Ebelik Bölümü Nedir Tanıtımı

 

Üniversite sınavlarına hazırlanan ve Ebelik bölümünü seçmeyi düşünen adaylara bu meslek hakkında bilgileri, puanlarını ve mesleğin geleceği hakkında bilgileri derledik. İşte Ebelik Bölümü –  Mesleği hakkında bilgiler :

Ebelik Bölümü Tanıtımı:

Ebelik programı, ana-çocuk korunması ve tedavi hizmetlerinin yürütülmesinde görev alacak sağlık elemanı yetiştirir. Ebeler kırsal alanda sağlık hizmetlerinde denetici ebe, ziyaretçi ebe olarak. Tedavi kurumlarında doğumhane ve aile planlaması kliniklerinde sorumlu ebe, klinik ebesi veya eğitimci ebe olarak görev alırlar.

Programın Amacı: Ebelik programı ana-çocuk sağlığının korunması ve tedavi hizmetlerinin yürütülmesinde görev alacak sağlık elemanlarını yetiştirir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Ebelik programında temel fen, tıp ve sosyal bilim dersleri ile ebelik meslek dersleri okutulur.Derslerin tüm uygulamaları hastanelerde, doğumevlerinde ve ana-çocuk sağlığı merkezlerinde yaptırılır.

Gereken Nitelikler: Ebelik kızlara açık bir meslektir. Ebe olmak isteyen bir kimsenin sağlık konularına ilgi duyan, insanlara yardım etmekten mutlu olabilen, sorumluluk duygusu güçlü kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları İşler: Ebelik programını bitiren bir öğrenciye “Ebe” ünvanı verilir. Ebelik, temelde annenin ve çocuğun, genelde ailenin ve toplumun sağlığını korumayı amaçlayan bir hizmettir. Bu hizmet, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası dönemlerde annenin düzenli izlenmesinden, gerekli bakım ve eğitimin verilmesinden, normal doğumların yapılmasından, normalden sapma durumlarının teşhis edilip sağlık örgütüne sevk edilmesinden, aile planlaması eğitimi ve uygulanmasından, 0-6 yaş grubu çocukların büyüme ve elişmelerinin izlenmesi ve aşılarının yapılmasından, genel sağlık kuralları, beslenme, ilk yardım, aşı, bulaşıcı ve sosyal hastalıklardan korunma ve savaşla ilgili konularda bireye, aileye, topluma sağlık eğitimi verilmesinden, sağlık hizmetlerinde kullanılan sayısal verilerin toplanmasından sorumlu bir meslektir. Ebenin temel görevi, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını koruma, yükseltme ve sürdürmedir. Ebeler, koruyucu sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezlerinde ve sağlık hizmetlerinin sosyalleştirildiği bölgelerde ve tedavi edici sağlık kurumlarında, doğumevleri ve hastanelerin doğum kliniklerinde görev alabilirler.

Çalışma Alanları: Ebeler, kırsal alana sağlık hizmetlerinde denetici ebe, ziyaretçi ebe olarak; tedavi kurumlarında, doğumhane ve aile planlaması kliniklerinde sorumlu ebe veya klinik ebesi, eğitimci ebe olarak görev alırlar.

Ülkemizde ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerinin etkin biçimde götürülmesinde iyi yetişmiş ebeye ve ebelik hizmetlerinde denetime ihtiyaç vardır. Sağlık hizmetlerinde sosyalleştirme çalışmalarının yaygınlaşması ile mezuniyetten sonra ebelerin bu alanlarda iş bulma olanakları geniştir.

