7:59 pm - Perşembe Aralık 8, 2016

Eczacılık Fakültesi Taban Puanları

Perşembe, 14 Temmuz 2016, 1:10 | Güncel | 230 Yorum

2017 Yılında Üniversite bölüm tercihi yapacak olan ve Eczacılık bölümünü seçecek üniversite adayları için Eczacılık Fakültesi Taban ve Tavan puanları ile Eczacılık Fakültesi 2016 YGS LYS Yerleştirme Başarı sıralamasını sırasını bir araya getirdik … Bu puanlar 2016 Üniversitesi yerleştirme puanlarına göre elde edilmiş olup 2017 YGS ve LYS’ye girip tercih yapacaklar bu puanları göz önünde bulundurmalılar . 2016 2017 Eczacılık Fakültesi Taban Puanları ve Kontenjanları Şöyle :

Üniversite Adı Bölüm Puan Türü Genel Kont. Genel Yer. Taban (En Küçük) Puan En Büyük Puan
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Tam Burslu) MF-3 7 7 454,22951 473,06150
BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (Tam Burslu) MF-3 10 10 451,30185 478,42646
ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi  (İngilizce) (Tam Burslu) MF-3 5 5 446,64215 449,52997
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Eczacılık Fakültesi MF-3 120 120 446,13850 463,05273
MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi MF-3 110 110 442,57697 464,40649
EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Eczacılık Fakültesi MF-3 100 100 441,93869 458,06899
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (Tam Burslu) MF-3 7 7 440,55368 447,80652
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 170 170 439,13803 475,85006
BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (Tam Burslu) MF-3 6 6 438,65653 441,92711
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (İngilizce) MF-3 20 20 438,31540 446,73897
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 140 140 437,82155 452,54801
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (Tam Burslu) MF-3 3 3 437,52557 438,47228
GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Eczacılık Fakültesi MF-3 110 110 435,09901 445,04241
İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Tam Burslu) MF-3 7 7 434,30566 437,29719
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) Eczacılık Fakültesi MF-3 120 120 434,01740 448,28175
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (KAYSERİ) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 431,57377 453,66602
ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi  (İngilizce) (%50 Burslu) MF-3 5 5 431,15736 442,38751
BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (%50 Burslu) MF-3 10 10 431,08481 435,28316
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (EDİRNE) Eczacılık Fakültesi MF-3 50 50 430,54530 440,35070
MERSİN ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 430,22419 455,60274
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 430,14246 457,54031
DİCLE ÜNİVERSİTESİ (DİYARBAKIR) Eczacılık Fakültesi MF-3 40 40 429,39980 449,69261
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 429,37390 449,57216
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (TRABZON) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 429,04213 449,45727
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ (SİVAS) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 425,76085 440,56934
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ (VAN) Eczacılık Fakültesi MF-3 40 40 425,62796 443,48677
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ (ZONGULDAK) Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 425,14846 433,48723
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (%50 Burslu) MF-3 9 9 424,70196 448,67044
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM) Eczacılık Fakültesi MF-3 66 66 424,08783 449,80693
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (%50 Burslu) MF-3 14 14 423,86214 432,71234
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 60 60 422,63145 450,10926
İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (%50 Burslu) MF-3 9 9 421,66324 429,57080
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 50 50 421,36301 428,96113
BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (%50 Burslu) MF-3 6 6 420,74952 430,54267
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ (KKTC-GİRNE) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Tam Burslu) MF-3 5 5 419,08969 431,04921
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi MF-3 50 50 418,28960 449,17637
BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (%25 Burslu) MF-3 10 10 418,26675 430,74355
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ (KKTC-LEFKOŞA) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Tam Burslu) MF-3 10 10 416,29013 431,87526
İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (%25 Burslu) MF-3 49 49 405,59028 422,82272
BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (Ücretli) MF-3 20 20 401,40543 412,40690
BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (%25 Burslu) MF-3 48 48 390,82789 410,64207
İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (%25 Burslu) MF-3 22 22 386,74704 412,38327
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (Ücretli) MF-3 27 27 380,59411 404,84810
ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Ücretli) MF-3 40 40 379,87281 419,38510
İSTANBUL KEMERBURGAZ ÜNİVERSİTESİ Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Ücretli) MF-3 32 32 361,99459 381,52577
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Ücretli) MF-3 54 54 360,35921 411,21858
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (KKTC-GAZİMAĞUSA) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (T.C. Vatandaşları) (Ücretli) MF-3 40 40 348,42157 388,27443
ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ (KKTC-LEFKOŞA) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (T.C. Vatandaşları) (Ücretli) MF-3 35 35 320,28221 380,64489
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ (KKTC-LEFKOŞA) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Ücretli) MF-3 90 90 300,87992 388,91208
GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ (KKTC-GİRNE) Eczacılık Fakültesi (İngilizce) (Ücretli) MF-3 30 30 300,82479 379,22146


Eczacılık Bölümü Hakkında Bilgi Almak İçin Buraya Tıklayın

Eczacılık Bölümü Taban Puanları 2016 2017, Eczacılık Fakültesi Başarı Sırası 2016 2017, Eczacılık Fakültesi Bölümü Olan Üniversiteler, Eczacılık Fakültesi Puanı 2016, Eczacılık Fakültesi Puan Türü, Eczacılık Fakültesi Bölümü Hangi Üniversitelerde Var, Eczacılık Fakültesi Kontenjanları 2016 2017

Eczacı Maaşları Ne Kadar Öğrenmek İçin Tıkla

 2017 YGS Soruları ve Yorumlar İçin Tıkla

230 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Eczacılık Fakültesi Taban Puanları"

  1. AHMET dedi ki:

    eczacı tus u kazanırsa uzman tabip olma şansı da var

  2. ahmet dedi ki:

    300 puana 2 yıllık sağlık eczacılık daha iyi 170 puanı özel üniversitesi sağlık bölüm ler var eğitim i kaliteli olanıda var

  3. F.A dedi ki:

    Sağlık meslek okuyorum . Ve burda son iki yıl kültür dersi sayısı çok az. Eczacılık istiyorum. Kendi iş yerimi açmak, fakülteyi tuttura bileceğime inanıyorum. Ama yorumların çoğu meslekten iyi bahsetmiyo . Sizce ne yspmalıyım

    • Mahmut dedi ki:

      Kardeş sen kendi işinin patonu olursun kimseden emir almadın oku mk kime ne oku ben eczacı olcam dükan hazır kimseden emir almıyorum

  4. Eczacı dedi ki:

    Ya artik meslek babadan ogula meslegi oldu tamamen buyuk sehirlerde eczane acmak icin en az 10 yil gerekiyor eczacilar odasi sayfasinda teknisyenden cok 2.5 milyara talip olan yardimci eczacilar dolu

  5. İşsiz eczacı dedi ki:

    6 ay önce mezun oldum devlet atamaları emin olun hiç göründügü gibi degil 2000 kişi başvuruyor sadece 50 kişi atanıyor açma hakkım var ona ragmen açamıyorum çok kişiye söyledim eczacılık yazma diye yazanlar şuan da başka bölüme geçmenin hesabını yapıyorlar eger varsa trilyonlarınız gerçekten yazın güzel meslek ama trilyonlarınız varsa da bu işe baglamak bence aptalca şuan da okuyan birçok ögrenci de eczane açamicaklar zaten açma hakları da yok açma hakları da olsa heryer zaten eczacılar tarafından kapılmış durumda açarsın bi yere bikaç aya zarar eder kapatırsın meslek iyice babadan ogula meslegi oldu hele ki şuan da büyükşehirlerde devir paraları inanılmaz arttı eski eczacılarda bu yasanın farkında ve güzel bi emeklilik ikramiyesi bekliyolar ama işin içine girmeden bilinmiyor fakülteye girdiginiz anda da açamayacagınızı kendiniz farkedeceksiniz en iyisi yazın görün işsiz kalacagınızı bile bile 5 yıl okuyun:)

    • evrem dedi ki:

      Biz nereden inanalım doğru söylediğine ,o kadar çalışma olanakları varken işsiz kalmak da nedir ?sen şimdi rakip mi elemeye çalışıyorsun yıl 2016 işsiz eczacıyım diyor…

      • İşsiz eczacı dedi ki:

        Bilip bilmeden konuşuyosun biraz araştır bakalım kaç eczacı atamaya giriyor kaç tanesi atanıyor bu şekilde mi rakip eleyecem verecekleri işler için de illa eczacı olmaya da gerek yok

    • Adil kara dedi ki:

      Nasıl 2000 kisi başvuruyor da 50 kişi atanıyor ya.İnanmasi zor.Madem öyle itiraz edin sisteme kpss sınavı gelsin diye

  6. İspençiyar Şakirdi dedi ki:

    Ben Hacettepede Eczacılık okuyorum bölümümden çok memnunum. İlk yıl temel dersler var. anatomi ve Fizyoloji dışında türkçe matematik fizik kimya biyoloji dersleri alıyorsunuz.İlk yıl sıkıcı geçiyor ama 2.yıl alan dersleri başlıyor. Farmakoloji Farmasötik Kimya Farmasötik Teknoloji ve daha bir çok dersler başlıyor.evet zor ama çok zevkli severek ve isteyerek yazdıysanız zevkle çalıyorsunuz.Özellikle Laboratuvarlar çok eğlenceli oluyor.İlaç yapıyorsunuz.ilaç etkin maddesi sentezliyorsunuz.Eczacılık tam olarak biyoloji ve kimyanın tam harmanlanmış hali.Mesleğin geleceği pek iyi denmiyor ama ben öyle düşünmüyorum ilaç fabrikalarında kimyagerler çalışıyor.Biz mesleğimize sahip çıkmadığımız için.Önceleri serbest eczacılık daha rahat olduğu için eczacı işinin patronu olduğu için herkes eczane açmak istiyordu.Ama artık eczane sayısı çok fazla olduğu için eczane açmak için kısıtlama geldi.Eskiden Serbest eczacılar faiş paralar kazanıyorlarmış şimdi eskisi gibi değil ama yine de iyi kazanıyorlar.Aylık 5-6 lira kaznıyorlar ama beğenmiyorlar mesela.Eczacılık sadece serbest eczacılıktan ibaret değildir.İlaç fabrikaları,Ar-ge lerde,TİTCK(Türkiye İlaç ve Tıbbi cihaz Kurumu)nda,hastanelerde,üniversitelerde daha bir çok alanda çalışabilirler.ilaç fabrikaları ilk başta düşük 2.5-3 gibi maaş veriyormuş ancak zamanla maaşları yükseliyormuş 2-3 sene sonra 4 belki 5 bile oluyormuş.Sizin diliniz varsa iyi firmalarda işe girerseniz daha iyi maaşla da başlayabilirsiniz.Eczacının çalışabileceği alanlar geniş.Lütfen kimse Eczacılık için atıp tutmasın
    Mesleklere maaşına göre saygı gösterilmez.Eczacılık mesleği çok saygın bir meslektir.Gelirseniz görürsünüz okuması zordur.Bu devirde hiç bir mesleğin tam olarak garantisi yoktur.Tıp doktorluğu ve diş hekimliği dışında.Sizlere tavsiyem pasif öğrencilik döneminiz olmasın.iyi yerlerde staj yapmaya çalışın.Okulun mesleki faaliyetlerinde aktif olun.Dilinizi çok iyi geliştirin.Emin olun iyi bir iş bulursunuz.
    İnşaallah herkes istediği mesleği tercih eder.Herkese hayırlı olsun.
    Eczacılık aşktır.Bölümünüze severek gidin.:) :) :)

  7. Şeyma dedi ki:

    Merhaba Arkadaşlar 8 aydır eczane de çalışıyorum ve ilk aylar çok yoruluyordum ilaçları tanı insanlara birşeyler anlatmaya çalış vs gerçekten çok zor meslek hele ki muayene ücreti fiyat farki çıkmış müşterilerle hiç tartışmyin dışardan bakılınca temiz güzel meslek olarak görünür ama cidden eczacılık sabır işi. Yorumlari okudum ve çoğu insan ben istiyorum dedikce +Eczacı mesleği kotuluyor sizin kararlariniz ben sadece yaşadığımi ve fikrimi sizlerle paylaşmak istedim

  8. Büker dedi ki:

    Ben eczacılık okumayı küçüklügumden beri istiyorum ilaçlara bitkisel otlara karışımlara karşı ilgim var aslınfa eczacılık istememde dedeminde etkisi var dedemde eczacı bu sene lise 1 bitirdim şimdiki yasaya göre büyük ve batıda sehirlere eczane acmanin zor oldugu soyleniyor bu yüzden su siralar eczacilik okumaktan cekiniyorum ama hala aslinda kalbimde eczacilik var yani gercekten istiyorum mezun olunca dedemden eczaneyi devir alirim diye dusunuyorum zaten dedemin bana kucuklukten soyledigi seydir sen eczacilik okuyup benim eczaneme gececeksin diye dedeminde cevresi fazla musterisi cok hic isim falan degistirmem diye dusunuyorum Sizce ne yapmaliyim eczacilik okuyup dedigim gibi mi yoksa baska bolumlere mi yonelmeliyim?
    Lutfen okuyan herkes olumlu olumsuz yorum yazsin .

    • Papaverin dedi ki:

      Merhabalar bir eczacı olarak söylüyorum ki mesleğimi çok severek yapıyorum eğer sen de severek yapabileceğine inanıyosan başka şeyler düşünmüne ne gere var zaten önemli olan insanın mutlu olacağı işi yapması değil midir sonuçta mesleklerimiz ömrümüzün sonuna kadar bizimle birlikte.Gerçekten de eczane açmak için ciddi kriterler getirildi oldukça zorlaştı bunları göz önüne almanı ve dedenin eczanesinde daha çok vakit geçirmeni tavsiye ederim :)

      • Yarra dedi ki:

        Sallama la sende ”Papaverin” adı ile yazan şerrref… anladın. Sen eczacı falan değilsin. Eczacılık hakkında yorumum ise uzak durun bir halta yaramaz

      • canan karatay dedi ki:

        Dedemin eczanesi yok ki nasıl yapalım bir dedem var yatalak hasta yeni bir eczane açıp üstüne mi yapsak ne dersin

    • Emre dedi ki:

      Ben 5 yıkın calısiyrm eczanede dedenin eczanesi varsa sıkıntı yok zatn sana devir işlemi yapack ve eczane senin adına olack ve işini kurumu olacksn eczacılığı oku bence

    • Hanifi dedi ki:

      Lise 2 ogrencisiyim. Çevremdekiler bana eczaciligi tavsiye ediyorlar. Sizlerin fikirlerini almak istiyorum

  9. Ibrahim dedi ki:

    Ergen bebeveliğin yorumlarına bakmayın az daha çalış diş hekimliģine git zaten super meslek olsa 400’le almaz.

    Ins muhendisliginin bakkal/esnaf versiyonu.

  10. cemile dedi ki:

    bende eczacı olmak istiyorum ama babam ücretli gönderecek sizce nasıl ?

  11. Ahmet dedi ki:

    yarinki sinavda eczaciligi tuttursam gidicem inanmiyorum bu laflara herseyden once kendi isinin patronusun ve kimseye muhtac degilsin.

  12. Yunus dedi ki:

    Lise 2 ogrencisiyim. Çevremdekiler bana eczaciligi tavsiye ediyorlar. Sizlerin fikirlerini almak isterim ?

    • eczacı dedi ki:

      abicim. Eğer eczacılığı eczane açmak için istiyorsan büyük hayal kırıklığı yaşarsın. Çünki 6308 sayılı yasa ile 2013 ve sonrasında eczacılık fakültesini kazanan bir öğrenci okulu bitirdikten sonra en 1 yıl mecburi yardımcı eczacılık yapmak zorunda ve eczane açmak istiyorsa saglık bakanlığının gösterdiği boş yerlere açacak(doğu ve güneydoğu anadolu bölgesi çoğunluk ).yani istediğn yerde büyük şehirlerde özellikle eczane açmanın tek yolu devir eczane bulmak-ama devir eczanede trilyondan aşağı bulamazsın-

  13. elah dedi ki:

    Temiz is hemde diplomani kirayada verebiliyosun

    • eczacı dedi ki:

      Diploma kiralamak – Eczacılık yasasında geçtiği şekliyle muvazzalı eczane- tespit edilirse 5 yıl messlekten men cezası verilir.Ve sgk sana ödediği ilaç paralarını geri alır- yani hem meslekten men hem de büyük miltarda para cezası vardır.

