Hukuk Bölümü Nedir Tanıtımı

 

Üniversite sınavlarına hazırlanan ve Hukuk bölümünü seçmeyi düşünen adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Hukuk Bölümü –  Mesleği hakkında bilgiler :

Hukuk Bölümü Tanıtımı:

Toplumda bireylerin birbirleri ve devletle veya devletlerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen yasaların uygulanması sırasında ortaya çıkan anlaşmazlıkların çözümü konusunda çalışacak hukukçular yetiştirilir. Hukuk fakültesini bitirenler, genellikle Hakim, Savcı ve Avukat ünvanı ile çalışmaktadırlar.

Programın Amacı: Hukuk programının amacı, toplumda bireylerin birbirleri ile ve devletle veya devletlerin birbirleriyle ilişkilerini düzenleyen yasaların uygulanması sırasında ortaya çıkacak anlaşmazlıkların çözümü konusunda çalışacak hukukçuları yetiştirmek ve bu alanda araştırma yapmaktır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Hukuk programında hukuk felsefesi ve sosyolojisi, Türk hukuk tarihi, anayasa hukuku, Roma özel hukuku, medeni hukuk, idare hukuku, devletler umumi hukuku, İslam hukuku, borçlar hukuku, ceza hukuku, ticaret hukuku ve vergi hukuku gibi meslek dersleri verilir.

Gereken Nitelikler: Hukuk fakültesinde başarılı olabilmek için öğrencinin lisede aldığı felsefe, mantık, sosyoloji, kompozisyon ve Türkçe derslerinde başarılı olması beklenir. Hukuk fakültesi mezunları hangi alanda çalışırlarsa çalışsınlar üstün bir akademik yeteneğe, ikna gücüne, sağlam bir mantık ve seziye sahip olmalıdırlar. Hukuk fakültesine girmek isteyenler hukukun, sorumluluğu çok fazla olan bir meslek alanı olduğunu, sürekli çalışma, okuma ve araştırma gerektirdiğini öncelikle kabul etmelidirler. Sabır ve anlayış da bu alanda başarı için gerekli niteliklerdir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Hukuk fakültesinde 4 yıllık lisans programını tamamlayanlar daha sonra yaptıkları stajın konusuna göre genellikle “Hakim”, “Savcı” ve “Avukat” ünvanları ile çalışmaktadırlar. Bir kısmı da “Danışman” olarak görev yapar. Hakim mahkemede, vatandaşlar arasında çıkan anlaşmazlıkların hukuk kuralları çerçevesinde çözülmesine çalışır. Hakim veya savcı olabilmek için bir hukuk fakültesini bitirdikten sonra mahkemelerde staj yapmak gereklidir. Hakim veya savcı olmak isteyen bir kimse hukuk fakültesini bitirdikten sonra Adalet Bakanlığına başvurur. İsteklilerin ihtiyaçtan fazla olması halinde stajyer atamalarında hukuk diplomasının derecesine bakılır. Aynı dereceye sahip olanlar arasında önce başvuranlar sonrakilere, doktora yapmış olanlar hepsine tercih edilir. Stajyerlik dönemini bitirenlerin atanacakları yer kura ile belirlenir Hakimlere ve savcılara, kendi yasaları hükümlerince bazı maddi ayrıcalıklar tanınmıştır. Bu ayrıcalıklar, iki yılda bir ilerleme (diğer memurlar 3 yılda bir derece ilerlemesi yapar), maaşlarının yarıdan fazlası kadar tazminattır. Hakimlerin, görevleri gereği, siyasal etkilerden uzak tutulmaları ve kendilerini güvenlikte hissetmeleri için bazı önlemler alınmıştır. Sözgelişi, kendileri istemedikçe, hastalık veya yüz kızartıcı bir suç işlemiş olma durumları dışında, Anayasa’da gösterilen yaştan önce işten çıkarılamazlar, emekliye ayrılamazlar. Avukatlık genellikle serbest yürütülen bir meslektir. Avukatlar insanların hukuki sorunlarıyla uğraşırlar. Avukat kendisine başvuranın şikayetini dinler, gerekirse davanın açılması için yol gösterir, savunmayı hazırlar ve mahkemede yargıca yazılı ya da sözlü olarak sunar, davayı kovuşturur, gerekirse olay yerine gidip keşif yapan mahkeme heyetine katılır. Avukat olmak isteyen bir kimsenin hukuk fakültesini bitirdikten sonra bir yıl staj yapması gerekir. Staj süresinin yarısı mahkemelerde, yarısı tecrübeli bir avukatın yanında geçer. Eğitimini başarı ile tamamlayan bir avukat bir yazıhane açarak dava kabul etmeye başlayabilir. Bazı avukatlar kamu kuruluşlarında ve özel kuruluşlarda avukat veya hukuk müşaviri olarak görev alırlar. Her avukat, avukatlık mesleğini yürütmek için meslek üyelerinin çalışmalarını denetleyen bir kuruluş olan Türkiye Barolar Birliğine kaydolmak zorundadır. Avukatlık mesleğinde iş bulma olanağı; bulunulan bölgenin ekonomik ve toplumsal koşullarına ve avukatın yeteneklerine bağlıdır. Bunun dışında, hukuk fakültesini bitirenler hukuk danışmanlığı, müfettişlik, hariciye meslek memurluğu gibi mesleklerde de iş bulabilmektedirler.

