2017 İmam Maaşları (Ocak Temmuz )

Cuma, 30 Aralık 2016, 0:31 | Güncel | 657 Yorum

2017 Ocak dönemi zamlı memur maaşları açıklandı. Bu kapsamda İmamların de 2017 yılı itibariyle ne kadar maaş alacakları açıklandı. İmam Ne Kadar Maaş Alıyor , 2017 Temmuz Ayı İmam Maaşları

Memur aylıklarının katsayıları, 0,27’lik yüzde enflasyon artışı ile brüt 175 ve net 123,62 lira ocak zam miktarına uygun olarak tekrar düzenlendi.

 

RECEP DEMİR / İBRAHİM YILMAZ

2017 Memur maaşları katsayıları, yüzde 1,71’lik enflasyon farkı ve yüzde 3’lük Temmuz zammına göre yeniden belirlendi.

AA muhabirinin Maliye Bakanlığından edindiği bilgiye göre, en düşük memur maaşı 2 bin 97 liradan 2 bin 191 liraya yükseldi.

Söz konusu düzenlemenin ardından aile ve çocuk yardımı almak kaydıyla müsteşar maaşı, 8 bin 94 liradan 8 bin 462 liraya, genel müdür maaşı ise 7 bin 104 liradan 7 bin 426 liraya çıktı.

12’nci derecenin 1’inci kademesinden maaş alan hizmetlinin Ocak’ta 2 bin 118 lira olan maaşı Temmuz’da 2 bin 212 liraya, 13’üncü derecenin 3’üncü kademesinden maaş alan devlet memurunun Ocak ayında 2 bin 255 lira olan aylık maaşı ise 2 bin 356 liraya yükseldi.

Buna göre, hizmetli maaşındaki artış yüzde 4,43, 13’üncü derecenin 3’üncü kademesinden maaş alan memurun maaşındaki artış da yüzde 4,47 oldu.

7’nci derecenin 1’inci kademesinden maaş alan bir öğretmenin Ocak ayında 2 bin 565 lira olan maaşı 116 lira yükselerek 2 bin 681 liraya, 8’inci derecenin 1’inci kademesindeki maaş alan bir polis memurunun 3 bin 28 lira olan maaşı da 137 lira artışla 3 bin 165 liraya çıktı.

Böylece 7’nci derecenin 1’inci kademesindeki öğretmenin maaşı ile 8’inci derecenin 1’inci kademesindeki polisin maaşı yüzde 4,52 arttı.

Bu arada Kamu İktisadi Teşebbüsünde (KİT) sözleşmeli personel ücret tavanı da 4 bin 547,83 liraya yükseltildi.

Yüzde 4,76’lık zamma göre yeni imam maaşları 2017 Temmuz

Devlet memurları ve sözleşmeliler, 15 Temmuz’da zamlı maaşlarını alacak. Kamu çalışanlarına 14 günlük de zam farkı verilecek.

“Memur ve emeklimizi enflasyona ezdirmeyeceğiz”

Konuya ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, AK Parti hükümetlerinin bugüne kadar memuru, emekliyi enflasyona ezdirmediğini, bundan sonra da ezdirmeyeceğini bildirdi.

Şimşek, söz konusu enflasyon farkının bütçeye getireceği maliyetin ise 2 milyar 330 milyon lira olduğunu kaydetti.

Memurların 2017 yılı Ocak ayında aldıkları maaş ile 2017 Temmuz ayında alacakları maaş şöyle:

Unvanlar Drc. Net Görev Aylığı
2017 Ocak 2017 Temmuz
Müsteşar 1/4 8.094 8.462
Genel Müdür 1/4 7.104 7.426
Şube Müdürü (Üniv) 1/4 3.708 3.878
Memur 9/1 2.260 2.361
Memur 13/3 2.255 2.356
Hizmetli 12/1 2.118 2.212
Öğretmen 1/4 2.853 2.982
Öğretmen 7/1 2.565 2.681
Kaymakam 7/1 3.886 4.064
Başkomiser 3/1 3.416 3.572
Polis Memuru 8/1 3.028 3.165
Uz. Doktor 1/4 4.324 4.524
Doktor 7/1 3.570 3.734
Hemşire (Lise) 11/3 2.458 2.568
Mühendis (Büro) 1/4 3.786 3.960
Teknisyen (Büro) 11/1 2.353 2.459
Profesör 1/4 6.109 6.393
Araştırma Gör. 7/1 3.577 3.741
Vaiz 1/4 2.891 3.022
Avukat 1/4 4.482 4.689

Tablodaki ücretlere, bölgesel ödemeler ile ek ders ve yabancı dil tazminatı gibi ödemeler hariç, aile ve çocuk yardımı ödeneği ile vekalet ücreti dahildir. Aile yardımı ödeneği hesabında eşi çalışmayan ve 2 çocuklu (0-6 yaş grubu ve diğer) esas alınmıştır.

Bu çerçevede söz konusu rakamlar içerisinde;

– Avukatların kazandıkları davalar nedeniyle 2017 yılı Ocak ayı itibarıyla 869 lira, Temmuz ayı itibarıyla 910 liraya kadar alabilecekleri vekalet ücreti,

– Eş için, 2017 yılı Ocak ayı itibarıyla 169 lira, Temmuz ayı itibarıyla 177 lira tutarında aile yardımı ödeneği,

– 0-6 yaş grubu çocuklar için 2017 yılı Ocak ayı itibarıyla 39,65 lira, Temmuz ayı itibarıyla 41,54 lira tutarında, diğer yaş gruplarında yer alan çocuklar için Ocak ayı itibarıyla 19,83 lira, Temmuz ayı itibarıyla 20,77 lira tutarında aile yardımı ödeneği ile aile yardımı ödeneğine bağlı olarak 45,06 lira asgari geçim indirim tutarı yer almaktadır.

2017 İmam Maaşları Hakkında Yorumlarınızı Aşağıdan Hemen Yazabilirsiniz.

derszamani.net – 2017

İmamların Aldıkları Maaşları Yeterli Buluyor musunuz ? Aşağıdan Anında Yorumlarınızı Yazabilirsiniz ..