Ebelik Nedir, Ebelik Ne İş Yapar, Ebelik Maaşları, Ebelik İş İmkanları, Ebelik İş Çalışma Alanları, Ebelik Mesleği Hakkında Bilgiler, Ebelik Bölümünün Geleceği, Ebelik Bölümünü Seçecek Olanlarda Nasıl Özellikler Olmalı, Ebelik Bölümü Tercih Edilir mi, Ebelik Tanıtımı, Ebelik Kazanç Durumu ve İş Olanakları, Meslek Rehberi, Ebelik Mezunları Ne İş Yaparlar , Ebelik Mezun Olduktan Sonra İş İmkanı Nerede Çalışırlar, Ebelik İş Bulma Durumu

> Ebelik Bölümü Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Anında Yazabilirsiniz

91 yorum

  1. Arkadaşlar erkeklerde ankara cumhuriyet ve adnan menderes üniversitesinde ebelik okuyabiliyor bilgilendireyim . Ben cumhuriyet üniversitesi ebelik 2. Sınif ögrencisiyim erkek arkdaşlar bana ulaşmak isterse burdan yazsın görur gormez mesaj yazarim profiline sakin sacma sapan erkek ebe mi olur diyecek beyinsizler yorum yapmasin lafimla ezerim uyarayimmmmm bu arada dipnot : mezun olup atanan 1 erkek ebe var bilineee

  2. Bu sene yani 2017 yılında liseden mezun oldum , sınavlara da girdim ve MF-3 Sıralamam 181.000 geldi.Hemşirelik bölümü istiyorum ama en son 140.000lerdealıyor hemşirelik.sizce bilginiz varsa bana çıkma ihtimali nedir ,tutar mı sizce ? Bilginiz var mıdır?

    • bende hemşirelik mezunuyum daha cok mf-3 ten alıyorlar sağlıkcıları ygs-2 cok az ama başarı sıralaman gayet iyi yani gitme ihtimalin yüksek diye düşünüyorum ben

  3. Ben gamze meslek lisesinde okuyorum..Universite için ebelik düsünüyorum kız meslek lisesinde okuyorum suan bilgisay böLümüyüm.. saglık alanını seçe bilirmiyim acaba ebelik için ünüversitede??? Bilgi verir misiniz..

    • kesinlikle ebelik. Ablam hemşire ben de ebelik okuyorum ve çok fazla mezun hemşire var hemşire ihtiyacı çok azaldı artık devlet hastaneleri bebek dostu hastanelere dönüşüyor ve normal doğum özendirilmek için daha fazla ebe atanıyor. Geleceğin mesleklerinden biri.

  4. Merhabalar hocam ben üniversite mezunuyum ama hayalim ebe olmak bu yıl tekrar ygs ye hazırlanıyorum ama istanbulda bir Üniversite istiyorum suanda netlerim mat 15 ve 22 arası türkçe 20 ve 33 arası sosyal 20 ve 30 arası fenede yeni basladım ygs ile kazanabilirmiyim lütfen bana yardım edermisiniz kolay gelsin iyi geceler hocam

  5. arkadaşlar bu sene ebelik ve hemşirelik yazmayı düşünüyorum … ama meslekler zor olması beni biraz korkutuyo bu konu hakkında fikri olan arkadaşlar ya da ebelik hemşirelik okuyan arkadaşlar bu bölümler çok mu zor yardımcı olursanız sevinirim

  6. ben ebelik 2. sınıf öğrencisiyim bu bölüme çoğu ilk başlarda sevmez ama zamanla bu kişiler bölümü sever ebelik deyip geçmeyin dersler zorluyor güzel bir bölüm kızlara tavsiye ederim kendince avantaj ve dezavantajları olan bi bölüm mezun olunca yükselme fırsatınız yok ama üniversite de kalabilirsiniz şu aralar uzman ebe diye bi şeyler getirecekler diye bekliyoruz kpss de hemşirelere göre daha düşük puanlarla atanabilirsiniz eğer kan görmeye dayanamıyorsanız yanlış yere gelmiş olursunuz

    • merhabalar bende ebelik düşünüyorum ama girebilirmiyim sıkıntısı var bende lütfen yardımcı olun bana sıralamam tutuyo ama sağlık liselerine öncelik varsa açıkta kalırmıyım ?

  7. ben ebe olmak istitorum ama gitmek istediğim lisede hemşirelik var.ben ebelik bölümünü üniversitede mi seçeceğim.lütfen bilgi verirmisiniz.şimdiden teşekkürler..

