1:54 pm - Pazartesi Ocak 16, 2017

Basketbol Oyun Kuralları

Pazartesi, 10 Ekim 2016, 11:27 | Sizden Gelenler | 153 Yorum

Basketbol Oyun Kuralları Nelerdir

Basketbol sporunda farklı liglerde farklı kurallar uygulanmaktadır. Örneğin; ULEB ile NBA arasındaki oyun kuralları birbirinden oldukça farklıdır. Son zamanlarda yapılan bazı düzenlemeler ile , hemen her ligde kurallar NBA ligi kurallarına yaklaştırılmıştır.
Bu kurallar şu şekilde belirlenmiştir:
basketbol oyun kuralları
  1. Basketbolda takımlar beş kişiden oluşur.
  2. Hücum zamanı 24 sn olarak belirlenmiştir.
  3. İki devreli karşılaşma yapılır, her devre  periyod adı verilen iki çeyrekten meydana gelir.
  4. Avrupa liglerinde her çeyrek 10 dk, NBA de ise 12 dk olarak belirlenmiştir.
  5. Süre bitiminde beraberlik söz konusu ise 5 dk uzatma oynanır.
  6. Avrupa liglerinde her oyuncu 5 faul , NBA de ise 6 faul yapabilir.
  7. Hücum sırası kendinde olan takım kendi sahasını 8 sn içinde terk etmek zorundadır.
  8. Hücum bölgesine geçiş yapan  takımlar, kendi yarı sahalarına top gönderemez. Bu duruma geri pas denir ve top rakip takıma verilir.
  9. Her takım ilk 3 periyotta ve uzatma periyodunda ikişer dakikalık 1 mola hakkına sahiptir, 4. periyot olan  son periyotta ise mola hakkı 2’dir,
  10. Her takımın dilediği kadar oyuncu değiştirebilir.

Basketbol Oyun Kuralları Madde Madde Kısaca Bilgi verdik.

Basketbol Oyun Kuralları Hakkında Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

 2017 YGS Soruları ve Yorumlar İçin Tıkla

153 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Basketbol Oyun Kuralları"

  1. suat akman dedi ki:

    paylaşılamayan top ta hücum sırası neye göre bellirleniyor

  2. Esra dedi ki:

    Daha ölçülerini verin bu bilgiler yetersiz😒😒😒

  3. Tuanna iclal dedi ki:

    Cok sagolun odevime yardımci oldu rahatladım artık ?:)D.

  4. Tümüne yönelen öğrenci dedi ki:

    noluyo bakım uzatmayın ya ne var Biz de bundan sınav olcaz ptesi günü ama çoğu yetti.sinvda gorcez bakalım.yetiyomu yetmiyomu

  5. Azra sema dedi ki:

    Guzeldi cuma gunu gorucez

  6. Asude dedi ki:

    Gayet güzel ama steps yok buna üzüldün

  7. Mamamia dedi ki:

    Hiç guzel degil

  8. ikra dedi ki:

    çok güzel ya teog zamanı bunlarla uğraşıyoruz yaaa ne saçma:(

  9. yelda dedi ki:

    güzel ama fazla uzun

  10. neşet öner dedi ki:

    bence güzel ben çok beğendim

  11. Sanane dedi ki:

    İşime yaradı hoca zaten hayır derse zaten onu sikecektim onca araştırdık

  12. Bravo?????? dedi ki:

    Harika olmuş elinize sağlık ????

  13. Rozerin dedi ki:

    Helal size 100 aldım. Allah sizden razı olsun. Artık her ödevime sizin sitenizden bakıcam. Ellerinize sağlık.???

  14. nazife dedi ki:

    yarak gibi olmuş allah razı olsun

  15. Alara dedi ki:

    Ya çok kısa hocamız bize sınıfta ödev verdi dosya hazirlicaz beden hocası hoca bize en az 6 syf dedi

  16. keko dedi ki:

    abi steps felan yok burda ama yinede güzel

  17. rabia dedi ki:

    berbat çok kısaa

  18. diyarbakir agasi mustafa dedi ki:

    Bence hicc uzatmayinn:-)
    Gayet guzel olmus :-)
    10 kural yeterli neyinize yetmediii!!!!!!!!!

  19. BESTE dedi ki:

    çok güzel olmuş teşekkürler ALLAH sizden razı olsun :):D

  20. kate dedi ki:

    ben beyendim ama bana yetmedi dağrusu az

  21. larde dedi ki:

    ÇOK AZ OLMUŞ HİÇ LAZİM OLMADI SALAK

    • Larde malına yönelen öğrenci dedi ki:

      Ya senin beyninde ki damarcıklar çok sıkışmış heralde, baksana ne kan gidiyor ne de ahlak. İnsan azıcık hoşgörülü olur!!

  22. admın dedi ki:

    deme yani ne gerek var akıldan bulmaya :)

  23. admın dedi ki:

    şimdi ne gerek var aklından yazmaya :D

  24. melike nur can dedi ki:

    Guzel iste uzatmayin

  25. melike nur can dedi ki:

    Ayy guzel iste ne ugrasiyonuz

  26. ??? dedi ki:

    Teşekürller çok işime yaradı ?

  27. Ertuğrul Talha TAFLAN dedi ki:

    Sevdim doğrusu kısa olsada doğru ve öz bilgiler verdibana bu bana uyar .

  28. kader mete dedi ki:

    çok kısa

  29. nightknife dedi ki:

    Derken kime diyon

  30. Nisan dedi ki:

    Beden dersinde hoca sordu tıkır tıkır cevapladım ☺

  31. ugurcab dedi ki:

    Allah razi olsun siz olmasaniz biz ne yapariz

  32. rıfat dedi ki:

    basketbolda zamanlı ve zamansız oyun
    kuralları

  33. rıfat dedi ki:

    basketbolda zamanlı ve zamansız kurallar

  34. Güzellik dedi ki:

    Tşk cnm beğendim

  35. SERDAR dedi ki:

    ÇOK KÖTÜ OLMUSŞ

    • Larde malına yönelen öğrenci dedi ki:

      Evet Allah seni “ÇOK KÖTÜ” yaratmış!!

    • Asmin dedi ki:

      Nee uğraşıyonuz yaaa ben onu anlamadım bide başka yere girseniz daha uzun olur hem şikayet etmenizede gerek kalmazdı yanii

  36. ahmet dedi ki:

    çok kötü bidaha böylebir şey yazma

  37. YaVuZ dedi ki:

    Çok Güzell

Yorum Yazın