 2017 YGS Soruları ve Yorumlar İçin Tıkla

657 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "2017 İmam Maaşları (Ocak Temmuz )"

  1. sanane dedi ki:

    Günümüz turkyesinde tekkeler cemaatler hacilar hocalar Cübbeli ahmetler var ise bunun sucu devletin kurumu olan Diyanet islerinin ve buna bagli calisan insanlarin suçu. Çünkü bu tip cemaatlerin olmasina izin veren sistem devletin diyanetinin ve hocalarinin camide namaz kildirmaktan ve cenaze yikamaktan baska bir becerisi olmadigini gostermektedir.toplum gunumuzde dinini tam ogrenmis degil bu sahislarin degil devletin kurumunun kabahati.turkiyede en genis ag diyanette olmasina ragmen bu iside hoca lari ile eline yüzüne bulastirmis olup din adina bilgisiz toplum la yol almaktadir.ondan sonra devriye soytari cubbbeli haci hocalar girmekte olup bunlarda milleti dinden sogutmaktadir.avrupaya gelen hocalarin cogu para icin geliyor turkiye maasi+2000euro avrupa maasi ev beleş +Mevlüt vs haric
    4 yil gorevde kaliyor ne verdi topluma hic bir sey daha sabah namazina kalkmiyor.daha be nediyeyim

  2. hasan dedi ki:

    millet vekilleri 21 bin tl alıyor imamların maaşına takılmak niye? Ben o camiyi temizlemekle sadece içini değil tuvaletinide dahil temizlemkle hükümlüyüm cenaze yıkamak kolay gözükmesin size. ne insanlar geliyor küçüğü büyüğü çocuğu kolay değil. namaz kıldırıp parasını almıoruz biz öğreniyoruz öğretiyoruz uyguluyoruz örnek oluyoruz. çoğu imam maaş için yapıyor diyosunuz gidin bunu onlara söyleyin bütün mesleklerde sadece parasına bakıp işini yapmayan insanlar var. imamlara takılmak neden? Allah sizi ıslah etsin…

  3. Ali ihsan dedi ki:

    İmam var işini sever imam var haftada bir cuma akşamı
    Yasin okumaz cami lojmanınada yani cami bahçesinde
    Oturur izinli hindiye camiye gelmez kürsüye çıkar dürüstlük
    Ve kül hakkı anlatır.

  4. hasan solmaz dedi ki:

    Osmanlı döneminde ne imamlar varmış. tekbir alırken kabe yi görürlermiş. ahhhh eski imamlar ah.

  5. Adil dedi ki:

    Fakir bir peygamberin dinini anlatıp karşılığında para alanlar, arlanmadan üste çıkanlar, azarlayanlar, yazıklar olsun sizlere. Polis kardeşimiz şikayetinde haklıdır.

    • İmam dedi ki:

      Peki bu işe gönül verenler dini anlatmak için mesai harcayanlar taşmı yesin kardeş bi açıklık getir bu hususa bizleride aydınlat sana zahmet

      • Tufan BALIM dedi ki:

        1300 tl asgari ücretle karda ve yağmur altında 8 saat 10 saat mermer fabrikasında suyun içinde çalışan akrabam var akşam eve geldimi neredyse ayaklarını sobanın içine sokası geliyor o insan taş kırığı yemiyosa sen hiç yemezsin merak etme Allah her kulunu rızkıyla yaratır.
        Başta peygamber efendimiz hz.muhammed s.a.v olmak üzere arkasından gelen 12 imamların makamında oturan birisinin taş mı yiyelim demesi ne acı hem bu işe gönül vermekten bahsedip hemde mesai yapıyoruz diyosun gönül vermek fethi seki gibi olur… Karşılık beklemeden gönül verilir. Aslında size falan kızmıyorum şahsınıza değil söylemlerim; çünkü siz imam da değilsiniz sizin adınız: Bu işi parayla yapan din görevlileri ‘dir. İmamlık bambaşka bi şeydir neyse daha fazla uzatmıcam sen de bi daha hem iki bin 3 bin maaş alıpta internet köşelerine taş kırığımı yiyecez yazma bidaha tamam mı —MEMUR BEY— .

        • nuri dedi ki:

          Tufan bey sizi kutluyorum bu yazınızdan dolayı çok isabet

        • Abdullah dedi ki:

          Peki mermerci kardeşinde okuyup egitim alsaymış oda imam olsaymış elindenmi almışlar egitim hakkini bu bir ikincisi şehitleri kendi egona kiskancligina alet etme ama sana şöyle cevap vereyim güvenlik gücleri kardeslerimiz hayrina gönüllumu beş kuruş para almadanmi calisiyor senin mantikla gidersek onlarda savaşmak icin para aliyor deyip yaptiklari işin onem ve ehemmiyetini ve fedakarliklarini bir cirpirda silip atmamiz lazim üçüncüsü bir insan bu vatan millet icin hem halisane hizmet edip gönlünü ortaya koyup hemde maişetini bu yolla temin edemezmi ederse bu vatana millete hizmet etmiş olmazmı gönlünü koymuş olmazmi dördüncüsü islam devletinde hazreti peygamberin bile ödeneği vardı istersen kurani kerim enfal suresine bak cahil herif buda sana kapak olsun maaşı cok gördüğün imamdan sana bir öğreti olsun

          • Yıldırım dedi ki:

            Bu ne kibir, hayırdır.senden degil imam bu kafayla hicbir bok olmaz

        • Savaş Demir dedi ki:

          2 bin değil de asgari ücret almaları lazım.

    • Kamil dedi ki:

      Kafadan sıkma bilgin varsa konuş alim yada sus adam sansınlar

  6. Mehmet dedi ki:

    Yeterli değil imam ve muezzinlerin maaşı en az4500tl olması gerekiyor

    • MehmetaliAdınız ... dedi ki:

      imamlara bir kuruş bile verilmemeli… imamlığı meslek olarak gören şarlatanların yüzünden milletin ve ümmetin ne haller aldığı ortada dır.. elhamdulillah müslümanım da!