Hukuk Nedir, Hukuk Ne İş Yapar, Hukuk Maaşları, Hukuk İş İmkanları, Hukuk İş Çalışma Alanları, Hukuk Mesleği Hakkında Bilgiler, Hukuk Bölümünün Geleceği, Hukuk Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Hukuk Bölümü Tercih Edilir mi, Hukuk Tanıtımı, Hukuk Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Hukuk Mezunları Ne İş Yaparlar , Hukuk Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Hukuk İş Bulma Durumu

> Hukuk Bölümü Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Anında Yazabilirsiniz

99 Yorum Yapılmış “Hukuk Bölümü Nedir Tanıtımı

  1. arkadaşlar ben hukuk kazandım ama bana çok diyolar napim okamagım gerekmi ya birakım yardamcı olurmusunuz

    1. okuyacagın özel üniversiteye bakar kıbrısta özel galatasarayda istanbul aydında özel kto karatayda özel

  2. merhabalar bir sey danismak istiyorum. ben 10. sinifim ve bu ay icinde saniyorum bölum secicem. sayisalci oldugumu dusunuyorum ve her sordugum ogretmen sen sayisalcisin diyor fakat yakin zamanda farkettimki kendimi hukuk okurken dusundugumde diger birkac meslege gore daha iyi hissediyorum. bolumumu tm secme taraftarj degilim ama hukuk icin sayisal olmuyor. sizce sayisal okuyup tm sinavindan gecisle mi yapayim yoksa hukuk fikrini kafamdan atayim mi suan tam karar vermedim ama icime en cok sinen bolum sanirim cevaplarsaniz cok mutlu olurum:)

  3. Ben hukuk istiyorum ama sayısal dersler eşitağırlığa göre daha iyi tm mi seçeyim mf mi seçeyim karar veremiorm yardımcı olur msnz ?

    1. iyi bir sayısalcı aynı zamanda iyi bir sözelci ve iyi bir eşit ağırlıkçıdır ? kesinlikle sayısaldan giderek daha yüksek bir puan alabilirsin amcak zorlanmak istemiyorsan tm den gitmek olabilir

  4. Ben bu sene 10.sınıfa geçtim ve meslek lisesinde adalet bölümünü okuyacağım direk geçiş hakkı falanda varmış ama onu okuyunca iş bulma imkanımın düşeceğini düşünüyorum sayısalım hiç iyi değil ama sözelde iyiyim ingilizcede okulda en iyisiyim diğer sözel derslerimde gayet iyi hukuk okumayı düşünüyorum ama kazanabilir miyim cidden karar veremiyorum yardımcı olur musunuz gidebilir miyim buraya

  5. Ben savcı olmak istiyorum ama bana mat ten 30net yapamadan olmaz diyorlar acaba mat netinin gerçektende 30’mu olması gerekiyor cevap istiyorum