  14. elmas dedi ki:

    Ben farmakolog olmak istediğim için okumak istiyorum

  15. sevinç dedi ki:

    Samsunda eczacılık fakültesi var mı?

  16. gamze dedi ki:

    Benim puanim 440 vehbi dincerler fen lisesinde okuyorum eczaciligi secmelimiyim😊😊😊

  17. nebihe dedi ki:

    Eczacilik gercekten cok superrr bir meslek insallah hedefime ulasirim
    ☺☺☺

  18. Doģan dedi ki:

    Vanda eczacılık yapan çok samimi bir arkadaşım geçen ay net kârının 60bin tl olduğunu ve Vanda en az kazanan eczanenin de ayda ortalama 30bin tl kazandığını söyledi. Yalan konuştuğuna hiç şahit olmadığım kardeşım gibi sevdiğim biridir. 2 yılda hem ev hemde 2015 model passat cc aldı.

  19. 25 yılılık bir eczacının görüşleri dedi ki:

    25 yıllık bir eczacı olarak tecrübelerimi, samimi olarak yön bulmaya çalışan genç öğrenci arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum,umarım birilerine faydası olur. ben mesleğe başladığım günden, şu ana kadar mesleğin maddi ve manevi anlamda grafiğinin sürekli düşüşüne şahit olmaktayım. benim faküteye (86) girdiğimde meslek gayet cazip idi. ve türkiyede 7 eczacılık fakültesi vardı. şimdi ise yaklaşık 47 olduğunu, bununda 43 ünün mezun verdiğini bilmekteyim. yorum yapan arkadaşların bazılarının bilgi eksikliğinden yanlışa düştüklerini görmekteyim. ben bu mesleğin güncel gerçeğini yansıtmaya çalışacağım. ben okurken bu bölüm 4 yıllık idi. şimdi 5 yıl ( yd varsa 6) oldu. ayrıca zorluk bakımından tıp tan aşağı kalır yanı yoktur. süre olarakta tıp a yaklaştı. son çıkan kanunlarla, yanılmıyorsam 2013 ve sonraki girişliler , mezun olduklarında öyle kafasına göre eczane açamıyacaklar. devletin sıra sistemi ve uygun gördüğü yerlere açabilmeleri mümkün olabilecektir, o da sıra ne zaman gelirse artık. tıpkı noterlerde olduğu gibi. açılabilecek bu yerler genelde doğu ya da güneydoğu illerinde olacaktır. hoş şu an oralarda eczacılık yapmak ne kadar cazip, takdirinize kalmış artık. devlette işe girmekte zor, olsa da mezun sayısına göre alımlar çok çok düşük. yani bu hususa da bel bağlamak çok hatalı bir strateji olur. ilaç fabrikaları ise daha ziyade kimya mühendislerini tercih etmektedir, çünki maliyet daha düşüktür.dolayısıyla oralarda bu mezunları eritmede çok çok etkisiz kalacaktır. arkadaşlar şu an türkiyede 24.000-25.000 civarında eczane vardır. ve bu sayılarla dahi doygunluğa çoktan ulaşmıştır. hatta türkiyede o kadar çok şehir vardırki sıraya girseniz 10-15 yılda sıra gelmeyecektir.söz konusu şehirlerde nüfus artışı olmazsa bu sıra gelme olayı çok daha uzun yıllara gidebilecektir. haa istediğiniz şehirde eczane açmak ancak eski bir eczacının devir hakkını ( ki bu hak eski eczacının tek hakkıdır) kullanmasıyla, öldürmesiyle, mümkün olabilecektir. şimdi eski eczacı mesleği yapamayacak yaşa gelmişse bu devri yapar ( böyle bir eczanenin iyi iş yapan bir eczane olma olasılığı daha yüksektir). bu durum ise çok az yaşanır.hal böyle olunca böylesi devirlerde ciddi rakamlarda hava parası ödemek zorunda kalırsınız. diğer durumda devir edilen eczanelere daima şüpheyle yaklaşmak lazımdır. yani işi iyi ise neden devretsin mantığı…istisna durumlarda olabilir fakat buda sayısal olarak istisnai devirlerdir. hasılı eczane açmak eskisi gibi değildir. bu husus en çok önceliği ve önemi olan husustur.
    gelelim eczanenin açılış kısmına, bir eczane en az 100-150 bin ( eski parayla milyar) tl lik sermaye ile açılabilir. bu konu sündürülmeye açık bir konudur. 10 bin tl ilede açabilirsiniz ama gerisini borçlanırsınız. ayrıca yer konum vs. konuları bu rakamları artırabilir. bir eczane, siz dahil en az 3 kişi ile (tüm mesaisini eczanede harcamak zorunda olanlardan bahsediyorum) çekip çevrilebilir . bunun anlamı asgari ücretten 2 elemanınız ( en az maliyetten hesaplıyorum) olmak zorundadır. maaş+sigorta+ stopaj+yemek vs elemanlerınızın en az gideri 3000 tl civarı olacaktır. yorumculardan bir arkadaşın dediği gibi eczacı devlette en az 5000 tl alıyor diyor ya… 5000 de sizin maliyetiniz olarak bu rakama ekleyin ( bu konuya dikkat. eczane açmasanız devlette çalışsanız güya 5000 tl alacaksınızya. diyelimki doğru olsun. bu durumda siz devlette değilde eczanenizde çalıştığınıza göre maliyetiniz 5000 tldir. öyle ya sizde mesainizi eczanede harcıyacaksınız). dükkanınız kira yada kendinizin olsa dahi onunda bir maliyeti sözkonusudur, buda çok değişmekle birlikte biz aylık stopajıyla birlikte 2000 tl diyelim, yani yıllık 24000 tl olsun, ettimi toplam 10.000 tl. bunlara elektrik, su, internet, adsl, yakıt vs. giderlerini de ilave edersek, rakam 10-12 binler civarına kadar çıkar.bakınız bunları en azlardan ve kaçılamayacak giderler ve maliyetler olarak sunuyorum. hatta bu giderleri 10 bin kabul edin ( eczacılık yapanlar bu yazdıklarımı çok iyi anlıyacaklardır, çünki hergün yaşamaktalar). 10 bin tl maliyeti karşılayabilmek için, hiç veresiyesi olmadan yaklaşık 50 bin tl lik satış yapması gerekmektedir. burada çok iyimser davranarak ortalama % 20 kar edildiğini varsayıyorum. aslında tüm satışların ortalama karı % 20 dende düşüktür. hoş itiraz edenler varsa, ödenecek gelir vergisi ve kdv ile bu oranın daha da düştüğünü rahatça görebilecektir. halen eczacılık yapan arkadaşlar burda ki rakamları kendi durumlarına göre adapte edebilirler, bu ciroların altında kalanlar gizli iflasın içinde olduklarını ve neden para kazanamadıklarını daha iyi anlayacaktır. kaldı ki türkiyedeki eczanelerin (24-25 bin adet) yarıdan fazlası bu rakamın altında ciro yapmaktadır.başka gelir kaynakları yoksa durum apaçık budur arkadaşlar. beklentisi yüksek olan genç arkadaşlara yabancı gelecek olan bu hususlar bizim şuan yaşadıklarımızdır. cirosu ve işi çok iyi olan eczacılar ve eczaneler örnek verilmek suretiyle bir algı yanlışlığına düşülmektedir. arda barselonaya transfer oldu diye bir kasabada futbol oynayan bizlerin, yada futbola bu sebeple başlayalım diyen gençlerin, beklentilerinin çok yüksek olması gibi birşeydir bu algı yanılması.
    türkiyedeki yanlış bakış açısı , maalesef en iyiler, yada en iyi kazananlar üzerinden değerlendirme yapılmasıdır. bu mantıkla hurdacıların, büfe (milli piyango ve diğerleri) çalıştıranların, işportacıların vs. (çoğaltılabilir) çok çok iyi para kazandıkları da iddia edilebilir. ama doğru olan vasata bakmaktır. ancak o zaman doğru değerlendirmeler yapılır ve doğru sonuçlara ulaşılabilir.
    diplomayı kiraya verme konusu ise tamamen yasadışı bir durumdur ve suçtur. yasal olan mesul müdürlük durumu hariç ki, genel sayıya göre o da çok azdır. yaraya merhem olmaz.
    gelin farklı bir açıdan gelecekle ilgili bir perspektif çizeyim gençler. şu an 47 eczacılık fakültesi var, belki biraz daha artmış olabilir, bunların herbiri ortalama 50 mezun verse, yılda toplam 2350 mezun eder ki , yaklaşık 10 yılda bu sayı 23.500 demektir. yani 10 yıl sonra türkiye de (şayet açılabilirse) eczane sayısı nerdeyse 2 katına çıkacaktır. nüfus şu an 80 milyon iken, 10 yıl sonra bu eczanelerin açılabilmesi ve şu andaki eczanelerin ortalamasında bir iş yapabilmesi için nüfusun 150-160 milyon olması gerekir. bu mümkün müdür ,takdirinize sunuyorum.
    hasılı daha anlatılacak çok şey var ama, epeyce uzun oldu, sona yaklaşayım. kısaca bu meslek önceleri çok iyi idi fakat kimine göre son 10 yıldır, kimine göre son 6 yıldır kimine görede son 4 yıldır çok kötü bir sürece girmiştir. bunun hepsi de doğrudur. yani grafik birçok sebepten dolayı sürekli aşağıya doğru gitmektedir ve bu durum devam edecektir. maalesef durum budur. bu konuda hiçbir tarafı suçlamanın bir anlamı yoktur. iyi olan birkaç örneği veya söylemi referans alarak kaderini çizecek olan gençlerimizi bütün samimiyetimle uyarmak isterim. meslek seçiminde çok ama çok dikkatli olmalarını ve ona göre karar vermelerini şiddetle tavsiye ederim. samimiyetimi daha iyi anlamanız için şu örneği vermek istiyorum. tamamıyla danıştıkları kişinin ben olduğum, yönlendirdiğim, fen lisesi çıkışlı yeğenim, üniversite sınavı sonuçlarına göre tüm eczacılık fakültelerini kazanabilmesine rağmen, tercih listesini birlikte hazırlarken bir tane dahi eczacılık yazdırtmadım ( taabiki onun ve ebeveynlerininde onayıyla). şu an ing. endüstri müh. de okuyor. tüm gençlere başarılar diler ve çok mutlu olmalarını temenni ederim.