  8. Ben sayisal bölümündeyim anadolu lisesinde okuyorum ebelik düşünüyorum ygs2den acaba saglik lisesinden çikan öğrenciler ben den önce mi alinir puana mi bakiliyo yoksa ciktigi liseye mi ??

    • Ben meslek lisesi sağlık bölümü öğrencisiyim.Puanlara bakılıyo ancak sağlık meslek liselerinden çıkan öğrenciler o meslek için ayrıcalık görüyor nedeni sağlık dersleri görüp o konularda daha bilgili oldukları ve staj gördükleri için.

  9. Merhaba ben ebelik bölümunu dusunuyorum ama is imkanlari konusunda endiseliyim ve 4 yil sonra ebelik meslegi ne durumda olur ve bana gore gittikce azaliyor bilgi verir misiniz lutfen ..?

  10. Ebelik bundan 4 yıl sonra ne durumda olur?
    bn ebeliği seçmek istiyorum ama gelecek hakkında kaygılarım var yani bu bölümü okuyup da boşta,açıkta kalan oluyo mu?

  11. merhabaa ben bu sene üniversite sınavına hazırlanıcam . endüstri meslek çıkışlıyım ygs 2 puanımın en az 330 olması lazım istanbulda biryere yerleşebilirmiyim acaba devlet üniversitesi olarak..

  12. ben sağlık evinde çalışan bir ebeyim.şu anda sağlık evinde çalışan sağlık personeli çok pasive edilmiş durumda.sadece basit sağlık uygulamalarını yapıyorlar.artık doğumlar hastane ortamında yaptırılıyor.zaten doğru olanda mecbur kalınılmadıkça evde doğum olmamalı.

  13. Ebelik hemsirelikten daha güzel kutsal ve rahat bir bölüm hemsirelik yapabiliyosn istediğin zaman ama hemsireler ebelik yapamıyo orası ayrı bisey…ebeyim iki yıllık ve hems.arkadaslarmdn daha mutluyum :)bol bol tavsiye ederim

  14. merhaba arkadaşlar benim sıralamam 171 bin ebelik ve acil tıp teknikerliği geliyor fakat hemşirelik gelmiyor… ebelikten hemşireliğe geçiş nasıl zorluk derecesi ne bana yardımcı olur musunuz

  15. mrb arkadaşlar benim sıralamam 171bin ebelik ve att geliyor fakat hemsrlik gelmiyor kafam cok karışık sizce ebelikten hemşireliğe geçiş var mı varsa kolaylık zorluk derecesi nasıl lütfen yardımcı olurmusunuz

  16. ygs 2 okul puanımla beraber 318 geliyor başarı sıram ise okul puansız 260 binlesdezım ebelik ıstıyorum gelır mı acaba bı de ebelıkten hemsırelge gecıs var mı varsa nasıl olacak yardımcı olursanz sevinirim.

  17. slm arkadaslar acil bir bilgiye ihtiyacım var ben düz lise çıkışlıyım ygs 2 puanım okul puanı hariç 330 ygs puanımla hemşirelik yuksek okuluna gitme olasılığım varmı acaba

  18. mrb bu yıl ygs ye gırmek ıstıyorum duz lıse cıkıslıyım ebelik bölümünü tercihde puan hesaplaması nasıl oluyor ve e.a olarak tercih yapabılıyormuyum ?

  19. merhaba benim sormak istediğim soru şudur ebeler sadece sağlık ocağında mı çalışıyor hastahanelerde ebeler çalışmıyor mu? Birde vekil ebe, denetçi ebe, ziyaretçi ebe nedir? Birde baş ebelik var mı?

  20. kız meslek lisesi 11. sınıftayım ebelik istiyorum üniversitede ebelik okumakta zorlanır mıyım sağlık meslek lisesinde okumadığım için birde ebelik için ygs 2 den girecem lys ye girmek zorunda mıyım ve kaç net yapmam lazım ve hangi derslerimin iyi olması gerek şimdiden teşekkür ederim…

Hemen Yorum Yaz

Adını veya rumuzunu yazabilirsin.