  6. Arkadaşlar ben gelecegin çok başarılıavukatlarından biri olacagıma inanıyorum tabi inanmak temel hedef lakin başarmak için çalışmakgerekir Ülkemizde adaletli,başarılı avukalar gerekir

  7. Ben ygs’den 248 aldım. Hukuk okumayı düşünüyorum. TM3 alıyormuş. Türkçe ağırlıklı olduğunu biliyorum. LYS’DE ne yapmam gerekir:)

      1. Yok canım sadece en düşük RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ 285 Alıyor 248 yok!

  8. Sözel öğrencisiyim. Alan derslerimde iyi. Matematik.anca temel matematij. Onuda tek tük yapabiliyorum. O felsefe mantık gibi dersleri seviyorum vede yapıyorum. Hocalarımız bizi hukuk için çalıştırıyo. Bilmiyorum bu hukuk fakültelerininde çoğu ya ücretli ya da yüzde yirmi beş burslu. Ne yapabilirim. Ne kadar fark ediyo o burs? Para konusunda birazda durumumuz.kötü. Yardımcı olabilir misiniz?

  9. arkadaşlar ben imamhatip kızlisesine 11.sınıfa gidiyorum. matematik yani sayısal kötü sözelim iyi ama matematikten en az 30 net diyorlar doğrumu bende hukuk istiyorum allah nasip kıymet ederse iyi akşamlar(: (:

  10. bende hukuk fakultesine gitmek istiyorum. esit agirligi sectim dogal olarak HAKİME olmak istiyorum allah nasip ederse tabi allah hepimizin yardimcisi oldun arkadaslar..

    1. Türkçede dışı erkek ayrımı yoktur. Dolayısıyla hakime, müdüre gibi kelimeler kullanılmaz. Hukuk fakültesine aday bir öğrencinin her seyden once yazım kurallarıni ve Türkçeyi çok iyi kullanması beklenir. Başarılar dilerim

  11. fen lisesinde okuyorum aslında sayısal bi lise tercih etmemem lazimdi çunku hukuk düşünüyordum. şöyle düşündüm sayısalımı fen lisesinde geliştirip hep yapabildiğim türkçeyi üstüne ekleyip hukuk fakültesine gitmek amacım. 11. sınıfım fen lisesini bitirip hukuka mı gideceksin aptal diyen insan çok fazla oluyo dogal olarak :) bu yorumlar beni kararsiz bıraktı hukuktan vazmı gecmeliyim sonucta 4 sene fen dersi gormus biri olucam sayısal bolumlere yonelmelıyım yoksa. goruşlerinizi alabılırmıyım

    1. Can bey sizin gibi bende fen lisesi okudum ve tecrübelerim dahilinde okuduğumuz okulun sadece bir isminin olduğunu öğrendim lakin sistemsel olarak düşünürseniz mantıksız gelebilir başkalarına bu fikriniz ancak şu anda moleküler Biyoloji ve Genetik öğrencisiyim. Tekrar sınava hazırlanmayarak girdim ve şöyle böyle denecek bir puan aldım şimdi bende hukuk düşünüyorum hayırlısı olması dileğiyle esenlikle kalın

    2. bn de imam hatip okuyorum ve sayisal sectim bn de hukuk istiyorum ve universiteler siralamadan aldigi icin sayisalin siralamasi yuksek yani sayisalci oldugun icin esit agirlikcidan once yerleseceksin

  12. Biz 10.sınıf öğrencisiyiz tm yi seçtik hukuk okumak istiyoruz ama savcı ve hakim olmak için fazla malız ne yapmamız gerekir?

  13. Merhaba. Ben umran
    Bn avukat olmak istiyorum hemde çook fakat meslek lisesinde okuyorum. Meslek lisesinde okudugum icin hukuk kazanmam mumkun mu?
    10. Sinf ogrencisiyim sayisalim kotu.
    Ygs ve lys de matematigi 0 ceksem olurmu yinede hukugu kazana bilirmiyim. Acilen cevap verirmisiniz. Lutfenn ?