      • Faruk adl dedi ki:

        Zoruna mi gidiyor hemşerim!! Çalış sende imam ol ondan sonra konuşs!

      • ebabil dedi ki:

        Sen ne diyorsun arlanmaz imamlara senin gibiler maas vermiyor devlet veriyor yinede diliniz uzun imamin kaç amiri var aldiqini hesaplayan var emrinin altinda goren var bu adamda gecinmek zorunda 1 camiye is yaptiracaqi zaman eliniz cebinize gitmiyor imamin ihtiyacinimi saqlicaksiniz maas verilmeseydi calissaydi bile imam namaz vakti nerdeydin dersiniz siz vicdansizlar bir yerin hizmetlisi var maas alir imamda kendine verilen caminin hizmetlisidir ve orda hep bulunmak zorunda diye maas alir sen hic tuvalet yikadinmi Allah muhtac etmesin imamlari sizlere 1 vakit olmasa dedikodu edersiniz diliniz uzun

        • ARLANMIŞŞŞAdınız ... dedi ki:

          doğru söyledin maaşını devlet veriyor gazinodan kerhaneden eğlence yerinden içkiden aldığı vergi ile yani haram olan bir işden para alıp sana veriyor sende koyun gibi sorgulamadan yiyorsun afiyet olsunn

  7. krizalid dedi ki:

    İmam köyde ise lojmana para vermiyor. Fazladan yaptığı işlere para alıyor (ölü yıkama, sela okuma, mevlit okuma vs) 9 günlük bayramlarda ek para alıyorlar. Haftafa 11-12 saat çalışıyorlar ve senede aldıkları iznin haddi hesabı yok. Polisler şu anda haftada 70 saate yakın çalışıyorlar ve aldıkları ek bir para yok. Aldığımız izin 20 gün onu almak için de en az 2-3 defa gitmen lazım. İznin hepsini de vermiyorlar. Uzun lafın kısası imamlarla hemen hemen aynı parayı alıyoruz. Polisliğin nasıl zor ve meşakkatli bir iş olduğunu anlatmama gerek yok sanırsam? Ben imamların parası kesilsin demiyorum ancak bu kadar zor çalışma şart ve saatleriyle çalışan Polislerin imamlardan çok daha fazla alması kanaatindeyim. Eminim bu yorumunu okuyup isyan edecek imamlar olacaktır. Ancak Allah aşkına sadece 1 dakikalığına kendinizi bizim yerimize koyun ve ondan sonra konuşun.

    • mizan dedi ki:

      krizalid kardeş doğrusu bilip bilmeden imamlar hakkında ileri geri atmışsın , seni görende sanacak ki imamlarla birlikle ölü yıkıyorsun,onlarla birlikte görev yapıyorsun ,yapma bunları …benim maaşım 2001 de 240 dolardı ve benim ek iş yapmadan geçinme şansım yoktu ,o zamanlar aldığım maaş ancak ev kirası kadardı …ALLAH c.c. Recep Tayyib ERDOĞAN’dan razı olsun bizi huriye muhtaç olmaktan kurtardı .ben o zamanlar bu maaşa neden razı oldum biliyormusun ? , bana o zamanlar 3-5 katı maaş verenler oldu ,ama gitmedim, çünkü bu meslek PEYGAMBER mesleğiydi …sana yazacak daha çok şeylerim vardı ama gerek yok ,çünkü kendi kendine yine yorumlar yapıp ileri konuşacaksın …imamların maaşlarıyla uğraşacağına kendinle uğraş kardeş …selam ve duayla ..

    • kardeş dedi ki:

      o zaman imam ol be kardeşim

  8. Muhammed mahir el daregözini dedi ki:

    Bugün islam ümmetinin tek derdi olmalı oda Allah’ın ipine sımsıkı sarılmak olmalıdır. olmak zorundadır. çünkü tek kurtuluş yolu budur.

  9. Muhammed mahir el daregözini dedi ki:

    Ümmetin derdi bitmişti tek sıkıntı maaş kalmıştı değil mi.!? yazık bize. islam ümmeti parçalandı her tarafta kan, katliam varken sizin tartıştığınız şeye bak. müslümanların tek derdi kalmıştı oda ne kadar maaş aldığıdır. Ooof of

  10. la edri dedi ki:

    Bana gore burada tepkiler imamlarin kendilerine degil temsil keyfiyyetine yapiliyor isinin hakkini kim verirse o sevilir bu gun diyanet camiasi buyuk bir camia tabiki elestirilecek fakat bu camia benimde gordugum kadariyla kendini elestirmeye kapali…..

  11. mehmet dedi ki:

    Doktorluk insan hayatı kurtarır. Öğretmenlik insanın gelecegini kurtarır. Ve bu iki sınıfın faydası geçici dünya içindir.
    Ve kimse de çıkıp doktor, öğretmen sen neden para alıyorsun hizmetin karşılığı? Çünkü bunlar insanlık için gerekli sağlık ve bilgi gereksinimleridir. İnsan birinin sağlığını veya gelecegini kurtardığı için para alır mı? Derse doktora veya öğretmene nekadar saçma olur.

    İmamın görevi kişinin ebedi olan ahiretini kurtarmaya sebeb olmaktır. İmam 5 vakit camide kalır. Caminin ihtiyaçlarını giderir. Ölenin cenaze işlemleri ile ilgilenir. Nikahlarını kıyar. Mevlitlerini okur. Çocuklara din hizmeti verir. İnsanların manevi sıkıntılarını giderir.

    İmama Sen bunları niye gönüllü yapmıyosun sorusunu sormak yukarıdaki doktor veya öğretmene bu soruyu sormak kadar saçma olur. Ozaman sen gel kendini geliştir dini konularda ve git bir camiye sürekli orada kal ve başka bir işte de çalışmadan yukarıda saydığım bu hizmetleri yerine getir. Ama bir ücret de almayacaksın.

