Web sitemize hoşgeldiniz, 28 Nisan 2017

2014 SBS Sınavı Nasıl Olacak

2014 SBS Sınavı Nasıl Olacak

Öyle olacak böyle olacak diye tartışmaları sürerken 2014 yılında yeni SBS (Seviye Belirleme Sınavı ) nasıl olacak , ayrıntılar belli oldu. Bugün Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni SBS sistemi ile ilgili bilgi verdi. Buna göre bilinen düzene göre SBS bu yıl son defa yapılacak. 2014 SBS ise farklı olacak. İşte yeni SBS Sisteminin detayları :

sbs

2014 SBS Nasıl Olacak

Gelecek yıl SBS yine yapılacak ancak adının değişip değişmeyeceği belli değil. Öğrencilerin lise yerleştirme puanları hesaplanırken yalnızca SBS sınav puanı değil okul puanları da büyük oranda etki edecek. Yüzde kaç oranında etki edeceği henüz açıklanmadı ama Milli Eğitim Bakanının verdiği demece bakıldığında bu oran çok ciddi bir oran olacak. Öğrenciler haliyle okul derslerine daha fazla çalışacak. Lise yerleştirme sistemi dershane eksenli bir yapıdan okul eksenli bir yapıya kavuşacak. SBS’de çıkan sorular dershane konularına göre değil , okulda işlenen konulara göre belirlenecek.

Öğretmenler Notları Şişiremeyecek

Lise yerleştirme puanlarına, okuldaki yazılılar da doğrudan etki edeceği için, öğretmenlerin verdikleri notlar kontrol altında tutulacak. Öğretmenler notları şişiremeyecek.  Haliyle bu noktada öğretmenlere büyük sorumluluklar düşecek. 2014 SBS sınav sistemi ile ilgili daha detaylı açıklamalar geldikçe bu sayfamızdan sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Eylül ayında açıklayacağı, SBS’nin yerine getirilecek yeni sistemindetayları ortaya çıktı. Buna göre sınav, “Türkçe”, “Matematik”, “Fen ve Teknoloji”, “İnkilap Tarihive Atatürkçülük”, “Yabancı Dil” ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” derslerinden yapılacak. Sınavagiremeyen öğrenci 1 hafta sonra telafi sınavına girebilecek. Testlerde yanlışlar doğruyu götürmeyecek.

Vatan’ın ulaştığı bilgiye göre yeni sistem birçok yeniliği de beraberinde getiriyor.

Son dakika değişikliği olmazsa, yeni sistem şöyle işleyecek:

– DİN KÜLTÜRÜ DE ORTAK SINAV:

Ortaokul 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan yazılı sınavlardan bir tanesi merkezi sınav olarak  gerçekleştirilecek.  Sınavlar temel dersler olan “Türkçe”, “Fen ve Teknoloji”, “Matematik”, “T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük”, “Yabancı Dil”, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” derslerini içerecek.

– ARALIK VE NİSAN’DA: 

Sınavlar Aralık ve Nisan ayı sonunda ve o zamana kadar işlenilen müfredata uygun konulardan yapılacak. Merkezi sınavlar her ders için ayrı ayrı yapılacak.

– YANLIŞLAR DOĞRULARI GÖTÜRMEYECEK:

Sınavda çoktan seçmeli sorular (4 seçenekli) sorulacak. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek. 3 sınavı olan derslerden 2. sınav, 2 sınavı olan derslerden ise 1. sınav merkezi olarak yapılacak.

– BAŞKA ÖĞRETMENLE:

Öğrenciler kendi okullarında (olağanüstü haller dışında) sınava girecekler. Sınav salon başkanları ve gözetmenler, görev yaptıkları okulun dışında farklı bir okulda görev yapacaklar. Sınav görevlendirmeleri il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince gerçekleştirilecek.

– TELAFİ:

Geçerli bir özrü sebebiyle sınava giremeyen öğrenciler için sınavı takip eden haftada telafi sınavı yapılacak. Telafi sınavı, il ve ilçe merkezindeki sınav merkezlerinde yapılacak, öğrenciler bu sınava kendi okullarında giremeyecek.

– ÖĞRETMEN NOTU YÜZDE 40 ETKİLİ:

Öğrencilerin dönem puanı, merkezi ortak sınavlar ile öğretmenler tarafından verilen puanlardan oluşacak. Öğrencinin merkezi yazılılardan aldığı puanlar yüzde 60 oranında etkileyecek.Öğretmeni tarafından verilen notlar ise yüzde 40 olarak etki edecek.Yerleştirme ortalaması bulunacak.