    1. Benim eşimde meslek lisesi mezunu ve Avukat . Asla vazgeçmeyin, çok isteyin ve çok çalışın.

  14. ben hakim olmak istiyorum.11. sınıf ögrencisiym tm kaçtan hukuka gidiliyor,hangi sınavlara girmem gerekir,puan hesaplamaları nasıl ve kaçıncı sınıftaki derslere agırlık vermem gerekir.lütfen cevap verin.

  15. Merhaba,

    ben Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, iktisat bölümünü 1986 yılında bitirdim. O dnemde bize hukuk fakültesinde okunan fark dersleri verdiğimiz takdirde ikinci bir lisans diploması alabileceğimiz söylenmekteydi. Bu bilgi doğru mudur ve hangi şartlarda bir hukuk fakültesinde okuyup mezun olabilirim.

    Teşekkürler,

    1. Çankaya ünüversitesi işletme böümü 1. sınıfta okuyan öğrencihukuk fakültesinde okunan fark dersleri verdiğimiz takdirde ikinci bir lisans diploması alabileceğimiz söylenmekteydi. Bu bilgi doğrumudur ve hangi şartlarda bir hukuk fakültesinde okuyup mezun olunabilir

  16. Ben de okumayı çok istiyorum ama puanlar yüksek insallah başarıp savcı olurummmmmmm☺☺☺☺☺☺

  17. ben lise ikiye gectim meslek lisesi ogrencisiyim adalet alani okuyorum ve avukat olmak en buyuk istegim ama biraz zor diyorlar dgs falan diyorlar bunlarla ilgili beni bilgilendirirmisiniz.
    lutfenn…

  18. Merhaba ben tm3 ten 170bine girdim. Yeni yayınlanan bir kuralla hukuk a 150bin sınırı getirilmiş. Özel bir üniversiteye yüzde elli burslu girebilme ihtimalim var mı?

  19. Merhaba ben tm3 puan türünden 172 bine girdim. Özel üniversitelere ücretli ya da yüzde elli burslu girebilme şansım var mı? Yeni çıkan bir kuralla hukuk fakültesine 150bin sınırı geldiği yazıyor. Hukuğa girebilme şansım nedir?

  20. Eşit ağırlıklı 405 puanla hangi üniversite hukuk. Fakültesini tercih edebilirim.teşekkür ler…

  21. tm-3 üm 20 binde huku yazıp savcı olmak istiyorum. üniversitenin ankara dışında olması beni etkiler mi? mezun olduğumuz yer bu kadar etkiler mi?

  22. S.a arkadaşlar öncelikle. Ben hukuk okumayı düşünüyorum ve Türkiye deki puanlar çok yüksekte. KKTC de okumayı düşünüyorum bu konuda bana yardımcı olurmusunuz.

  23. ben hukuk bölümü okumak istiyorum ama puanlarını bilmiyorum bana söyleye bilir misiniz çok önemli hukuk bölümü için ama üniversiteye gitmek lazım bana yaza bilir misiniz

  24. suzan bende turk alman universitesini istiyorum bu konuda beni bilgilendirebilirmisin almanca hukuk okumak acikcasi gozumu korkutuyor

  25. Arkadaşlar ben acik ögretmde lise okuyorm az bi kredm kaldi alani kaldirdilar bizde bu hukuk kazanmam icn engelmi.birde snavda edebiyat agirlikli yapsam nasl olur

  26. 10.sınıfım ilerde iyi bir avukat olmayı herşeyden çok istiyorum bunun için elimden geleni de yapıcam

  27. Mrb arkadaşalar. bişey soracaktım? Benim sınava ilk girişim. ve ilk senemde 290 puan aldım. Ben dicle hukuk istiyorum. bu puanla beni diclenin bahcesine bile almazlar biliyorum. o yüzden sizce bir sene daha bekliyim mi ? yoksa bu sene sınıf öğretmenliğine falan mı gidiyim? NE DİYORSUNUZ? Bnce bekliyim. daha ilk senemdir dmi amaa???