    • yavhehe dedi ki:

      arkadaşlar kendine rakib istemediği için böyle söylüyor sakın aldırmayın ben 5 yıldır eczacılık yapıyorum maddi ve manevi yönden gayet güzel bi meslek

      • 25 yılılık bir eczacının görüşleri dedi ki:

        değerli kardeşim yazımdan çıkardığınız sonuç buysa, büyük hata yapıyorsunuz.Bütün yazdıklarımdan bu hükmü çıkaran tüm mental varlığınız, umarım iş yaşamınızda sizi sekteye uğratmaz. hatanız, ”rakip istemiyormuşum” teziniz içindir. neden mi?…bunun cevabını da kendiniz bulun…saygılar.

      • Merakli dedi ki:

        Peki ilk 5 yıl eczane acilamayacagi doğru mu?

      • Eczacı olmak isteyen şahsiyet dedi ki:

        👍👍

    • ne okumalıyım ? dedi ki:

      peki her mesleğin altına biri bu meslekte iş yok diye yorumlar görüyoruz. biz sınava hazırlanan insanlar neye tercih versin ben hala anlamış değilim.. acil cevap istiyorum sınava ne kaldı ki burada..

    • eczacı dedi ki:

      sayın eczacım eczane sayısı 2 katına çıkmaz çünkü 2013 ve sonrasında fakülteye girenlerin büyük şehirlerde eczane açması devir dışında mümkün değil

      • 25 yıllık eczacı dedi ki:

        değerli eczacım çok doğrusunuz.dikkat ederseniz bir varsayımda bulunuyorum ( diyelim ki cümlesiyle)nüfusun 160 milyon olacağının imkansız olması ve yasadan dolayı tüm mezunların eczane açamayacaklarını zaten bildiğimizden dolayı mezunların büyük çoğunluğunun işsiz kalacağını vurgulamak istedim.yani sizin söyleminizle (ki kesinlikle katılıyorum) eczane sayısı 2 katına çıkmaz ama mezun 2 katına çıkıyor maalesef.şimdi açamayan büyük çoğunluğun durumu ne olur sizce…saygılar.

    • SETENAY SELÇUK dedi ki:

      ALLAH ECZACILARIN GÖZÜNÜ DOYURSUN.RAKİP İSTEMİYORSUNUZ
      HEP DAHA FAZLA KAZANMAK İSTİYORSUNUZ.HEPİNİZ AYNISIN
      YAZLIK KIŞLIK EVLERİ SON MODEL ARABALARI KISA SÜREDE
      ALYORSUNUZ SON ÇIKAN YASAYLA GENÇLERİ ÇOK GÜZEL
      KARARTIYORSUNUZ. ALLAH GÖZÜNÜZÜÜÜ DOYURSUN ,40 YERE
      KAZANAMADIĞINIZ İÇİNMİ ECZANE AÇIYORSUNUZ

    • Hanifi dedi ki:

      Lise 2 ogrencisiyim. Çevremdekiler bana eczaciligi tavsiye ediyorlar.babam özel gondermek iatiyor Sizlerin fikirlerini almak istiyorum

    • Hanifi dedi ki:

      Lise 2 ogrencisiyim. Çevremdekiler bana eczaciligi tavsiye ediyorlar.babam özel gondermek istiyor Sizlerin fikirlerini almak istiyorum

  20. Serhat dedi ki:

    Arkadaşlar abiler ablalar lise 3 öğrencisiyim eczacılık hedefliyorum, bilgili kişiler bilgi verebilirler mi? İyi bir sermaye var ailemin tek çocuğuyum 4-5 yıla iyice birikir(anne-baba) neredeyse istediğim yerde eczane açabilecek sermayem olur. Sizce değer mi. iyi para kazanır mıyım, iş yapar mı diplomamla eczane açıp 3 tane de asgari ücretten eleman çalıştırsam?

    • ECZACI dedi ki:

      okuması gayat zor bir meslek ve geleceğimiz yavaş yavaş kararıyor sanki sen biraz daha çalış tıp ya da dişe git öneririm…

      • 20 yıllık eczacı dedi ki:

        isim yanlış olmuş ECZACI olmayacak ‘ECZACILIK OKUMAK İSTEYEN ÖĞRENCİ’ olucakdı ahaahahah serhat kardeşim sakın aldırış etme bu laflara eczacılık kazanabilirsen kaçırma

  21. Selami Üstat dedi ki:

    410 küsurle le gazi eczacılığa girdim 5 seneden az sürede Nakit 100.000 +Ev kirası yeme içme vb
    . Harcamamla birlikte biriktirdim rahat meslek 76 milyara trendline passat aldım Temiz Helal para Not.İşyeri Sağlık ocaanın 270 metre gerisinde ve 3.eczaneyim tavsiyenederim KİM ALIYOR 75 MİLYARA PASSAT 10 SENE OKUYUP 30 YAŞINDA KEL olmadan….. 10 sene içinde ev ve yazlık alcam

  22. Özgür dedi ki:

    Size ne iş yapar mı yapmazmı sektör öldü kaldı madem süper zekasın başka bölüm oku yapma eczacılık Allah Allah size ne ya şizofrenmisiniz it gibi çalışıyoruz bu bölümde hedefim kazanırsam inş giderim Boşta kalayım iş yapmayayım ölü sektör olsun yediniz Paraları Çayır çutur şimdiden bu bölüm boş sensin boş geveze adamlar gelip burda milletin ağzını yemeyin

    • Mehmet dedi ki:

      bizzat kendim eczahane sektöründe çalışıyorum eczacıya sorarsan kazanmıyoruz derler o soruyu çalışanına, ecza deposundan ilaç adama sorcan o soruyu eczahane ilacı alırken kazanır iesef 1gr flakon en basitinden 100 tane alana 300 tane bedava iğnenin her teki 10 lira 300*10′ dan yaptımı sana 3000 lira aldığı 100 iğneden de ayrı kar yapıyo adam bak bu sadece bir ilaç eczahanede onlarca ilaç var ve hepsi bu şekilde alınıyo bu işten zarar etmek mümkün değil zarar edende varsa ticaretten anlamıyodur hiç bi sektörde tutturamaz o adam

  23. ali dedi ki:

    35 yıllık eczacı diyor ki;bu meslek günün hükümeti tarafından bitirılmiştir..hiç özenmeyin..bir yandan eczane sınırlamaları yapılıyor,öteyandan ağrıya,adıyamana ,erzincan a eczacılık fakülteleri açılıyor..bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu..