– HER YIL FARKLI:

Öğrencilerin 6. sınıftaki puanları yüzde 10, 7. sınıftaki puanları yüzde 20, 8. sınıftaki puanları da yüzde 70 oranında etki edecek. 6, 7 ve 8. sınıfların yıl sonu başarı puanlarının ağırlıklandırmasına göre oluşan puan, öğrencinin bir sonraki eğitim basamağında devam edeceği okulu belirleyecek. Öğrencilerin gitmek istedikleri okullara yönelik olarak yaptıkları tercihler, puan esasına göre ve şeffaf bir şekilde değerlendirilecek ve liselere merkezi yerleştirme gerçekleştirilecek.

Devamsızlık dahi etkili

Liseye yerleştirmede puanların eşit olması durumunda “Tercih önceliği”, “Sırasıyla 8, 7 ve 6. sınıflardaki yıl sonu Başarı puanı yüksekliği”, “Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı”, “Doğum tarihinin daha sonra olması“, “Tercih başvuru tarihinde öğrencinin ikametine yakınlık durumu”na bakılacak.

MEB, okullarda yapılacak sınavlarda “yazılı” uygulamasından geçici bir süre vazgeçti. Sistem oturana kadar merkezi sınavlar test olarak yapılacak. Sistemin oturmasının ardından ise merkezi sınavların yazılı şeklinde yapılması hedefleniyor. Testlerde yanlışlar da doğruları götürmeyecek.

2014 SBS İle İlgili Sorularınızı ve Yorumlarınızı Aşağıdan hemen Yazabilirsiniz.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ

Yorumlar

  1. eyüpcan dedi ki:

    Ya bu ne biçim sınav türü oldu hiç kimse bişe anlamamış bu sınav sistemi nasıl hesaplanıyor

  2. oğuzhan ogur dedi ki:

    ben bir ögrenciyim şahsen endişeliyim hangi liseye gideçegimi çok merak ediyorum ama yalnız bu şimdiki sistem hiç iyi degil eski sistem daha iyiydi yıl sonu sınava giriyorduk puanlar her neyse ona göre lise terçihimzi yapıyorduk liseye gidiyorduk ama böyle her dönem bir sınav giriyoruz inşallah düzelir yine eski düzene döner inaşallah?

  3. sanane la benim benim ismimden dedi ki:

    ben böyle sınavın ta anasının ………… kine olum ben hiç beğenmedim bu sistemi matamatiğe giriyom yavrum bi baktım ki 2 soru iptal eeee bu kadar insan yüz alamıcakmı yani şimdi

  4. merve dedi ki:

    aslında bu sınav iptal edilmesi lazım çünkü kimsenin haberi olmdan bu sorular çalınmış

  5. merve dedi ki:

    ben aslında 460 larda puan alan birissiyim ama taog un yaptığı sınav da düşük aldım ben fen lisesne gitmek istiyorum.

  6. sağlıkçı dedi ki:

    arkadaşlar ben sınavdan 56 yalnış yaptım sağlık meslek lisesine gidebilirmiyim çok kötü durumdayım ne olur cevap verin

  7. mami dedi ki:

    ya bu seneki sorular kolaydı bundan dolayı lise yerleştirme puanları nasıl olur örneğin kars fen lisesi taban puanı geçen sene 414 tü bu sene ne olur .lütfen cevap verin

  8. blablabla dedi ki:

    sınavı olduk nasıl olsa herkeze geçmiş olsun inşallah herkez istediği bir liseye gider başarılar yarın ki sınav içinde sıkı çalışın sıkı :)

    1. gamze dedi ki:

      devlet babanın elini öpelim dedikte fazla öpmüşüz

      1. gamze dedi ki:

        okul puanı zaten beli 100 hepsi ama biraz zor şart biraz şişik olunca oluyo nedense şişik hocalar ben malatya güzeli

  9. güzlemiş dedi ki:

    arkadaşlar bence biz çok şanslıyız çünkü eskiden 3 senelik konu çalışırken şimdi her dersten 2 ünite çalışıcaz

  10. KEVSER dedi ki:

    Bence güzel bi sistem ama ikincisınav zor olcakmış buna göre de liselerin puanıda değişecek açıkçası ben de 8 olarak endişeliyimm.