  28. ARKADAŞLAR AVUKATLIKTA MAAŞLAR MESELA 1 TRİLYONLUK BİR DAVANIN AVUKATIYSANIZ PRİMİN %10’UNU ALIYOSUNUZ YANİ 10 TRİLYON ALIRSINIZ BEN İL DAVAMDA 50.000 ALDIM DAVAYIDA BAŞARIYLA KAZANDIM AMA BAZEN AZ DA ALABİLİRSİNİZ 5000,10000 FELAN BEN İKİ YIL SONRA SAVCI OLUCAM SAVCILAR İSE 7,8 MİLYAR ARASI DEĞİŞİYOR

  29. Arkadaşlar HUKUK FAKÜLTESİNİ KAZANMAK İÇİN MATEMATİK VE TÜRKÇE DERSLERİNİZİN İYİ OLMASI LAZIMDIR BEN İSTANBULDA DAHA YENİ STAJIMI BİTİRİP AVUKAT OLDUM ORTAOKULDA BENİM TÜRKÇE DERSLERİM İYİYDİ AMA MATEMATİKTE SIKINTI VARDI ONU LİSEDE HALLETTİM BİDE SAYISAL SÖZEL VAR AVUKATLIK EŞİT AĞIRLIKTA OLUYO YANİ TM-2 HA BİDE 2 YILLIK ARAYLA SAVCILIK VE HAKİMLİĞEDE ATANMAK VAR AMA SİZ AVUKATLIKTA KALMAK İSTİYOSANIZ ATANMASSINIZ BENİM SİZE SÖYLÜCEM BU KADAR

    1. Benimde Türkçem çok iyi matematiktede iyiyim fakat matematik testlerde hiç iyi değilim. Sizce bu durumda ne yapmalıyım hangi yayınları çözersem benim için iyi olur. Bide bu sene hukuk Tm3 den aldı yani ygsde veya lysde matematik çözmek yinede bu kadar önemlimi?

  30. ben de türk alman üniversitesinde hukuk okuyorum bu zamana kadar hep gözümde büyüttüm tek hayalimdi ama bugün bu kadar büyüttüğüme değmediğini gördüm garanti istiyorsan devlet memurluğu yapacaksın özel sektörd kanını emerler kendi büronu açmak da çok çok zor bu devirde anlayacağınız türkiyede hiçbir meslek mükemmel değil… NE YAZIK Kİ :(

  31. 280-2900arası puan la hangi hukuk fakültesine kayıt yaptırabilirim.vakıf üniveristeleri dahil.

  32. Ben 9. sınıftayım ve tek hayalim HUKUK FAKÜLTESİ. Sayısal derslerim iyi değil fakat sözel derslerim iyi. Hukuk okumak için sayısalın mı daha iyi olması gerek ki. Ben sözel diye biliyordum. Hangisi ? Bu arada hukuk hakkında aklımda çok soru var. Hukuk hakkında her şeyi söylerseniz çok yardımcı olursunuz. Lütfen.. ;)

  33. hazırlanırken hangi derslere ağırlık vererek hazırlanalım 35 yaşıdayım önlisans mezunuyum ama hukuk içimde ukde kaldı tekrar şansımı denemek istiyorum sizce şansım var lütfen klasik bir cevap vermeyin

  34. hukuktan mezun olan bir bireyin iş bulma durumu maası bosta kalma yada kalmama durumu hakkında detaylı bilgiler alabilirmiyim

  35. meraba. bende hukuk fakültesine girmek isteyenlerdenim. ama avrupa hukuku okumak istiyorum. istiyorum ama her üniversitede bu bölüm var mı yada böyle bi bölüm var mı ne yapmalıyım? avrupa hukuku için yalnızca yurtdışı eğitimimi almak lazım? yardımcı olur da sorularımı cevaplarsanız sevinirim.

  36. hukuk fakültesi sonrasında bakanlık müfettişliği vb. müfettişlikler de mümkün müdür? eğer öyleyse ne kadar zamanda gerçekleştirilebilir.