  12. serdar karadenız dedi ki:

    islamiyette ruhban sınıfı yoktur Allah ın gönderdiği son dinde ruhban sınıfı yoktur Allah ın son gönderdiği kitapta ruhban sınıfı yoktur öyleyse bu adamlar benim vergilerimden neden maaş alırlar bana hizmet vermiyorlarki.Hangi dine hangi inanca hangi toplum kesmine hizmet ediyorlarsa maaşlarını onlar ödesin bugün ülkemizde bir sürü din var inanç var onları din görevlileride böyle ballı maaş alıyorlar mı ya da onların ibadethanelerinden de binlercesi var mı etrafta tabiki hayır o yüzden bence din kişiye özel hizmettir hizmeti alan bedelini ödesin…Birde şu konu var ki sokaktan gecen adama namaz kılarsan sana 100 lıra vericem desem sonrada insanlara sorsam bu adam namaz sevabı kazandımı dıye yok derler mümkün değil parayla yapılan ibadet ibadet değildir ama birilerine al şu 2000-3000 herneyse işte al şu parayı namaz kıl ve kıldır deyınce onlar ne hıkmetse bu sevabı kazanmış oluyor kımseden de ses cıkmıyor parayla ibadet de oluyor maşallah

    • ibrahim dedi ki:

      ruhbanlık la ne alakası var. ayrıca bu ülkenin yüzde 99 müslüman senin gibi yüzde 1 lik kesim için merak etme imamlardan daha fazla para alıyorlar. ayrıca imam lar bu parayı namaz kıldırdıkları için almış olmuyorlar. 5 vakit camide bulunmak zorunda oldukları bu yüzden başka işte çalışamadıkları için veriliyor. ha imamın görevi namaz kıldırmak da değil sadece. o mahallenin bir nevi öğretmeni olması gerekir. sadece din konusunda değil elinden ne geliyorsa yapması gerekir bu da devletin veya diyanetin sorunu değil imamın sorumsuzluğudur

    • Niyazi dedi ki:

      Çok anlamsız ve boş tartışmalar içerisindesiniz.bende bir imam hatibim ve Camiye tek başıma bakıyorum. Ve ben maaşımı caminin ve bağlı olduğu ücretsiz tuvaletlerin ve etrafınin temizliğinden alıyorum.bütün bunları yaparkende günlük en az9 saat çalışıyorum. Haricinde Allah rızası için namaz kılıyoruz hep beraber. İlaveten siz polis akademisi okumuş polis olmuşsunuz ben 9 yıl sabah namazından yatsıya kadar diz çöküp medrese eğitimi aldım ve sonuç olarak ikimizde uygun görevlerdeyiz. Aslında nasip olsada camiye temizlikçi tuvalete bakıcı alsalarda bende aslı görevimi mahalledeki bütün işyerlerini ve evleri dolaşarak İslami anlatabilsem.

  13. Cahit dedi ki:

    İmamlara kafayı takmayın.İmamlar maaş almasın diyenler gelsinler bedava imamlık yapsınlar.Hariçten gazel okumak kolay.O zaman öğretmenler ve diğer bütün görevlilerde almasınlar.Böyle konuşanlar muhakkak deveyi havuduyla götürenlerdir.İmamlar maaş almasınlar da dilensinler mi?

  14. Canan dedi ki:

    Yazık valla yazık memurlar ve cami hocaları aynı parayı alıyor

    • Seckin dedi ki:

      Memurda insan imamda hanim efendi,
      Memurun rusvet yiyenine lafiniz yok anladigim kadariyla bence vicdan muhasebesi yapilinca imamlarda memurlarda denetlesin hak eden alsin demek gerekmez mi?
      Sizin inanciniz nedir bilemem lakin inanciniz ne olursa olsun vicdaniniz yoksa bir hicsiniz,
      Bir daireye gittiginiz zaman yuzunuze bakmayan memur kadar imanla insanlara yardim etmeyip riyakarlik eden imamda ayni kefededir,
      Yuzunuze bakip sizin isinizi halletmeye cani gonulden calisan memurla Allah rizasi icin size manevi destek verip sorulariniza cvp veren imam icinde kazandigi helaldir,
      Allah kibirden korusun!nicin imamlari begenemediniz acaba kendinize bir sorun?

    • Faruk dedi ki:

      İmamın evi yok lojmanı varsa oturur yoksa kira verir. Çoğu gurbette napsın 7 24 camide görev yerini terk edemediğimiz günler bi hayli fazla. Bu adam başka herhangi bir işte de çalışamıyor ne yapalım şimdi biz hanım abla sen bi akıl ver de onu yapalım bizim de bir hayatımız var çoluk çocuk var bakmamız gereken. Sen hiç cenaze yıkadın mı? Ömründe bi kez babasını yıkamayan adamın babasını yıkıyoruz taharet aldırıyoruz kolay mı bunu yapmak? Allah rızası sen gel yıka vallahi vericem parasını?

  15. Erdem dedi ki:

    Bu imamların çoğu para için yapıyo bu mesleği bi ay maaş almasınlar camiye gitmezler

    • İmam-Hatip dedi ki:

      Allah Hidayet versin bir insan imamın maaşını neden düsünur ve çok görür. bir tane çalışana bir ay maaş almasa asi olur .imalara konuşan bu insan hayatta ýaşamına şükretmez mi bana gün verdin soluk almam için gün verdin demez mi imam derki Rabbim yapılan ibadeti bu bu cemaatin yüzü suyu hürmetine kabul et diye dua eder imanı olmayana ağır gelirNamaz. Bilmezki iyi insanlar yüzü suyu hürmetine Allah kullarına Rahmet eder Allah Rahman sıfatıyla canlılara Rahim sıfatıyla ahirette iman edenlere muamele eder Umarım imanla gitmek nasip olur insanlara merhamet etki Allah ta sana rahmet etsin bu kini nefreti anlamak zor yine dua olsun umarım Mevlam az da olsa iman vere Amin

    • Şakir dedi ki:

      Erdem ne kadar fuzuli kargo susuyorsun yaw imamlar maaş almasın camiye gitmezler sende calistigin yerde bir ay maaş vermesinlerr isyan edersin isyan bursa giciklik için konuşulmaz yada laf için Allah rızası için konusacaksin durust olucaksin

    • Niyazi dedi ki:

      Hadi be sen ve senin gibiler ücretsizmi çalışıyorsunuz. Götü boklu taharetsiz herif seni