    1. kore kolik dedi ki:

      liselerin puanları şu açıdan değişecek 100 üzerinden degerlendırdıgımız ıcın ve ayrıca kendımzıle yarıştığımız için bazı lıselerın hatta baya bı lıse puanları ya ınecek yada sabıt kalacak ama dıyelımmı fen lisesi Galatasaray lısesınn tabıkıde puanları değişicek ama Anadolu sağlık vs. değişcegını sanmıyorum olmazda gazetede okumuştum ;)

  11. BURAK dedi ki:

    HEPİMİZ GİDERİZ KÖTÜ BİR LİSEYE

  12. dilan dedi ki:

    peki yeni lise puanları nasıl olucak

  13. eylül dedi ki:

    Arkadaslar bu sistem cok basit olcak örnek soruları gormediniz mi insan gozu kapalı cozer strese gerek yok ben de 8 im. Zaten 8 cok basit. Basarılar sınava az kaldı stres yapmayalm

  14. ONUR ÖLMEZ dedi ki:

    ESKİDEN NE İYİYDİ SADECE SBSYE ÇALIŞTIN MI GEÇİYORDUN ŞİMDİ SİSTEMİ BAYABİ DEĞİŞTİRDİLER AMA BAK GÖRÜRSÜNÜZ 2 YIL SONRA BU SİSTEMİ GENE DEĞİŞTİRİRLER

  15. Esra dedi ki:

    arrkadaşlar bana yeni sisteme göre anadolu lise puanları nasıl olduğunu söyler misiniz not ortalamasına göre okullarada puan mı verilicek?

  16. şeyma dedi ki:

    sistem biraz kolay gbı gorunsede zorlukları va ama ben bu sistemi daha çok sevdım şanslıyız cunku sınavımz test olcak ama seneye açık uçlu şımdıden herkese başalılar dilerim

  17. BATUHAN dedi ki:

    Arkadaşlar biriniz söylesin lütfen bu sınavlar çoktanseçmelimi yoksa yazılı türümü söyleyin lütfenn

    1. fatma dedi ki:

      tabi ki çoktan seçmeli o kadar sınavı kim kontrol edecek

  18. Şişirilmiş Not Kurbanı dedi ki:

    Böyle saçma sınav sistemi olmaz . Arkadaşlar 4 yanlış 1 dogruyu götürmüyor diye seviniyor ama o götürmediği puanları biz 6 ve 7 den kaybediyoruz.Özel okullarda ve köy okullarında işleme koyulan şişirilmiş notlar yüzünden hak ettiğimiz yerlerde çoğumuz okuyamayacak.Bizi deneme tahtası yaptılar hayatımızla oynuyorlar arkadaşlar gelmş burda yok süper yok çok güzel zamanı gelince görüceksiniz ne kadar güzel oldugunu. Hasta olunca telafi sınavı olunca iyi oluyormuş diyorsunuz . Sanki hasta olunca puanlarınız artacak . Çalışan her zaman kazanır ancak bu gidişle hiçbir emek sahibi şişirilmiş not kurbanı arkadaş istediği liselere gidemeyecek.

    1. hilal dedi ki:

      ben köy okulunda okumama rağmen hiç şişirilmiş bir not görmedim.

    2. önrenci ayrımına son! dedi ki:

      haklısın özel okullarda parayla not alıyolar kahretsin

  19. mral dedi ki:

    ne yani şimdi sınava kendi okulumuzda girmeyecekmiyiz

  20. selenay dedi ki:

    ben şimdiden hepinize başarılar diyorum arkadaşlar biz hem şanlıyız hem şansız şanslıyız çünkü gelecek sene sınav sistemi açık uçlu soru tipi ve 6,7,8 den çıkçacakmış yani bundan sıyrıldık şansızız bu sınav sistemine okullara tercih sayısı artacağından bazı çalışkan öğrenciler açıkta kalabilir ve kopye olma olasılığıda olcak :D

  21. yaren dedi ki:

    7.sınıfa meb sınav yapacakmı

    1. Yelda dedi ki:

      evet var canım :)

  22. hakan yıldız dedi ki:

    bence sistem iyi

    1. ıkyjkouykljyu dedi ki:

      hayır

  23. bedirhan dedi ki:

    Ben Lise Puanlarını Merak Ediyorum Zonguldak

  24. gülsüm koç dedi ki:

    iyi akşamlar benim 5.sınıfa başlayan bir oğlum var.sınavla ilgili yazıyı inceledim ama beşinci sınıflarla ilgili hiçbirşeye rastlamadım.beşinci sınıflarda bu merkezi sınava dahiller mi? beni biraz bilgilendirirmisiniz?teşekkürler….

    1. fatma dedi ki:

      hayır dahil değil

  25. Beliber dedi ki:

    Oyuncak ettiler resmen bizi.

