle basliyo kafanda bu isi bu meslegi bitirmelisinki yapabilesin bu bolum kaybedilmeyecek bi bolum ayni zamandada zor bi bolum hakkinizda hayirlisi diyelim

      2. cumali dedi ki:

        bence bu bölümü okuma eger 4 yıllık okuyabilrsen kaçırma ama iki yıllıklar hep boş bilgininize :D

        1. eda dedi ki:

          neden boş 2 yıllık ?

  31. Hüseyin Sarıkaya dedi ki:

    Sayın arakdaslar bilgilendirmeniz güzel..
    Benim kafamdaki soru ısareti su.
    Bn su an çalışıyorum Enerjı sektöründe faalıyet gösteren bı sırkette bakım onarım uzerıne çalışıyorum mezunıyetım Gemi makineleri and. lisesi. Bn ıkıncı ogretımden makine bolumu okumayı düşünüyorum. hem calıscam hemde su makıne uzerıne okucam 2 yada 4 sene hangı bolum olursa. tercıhım kocaelı unıv. yada ıstanbul ıcı. ikinci ogretım nasıl oluyo. ders programı devamsızlık uzerıne esneklıgı.. Puanlama fln.. bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.

  32. sidat dedi ki:

    okul bitikten sonra is bulma sikintisi cekecek miyim

    1. tuba dedi ki:

      merak etme ben çok başvuruda bulundum ve hep erkek teknikerler istiyor internetten bir çok iş arama sayfaları var bana günlük gelen tekniker sayıları 30 ilandan başlıyor işsiz kalmasın.

  33. rvng dedi ki:

    2 yıl okuduktan sonra DGS ye girip 4 yıl yapma imkanı var mı yani makine mühendisligine gecisi varmı_?

    1. tuba dedi ki:

      evet okul bitikten sonra dgs girip 2 yıl daha okuyup mühendis ola bilirsin hatta başka bir bölümüde acıktan okuyorak 4 yılla tamamlaya bilir yada ikisini de yapa bilirsin secim senin başarılar…

      1. Elif dedi ki:

        Ben düz lise mezunuyum ve makina bolumunu secmek istiyorum ikinci ogretim . puanim 182 bana gelir mi gecen sene bi universite 158 le almis ikinci ogretim ?

        1. Elif dedi ki:

          Ve makİna okuyan kizlar var mi ?? Sinifta kac kiz olur ?

    2. Nevzat dedi ki:

      Dgs cok zor bi sinavdir onu kolaya almayalim en kolay yonden mevzun olup muhendislik istiyisaniz iki icerden iki disardan verirsiniz hem iki diplomaniz olur hemde muhendis olursunuz bilgilendirmek istedim basarilar

      1. Ahmetcan dedi ki:

        İki disardan derken nasil oluyor

  34. fatibekaynak dedi ki:

    abi bnm derlerle hçmi hiç aramyok ama tezgah başına geçtigim zaman süperim ben 18 yaşında 3 sene önce kaynak dükkanımızda çalışmaya başladım yanı kaynak ustasıyım anlamadıgım iş yok makinadanda öyle bn hangi üniversiteye gideyim ve ya gtmeyeyimmi kararsız kaldım bana bihal çare

    1. tuba dedi ki:

      evet derslerle aranın iyi olması gerekiyor ama tesgah üzerinde iyiysen bu insaflı hocaların dikkattini çeker ve sana yardımcı olurlar muhakkak yada dersleri iyi olan arkadaşlarınında yardımıyla yapabbilirsin senin de tesgahta yardımcı olmam şartıyla başarılar….

    2. Nevzat dedi ki:

      Kardesim benimde derslerle az cok aram yok buyuklerimizden bizden onceki mevzunlardan aldigimiz bilgiye gore rize recep tayyip erdogan universtisi ders konusunda cok yardimci oluyomus ama sunuda soylemek istiyorum rize gezmek icin kopmak icin cok uygun bi yer dgil hani buyuk sehir degil cok fazla aktivite yok ama okul iyi ve o okuldan mevzun olan kisilerde asla disarda kalmiyomus basarilar

Yorum Yaz

günaydın mesajları e-okul cuma mesajları doğum günü mesajları