  16. emin dedi ki:

    Eminimki imami sorgulayanlar belki bir vakit namazlariini bile camide kilmiyorlar. Belkide hic namaz kilmiyorlar. Ben imamim bana da ayni sekilde takilan oluyor. Kimler takiliyor biliyormusunuz namaz kilmiyorlar.
    Bende kapak olsun diye cevabi yapistiriyorum
    ALLAH ilim sahiplerini ustun kilmistir. Sen de okusaydin da…. susuyor. Ve haklisin diyor

    • soner dedi ki:

      ilim sahiplerini üstün kılmıştır diyo ilim sahibi olan parayı bulacak demiyo senin bu lafı kendi çıkarına çekmenede kur an onlar kitap yüklü eşşeklerdir diyo hatırla şuara suresinin 180 inci ayetine de bakarsan peygamber yaptığı hizmete para istemiyo sen kim oluyosunda bide vergilerini çaldığınız adama cvp ı yapıştırdım diyebiliyosun be haysiyetsiz

      • Barış dedi ki:

        Düşüncesiz, çocuksu, bazen de art niyetli yorumlar için ne denir tam kestiremedim ama empati yapamayan mongollara benim sözüm..; Ulan got kafalılar.! En dinsizin bile cenazesi imamın önüne gelir, bir ömür boyu küfrettiğiniz imamlar olmasa cenazeniz ortada kalır. Ne kilise kabul eder ne havra..! Düşüncesiz geri zekâlılar.!! tabii ki İslâm da ruhbanlık yok… iyi de Müslümanlar ‘ın da bir temsil makamı olmalı değil mi.? Aynı düşünceye sahip beş on kisi bir araya gelip bir dernek kuracak, bir birlik oluşturacak, Müslüman ise bir araya gelemeyecek ve içlerinden bir sorumlu istihdam edemeyecek .! Tabiiki bu suistimal edilebilecek bir konu ve devlet kontrolüne denetimine ihtiyaç var.. Diyanet bu anlamda gerekli bir kurum. İmamlar hurafelerden arındırılmış bir dini anlayışı, vahyin penceresinden bakarak halka sundukları müddetçe var olmalılar.! Namaz kıldırma memuru olmamalı imamlar..! Toplumsal barışa, egitim ve öğretim faaliyetlerine katkı sağlayan, örnek bir yaşam modeli sunabilen ve adeta bir öğretmen gibi insanlara ilim ve irfan ve yüksek medeniyet yollarını gosterebilen, donanımlı insanlar olmalı imamlar..! İşte bu niyetlerle oluşturulmuş kurumsal yapı içindeki imam-önder pozisyonu hâlâ bazı geri kafalıları rahatsız ediyorsa, buna diyecek sözüm yok benim..!

  17. Nermin dedi ki:

    Bir imam taniyorum ayni apartmanda oturuyoruz.Belediyenin dairesinde bedava oturuyor elektrik su parasi odemiyor.Belediye elektrik ve suyu onun odemesini talep etti diye tayinimi isterim demis.Vay be imama bak sen ondanmi ogrenecegim simdi ben fazileti Erdemi hak ve huuu. ..

    • ruzgar dedi ki:

      Ne tatli konusmussunuz

    • Dadaş dedi ki:

      Kusursuz olan imamlar değil İslam’dır
      Sen işine bak.nice doktorlar öğretmenler hakimler bu ülkeden nice servetleri kaçırıyorlar
      İmamım hata yapması islamla bağdaşlaştırılamaz sen kendini düzeltmeye bak hesap var ölüm var cennet cehennem var

  18. mehmmet dedi ki:

    eğr müslümanlığın yayılmasını istiyorsak daha çok imam olması gerekiyo eğer imam maddi durumu düşükse mecburen çalışacak onunu içöin imamlık maaşları 5000 tl olması gerekiyo

  19. murat can dedi ki:

    bu ümmet ne zaman kaybetti?
    imamlık geçimlik olduğu zaman bu ümmet kaybetti.
    vaizlik geçimlik olduğu zaman bu ümmet kaybetti.
    islam dininde böyle görevler için para alınmaz. bunun yeri yoktur. bu memuriyetler devletlerin bu alana tasallut için uydurdukları kadrolardır. istenseydi çok şık çözümler üretilebilirdi. imam hem bir devlet dairesinde memurluk yapar hem de namaz vakitleri namazını kıldırırdı. ama anlaşılan imamların başı dik olması da devlet tarafından pek istenmemiştir.

  20. Muhammet özkan dedi ki:

    Sabah namazını camiide kıl sonra kur’an oku yada bilmiyorsan imam öğretsin akşam kadar bak günde kaç saat çalışılıyor senin imanın yoksa saltırırsın imama haaa takmışlar imama bu ülkede o kadar dinsiz hak yiyen şerefsiz varsa öldümü hemen camiye götürüyorlar atın onu lokara

  21. hamza dedi ki:

    Selam un aleykum değerli imam kardeşlerin ve imamı savunanlar acizene tavsiyem ne olduğu kim olduğu belirsiz kişilerle lütfen polemiğe girmeyelim. Burada kimin ne olduğu ve ne amaçla yazı yazdığı meçhuldür.Elbetteki her lafa verilecek bir cevabımız vardır ama bir lafa bakmak lazım söz mü bir söyleyene bakmak lazım adam mı söz söz değil söyleyen adam değil kendini bilmez ne olduğu kimden olduğu belirsiz insanı değerleri taşıyormu taşımıyormu bilemediğiz şahsiyet ve kişiliğe yakışmayan topluma fitne tohumu ekmeye çalışan, ve kendilerini öğretmen doktor gibi unvanlarla tanıtıpbaştacı insinsanlarımızla aramıza nifak sokmak isteyen hainlere fırsat vermeyelim lütfen.Bizler başkasının varlığına bolluğuna haset etmeyiz edemeyiz. Bizler bilirizki rızkı veren Allahtır.Allah malı mülkü dilediğine verir işlediğinden alır. Dilediğini aziz eder dilediğini zelil. Hayır Allah tandır.Allah herşeye kadirdir.Ve bizler biliriz müslümanlar olarak Allahın hazinesi vermekle eksilmez onun için Allahtan ister verdiğine kanaat edip şükrederiz.Allah bizi şükreden kullarından, kanaat eden kullarından ve başkasının malında, canında ve ırzında gözü olmayan kullarından eylesin.Başkasının malında, canında, ırzında gözü olan hainlerden muhafaza eylesin amin.