  24. serhat dedi ki:

    Okumayın ticarete atılın fakirler. Bu devirde doktor bile işinden memnun değil. Memnun olan kimler biliyor musunuz %200 karla daire satan müteahitler, kendiyle alakalı olmayan iş kuranlar, mühendis olup rehabilitasyon merkezi açanlar, doktor olup önüne geleni kesip prim yapan vicdansızlar ya da ilaç şirketleriyle anlaşıp her hastaya aynı ilacı veren umarsızlar, fizyoterapist olup 2 günlük kurs verip kursiyer başı 400 € ila 3500 € isteyen adiler, eczacı olup diplomasını verip aylak aylak gezenler, babası istanbula önceden yerleşmişler, diyetisyen olup kanallarda her hafta başka birşeyi popülerleştirip prim elde edenler, sahile kafe açanlar, devletin üst kademelerindeki tüccarlar(!)…vs vs. İşinden memnun olan bunlar işte. Çünkü iş yapmazlar sadece para kazanırlar. Sorduğunda ise çalışıyoruz napalım derler. Ben kim miyim ben mfde ilk 10bine girip asla bunlardan biri gibi olamayacak olan memur çocuğu bir gencim.

    • serhat dedi ki:

      Dostum mf de ilk 10bine girdiysen sende eczacı olup diplomanı verip aylak aylak gezebilirsin?? :)))

  25. Gerçekler Pir demine.. dedi ki:

    Önce kpss sınavı olmadan atanmak kısmına bir açıklık getireyim, devlet senelik 50 civarı eczacı alır bu kura ile ve bu kuraya 4 bin kişi bsşvururu şansınız normal koşullarda % 1,25 tir. Ki bu kurada torpide çok döner…. ha torbil dönmese ne olacak şansınız % 1,25 hadi gel atan bakalım. Yani devlete atanmak biraz mucize gibi bir şey… Eczacı dükkanı açsanız her yer kapılmış, yani kapan kapmış nereye açıyorsunuz açacağınız yerler ücra yerler olur hadi açtınız bakalım tutunabikecekmisiniz.,,. Ha diyosunuzki benim var 400 bin sernayem işte o zaman en kral yerde dükkanı açarsınız kaymağınıda yersiniz ama benim 400 bin liram mzel de tıp düşünürüm… Kısacası çok büyük ciddi sermayeniz yoksa Eczacılık tırt. Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az…

    • Mr.eczaci dedi ki:

      Devlet senede 50 degil su an saglik bakanligi pbs sisteminden bakarsaniz ocak ayi icinde 138 tane eczaci alimi olcak ve bu senede 3 kere yapilmak ta ve bu da 400 civari eczaci devlete istihdam edilmekte ve 27 eczacilik fakultesi var daha acilmakta olan bir cok fakulte var ve akademisyen ihtiyacida var. Ha serbest eczane acmak zorlasiyor tek sans bi eczacilik ogrenci olarak görüşüm paran varsa devir yaparsin ancak eczacilik fakultesi isteyen arkadaslar heedefinizden vazgecmeyin ki bu meslek siz tercih etmezseniz sinava bi sey bilmeden girip gelenlere kalmasin hayallerinize sahip çıkın yarin geriye baktiginizda bi ilac ismi bile bilemeyecek eczacilarla karsilasmak istemiyorsaniz…

  26. Iyi birisi dedi ki:

    eczanede çalışan biri olarak eczacılık okumanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Iki yıllık Tıbbi görüntüleme bile ondan daha iyi , bitirdikten sonra normal bi KPSS puanıyla işe girebiliyorsunuz

  27. ALİ KAYA dedi ki:

    2008 YILINDA HACETTEPE MADEN MÜHENDİSLİĞİNE KAYIT YAPTIRDIM. ŞUAN 3. SINIFTAYIM, İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİNE YATAY GEÇİŞ NASIL YAPABİLİRİM…

  28. eczacılık calisan öğrenci dedi ki:

    Ali abi bbence sen isteyerek eczacı olmadin ondan böyle konuşuyorsun benim bi kac akrabam eczacı devlete bağlı değiller ve aayda beş milyardan fazla alıyorlar ve oturduğumuz yerde altı tane eczane var

  29. Osman Ertuna dedi ki:

    İlk tetcihim eczacılık, ikinci tercihim hemşirelik

    • Ebru dedi ki:

      Hemşirelik te eczacılık kadar para var fakat çok yoruluyorum stajda bile bide çalışma hayatında gece nöbet kısımları var ayrıca cok bayan var ve devlette hasta odaları kötü kokmakta temizlik düşük herhangi bir dikkatsizliğinde bulaşıcı hastalık kapma oranın yüksek birsürü dosyayla uğraşıyorsun ben simdi 3sınıftayım bitirince eczacılık okuyacağım. İnşallah sizde başarısınız Allah herkesin kalbine göre versin. Dediğim gibi hemşirelikte son durum bu yorucu zahmetli psikolojini bozabilir. Eczacılık temiz meslek.

  30. Osman Ertuna dedi ki:

    Eczacılık kadar müthiş bir meslek yoktur kazancı en iyi olan mesleklerden biridir… Sizi kandırmaya çalışanlara prim vermeyin

    • Eczanede calismis birisi dedi ki:

      Guzel meslek fakat eczaneyi nereye acacaksin heryer eczane olmus ve devlet sinirlama getirimis inanmayan internetten bu duruma muttali olabilir .mezun olduktan sonra hastane asm yani karsisi gibi yere eczane acabilinki para kazanasiniz cunku hali hazirda her saglik kurulusunun saginda solunda karsisinda eczane vardir siz gittiginzde mevcut olan kardan pay alacaksiniz dolayisiyla kolay degildir bilginiz olsun

  31. Osman Ertuna dedi ki:

    Olurmu ya öğle şey niçin öyle kötü propaganda yapıyorsunuz… Eczacılık bölümünün 2030’lara kadar Türkiye de açığı var, çok güzide bölümdür. Şu diğer sağlık bölümleriyle karıştırmayın ve kpss sınavı olmadan atanan 3 bölümden biridir. Diğerleri Tıp ve Diş hekimliğidir. Sağlık diyence zaten 3 tane sağlam bölüm vardır bunlar Eczacılık, Tıp ve Diş hekimliğidir.

    • Ecz.Ali dedi ki:

      Eczacılığın içinde olsan böyle şeyler söylemezdin.Eczacılığı devlette yapmak istiyorsan 1,5,2 milyar maaşa tamah etmek zorunda kalabilirsiniz.5 sene okuyup birde özelde okumuşsanız bu paraya devlette çalışmazsınız.Yeni eczane açmak isterseniz onuda açamazsınız çünkü İstanbul da artık yeni eczane açılamıyor.

      • Ecz. Harun dedi ki:

        Ali arkadaşımın sözlerine katılıyorum eczacılık artık yapılacak meslek değil.Eczacılığı artık eskisi gibi sanan insanlar var,eczacılık son 4 yıldır çöküştedir ama insanlar hala kendi çıkarları için insanlara hala eczacılığın eskisi gibi yüksekte göstermeye çalışıyorlar.Düşünmek lazım bu insanlar eczacı değil ya da eczacılıkla alakası olmayan insanlar eczacılığı sadece eczaneye gidip oradakilerin oturarak iş yaptığı için rahat bir meslek sanıyorlar.Sizlere tavsıyem böyle kendi çıkarlarına çalışan insanları dikkate almamanız ve daha çok araştırma yapmanız,araştırma yapınca göreceksinizki eczacılık dışardan göründüğü gibi rahat olan ve rahat içinde olacağınız bir meslek değil.

        • Osman Ertuna dedi ki:

          Ya bırakın bu işleri Allah aşkına isminizin başına yalandan Eczacı yazarak insanları kandırmaya çalışmayın bu yaptığınızın adı şeref…. anladınız siz. Eczacılar devlette döner sermayeyle birlik 5 bin lirayı bulan maaşları vardır inanmayan gitsin kendi şehrindeki hastanesinde bulunan eczacıyla konuşsun.