  37. canım ben hukuk fakültesini kazandım.öyle kazanmak da cok zor degil aslında. eskiye göre daha kolay. öyle cok yüksek puanlara da gerek yok artık cok kontenjan acıldı ve fakülte sayısı arttırıldı.sadece cok iste kimseye kulak asma ve benim gibi amacına ulaş

    1. gittiğiniz hukuk fakültesi kaç yıl ve kaç yaşınızda mesleğinize kavuştunuz çok uzun bir süre gerekli mi?

  38. Erzurum Özel Aziziye Koleji mezunuyum.TM 2 PUANIM 408 puanla herhangi bir hukuk fakültesina kayıt yaptırabilirmiyim.

  39. Merhaba arkadaşlar. Hukuk bölümünü gözünüzde büyütmeyin ama küçültmeyinde ;) Meslekte okuyan arkadaşlar sıkıntı yapmayın hukuk için özverili bi çalışma olması disiplinli bi çalışma olması gerekiyor. 2013 en düşük tapan puanlarına bakıldığında devlet için söylüyorum 419 puan isteniliyor. Tabi her yıl biraz düşüyor taban puanları. Ayrıca hangi üniversiteden mezun olduğunuzun pek önemi yok galatasaray üniversitesindende mezun olsanız da hukukçusunuz erzincan üniversitesindende mezun olsanız hukukçusunuz zaten hukuk en büyük meslek dallarından biridir. Nerden mezun olduğunuzun bi önemi yok sadece o okulların belli bi havası var :) Hukuk içinc sayısala biraz önem vermeniz gerekiyor. Birde sınava sıkı bir çalışma iyi bir dershane seçimi ve disiplinli bir çalışmayla kazanabilirsiniz bu bölümü yeterki stres yapmayın. Hepinize başarılar ve iyi şanslar dilerim. :)

    1. Arkadaslar Merhaba ben hakan küçükken ders çalışmadım o yüzden düz lisedeyim bişeye 12 ygs sinavina gircez martta şurda 6 ay var hiç hazırlık yok
      İstediğimde herseyi basarabiliyorum sizce 6ay disiplinli
      Düzenli calisilsa hukuk kazsnilabilirmi lütfen cevablayn

  40. 16 yaşındayım en büyük hayalim avukat olmak herşeyden çok istiyorum puan çok yüksek olduğu için gözümü çok kokutuyor nasıl bir çalışma önerirsiniz avukatlığı kazanmam için.LÜFEN YARDIM EDİN.

  41. mrb bn lise 3 öğrencisiyim meslek lisesinde okuyorum hukuk okumuk istiyorum en büyük hayalim bu ama meslek öğrencisi olduğum için herkes imkansız yapamazsın diyor moralimi çok bozuyor sizce öylemi? bide ben hukuk hakkında bilgiler istiyorum gerçekten hukuk yalancılık mı ,hangi universiteden mezun olduğun çok önemli mi aklım da çok soru işaretleri var beni aydınlatmanızı istiyorum . Bana dediler ki :
    -Ankara üniversitesi ,
    – Galatasaray universitesi ,
    -İstanbul üniversitesi
    bunlardan bir universite olmasa dığer üniversitelerden birinde hukuk okusan hiç bir işe yaramazmış iş yokmuş doğru mu acaba ?

  42. HUKUK OKUMAK İSTEYEN BİR LİSE ÖGRENCİSİ İÇİN HUKUK HAKKINDAKİ TÜM BİLGİLERİ ÖGRENMEK İSTİYORUM

  43. Bn 14 yaşındayım ve en büyük hayalim de avukat olmak.Allah nasip ederse avukat olucam lakin gözümü korkutan bazı insanlar var.Örneğin avukat olmak için 490 puan almak gerekliymiş bu doğru mu değil mi?Avukat olmak için üniversite sınavı dışında başka sınava giriliyor mu?Bu tür sorularıma cevap verir 14 yaşındaki bir kızın aklındaki soru işaretlerini yok ederseniz çok memnun olurum ayrıca avukat olmam için herkesin dua etmesini istiyorum umarım edersiniz:)

    1. canım bende istiyom ama bu dediğin puan gerçek yüksek bayabi ama istiyorsan yaparsın o puan korkutmasın

Bir Cevap Yazın

Top