  22. Mustafa tahir dedi ki:

    Imam hatip kardeşlerimizin bu millet üzerinde emeği çoktur. Müslüman milletimizin de imam hatip camiasına katkısı çoktur. Müslüman milletimiz dinine diyanetine maddi ve manevi destek çıkarak camilerini kuran kurslarıni imam hatip ve ilahiyatlarini kendi eliyle oluşturmuştur. Bu müslüman millet geçmişine kültürüne en başta dinine hizmet etmiştir. Bu millet kuran okumasını biliyorsa imam hatip camiasının büyük etkisi vardır. Bu konuyu polemik yapanlara takılmamak lazimdir.Rabbim imam hatip camiamiza ihlasla hizmet aşkı versin. Boş kelam edenlerin namazla işi yoktur. Hayatı laklakla geçer. Rabbim Hidayet versin biz duâ edelim

  23. abia dedi ki:

    İmamlık öyle kolay ise buyurun siz ve hekes imam olsun teraviıldırmanı zorluğunu biliyormusunuz saat beşte işten çıkan ömrü şaka neşe ile eğlene eğlene çalışmakla geçen çok memur gördüm ben onlar gözünüze batmadıda imammı battı..imam hatibi btiriyorlar o kadar çok zor bir okulki arapça üzerine tefsir daha neler.. adamlar okuyor kendini paralıyor imam olmak için..oda yetmiyor kpsden yüksek puan almak zorunda.. leyleğin ömrü lak lakla geçer demiş atalarımız.. sen imamın maaşını sorgulasan kime ne sorgulamasan kime ne. Sen gitte hırsızı faizciyi dolandırıcları sorgula..

  24. ismail toktay dedi ki:

    Ah kardeşler ah bizler katsayı zulmü ile karşılaştığımız zaman neredeydiniz. Şimdi bir iktidar bu zulmü kaldırdı ve bize normal okuyan bir insan muamelesi yapıyor normal bir memur maaşı veriyor bumu gözünüze battı. Yazık vallahi yazık herkes imanini sorgulamalı

  25. Yusufgül dedi ki:

    Namazın farzdır çünkü,
    Belirli şartları taşıyan Müslümanlara günde beş vakit namazın farziyeti Kitap, sünnet ve icma ile sabittir. Beş vakit namazın eda edileceği vakitlere ve ne şekilde eda edileceğineKur’an-ı Kerim’in bir kısım ayetlerinde mücmel olarak işaret olunmuş, bu işaretler Rasalül1ah (s.a.)’in kavli ve fiili sünnetiyle açıklık kazanmıştır. Bilindiği üzere Kur ‘ an-ı Kerim ‘ deki mücmel emir ve hükümleri açıklama yetkisi, Onu insanlara tebliğle görevli olan Peygamber (s.a.) Efendimize aittir. O namazı bizzat kılarak ve Müslümanlara imam olup kıldırarak nasıl kılınacağını öğrettiği gibi bunların vakitlerini de göstermiştir. Gerek kılınış şekli, gerek vakitleri ile ilgili bu uygulama ameli tevatür o1arak, günümüze kadar devam etmiştir.
    Kur’an-ı Kerim’ de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden Taha Süresinin 130 uncu ayetinde:
    “…Güneşin doğmasından önce de, batmasın dan önce de Rabbını övgü ile tesbih et. Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih et ki, rızaya ulaşasın.” buyurulmuş; güneşin doğmasından ve batmasından önce , gece saatlerinde ve gündüzün iki ucunda olmak üzere beş ayrı vakitte Cenab-ı hakk’ ı tesbih yani namaz kılmak emredilmiştir.

    Bakara Süresinin 238 inci “namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin” mealindeki Ayet-i kerimede “namazlar” anlamındaki “salâvat” kelimesi çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar. “İki” ye tesniye denir ve ”iki namaz” sözü “salateyn” şeklinde söylenir. Demek oluyor ki, ayetteki ”salavat” sözünden en az üç namaz anlaşılır. Ayrıca bir de “orta namaz” var. Çünkü matuf, matuf aleyhten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple “orta namaz”, “namazlar” ifadesine dahil olmadığı gibi, her iki yanında eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında yer alacak bir namaza ”orta namaz” denilmesi de mümkün değildir. O halde, ayetteki “salavat” kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta namaz buna eklendiğinde beş vakit namaz ortaya çıkar. Orta namazın ikindi namazı olduğu bazı hadislerde açıklanmıştır.

    Hüd süresinin 114’üncü ayetinde ise, “Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl…” buyurulmaktadır.
    .
    Ayet-i celilede ”gündüze yakın saatler” anlamındaki “zülef” kelimesi, “zülfe” nin çoğuludur. Yukarıda belirtildiği üzere en az üç adedi ifade eder. demek oluyor ki, bu ayete göre gecenin gündüze yakın saatlerinde, (akşam, yatsı ve sabah namazı olmak üzere) en az üç namaz var. Ayrıca gündüzün iki ucunda da iki vakit var. Böylece bu ayet-i kerimeden de namazın beş vakit olduğu anlaşılmaktadır.

    Bunlardan başka Nisa, 4/103. Hud, 11/114; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf, 50/39-40; Dehr (İns8n) , 76/25-26 ayet.-i kerimelerinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel o1arak işaret eden ifadeler bulunmaktadır. Bu mücmel ifade ve işaretler, Rasulüllah ( s.8. ) , in söz ve uygulamalar ile açıklanmış, onun açıkladığı ve uyguladığı şekilde bütün Müslümanlar tarafından ameli uygulama olarak günümüze kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı Saadetten beri her asırda Müslümanlar beş vakit namaz kılmış hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu itibarla “Kur’an’ da beş vakit namazın bulunmadığı iddiasının ilmi hiç bir değeri yoktur.