          • Diyarbakirli bahtiyar dedi ki:

            Burdaki eczaciligi karalayn arkadaslar eczaciligi tercih edecekler ya kimse etmesin puanlar dussun biz gidebilelim zihniyetindeler … Bilsemki zararda edecem yinede eczaciliga gidecem

      • Osman Ertuna dedi ki:

        Eczacılık devlette 5 bin liradan aşağı almaz sallamayın inamayan araştırabilir veya direk gidip devlette çalışan bir eczacıyla görüşebilir…

        • ayşegul dedi ki:

          Katılıyorum sana kardesim bende butun tercihlerimi eczacılık verdim isteyen istedigini solesin takma onları

          • Ayça dedi ki:

            Devlette çalışıyorum.Kpss’ye girmedim.Maaşım 2.5milyar + döner sermayeden 1 milyar geliyor 3,5milyar 5 milyar nerede alıyorlar söylede gidelim oraya.Arkadaşlarım arasında en çok ben alıyorum hemde.Arkadaşlarım lütfen araştırmadan tercih etmeyin.5 bin den aşağı almaz diyor bu arkadaş ama 5 bin alan yok devlette lüften araştırmadan tercih yapmayın.Hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Ayşegülün de gerçek olduğuna inanmıyorum Osman arkadaşımızın heralde hayal olarak yazdığı bir yorumdur bir ihtimalle.Buradaki yorumları okudum,Osman arkadaşım neden insanları eczacılığa yönlendiriyorsun.Tamam yönlendir ama yalanları bırak artık 5 bin alan göster bana devlette ben gidiyim oraya.

          • Osman Ertuna dedi ki:

            Birincisi Türkiye şartlarında 3500 Tl çok iyi bir paradır ikincisi kpss girmeden atanmak dahada güzel bir şeydir kpss derdi olmadan atanmak miss gibidir. Üçüncüsü devlette aldığın döner sermaye için kast ediyorum hastanenin iş kapasitesine bağlıdır büyük bir hastanede çalışırsanız iş kapasitesine göre 5 bin lira masş alırsınız zira benim devlette çalışan arkadaşım bu kadar ücret alıyor… Bu dediğim gibi hastanenin iş yapma kapasitesine bağlı ama 3500 liranın altında bir maaşda alınmaz… Sonra şu varki günümüzde işsizliğin kol gezdiği şu dönemlerde kpss gibi bir belayla uğraşmadan alınan bu paralar hiç de fena değil. Sonuçta Diş hekimliğine veya Tıp’a puanı yeten zaten gidip bu bölümleri okur yani eczacılık yazmaz ben puanları benim bu bölümlere yetmeyen kişilerin rahatlıkla tercih edebileceği bir bölüm olduğunu söylüuyorum eczacılığın çünkü alternatifi yok…. bu bölümler haricinde yani tıp, diş hekimliği ve eczacılığın haricindehangi bölüme girerdeniz girin kpss ile yüzleşmek zorunda kalacaksınız…Bu şartlar altında kpss ye girmeden devlete geçmek büyük bir nimettir bence çünkü hemen hemen her bölümün kpss puanları git gide yükseliyor. Ayrıca “ayşegul” rumuzlu kişinin benimle bir alakası yok o yorumu ben yazmadım yazdıklarımı desteklemek için böyle bir yola başvurmaya ihtiyacım yok, her karşı yorumla tek başına göğüs gererim ben :) o yüzden emin olmadığınız konular hakkında yorum yapmaktan( uydurmaktan ) bilhassa uzak durun!

      • Osman Ertuna dedi ki:

        Ya bırakın bu işleri Allah aşkına isminizin başına yalandan Eczacı yazarak insanları kandırmaya çalışmayın bu yaptığınız ayıptır kendi çıkarınız için bu bölümü kötülemeyin. Eczacılar devlette döner sermayeyle birlik 5 bin lirayı bulan maaşları vardır inanmayan gitsin kendi şehrindeki hastanesinde bulunan eczacıyla konuşsun.

        • Ahmet dedi ki:

          İnsanları neden yanlış yönlendiriyorsun ki sen arkadaşım neden böyle yapıyorsun neyin var vakıf üniversiten mi var ne var , eczacılık son 6 senedir kendi içinde kavruluyor.Artık o eskisi gibi kar elde edemiyorlar,yeni mezunlar sıra beklemek zorunda kalıyor istanbulda da nüfus a göre boş yer yok . Eczaneye o kadar para yatırıp ayda 3,4 milyar kazanacaksın 10 yılda o ılaçların parasını ödersin + eczanenin kirası var + eleman çalıştıracaksın asgari maaş versen 1.2 milyar oda 1 kişi çalıştırırsan , hadi diyelim eczaneni işlek bir yere açtın (açamazsın hepsi dolu ve zaten istanbulda artık yeni eczane açılmıyor bu arkadaşların zihniyetinde olan insanlar yüzünden , hep eczacılık süper meslek diye insanları yönlendiriyorlar ama bilmiyorlarki yeni eczacılar kan ağlıyor)en az 2 eleman çalıştırman lazım oda en az kendinde çalışacaksın zaten , eleman bulmakta sıkıntı olabiliyor her zaman kalifiye eleman bulamaya bilirsin o zaman ne yapacaksın müşteriler dükkanda uzun kuyruklar mı oluşturacak tabikide hayır senin yanında ki eczaneye gidecek , o zaman tecrübesiz birsini alıp yetiştireceksin , ama bu şahıslar bunların hiç birine bakmayarak eczaneye gittikleri zaman şöyle düşünürler ‘oh adamlara bak oturdukları yerden para kazanıyorlar’.Ama bilmiyorlarki günde ne kadar arıza insanlar uğraşıyorsun.O insanların laflarını işitmek insanı neredeyse meslekten soğutuyor.Bende bir eczacıyım bunları neden mi yazdım , çünkü bu arkadaş sadece eczaneye gidip oradaki insanların oturarak çalışmasına bakıyor bu işin içindeyseniz ancak bunları anlayabiliyorsunuz.Gidin mahalledeki eczacınıza sorun bakalım abi işler nasıl gidiyor diye size gelecek cevap büyük ihtimalle şudur ‘ne olsun kavrulup gidiyoruz , bazı aylar zarara bile girebiliyoruz ‘ der. Çünkü sizin o eskiden pahalı şimdi ucuza aldığınız ilaçların neredeyse hafta fiyatları değişiyor(tabikide düşüyor yükselmesi gibi bir durum görmedim bu zamana kadar)o ilaçtan 1000 kalem aldınız tanesini 10 tl ye , 1 hafta sonra o ilaç oluyor sana 8 tl ne kadar zarardasın 2000 tl , zaten o kadar ilaçtan ne kadar kar ediyorsunki birde 2000 tl zarara giriyorsun , kazanacaktın 2500 milyar şimdi kazandın 500 tl ne oldu 2000 tl gitti , bazen zarara bile giriyorsun arkadaşlar lütfen gidin eczacınıza sorun böyle insanların laflarına güvenerek seçmeyin meslek gidin adamına sorun siz . Bu siteyi de acaba benim girdiğim zamanla bu zaman arasındaki sıralama farki nedir diye bakmıştım tesadüfen geldim şimdi üstte okudum işte puanlar düşsün diye yorum atıyorlar falan demişler ancak bu insanlar buraya neden yazıyor biliyor musunuz? Kendi bölümleri tercih edilmesin belki diş hekimliği , belki fizyoterapist olacak bunları yazanlar ancak kötü yazanları göründe diyorlarki bu kadar insan gitmezse bu bölüme bu adamlar mf3 ten ancak bizim bölümleri doldururlar bu amaçlar bunları yazıyorlar size dediğim gibi gidin son sınıf öğrencilerine sorun ne yapacaksın diye, gidin eczacınıza sorun abi neden böyle boş kendi çıkarlarını düşünen insanların yorumlarıyla tercih yapasınız ki ?

          • Osman Ertuna dedi ki:

            Roman yazmışsın çok uzatmışsın… Yok vakıf üniversitem varmış yok ebesinin a… anladın sen. Yahu ünivetsitem olsa burda senin gibi çoluk çocukla mı uğraşırım… Sonra yok eczacılığı sadece esnaflıktan ibaret değildir onlardada uzmanlık geldi klinik eczacılık denen bir şey vardır artık bir araştır derim ve tabiki asıl dözüm diğer arkadaşlara bence artık kendini burda muhtemelnrskipleri elemekle yorma zira ben hep burda olacam senin gibi aklı sıra uyanıklara piri vermiyecem

      • elvan dedi ki:

        Ya ben devlette hemşireyim 2800 maaş alıyorum sallamayın yahu. eczacı arkadaşım 4000 net alıyor eczacılık iyi bölüm ama tabi ticari kafada olmalı.