  26. suskun şair dedi ki:

    bence arkadaşlar okumayalım siktir et o kadar uğraşmaya değmez

  27. sefer dedi ki:

    ben hiç bir şey anlamadım

  28. fatmacol dedi ki:

    merkezi sınavlarda soru sayısı bellimi

  29. Alphan dedi ki:

    Ben yeni 8. Sınıfa geçtim . Yinede 6. Ve 7. Sınıf notlarım sbs sonucumu etkilermi?

  30. ayten coşkun dedi ki:

    meslek liseleri nasıl olacak

  31. helin kösebaş dedi ki:

    bu sene sbs nasıl olacak artık bir karara bağlanın şu işi

    1. nuray dedi ki:

      keske annem beni bi sene daha onçe yazdırsaymıs okula ya

  32. CM01 dedi ki:

    yalnız bu sistem doğru değil yeni bir sistem daha çıktı.

  33. berfin dedi ki:

    arkadaşlar ben bu yeni sistemden hiç bişi anlamadım. nasıl olcak bilmyrm 6ve 7. sınıfta zaten ortalamalarım kötüydü inş bu sene düzelticem. lütfen dua edin :/

    1. nisa dedi ki:

      Berfin bende aynı problemi çekiyorum.bizi birazzcık sarstı.

  34. Ahmet dedi ki:

    Arkadaşlar onu bunu bırakın da biz milli eğitim bakanına e-mail atalım veya bi şekilde hakkımızı savunalım . Susmayın arkadaşlar! Sesimizi yükseltelim! 6.ve 7. Sınıfta bize birşey söylemediler. Lütfen sessiz kalmayalım!

  35. Elif dedi ki:

    Lanet olsun böyle bakanın da sistemin de

    1. Srn dedi ki:

      aynen sana katılıyorum ….

  36. ceren dedi ki:

    sbs çok güzel olmuş ama fen liseleri için ek sınav yapılacak mış o çok kötü

  37. fatma dedi ki:

    yeni sistem güzel olmuş.ama 6-7.söylemeleri gerekti çünkü daha dikkatli olurduk.ve ağırlık olarak hangi sınıftan sorulacak?

  38. kübra dedi ki:

    bence yeni sınav sistemi çok güzel olmuş peki yapacakları sınavlardaki sorular sadece 8. sınıf konularından mı çıkacak yoksa 6. ve 7. sınıftan damı çıkacak

    1. kevser dedi ki:

      her sınıfın ayrı sınavı olacak

  39. mukadder basci dedi ki:

    Fen liseleri ve ragbet goren belli bsdli anadolu liselerine giris icin ayri bir sinav olacakmi ya da bu puanla mi yerlestirecekler

    1. Srn dedi ki:

      hayır olmayacakmış Nabi Avcı öyle konuşma yaptı ve evet bu puanla yerleştirecekler

  40. seydoş dedi ki:

    iyi olmamıs berbat olmus bok gıbı olmus be ne guzelı guzel dıyosunuz neresı guzel allah ıcın

  41. lulupup dedi ki:

    yanlışların dogruyu götürmemisi gzlmiş:D fakat başka bir ilde liseyi tercih etmek varmı..?

    1. ece dedi ki:

      4 yanlış mir doğruyu götürüyo

  42. bilmiyorum dedi ki:

    arkadaşlar yeni sistemde okul puanı olacakmı

    1. blmm dedi ki:

      tabii ki de yüzde 30 u hemde

  43. gamzenur dedi ki:

    YENİ SİSTEM BİRAZ İYİ HANGİ KONUDA İYİ DERSENİZ EĞER SBS NİN OLMASI TEST OLMASI KENDİ OKULLARIMIZDA GİRMEMİZ ÇOK İYİ OLMUŞ AMA 6 VE 7. SINIFLARIN ORTALAMASI ÇOK KÖTÜ OLMUŞ YANİ LÜTFEN BİRAZCIK İÇİNİZDE MERHAMET VARSA BUNU BİRAZDAHA DÜŞÜNÜLMESİNİ BAKANIMIZDAN BÜTÜN ARKADAŞLAR ADINA RİCA EDİYORUM SAYIN BAKANIM SİZDE O YOLLARDAN GEÇMEDİNİZMİ BİZE ACIYIN :( ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLERRR

  44. ceren dedi ki:

    çoook güzel olmuş sbs teşekürlerr…

  45. acelya dedi ki:

    6 7 ye bakmak cok saçma ne düşünüyorlar

  46. acelya dedi ki:

    Ne yapmaya çalışıyorlar ikamet e bakmak ne demek

  47. Nur dedi ki:

    Eğitim sistemi berbat olmuş hayir 6.siniftan belirleseler boyle seyleri sorun olmazdi en azindan notlarimiz daha yuksek olurdu cok sacma olmus bence ayrica koy okullarinda ve ozel okullarda acayip derecede not sisiriyorlar millet bileginin hakkiyla gelirken onlar elini kolunu sallaya sallaya girecekler hic adil degil

    1. hilal dedi ki:

      hadi canım sende nerden biliyon köy okulu geçmişin varmıda konuşuyon önce bi bilgi edin de sonra konuş

  48. Sbsden korkan yusufcuk dedi ki:

    Off sistem çok güzel ama sadece 8. Sınıftan sorumlu olalım lütfen sayın Bakanımıza sesleniyorum lütfen sadece 8. Sınıf konularından olsun ve sadece 8. Sınıf ortalamamız alınsın hayatımızı belirleyecek lütfen :,,(
    SİSTEM SÜPER OLMUŞ

    1. mb'büşra dedi ki:

      bencede sistem süper

    2. mb'büşra dedi ki:

      bu arada yorumun zamanıda süper

  49. melike dedi ki:

    acaba bu sınav sıstemi daha kolaymı yoksa dahazormu olacak ve lise puanları dahadamı yukselir

  50. gülsüm dedi ki:

    Bence bu yeni sistem gayet iyi çünkü hiçbir şekilde hile olmayacak ayrıcada sınav zamanı hasta olduğun zaman bir hafta içinde telafiye gireceksin. Ancak tek sorun bu sene biz 6-7-8 den mi sorumlu tutulacağız açıkçası beni endişelendiren bu inşallah öyle değildir bu arada herkese bol şans :D (bu arada bende 8. sınıftayım)

  51. esra dedi ki:

    BEN ŞUNU ANLAMADIM ŞİMDİ BİZ 2013 TE YİZ 1. DÖNEMDE 2.DÖNEMDE SINAVA GİRCEZ BU SİSTEM 2014 TE UYGULAMAYA GİRECEĞİNE GÖRE İLK DÖNEM 201TEYİZ 2. DÖNEMDE 2014 NASIL OLACAK BU SENE 8.SINIFLARA SBS OLACAKMI YOKSA YENİ SİSTEMMİ OLACAK?

  52. hatice dedi ki:

    OFFF ya bu ne yaa delirecem bn de bu sene dersaneye kayıt yaptım bn ne yapacam ya sterse girmiyelimde ne yapalım tavsiye bekliyorum

  53. damla keloğlu dedi ki:

    peki bu merkezi sınavada 6 7 8.sınıf soruları çıkıcakmı yoksa ortalama e okuldanmı alınacak

  54. mastermind dedi ki:

    Ya bu ne biçim bir sistem bir şey anlayamadım ama bize ne yaptıklarının farkındalar mı

  55. görkem dedi ki:

    Bence bu sistem çok kötü ve de işe yaramaz bir sistem.ayrıca bir şey anlayamadım

  56. dilay dedi ki:

    Sosyal dersi nolcak acaba biri cevap verebilir mi ??

    1. sosyal dersi için dedi ki:

      sosyal dersi yerine tc.atatürkçülük ve inkılap tarihi varya! ;)

    2. yağmur dedi ki:

      kaçıncı sınıfa geçtiğini bilmiyorum ama sosyal dersi atatürkçülük ve inkilap tarihi olacak

  57. sss dedi ki:

    of bu ne beee oyuncak mı bu iyice ettiler içine!!!

  58. dilara8.sınıf dedi ki:

    Bence 6 7 ve 8.sınıfın ortalamalarını almaları iyi olmuş ama merkezi sınav kötü olmuş… Bende 8 e geçtiğim için bizi önceden yani6.sınıftan haberdar etselerdi bizde ona göre çalışırdık :((

    1. bir dost dedi ki:

      ben de sana katılıyorum hemde bir sınav yerine 10 15 sınav olacak :((

      1. yağmur dedi ki:

        ben de size katılıyorum ben 7. sınıfa geçtim ben 6. sınıfı ne yapacağım?

  59. asena dedi ki:

    sınav sıstemi iyice oyuncak ettıler
    bu ogrencılerın suçu ne

  60. Cihan dedi ki:

    Benim 6. Ve 7. Sınıf devensızlıkkarım çok ofya toplam bi 20-25 vardır.

    1. hazım dedi ki:

      ya sen ne diyon benim 50-55

  61. Cihan dedi ki:

    Asya sen haline şükret benimkiler 91 89.87 ben yandım!!!!!!!!!!!!!!!!

Yorum Yaz

günaydın mesajları e-okul cuma mesajları doğum günü mesajları miraç kandili mesajları