  26. MARDUK dedi ki:

    asgari ücretle fabrikalarda,servetiyle sidik yarıştıran öküzlere kul oldu proleterya.herşey sermaye için değilmi halinden memnun imam kardeşler…?

  27. İSİMSİZ dedi ki:

    Kimse peygamber mesleği olan imamlığı sadece namaz kıldırma memurluğu gibi gösterip sorgulamaya kalkmasın. Namaz kılmak Kur’an’da geçmez diyen zihniyeti kaale bile almıyorum.

    Düğünü olan, cenazesi olan sizi bulur. Hastası olan, bir dua okuyuver diyen sizi bulur.

    Yeni doğan çocuğun kulağına ilk ezanı imam okumuştur. Sünnetinde, nişanında ve düğününde duayı da bir imam yapmıştır. Çocukken dini bilgileri ve Kur’an eğitimini de ona yine bir imam vermiştir. Babası veya annesi hastalandığında ve ölüm döşeğinde onların yanında bir imam bulunmuş, Kur’an okumuş ve dînî telkinde bulunmuştur. Onların cenazeleri ile ilgili bütün işleri de yine bir imam yapmıştır. Bütün bunları ve daha pek fazlasını unutmuş imamların ne yaptıklarını sorgulamaktadır.

    Alıntı

  28. fahri dedi ki:

    Ulan imama laf atan hirt sen kimsin hiristiyansan papaz da incildegecmiyo ama papaz ve rahipler var onlar papazin dedigi ile amel ediyo savasa giriyo kafirler bize imami oyle alcattirdilarki sizin gibi kendini musluman zannedenlerin diline dustu

  29. zeynep dedi ki:

    Selam Aleyküm müslüman kardeşlerim.
    ALLAH’ın ayetine dil uzatan ve imamları eleştiren şu laikler topluluğu acaba öldüklerin de yıkanmak için geldiğinizde de imamın elinin altın da konuşun bakalım.ALLAH’ım islah eylesin.

  30. Ahmet pala dedi ki:

    Imamlar sokağa dökülmuyor diye haklarını milli eğitim Bakanı gibi savunamiyorlar. Dib ne zaman imamlarin masasından söz etmiş. Öğretmenler doktorlar protesto ediyor.ya biz ne yapalim.

  31. mehmet dedi ki:

    biz imamlık yaptığımız için maas almıyoruz cahıl insanlarla ugrastıgımız ıcın maas alıyoruz neymıs kuran da namaz yokmuş insan dınden çıkar namaz mumının mıracıdır bunudamı duymadınız namazın farz olduğunu gavurlar bıle bılıyor

  32. f dedi ki:

    bir reformisti daha öğreendik ha kkı hmm bu dine ne kadar burun sokan var. Cevap verirsem değerini arttırırım.

  33. Nejdet dedi ki:

    Ben verdiğim vergilerden aldıkları maaşları imamlara helal etmiyorum. Benim namaz kılmak için imama ihtiyacım yok. Kuranda ne 5 vakit namaz var nede rekat sayısı.. Bu dine en büyük ihaneti edenler ne yazıkki salat kavramını çarpıtmışlar ve aslında sosyal destek olan bu kavramı namaz diye bu topluma yutturmuşlar ve bu gerçeği şu an karadeniz tv de İslam ve Kuran programını yapan Hakkı Yılmaz delilleriyle ortaya koyuyor.. Kuranda dua vardır ve araf 55 te “rabbinize alçala alçala dua edin..” der.. Adam günde 5 vakit namaz kıldırıyor, toplamında günde 1,5 saat iş yapıyor ve 2500 tl maaş alıyor.. diğer tarafta adam asgari ücrete günde 8 saat yoğun şekilde çalışıyor.. Böyle bir adil düzen olabilir mi!!! İnanılacak gibi değil…

    • Hatice dedi ki:

      Kur’an’ı Kerim’de ‘namaz kılın’ diye ayetler var.Namaz farzdır.Peygamber efendimizin hadislerinde de net bir şekilde görebilirsiniz.İmamların görevi de cihattır.Aldıkları maaşı sorgulamak size düşmez.

      • YAVUZ ŞAHİN dedi ki:

        DEVLETİN VARLIĞI VE BÜTÜNLÜĞÜ İLE İLGİLİ HER AMA HER ŞEYİNİ SORMAK SORGULAMAK BU HALKIN EN DOĞAL HAKKIDIR…BİZLER SADECE HİÇ KİMSENİN İBADETİNİ VE İNANIŞINI SORGULAYAMAYIZ…BUNUN ADINA DA OLMAZSA OLMAZIMIZ L A İ K L İ K DİYORUZ…BEN VERGİ VERECEM İMAM EFENDİNİN NE YAPTIĞINI YADA MAAŞINI SORGULAYAMAYACAĞIM ÖYLEMİ YAĞMA HASAN BÖREĞİ Mİ BU…ÇATIR ÇATIRDA SORAR SORGULARIM ANAYASAL HAKKIM OLARAK GİDER HAKKINDA SUÇ DUYURUSUNDA DA BULUNURUM…ANLAYABİLDİNİZMİ DEĞERLİ KARDEŞİM HATİCE HANIM…HAAA BU SORGULAMA SADECE İMAM İÇİN DEĞİL TABİİ DEVLETİN TÜM ORGAN VE ŞAHISLARI İÇİN GEÇERLİ BUNA TAYYİP BEY BİLE DAHİL YANİ ….