    • Kadir dedi ki:

      Osman ertuna diğer sitelerde copy paste yaparak insanlara bu saçmalığı empoze etmeye çalışıyorsun.Arkadaşlar gidin eczanelere eczacılara sorun işler nasıl diye.Size ancak idare ediyoruz derler , bazılarıda zarar ediyoruz bile diyebilir.Çünkü siz 100 ilaç alırsınız 3 gün sonra o ilaç 3 tl değeri düşer buda 300 tl zarar demektir.İlaç fiyatları sabit değildir.5 sene okuyacaksınız , 5 sene sonra ne olacak hiçbir fikriniz yok. 5 sene sonra istanbulda hiçbir yer kalmayacak, zaten şimdide yok yeni eczacılar sıraya giriyor boş yer olursa insan popilasyonuna göre yerleştiriliyor.Çoğunluklada boş yerler olmuyor istanbul içinde.

      • Osman Ertuna dedi ki:

        Ne çıkarım olabilir acaba açılarmısın çok şaşırdım. Anlatta bizde bilelim ne tür bir çıkarım olabilir bende merak ettim doğrusu… Asıl senin eczacılığı kötülerken çıkarın olmasın yani Eczacılığın taban puanlarını düşürerek aklı sıra kendin bu bölüme gitmeye çalışmayasın… diğer yandan bu görüşümü diğer internet sitelerinde de yazdım bunda ne var doğru bildiğimi her yerde söylerim senin gibi ”aklı sıra uyanıkların” insanları yanlış yönlendirmemesi için…

  32. Kenan dedi ki:

    Eczacılık gibi meslek yok fıstık gibi meslek eczacılı kötüleyip durmayın

    • Ecz.Ali dedi ki:

      Eczacılığın içinde olsan böyle şeyler söylemezdin.Eczacılığı devlette yapmak istiyorsan 1,5,2 milyar maaşa tamah etmek zorunda kalabilirsiniz.5 sene okuyup birde özelde okumuşsanız bu paraya devlette çalışmazsınız.Yeni eczane açmak isterseniz onuda açamazsınız çünkü İstanbul da artık yeni eczane açılamıyor.

      • Osman Ertuna dedi ki:

        Yalancı herif bu devirde memur bile 1500 lira maaş almıyor niye yalan söylüyorsun şeref…. anladın sen. Eczacı devlette döner sermayeyle birlikte 5 bin lira civarı maaş alır

        • Kadir dedi ki:

          Ne çıkarın olur biliyor musun? Bu kadar öğrenci eczacılığı tercih eder sende mf3 ten diş hekimliğini boşaltırsın , fizyoterapist i boşaltırsın oradan adam elersin , sen ne çakal bir insansın bir çıkarın yoksa eczacılık taban puanları sitesinde ne işin var ben eczacılığı seçecektim gittim bizim buradaki eczacı var ona danıştım biraz adam diyor biz kar yapamıyoruz neredeyse zar zor kendimizi geçindiriyoruz adamın 1,2 arkadaşı eczane kapatmak zorunda kalmış ecza depolarına olan borçları yüzünden senin gibi insanlarda başka insanları zor duruma düşürmesin diye taban puanlara bakarken seni gördüm bakıyorum her sitede aynı cümle dedim acaba neden böyle bir adam saatlerini harcayıp 2,3,4 siteye yorum atar diye bunun başka açıklaması yok arkadaşım susacaksın sen insanları yanlış yönlendirmeyeceksin!

          • Osman Ertuna dedi ki:

            birincisi diş hekimliğine puanı yeten zaten diş hekimliği yazar, ikincisi fizyoterapi çok güzel bir meslektir yazan yazar. Ha benim burda ne işim var meselesine gelince e bende bu sene eczacılık tercih edecem o yüzden burdayım puanlara bakayım derken senin gibi aklı sıra çakalların burda muhtemel rakipleri elemeye çalıştıklarını görünce kapak yapıyım dedim….O beynine girdimi…anlattıklarım. bırak şimdi bana hikaye anlatma yok eczacıya sormuş bilmem ne hadi ordan ha şunuda söyliyim doğru bildiğimi her yerde söylerim çünkü senin gibi çakallar bir çok sitede eczacılığı kötüleyen yorumlarbyazınca bende karşı yorum yazdım insanlar kandırılmasın diye…

          • Kadir dedi ki:

            Ya arkadaşım sen nasıl bir iftiracısın benims sözlerimi karalıyorsun yok bunlar yalan sormadı bu eczacıya falan diye bu kin nereden geliyor insanlara doğruyu söylüyorum diye her dediğim sana göre yalan ancak benim dediklerim yalansa senin dedik lerin ne kadar doğru.Tüm sitedeki yorumların senin eczacılığı sanki geleceğin mesleği gibi göstermene bakılırsa sen büyük ihtimalle bu sene tercih yapacaksın ve kendi çıkarların için tüm zamanını burada harcayabiliyorsun.

          • osman ertuna dedi ki:

            Sen niye burada zamanını harcıyorsun uyanık… Ben eczacılık seçecem açık açık söylüyorum… Peki sen, sakın bana “eczacılık çok kötü bir bölüm o yüzden insanları uyarıyorum” gibi saçma sapan cümleler kurma ama böyle diyeceksin…

        • Ecz.Ali dedi ki:

          Oku o zaman arkadaşım sen neden okumadın bu bölümü söylesene ! Sen neden okumuyorsun ha ? Seni yalancı , döner sermaye ile 5 bin alırmış bu ülkede asgari ücretin altında yaşayan ne kadar insan var biliyormusun sen senin dediğim o memularda 10 sene çalıştıktan sonra işte 2 milyar alıyor . Yazın bakalım devlette ne kadar alıyorlar google amca elinizin altında yazında görün orada 2 , 2,5 milyarı 5 (inglizce hazırlıkta girerse buna 6 ) sene okuyup eczane açamamak ve devlete girip 2,5 milyar maaş size yetiyorsa okuyun ne diyim . Ama bu arkadaş heralde kendi mf3 teki bölümünü az kişi tercih etsin diye buralara mesaj atıyor . Arkadaşım senin eczacılıkla bir ilgin yoksa , bu bölümü seçmeyeceksen bu sayfada ne işin var söylesene ha ?

          • Osman Ertuna dedi ki:

            yalan söylemekten bıkmadın mı? En düşük memur maaşı bile lise mezunu bir memur 2000 Tl maaş alır… Arkadaşlar siz bu dolandırıcıya bakmayın isteyen internette bakın en düşük memur maaşı fazla mesaiyle birlikte 2000 lira civarıdır

  33. Ecz. Ali dedi ki:

    Eczacılık son 4 senedir öldü.Özelde o kadar para verip işsiz kalmak yerine bir mühendislik okuyup daha iyi yerlere gelebilirsiniz.Zaten yeni eczacılar yeni eczane açamıyor istanbulda.Birinin yanında çalışmak yerine krallar gibi mühendis olunur rahat rahat çalışırsınız.Özelde eczacılık en düşük 35 bin tl den başlıyor 5 sene üniversite sürer bu parayı sermaye yaparak güzel bir iş bile açarsınız kendinize.

    • Okan Kamalı dedi ki:

      Sallama sende sen eczacı falan değilsin bu sene taban puanları düşsün diye atıyorsunuz bu yalanları… Şunu unutmayın Sağlıkta 3 kral meslek vardır Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık bu üç bölümde kpss sınavı olmadan devlete girer vesselam… Gerisi yalan Eğer sağlık okuyacaksanız bu üç bölümden birine girin yok giremiyorsanız da mühendisliğe gidin.

      • Ecz. Ali dedi ki:

        Arkadaşım benim kuyruk acım olduğu için bunları yazdım buraya üniversite çağına gelmiş çocuklar kendilerinin telkinlerle bu mesleğe atılmalarının bir nebze önüne geçmeye çalışmak için.Gel senle hesaplama yapalım , İstanbulda artık yeni eczane açacak yer yok,eczanelerin taşınması da engellendi,şimdi bir çocuk 5 sene okuduktan sonra -hemde özelde okuduysa bunun yıllık en az 45 milyar gideri olacaktır-gidip bir eczacının yanında çalışacaksa hiç okumasına gerek yok eczacılar lise mezunu eleman alıyorlar gidip 5 sene bir eczacının yanında çalışsa iyi bir kalifiye eleman olur aranır ve maaşıda iyi bir maaş olur ancak senin gibi insanlar bu mesleği hala 10 yıl önceki gibi tıp ve diş hekimliği ile bir tutuyorlar sen şimdi bak bakalım diş hekimliğine 360 puandan aşağıya girebilen insan varmı ama eczacılık düşümüş 240 puanlara neden acaba ?

        • Osman Ertuna dedi ki:

          Senin kuyruk acın taban puanlar düşsün de bende eczacılığa giriyimdir.

          • Ecz.Ali dedi ki:

            Senin kuyruk acın ney insanlar bu bölümü tercih etsinde ne bok olurlarsa olsun mu . Tabi kendi bölümünde mf3 ten sende adam eliyorsun ben gelmişim 26 yaşına ne yapayım puanları ama senin gibi insanlar başkalarını yanlış yönlendiriyor , yapmayın arkadaşım neden başka insanları yanlış yönlendirerek onların hayatlarını zor duruma sokmaya çalışıyorsunuz ?

        • Osman Ertuna dedi ki:

          işin gücün yalan sahtekar yaratık….

          • ecz.Ali dedi ki:

            Arkadaşım ben sana hiç laf atmadım ama senin bana nasıl bir garezin varsa artık , ha sadece bana da değil yorum atan kişilere karşı.Tamam belki sen eczacılığın içinde değilsin , belki birileri seni kandırıp yolladı buraya ama artık yeter neredeyse hakaret edeceksin , yürü git kendin yorum at benim yorumlarına beni tehdit edecek şekilde yorum atma.bu sitede sadece yorumda atabiliyorsun . Seni kandırıp yollamışlar buraya,eczacılık okuyup ilaç firmalarında çalışmak nedir onun yerine git kimya oku eczacıdan önce seni alırlar . Birde üstteki yorumlarda okudum demissin devlette ecz lar yüksek maaş alıyor . Nereden sallıyorsun bunları bazı yerlerde devlette ecz yok neden mi çünkü maaşları az o maaşa kimse gitmiyor . Birde bunu övüyorlar işte kpss siz devlete giriyorsun diye kimse istemiyor ki kpss siz giriyorsun . Artık bu insanların yalanlarına kanmayın.Gidin araştırınHem demişsin bende ecz olacam tamam sen ol 2 milyara devlette çalışma ama burada insanların geleceği ile oynama . Belki o adam fizyoterapist olup iyi bir geleceği olacak adamın geleceği ile neden oynuyorsun . Bunun hesabını nasıl vereceksin .

        • osman ertuna dedi ki:

          Ya boş noş konuşma ya yok beni birileri yollamış çocukmusun olum sen… Senin eczacı olmadığın bu yorumlardan çok net bir şekilde belli oluyor sen eczacılık bitirmedin adının önüne boşa eczacı yazma tabi adında gerçekten aliyse… herneyse sow yapmayı bırak… bi git ya

          • osman ertuna dedi ki:

            Ayrıca ilk sen benim yorumlarıma cevap verdin yani sen bana karşılık verdin sonrada diyor bana cevap verme… sen bana cevap verme olum git işine…

  34. vuyy dedi ki:

    Nasıl bir meslek acaba halla halla…. :)

  35. Bengü dedi ki:

    Ya üüffffff sallamayın ya yok 5 bin alıyormuş, neden yalan söylüyorsunuz? Türkiyede eczacılık biteli yıllar oldu, reklamlara gelmeyin biz yıllar önce geldik boyumuzun ölçüsünü aldık şimdi işsziz geziyoruz, paranız varsa okunacak bir meslek yoksa benim gibi işsiz gezersiniz.

    • Osman Ertuna dedi ki:

      vay vay vay işsz gezmek he sen gazı fazla fazla vermişsin biraz ufak at… Niyetini hemen belli etmişsiz :)) İnandırıcılığı kalmamış.

  36. Koray dedi ki:

    Eczacılık gerçekten ölmüş, Tıp, Diş hekimliği, Fizyoterapi, Beslenme diyetetik, Odyoloji, Gerontoloji sağlıkta bunların dışında gerisi nanay… Bunlara puanınız yetmiyorsa evet alternatif mühendisliktir.

    • Osman Ertuna dedi ki:

      Fizyoterapi, diyetisyenlik, odyoloji nin kpss atanma puanlarına baktın mı? Peki devlette aldıkları maaşa baktın mı? Sonra Eczacılığın kpss sınavı olmadan devlete kapak attığını söylememe gerek var mı? Ayrıca Eczacıların devlette aldıkları maaş ın ne kadar olduğunu biliyormusun? Bunları bir öğrenin arkadaşım bşr araştırın sonra yeniki gelin buraya yorum yazın.

  37. Erhan dedi ki:

    Eczacılık çok iyi bir mslektir popilaritesi hiç biz zaman kaybolmaz ayrıca kpps derdi olmadan devlete geçme imkanı olan ender mesleklerdendir bu özellik tıp diş hekimliği ve eczacılık dışında hiç bir meslekte böyle kolaylık yoktur. Kesinlikle tavsiye ediyorum aksi görüşlere itibar etmeyin! İşsiz bir eczacı göremezsiniz ayrıca aylık geliri 5000 TL nin altında olan bir eczacıda göremezsiniz

    • ibrahim dedi ki:

      ilk olarak herkese merhabalar…
      ben bu söylentilere kimsenin kanmamasını canı gönülden istiyorum cünkü bazı seylerin karar verdikden sonra geridonusu cok zor…
      ilk olarak kazanmak zor hadi kazandınız diyelim sonra okumak bır diş yada hemen hemen tıp kadar zor sonrada herseyinı senın dusunup senın zorluk cektıgın bır sıstem kuracaksın… herzaman eczanede duramayacaksın calısanlar var….. sonra devlet herzaman yok vergı yok fıyat duzenlemesı derken hayatından bezeceksınız.. musterılerınızde herzman sıze gulucukler sunmayacak.. bence bukadar zorlanacaksanız puanınıza yazık etmeyın guzel adam akıllı bır meslek secın…saygılar.

      • Gerçek Eczacı dedi ki:

        Bırak palavra uydurmayı, Eczacılık bana göre tıptan bile iyi medlektir….. Ha bende vaktinde Tıp kazansaydım tıp okurdum o ayrı tabi ama iyiki eczacılık okumuşum… Dünyaya birdaha gelseydim yine eczacılık okurdum

  38. Batuhan dedi ki:

    Eczacılık okuyacağınıza Kimya mühendisliği okuyun daha iyidir ilaç firmaları kimya mühendislerini tercih ediyorlar…

    • Osman Ertuna dedi ki:

      Eczacılığın alternatifi mühendislik olduğuna bende katılıyorum.. Ama iyi bir üniversitede

      • e.k dedi ki:

        Merhaba ben 1983 doğumlu Iraklı bir Türkmen’im şu an Hindistan da eczacılık birinci sınıfta okuyorum / birinci sınıfı başarıyla geçtikten sonra Hindistan’dan sizin üniversitenizde ikinci sınıf eczacılık fakültesine geçiş yapmam mümkün mü acaba ? Ve eczacılık fakültesinin yabandılar için senelik tutarı ne kadardır beni bilgilendirmenize rica ederim

    • SETENAY SELÇUK dedi ki:

      ALLAH ECZACILARIN GÖZÜNÜ DOYURSUN.RAKİP İSTEMİYORSUNUZ
      HEP DAHA FAZLA KAZANMAK İSTİYORSUNUZ.HEPİNİZ AYNISIN
      YAZLIK KIŞLIK EVLERİ SON MODEL ARABALARI KISA SÜREDE
      ALYORSUNUZ SON ÇIKAN YASAYLA GENÇLERİ ÇOK GÜZEL
      KARARTIYORSUNUZ. ALLAH GÖZÜNÜZÜÜÜ DOYURSUN ,40 YERE
      KAZANAMADIĞINIZ İÇİNMİ ECZANE AÇIYORSUNUZ

Yorum Yazın

Yararlı Bağlantılar