        • mali dedi ki:

          sen kimsen imamlara dil uzatacak kadar kendini rahat hissediyorsun.pekala sana bir sorum var.abdestin amacı nedir?kuran bize neyi öğretir?bunların cevabını ver ondan sonra imamlara laf at?ama senin gibilere aslında cevap vermek yanlış olur ama yine de insan olduğunuz için kaale alıyorum.haddini bil derim

        • Çağrı dedi ki:

          Anayasal hakkına sokayım senin

        • Mustafa tahir dedi ki:

          Zihniyetin belli arkadaş senin. Cigerini biliyorum senin ve senin gibilerin. Siz bu vatanın öz evlatlarına üvey evlat muamelesi yapadurun gönüllerde yoktunuz zaten yaptıklarınizdan ötürü yine bu müslüman milletin kalbinde olmayacaksiniz. Sizin savasiniz imamlarin üzerinden sizinde bizimde yaraticimiz olan Allah ile. Sizinle mücadelemiz imamlarimizla birlikte kıyamete kadar sürecek Allahın izniyle

        • mali dedi ki:

          kardeşim seni tutan yok.bildiğin yere gitmekte serbestsin.samimi olarak soruyorum :sen namaz kılmasını biliyon mu?biliyorsan kimden öğrendin?lütfen cevap verirmisin?

        • imam- hatib dedi ki:

          Sorgula arkadaşim sorgulada bu memlekette bir imami sorgulamak din düşmanliğidir.herkesi sorgulamak vatandaşliktir.bu memlekete imam lazim değil dediler müzik resim hocasi atadilar zamaninda bu imansizliktir.ihtiyaca cevap vermek vatandaşlik ve insanliktir.bu memleket neler gördü be arkadaşim camileri at ahiri yaptilar.bu zihniyet imani ve imami hazmedemez tabii.

    • Yasemin dedi ki:

      Her kendini bilmezin lafıyla dinini yargılama, araştır ve öğren! Senin o kendine hoca diyen ama dinden anlamayan adamın dediklerine kulak asacağına araştırsanda kolaya kaçmasaydın. Kuran-ı Kerim’de namazla ilgili 86 tane ayet vardır! İnkar edemez ya da yok sayamazsın. Ben sana örnek olarak 5 tanesini yazdim. Eğer birazcık bilen birisi isen ayetleri inkar edemeyeceğinide bilirsin!!

      2:3 -Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.

      2:43 -Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.

      2:45 -Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah’a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.

      2:83 -Hani bir vakitler İsrailoğulları’ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah’dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.

      2:110 -Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.

    • Selman dedi ki:

      Namazı cemaatle kılmak için imama ihtiyaç vardır. Bu da dini meseleleri halka göre daha iyi bilene düşer. Namaz müminlere vakitli olarak farzdır. Bu mesele Kuran ve sünnette açıktır. İmamlar ezandan 20 dk önce camide olmak zorundadırlar. Sabah namazı için 1 saat camide bulunurlar. Diğer vakitlerde ise ortalama 40 dk camide bulunurlar. Toplam 220 dk yapar Bu da 3 saat 40 dk yapar. Ayrıca haftada 1 gün izni vardır.Bu yüzden bir yere gidemez. Bİr kısmı en ücra köşelerde çoğunluğu köy şartlarında yaşamak zorundadır. Çocuğunu okula ulaştırmak için çok zahmetler çeker. Diğer çalışanlar uyurken o ayaktadır. Yaz aylarında yatsı ve akşam namazları diğer memurlar istirahatteyken kıldırılır. Ramazan ayında mukabele okur, teravih kıldırır.Cuma var, bayramlar var, cenazeler var… Vakit namazlarında sohbet eder. İmam olmayanlar imamlık hakkında konuşmasın. Bu vazifeleri yapanlar para alır mı caiz mi bunu tartış ama bu emekleri memur bakışıyla mesai olarak değerlendirirsek aldıklarının fazlasını hakediyorlar. İmamlık öyle kolaydı da niçin imamlar imalıktan dairedeki memurluğa kaçıyorlar hemşerim.

    • I dedi ki:

      Senin vergilerin den sanatçıların maaşı benim vergilerimdende imamlar maaşı ödenmektedir o yüzden senin imamlar üzerindeki haram edeceğin bir hakkın yok

    • ö f m dedi ki:

      İmam 16 saat çalışıyor günde…bilip bilmeden ahlaksızca konuşuyorsunuz…ben iki yılımı hafızlık 4 yılımı ilahiyat okumaya verdim.benim maaşımı yargılamak senin gibi seviyesizlerin görevi degil.biz kıldırdığımiız namaz için değil ona ayırdığımız vakit için maaş alıyoruz.peygamber mesleğine laf eden insanların müslümanlığı ne kadar sağlamdır bilemiyorum.kısacası haddinizi bilin yeter…

      • Ali rıza dedi ki:

        Rekatı kaç a geliyor kıldırdığınız namazın haram ve zehir zıkkım olsun aldığınız o paralar kul hakkı yemekten bıkmadınızmı ?

    • Burak dedi ki:

      İmamların aleyhinde atıp tutanların imam kadar kafasına taş düşsün

  34. misafir dedi ki:

    Harammi helal mi bi imam daha iyi bilir… medrese de okuyan imam ile lise mezunu imam bir tutulamaz ayni zaman da k. Bakmayin medrese de okuyan ile ilahiyat mezunu olanda bir tutulamaz…

  35. harbi dedi ki:

    Burada bir hataya hepimiz düştük sanal hata en yukarıda imam maaşı yazmıyor bence bizi kavgaya sürükleyen virüsler var derin düşünün. İmam sizin hizmetinizde sizin için var.

  36. furkan dedi ki:

    imamın hç mi sıkıntısı yok.hiç mi cocugu okumuyor bir imamı ne futbolcuyla nede herhangi bir memurla karşılaştıramassınız.en güzel meslek imamlıktır.allah yolunda olmak kadar güzel bişey varmı .sadece maddi açıdan düşünmeyi manevi açıdan düşünüm.eger imamların aldığı maaşa itiraz ediyorsanız szde imamhatipde okuyabilirdiniz.devlet br imkan veriyor imamhatipde okuyanlara okuyanlarda bu sansları degerlendirior…

    • isimsiz dedi ki:

      Haklısın kardeşim en güzel ve ulvi meslek ben bir öğretmen olarak bunu söylüyorum hakkı ile bu mesleği yerine getirenlere ne mutlu aldığınız maas da ortalama bir memur maaşı bu kadar laf edilmesine üzüldüm açıkçası. ..bu mesleğin hakkını veren tüm kardeslerime helal hoş olsun daha fazlası olsun Insallah

Yorum Yazın